LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Electrolux
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 dec 2011 10:49
Electrolux
Een paar jaar geleden heb ik een keuken met iets van zes Zanussi apparaten gekocht en laten plaatsen. Onlangs zijn er van mijn gasfornuis twee staanders (waar de pannen op staan) kapot gegaan.
Omdat het buiten de garantietermijn viel, heb ik deze onderdelen zelf besteld bij Electrolux. De onderdelen zouden op 5 december 2011 aan de deur geleverd worden, waarbij directe betaling vereist was. Ik moest hiervoor dus de hele dag thuis blijven. Aan het einde van de middag, tegen de avond was het pakketje nog steeds niet afgeleverd. Ik heb getracht contact op te nemen, maar ze waren al gesloten.
Ik heb vervolgens op 6 december wederom contact opgenomen. Een medewerkster van Electrolux (afdeling onderdelen, 400) deelde mij mede dat zij waren overgestapt op een ander systeem en dat daardoor vertraging was ontstaan. Zij deelde mij verder mede dat de levering op een later tijdstip plaats zou vinden en ze mij hier telefonisch van op de hoogte zou brengen. Ik heb haar gevraagd de datum van levering schriftelijk per mail aan mij bekend te maken. De medewerkster ging hiermee akkoord.
Ik heb hen aangegeven dat ik hiervoor nu twee dagen vrij moet maken en dat ik van hen een bepaalde tegemoetkoming verwacht. De medewerkster deelde mij als het ware mede 'take it or leave it', aangezien hier niet over te praten viel en ik als het ware gewoon pech had.
Vandaag was ik toevallig in de ochtend thuis en staat ineens de bezorgdienst op de stoep met het pakketje. Omdat ik hiervan niet op de hoogte was gebracht (niet per mail en ook niet per telefoon), was ik hierop niet voorbereid en kon ik de bezorgdienst niet contant betalen. Ze zijn toen met het pakketje weer weg gegaan. Wederom heb ik contact opgenomen met Electrolux. Maar naar een oplossing zoeken waardoor de klant tegemoet wordt gekomen, ho maar!
Ik vind het van de zotte dat hun interne problemen, mijn probleem moeten worden en ik niet eens op de hoogte wordt gebracht van het feit dat de levering vertraging op loopt en van het moment waarop het wel wordt geleverd. Ze gaan er gewoon vanuit dat heel Nederland werkeloos is en de hele dag thuis op de bank hangt!!! Iedereen moet zich aanpassen aan hen. Is dat klantenservice????
Electrolux Home Products (Nederland) B.V. is de verkoop- en service organisatie achter de merken AEG, Electrolux en Zanussi. Voor mij geen apparaten meer van deze merken!
Ik vind dit een a-sociale klantenservice. Iemand ook zo'n soort ervaring met Electrolux en wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
Omdat het buiten de garantietermijn viel, heb ik deze onderdelen zelf besteld bij Electrolux. De onderdelen zouden op 5 december 2011 aan de deur geleverd worden, waarbij directe betaling vereist was. Ik moest hiervoor dus de hele dag thuis blijven. Aan het einde van de middag, tegen de avond was het pakketje nog steeds niet afgeleverd. Ik heb getracht contact op te nemen, maar ze waren al gesloten.
Ik heb vervolgens op 6 december wederom contact opgenomen. Een medewerkster van Electrolux (afdeling onderdelen, 400) deelde mij mede dat zij waren overgestapt op een ander systeem en dat daardoor vertraging was ontstaan. Zij deelde mij verder mede dat de levering op een later tijdstip plaats zou vinden en ze mij hier telefonisch van op de hoogte zou brengen. Ik heb haar gevraagd de datum van levering schriftelijk per mail aan mij bekend te maken. De medewerkster ging hiermee akkoord.
Ik heb hen aangegeven dat ik hiervoor nu twee dagen vrij moet maken en dat ik van hen een bepaalde tegemoetkoming verwacht. De medewerkster deelde mij als het ware mede 'take it or leave it', aangezien hier niet over te praten viel en ik als het ware gewoon pech had.
Vandaag was ik toevallig in de ochtend thuis en staat ineens de bezorgdienst op de stoep met het pakketje. Omdat ik hiervan niet op de hoogte was gebracht (niet per mail en ook niet per telefoon), was ik hierop niet voorbereid en kon ik de bezorgdienst niet contant betalen. Ze zijn toen met het pakketje weer weg gegaan. Wederom heb ik contact opgenomen met Electrolux. Maar naar een oplossing zoeken waardoor de klant tegemoet wordt gekomen, ho maar!
