LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring bij MANDEMAKERS
Ervaring bij MANDEMAKERS
Voor het kopen van onze keuken hebben we veel gebruik gemaakt van deze forum.
Daarom willen we ons steentje bijdragen door onze ervaring ook op deze forum te plaatsen.
Voor het eerst in ons leven hebben we een keuken op een woonbeurs gekocht. Voordat we naar de woonbeurs ging hadden we een offerte liggen van een andere keukenleveranvier. Op de beurs bood Mandemakers ons aan om de zelfde keuken veel goedkoper te leveren.
Het enige verschil zou de type keuken zijn: we zouden een keuken van het merk Barletti krijgen wat te vergelijken zou zijn met Systemat AV 4030.
De keuken
Barletti
Wand 1:
Hoogkast van 60 cm breed,
Lakast van 90 cm breed,
Hoogkast van 60 cm breed,
Hoogkast van 60 cm breed,
Hoogkast van 60 cm breed,
Werkblad van graniet: Rustenburg (3 cm hoog)
achter de kookplaat wordt er een graniete wand geplaatst van 90 cm hoog en breed,
een koof voor de afzuiging van 332 cm breed, 20 cm diep en 20 cm hoog (met led verlichting).
Wand 2:
Halfhoogkast van 60 cm breed,
Halfhoogkast van 60 cm breed,
Halfhoogkast van 60 cm breed.
Apparatuur
Siemens induktie kookplaat: EH675ME21E,
Siemens vaatwasser: SX66T055EU,
Siemens afzuigkap: LC958BB60,
Siemens combitron: HB86P572,
Siemens koelkast: KI24RA60,
Siemens vrieskast: GI18DA50.
Overige
Kraan: GROHE minta L-uitloop supersteel
Nadat we de koopovereenkomst hadden getekend bleef het heel lang stil bij Mandemakers. Dit kwam, bleek achteraf, door vakanties van medewerkers en misverstanden onderling.
De keuken is uiteindelijk besteld zoals beloofd en wordt in de eerste week van januari 2011 geleverd, geplaatst en gemonteerd.
Daarom willen we ons steentje bijdragen door onze ervaring ook op deze forum te plaatsen.
Voor het eerst in ons leven hebben we een keuken op een woonbeurs gekocht. Voordat we naar de woonbeurs ging hadden we een offerte liggen van een andere keukenleveranvier. Op de beurs bood Mandemakers ons aan om de zelfde keuken veel goedkoper te leveren.
Het enige verschil zou de type keuken zijn: we zouden een keuken van het merk Barletti krijgen wat te vergelijken zou zijn met Systemat AV 4030.
De keuken
Barletti
Wand 1:
Hoogkast van 60 cm breed,
Lakast van 90 cm breed,
Hoogkast van 60 cm breed,
Hoogkast van 60 cm breed,
Hoogkast van 60 cm breed,
Werkblad van graniet: Rustenburg (3 cm hoog)
achter de kookplaat wordt er een graniete wand geplaatst van 90 cm hoog en breed,
een koof voor de afzuiging van 332 cm breed, 20 cm diep en 20 cm hoog (met led verlichting).
Wand 2:
Halfhoogkast van 60 cm breed,
Halfhoogkast van 60 cm breed,
Halfhoogkast van 60 cm breed.
Apparatuur
Siemens induktie kookplaat: EH675ME21E,
Siemens vaatwasser: SX66T055EU,
Siemens afzuigkap: LC958BB60,
Siemens combitron: HB86P572,
Siemens koelkast: KI24RA60,
Siemens vrieskast: GI18DA50.
Overige
Kraan: GROHE minta L-uitloop supersteel
Nadat we de koopovereenkomst hadden getekend bleef het heel lang stil bij Mandemakers. Dit kwam, bleek achteraf, door vakanties van medewerkers en misverstanden onderling.
De keuken is uiteindelijk besteld zoals beloofd en wordt in de eerste week van januari 2011 geleverd, geplaatst en gemonteerd.
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
De koopovereenkomst hebben we getekend voor 9000 euro. naar ons idee is dit een goedebood.
wat vinden jullie?
wat vinden jullie?
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Beste Add81,
Barletti is een normale Systemat met een duur naampje. Niets meer dan dat. Met een duur naampje kun je ongestraft de prijzen verhogen met een lekker percentage zonder dat de klant zich bekocht voelt. Ook kan er ook zo'n laagste prijsgarantie worden gegeven. Barletti is net als Steinhaus geen fabriek maar een losse naam.
MVG
Barletti is een normale Systemat met een duur naampje. Niets meer dan dat. Met een duur naampje kun je ongestraft de prijzen verhogen met een lekker percentage zonder dat de klant zich bekocht voelt. Ook kan er ook zo'n laagste prijsgarantie worden gegeven. Barletti is net als Steinhaus geen fabriek maar een losse naam.
MVG
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Barletti is inderdaad gewoon een naam op de markt en is geen fabrikant. De bedongen prijs is echter wel erg netjes voor wat je krijgt en ik denk dan ook dat je er geen verkeerde deal aan hebt. Ik ben het wel eens met maxx dat de prijs in de winkel door het gebruik van deze naam vaak opgeschroefd kan worden. Toch denk ik dat je nu een mooie deal hebt gemaakt.
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Dank jullie wel voor jullie reactie maxx en wini25.
De verkoper had ons ook verteld dat Barletti inderdaad geen fabriek is maar een losse naam.
De verkoper had ons ook verteld dat Barletti inderdaad geen fabriek is maar een losse naam.
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Maar over welk merk heb je het nu?
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Je bent goed op de hoogte grentenyrMaar over welk merk heb je het nu?
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
De keuken wat we krijgen is Systemat AV 4030 maar wordt door Mandemakers verkocht met de "losse naam" Barletti. (Dat staat tenminste in ons overeenkomst)
Moet alleen nog uitzoeken hoe ik een keuken kan herkenen dat een keuken de kwaliteit van Systemat AV 4030 heeft... met andere woorden: hoe kom je erachter wat voor keuken je hebt?
Moet alleen nog uitzoeken hoe ik een keuken kan herkenen dat een keuken de kwaliteit van Systemat AV 4030 heeft... met andere woorden: hoe kom je erachter wat voor keuken je hebt?
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Je kunt natuurlijk kopen bij een winkel die de merken gewoon bij naam noemt. Koop je Systemat, dan krijg je Systemat.
De enige reden om merknamen te masceren is het opdraaien van de prijs. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Een duur naampje doet de klant snel dieper in de buidel tasten.
Zo worden merken als Nobilia, Rotpunkt etc vaak opgeleukt met een naam als Exclusive Line o.i.d.
MVG
De enige reden om merknamen te masceren is het opdraaien van de prijs. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Een duur naampje doet de klant snel dieper in de buidel tasten.
Zo worden merken als Nobilia, Rotpunkt etc vaak opgeleukt met een naam als Exclusive Line o.i.d.
MVG
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Beste AASAMS,
Volgens mij ben je alleen jezelf aan het helpen door zo reclame te maken voor een je eigen adviesburo. Je kan beter een advertentie plaatsen.
Dit is niet meer relevant omdat het bericht van AASAMS door de moderator is verwijderd.
Volgens mij ben je alleen jezelf aan het helpen door zo reclame te maken voor een je eigen adviesburo. Je kan beter een advertentie plaatsen.
Dit is niet meer relevant omdat het bericht van AASAMS door de moderator is verwijderd.
Laatst gewijzigd door XtraT op 25 nov 2010 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Een stukje tekst dat zoveel uitroeptekens bevat, maakt de boodschap echt niet duideRlijker.