Ik vind het van de zotte dat hun interne problemen, mijn probleem moeten worden en ik niet eens op de hoogte wordt gebracht van het feit dat de levering vertraging op loopt en van het moment waarop het wel wordt geleverd. Ze gaan er gewoon vanuit dat heel Nederland werkeloos is en de hele dag thuis op de bank hangt!!! Iedereen moet zich aanpassen aan hen. Is dat klantenservice????
Electrolux Home Products (Nederland) B.V. is de verkoop- en service organisatie achter de merken AEG, Electrolux en Zanussi. Voor mij geen apparaten meer van deze merken!
Ik vind dit een a-sociale klantenservice. Iemand ook zo'n soort ervaring met Electrolux en wat heb je er uiteindelijk mee gedaan?
Re: Electrolux
ik verkoop electrolux en dit verdient niet de schoonheidsprijs.
ik geef deze topic aan de vertegenwoordiger door, zodat zij het met jullie op zijn minst goed moet kunnen maken.
ik hoor of zie de reactie wel..
ik geef deze topic aan de vertegenwoordiger door, zodat zij het met jullie op zijn minst goed moet kunnen maken.
ik hoor of zie de reactie wel..
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 dec 2011 10:49
Re: Electrolux
Dan heb ik mijn hele keuken vol staan met apparatuur van Zanussi en dan wordt je op deze manier behandeld. Ik vind het gewoon schandalig en laat het hier niet bij zitten.
En al ik zo op internet kijk, ben ik niet de enige. Graag wil ik vragen aan mensen om op mij te reageren die een dergelijke ervaring hebben gehad.
En al ik zo op internet kijk, ben ik niet de enige. Graag wil ik vragen aan mensen om op mij te reageren die een dergelijke ervaring hebben gehad.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 31 mar 2011 17:19
Re: Electrolux
Beste
Spijtig te horen dat dit zo is verlopen. Misschien dat we samen kunnen kijken naar een gepaste oplossing. U kunt ons bereiken op het nummer (0172) 468 172.
Met vriendeljke groet,
Afdeling Consumentenbelangen
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
Spijtig te horen dat dit zo is verlopen. Misschien dat we samen kunnen kijken naar een gepaste oplossing. U kunt ons bereiken op het nummer (0172) 468 172.
Met vriendeljke groet,
Afdeling Consumentenbelangen
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 dec 2011 10:49
Re: Electrolux
Dat is vreemd dat ik dit 'standaard bericht' krijg, aangezien ik consumentenbelangen heb gebeld. Zij willen mij niet helpen. Zij beweren dat zij dit soort klachten niet in behandeling nemen. Ik moet mij richten aan de manager van de afdeling waar je de aankoop doet, terwijl die mij weer doorstuurt naar consumentenbelangen. Aldus: ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Daarnaast heeft Electrolux mijn telefoonnummer. Kunnen jullie mij niet gewoon bellen als jullie graag naar een oplossing willen zoeken???
Daarnaast heeft Electrolux mijn telefoonnummer. Kunnen jullie mij niet gewoon bellen als jullie graag naar een oplossing willen zoeken???
Re: Electrolux
Heb ook erg slechte ervaring opgedaan met Elektrolux.
Oa nav het probleem met mijn AEG droger en wasmachine reeds elders op deze site vermeld
Electrolux zit er alleen voor zichzelf en hebben van service nog nooit gehoort.
Omdat onze droger het wasgoed moldde wilden ze onder het mom van service graag langskomen om eens te kijken want ze waren bekend met dit probleem.
Over de kosten hoefde ik mij geen zorgen te maken want er was een coulance regeling.
Vervolgens wordt er niets opgelost, coulance regeling is een wassen neus en ik krijg een rekening van 100 euro.
Dan heeft Electrolux iets van wat ze consumentenbelangen noemen.
Die bestaat waarschijnlijk alleen op papier want reageert nergens op.
Aanvechten via de branchevereniging/geschillencommissie was geen optie want dan kan je eerst nog eens 50 euro "klachtengeld" neertellen.
Voor mij (en ondertussen familie, kennissen en collega's) geen merken meer waarvoor Elektrolux de zogenaamde service voor zou moeten verlenen.
! Zanussi - AEG - Electrolux !!