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Met alle respect, maar weer een adviesbureau die denkt het beter te weten. Hoe het werkelijk in elkaar steekt kom je nooit te weten, omdat de prijzen bij de fabrikanten natuurlijk altijd geheim blijven. Kortingen en dergelijke zijn ook niet te bepalen hierdoor. Mensen moeten gewoon bij een dergelijke grote aankoop shoppen en dus meerdere offertes opvragen. Dan krijg je een helder beeld van de prijs en dat is de beste manier. Een adviesbureau helpt hier echt niet veel bij, want dan komt er weer een partij om de hoek kijken!
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Update: een bericht ontvangen dat ons keuken 6 januari geleverd wordt.
we kunnen niet wachten op de keuken
we kunnen niet wachten op de keuken
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Wij ook niet over jullie ervaringen met mandemakers!
laten we hopen dat het allemaal goed gaat !
laten we hopen dat het allemaal goed gaat !
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Ik hoop dat je hier geen spijt van krijgt, maar ik vrees het ergste. Voor mij geen DMG, nooit niet.
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
@ Tag2: Ik hopen ook dat het goed komt! Hopelijk kan ik op 7 januari ons leuke ervaring mededelen.
@ Skypo: Ik was door verschillende mensen gewaarschuwd om geen keuken te kopen bij DMG... Maar ik wilde ze toch nog een kans geven. Indien het fout gaat zoals velen mij hebben gewaarschuwd is het voor mij ook "Voor mij geen DMG, nooit niet"
Update:
We hebben telefoontje gekregen om de levering van de keuken te bevestigen.
Ze gaven aan dat de keuken op 6 januari geleverd wordt en 7 januari gemonteerd wordt.
Ik was van onderstelling dat de keuken ook de 6de gemonteerd zou worden maar blijkbaar niet. Bij na vragen bij vrienden bleek dat de keuken veelal niet door de keukenlevancier(in dit geval Mandemakers) gemonteerd wordt en dat dit ook vaak een dag later gebeurt.
Dus een dag vertraging maar geen probleem.
Wat ik wel bang voor ben is het volgende:
We hebben factuur gekregen wat we naar de hypotheek verstreker kunnen sturen om vanuit bouwdepot te kunnen betalen.
Bij de factuur was een lijst toegevoegd van wat bij ons geleverd wordt.
Daarin waren aantal maten (in mijn ogen) verkeerd aangegeven. Dit heb ik telefonisch doorgegeven en de persoon die ik aan de lijn had heeft gezegd dat het allemaal goed komt en dat de maten ter plaatse aangepast kunnen worden.
Dus ik ben benieuwd!!!
tot over twee weken (hopelijk met goed nieuws)
@ Skypo: Ik was door verschillende mensen gewaarschuwd om geen keuken te kopen bij DMG... Maar ik wilde ze toch nog een kans geven. Indien het fout gaat zoals velen mij hebben gewaarschuwd is het voor mij ook "Voor mij geen DMG, nooit niet"
Update:
We hebben telefoontje gekregen om de levering van de keuken te bevestigen.
Ze gaven aan dat de keuken op 6 januari geleverd wordt en 7 januari gemonteerd wordt.
Ik was van onderstelling dat de keuken ook de 6de gemonteerd zou worden maar blijkbaar niet. Bij na vragen bij vrienden bleek dat de keuken veelal niet door de keukenlevancier(in dit geval Mandemakers) gemonteerd wordt en dat dit ook vaak een dag later gebeurt.
Dus een dag vertraging maar geen probleem.
Wat ik wel bang voor ben is het volgende:
We hebben factuur gekregen wat we naar de hypotheek verstreker kunnen sturen om vanuit bouwdepot te kunnen betalen.
Bij de factuur was een lijst toegevoegd van wat bij ons geleverd wordt.