Oa nav het probleem met mijn AEG droger en wasmachine reeds elders op deze site vermeld
Electrolux zit er alleen voor zichzelf en hebben van service nog nooit gehoort.
Omdat onze droger het wasgoed moldde wilden ze onder het mom van service graag langskomen om eens te kijken want ze waren bekend met dit probleem.
Over de kosten hoefde ik mij geen zorgen te maken want er was een coulance regeling.
Vervolgens wordt er niets opgelost, coulance regeling is een wassen neus en ik krijg een rekening van 100 euro.
Dan heeft Electrolux iets van wat ze consumentenbelangen noemen.
Die bestaat waarschijnlijk alleen op papier want reageert nergens op.
Aanvechten via de branchevereniging/geschillencommissie was geen optie want dan kan je eerst nog eens 50 euro "klachtengeld" neertellen.
Voor mij (en ondertussen familie, kennissen en collega's) geen merken meer waarvoor Elektrolux de zogenaamde service voor zou moeten verlenen.
! Zanussi - AEG - Electrolux !!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 dec 2011 10:49
Re: Electrolux
Ook na mijn reactie van 20 december heb ik niets meer van Electrolux vernomen. Ze beweren bij iedereen de zaken op te lossen, de zaken te vergoeden.... Maar uiteindelijk zijn het allemaal valse beloften!!!!
Voor mij ook geen merken meer van hen. Ik heb mijn kerstdiner op twee pitten klaargemaakt voor 12 man. Uiteraard hebben mijn vrienden in de keuken dit ook gezien. Ook geen merken meer voor hun die door Electrolux worden verkocht.
Ik geef iedereen die deze site bekijkt het advies hun merken niet te verkopen, want is er iets kapot dan blijf je met kapotte apparaten zitten en/of kan je drie keer een dag vrij nemen om iets thuis te laten bezorgen!!!
Graag nog meer reacties van jullie gevraagd.
Voor mij ook geen merken meer van hen. Ik heb mijn kerstdiner op twee pitten klaargemaakt voor 12 man. Uiteraard hebben mijn vrienden in de keuken dit ook gezien. Ook geen merken meer voor hun die door Electrolux worden verkocht.
Ik geef iedereen die deze site bekijkt het advies hun merken niet te verkopen, want is er iets kapot dan blijf je met kapotte apparaten zitten en/of kan je drie keer een dag vrij nemen om iets thuis te laten bezorgen!!!
Graag nog meer reacties van jullie gevraagd.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 31 mar 2011 17:19
Re: Electrolux
@ icetea1976
Het klopt inderdaad dat er een wijziging is geweest in systemen. Natuurlijk mogen onze klanten daar niet de dupe van worden dus ten eerste wil ik u mijn excuses aanbieden voor de hele gang van zaken.
Ik kom hier maandag op terug.
Met vriendelijke groet,
Nikki
Electrolux Consumer Care Webteam
Het klopt inderdaad dat er een wijziging is geweest in systemen. Natuurlijk mogen onze klanten daar niet de dupe van worden dus ten eerste wil ik u mijn excuses aanbieden voor de hele gang van zaken.
Ik kom hier maandag op terug.
Met vriendelijke groet,
Nikki
Electrolux Consumer Care Webteam
Re: Electrolux
De Electrolux Webcare moet vroeg naar bed en heeft recht op een vrij weekend.
Ach, maandag is altijd nog sneller dan de vorige keer.
Ach, maandag is altijd nog sneller dan de vorige keer.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 dec 2011 10:49
Re: Electrolux
Indien je telefonisch contact opneemt en ik niet kan opnemen laat dan even een berichtje achter op de voicemail.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 31 mar 2011 17:19
Re: Electrolux
@ icetea1976 en jjpietje,
Ik heb in een PM gevraagd om jullie gegevens zodat ik het e.e.a. kan uitzoeken maar nog geen reactie ontvangen.
Als onze service een steek laat vallen, willen we dit graag oplossen en proberen dit in onze organisatie te verbeteren.
Met vriendelijke groet,
Nikki
Electrolux Consumer Care Webteam
Ik heb in een PM gevraagd om jullie gegevens zodat ik het e.e.a. kan uitzoeken maar nog geen reactie ontvangen.
Als onze service een steek laat vallen, willen we dit graag oplossen en proberen dit in onze organisatie te verbeteren.
Met vriendelijke groet,
Nikki
Electrolux Consumer Care Webteam