Daarin waren aantal maten (in mijn ogen) verkeerd aangegeven. Dit heb ik telefonisch doorgegeven en de persoon die ik aan de lijn had heeft gezegd dat het allemaal goed komt en dat de maten ter plaatse aangepast kunnen worden.
Dus ik ben benieuwd!!!
tot over twee weken (hopelijk met goed nieuws)
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Wij hadden 8 jaar geleden bij deze club het volgende. We moesten betalen bij levering. Op de dag dat alles geleverd werdhebben wij netjes betaald. Bij montage, bleek dat het werkblad een iets awijkende kleur had ten opzichte van de deurtjes. Tijdens het verkoopproces is de verkoper een keer overgestapt naar een ander merk kastjes, zonder het werkblad aan te passen of dit aan ons te melden. De verklaring van Mandemakers was dat wij dit zelf hadden moeten controleren.
Voor ons daarom nooit meer DMG.
Voor ons daarom nooit meer DMG.
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Barletti = drama!
Wij hebben er vorig jaar een keuken gekocht, begin dit jaar afgeleverd en daarna alleen maar ellende! Door de verkoper is veel belooft (klinkt bekend...?!), maar weinig is er van terecht gekomen. Ik zal geen namen noemen van verkopers, maar mijn advies: blijf er weg, en geef je geld ergens anders uit. Dat het uiteindelijk allemaal bij Mandemakers vandaan komt, had ik al een beetje verwacht, maar dat het echt zo erg was met de service, dat had ik toch niet voorzien.
Het ergste: er is nooit een excuus gekomen.
De problemen:
- keukenfronten niet in de kleur die wij besteld hadden
- bij uitlevering zit er opeens een passtuk (hoog!) boven onze ovens. Zonder in details te gaan, dit was juist met verkoper besproken dat dit niet zo zou zijn.
- ladeblok 80cm anders dan besteld. Geen binnenlade. Ook geen bestekcassette. Wel voor een 60cm kast, daar nooit voor besteld
- ontbreken diverse beugels voor spoelbak.
- krom werkblad, van composiet. Kan niet zult u denken, dacht ik ook, maar dus wel. Schotelde in de breedte en lengte (echt waar, onvoorstelbaar, maar waar)
- frezing voor kookplaat (vlakliggende inductieplaat) in werkblad ongelijk, aan voorkant vlak, aan achterkant stak die omhoog.
- vaatwasser is absoluut niet een stil model zoals de verkoper aangeraden had, en valt ook tegen in schoonmaken. De verkoper heeft destijds heel interessant naar ons zitten luisteren hoe en waar de keuken kwam, en dat het dus in de woonruimte zou komen te staan. Dus een stille vaatwasser was een vereiste. Mijn 12 jaar oude Bauknecht was stiller en ook beter dan deze gloednieuwe Siemens.
Oplossingen:
- keukenfronten konden wel nageleverd worden in de kleur, maar dan werd de kopse kant van de kasten weer anders. Geen optie dus.
- fronten zo gehouden, na hevige discussies, met financiële compensatie. Is dus niet de keuken die wij wilden (en voor betaald hebben!), maar we houden het maar zo.
- passtuk is niets aan te veranderen. Moesten we dus ook maar accepteren. Weer niet wat wij besteld hadden en onze handtekening voor gezet hebben. Valt ook verder onder financiële compensatie
- 3x nalevering van lade. 1ste keer een andere 60cm lade en geen bestekbak en verkeerde kleur front (!!), 2de keer wel de goeie 80cm lade maar niet de goede bestekbak, 3de keer weer niet de goede bestekbak, nu maar zo gelaten. Een hele dag aan het IKEA-en geweest om binnenlade te monteren, geen maten o.i.d. bijgeleverd, dus zelf moeten uitzoeken.
- beugels nagezonden, moesten wel wachten op een vrachtauto die in de buurt was.
- werkblad opnieuw laten maken en nageleverd. Frezing WEER niet goed. Leverancier van werkblad op locatie gekomen en met de hand (slijptolletje) bijgewerkt. Knullig.
- vaatwasser loopt nog, nog geen enkele reactie daarop ontvangen.
Frustraties:
- continue andere contactpersonen. We zijn begonnen in Cruquius, toen Waalwijk, toen Mandermakers zelf, ondertussen lag het dossier bij een Barletti verkoper uit Rotterdam (ergens), toen bleek opeens weer alles in Amsterdam te liggen, waar we nu met een dame praten. Maar die alles weer door stuurt naar het hoofdkantoor.
- continue overal ZELF achteraan bellen. Zolang wij dat niet doen gebeurt er niks, of gebeurt het verkeerde.
- alle naleveringen zijn fout gegaan. Hoe kan dit in vredesnaam? En waarom wordt dit getolereerd? Het blijkt wel dat we veel te veel betalen aan de keukens, want ook al die after-sales moet bekostigd worden. Triest.
- Barletti lijkt alleen te reageren op dreigementen en boze taal. Als het weer netjes verloopt, gebeurt er weer niks.
- nooit eens een excuus van de kant van Barletti ontvangen.
Wij zijn nu al bijna een jaar met deze keuken bezig, en voor ons is de lol er wel vanaf. €20.000 betaald en Jack-**** voor gekregen! We hadden 10x beter een keukentje bij IKEA o.i.d. kunnen kopen, zelf mooie apparatuur kopen en dan waren we minstens de helft minder kwijt geweest.
Wat ook volledig vergeten wordt door Barletti, is het feit dat ik iedere keer weer thuis moest zijn voor naleveringen. Ook iedere keer weer ergens aan beginnen (bijvoorbeeld blad op maat slijpen), en dan er weer achterkomen dat het niet goed is. Weer een dag naar de knoppen. Zo ben ik al 6-7 dagen kwijt aan niks (met 2 man)! Aangezien Barletti €2500 rekent voor montage door 2 man (is er bij ons af gegaan omdat ik het zelf deed), wil ik dus 3x €2500 terug voor de verloren dagen. Hier nog geen antwoord op.
Wij kunnen echt alleen maar zeggen: BLIJF WEG BIJ BARLETTI, en wellicht de hele Mandemakers Groep!!
PS: ook al gepost op een andere thread.
Wij hebben er vorig jaar een keuken gekocht, begin dit jaar afgeleverd en daarna alleen maar ellende! Door de verkoper is veel belooft (klinkt bekend...?!), maar weinig is er van terecht gekomen. Ik zal geen namen noemen van verkopers, maar mijn advies: blijf er weg, en geef je geld ergens anders uit. Dat het uiteindelijk allemaal bij Mandemakers vandaan komt, had ik al een beetje verwacht, maar dat het echt zo erg was met de service, dat had ik toch niet voorzien.
Het ergste: er is nooit een excuus gekomen.
De problemen:
- keukenfronten niet in de kleur die wij besteld hadden
- bij uitlevering zit er opeens een passtuk (hoog!) boven onze ovens. Zonder in details te gaan, dit was juist met verkoper besproken dat dit niet zo zou zijn.
- ladeblok 80cm anders dan besteld. Geen binnenlade. Ook geen bestekcassette. Wel voor een 60cm kast, daar nooit voor besteld
- ontbreken diverse beugels voor spoelbak.
- krom werkblad, van composiet. Kan niet zult u denken, dacht ik ook, maar dus wel. Schotelde in de breedte en lengte (echt waar, onvoorstelbaar, maar waar)
- frezing voor kookplaat (vlakliggende inductieplaat) in werkblad ongelijk, aan voorkant vlak, aan achterkant stak die omhoog.
- vaatwasser is absoluut niet een stil model zoals de verkoper aangeraden had, en valt ook tegen in schoonmaken. De verkoper heeft destijds heel interessant naar ons zitten luisteren hoe en waar de keuken kwam, en dat het dus in de woonruimte zou komen te staan. Dus een stille vaatwasser was een vereiste. Mijn 12 jaar oude Bauknecht was stiller en ook beter dan deze gloednieuwe Siemens.
Oplossingen:
- keukenfronten konden wel nageleverd worden in de kleur, maar dan werd de kopse kant van de kasten weer anders. Geen optie dus.
- fronten zo gehouden, na hevige discussies, met financiële compensatie. Is dus niet de keuken die wij wilden (en voor betaald hebben!), maar we houden het maar zo.
- passtuk is niets aan te veranderen. Moesten we dus ook maar accepteren. Weer niet wat wij besteld hadden en onze handtekening voor gezet hebben. Valt ook verder onder financiële compensatie
- 3x nalevering van lade. 1ste keer een andere 60cm lade en geen bestekbak en verkeerde kleur front (!!), 2de keer wel de goeie 80cm lade maar niet de goede bestekbak, 3de keer weer niet de goede bestekbak, nu maar zo gelaten. Een hele dag aan het IKEA-en geweest om binnenlade te monteren, geen maten o.i.d. bijgeleverd, dus zelf moeten uitzoeken.
- beugels nagezonden, moesten wel wachten op een vrachtauto die in de buurt was.
- werkblad opnieuw laten maken en nageleverd. Frezing WEER niet goed. Leverancier van werkblad op locatie gekomen en met de hand (slijptolletje) bijgewerkt. Knullig.
- vaatwasser loopt nog, nog geen enkele reactie daarop ontvangen.
Frustraties:
- continue andere contactpersonen. We zijn begonnen in Cruquius, toen Waalwijk, toen Mandermakers zelf, ondertussen lag het dossier bij een Barletti verkoper uit Rotterdam (ergens), toen bleek opeens weer alles in Amsterdam te liggen, waar we nu met een dame praten. Maar die alles weer door stuurt naar het hoofdkantoor.
- continue overal ZELF achteraan bellen. Zolang wij dat niet doen gebeurt er niks, of gebeurt het verkeerde.
- alle naleveringen zijn fout gegaan. Hoe kan dit in vredesnaam? En waarom wordt dit getolereerd? Het blijkt wel dat we veel te veel betalen aan de keukens, want ook al die after-sales moet bekostigd worden. Triest.
- Barletti lijkt alleen te reageren op dreigementen en boze taal. Als het weer netjes verloopt, gebeurt er weer niks.
- nooit eens een excuus van de kant van Barletti ontvangen.
Wij zijn nu al bijna een jaar met deze keuken bezig, en voor ons is de lol er wel vanaf. €20.000 betaald en Jack-**** voor gekregen! We hadden 10x beter een keukentje bij IKEA o.i.d. kunnen kopen, zelf mooie apparatuur kopen en dan waren we minstens de helft minder kwijt geweest.
Wat ook volledig vergeten wordt door Barletti, is het feit dat ik iedere keer weer thuis moest zijn voor naleveringen. Ook iedere keer weer ergens aan beginnen (bijvoorbeeld blad op maat slijpen), en dan er weer achterkomen dat het niet goed is. Weer een dag naar de knoppen. Zo ben ik al 6-7 dagen kwijt aan niks (met 2 man)! Aangezien Barletti €2500 rekent voor montage door 2 man (is er bij ons af gegaan omdat ik het zelf deed), wil ik dus 3x €2500 terug voor de verloren dagen. Hier nog geen antwoord op.
Wij kunnen echt alleen maar zeggen: BLIJF WEG BIJ BARLETTI, en wellicht de hele Mandemakers Groep!!
PS: ook al gepost op een andere thread.
Re: Ervaring bij MANDEMAKERS
Verkopers : "First you sleep with the customer and then you f*ck them"Door de verkoper is veel belooft (klinkt bekend...?!),