LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring gevraagd elek. neerlaat mechanisme bovenkasten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DaPowerrr

Ervaring gevraagd elek. neerlaat mechanisme bovenkasten

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Hallo kenners en gebruikers,

Graag zou ik meer informatie en liefst ervaringen verkrijgen van het implementeren en gebruiken van het elektrisch hef en neerlaat systeem van de bovenkasten.

Ropox is de enige die ik gevonden heb waar ik ook een filmpje op de site kan zien van de diagonal.
http://www.ropox.com/seproduktvideo/kit ... gonal.html

Nu snap ik in principe wel hoe het werkt, maar is het ook handig? En, niet geheel onbelangrijk, is het te gebruiken in combinatie met een "gewone" keuken? (wat ik op de site zie staan aan keukens stemt mij niet echt juichend, bah, alsof wij rolstoelgebruikers geen smaak zouden kunnen hebben...)

Zijn er keukenleveranciers in Nederland (en hun werknemers hier op het forum) die al ervaring hebben met het inpassen in de keuken?
Zijn er gebruikerservaringen bekend?

Ik weet het, een hele hoop vragen, maar ja, ik lees hier al zo lang mee dat ik denk dat als er ergens mensen zitten die het weten, het hier wel zal zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

keukenklepper

Re: Ervaring gevraagd elek. neerlaat mechanisme bovenkasten

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Beste DApowerrrr (Kruidvat niet goed genoeg..? :wink: ),

Een jaar of 8 geleden heb ik NOLTE eens met dit systeem zien experimenteren.
Helaas moet ik bekennen dat de keukenfabrikanten tegenwoordig vaak toch voor de massa kiezen maar misschien doen ze er nog wat mee.

Het is al even geleden dus vraag het even na bij een Nolte-dealer die hart heeft voor z'n product met kennis van het volledige programma. Deze kan je misschien wel aan een mooi degelijk stukje werk helpen.

Succes.

Sjoerd15

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

E+K www.ek-keukens.nl Het staat niet op de site vermeld meen ik maar ze leveren het echt!
Deze leveren het systeem EN ze hebben smaak en veel mogelijkheden.
Ik hoop alleen dat je budget zo ver reikt....
Probeer het eens bij een deskundige dealer in de buurt...
Evt. bij het maken van een afspraak dit van te voren aangeven, dan kan er wat informatie ingewonnen worden (het is geen veel verkocht of bekend product van ze)
Succes met de keuze!!!
Laatst gewijzigd door Sjoerd15 op 14 mei 2008 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

DaPowerrr

Dankjewel Keukenklepper, da's in ieder geval al iets!

Nu kom ik uit het "land van Mandemakers" en ongeveer alles hier is dus inclusief opdringerigheid, excl. BTW :wink:

Daar zit ik niet echt op te wachten, zeker niet na het lezen van alle topics hier.

Maar uit jouw reactie proef ik al een beetje dat ik beter een kleine keukenman met hart voor Nolte kan zoeken.

Op de site van Nolte kon ik in ieder geval al ontdekken dat er 3 in de buurt zitten. Misschien dan daar maar beter eens langsgaan om te kijken of er nog steeds gebruik gemaakt wordt van.

En wat je zegt over dat er tegenwoordig makkelijker gekozen wordt voor de "massa", natuurlijk heb je daar gelijk in. En ik geef de leveranciers ook geen ongelijk, als je een bedrijf opzet, ga je natuurlijk voor een breed inzetbaar concept, en niet (altijd) voor het meest sociale. :wink:

Toch weet ik over het algemeen de spullen die ik nodig heb bij elkaar te zoeken, maar met zoiets specifieks waar bovendien op internet niet heel veel informatie over beschikbaar is, "loop" ik zelfs vast.

Mijn dank is groot, ben benieuwd naar nog meer info, liefst ook van gebruikers of leveranciers die het al ingebouwd hebben.

PS geen drogist te bekennen hiero, herinnert u zich de reklame van het meest foute vlaïge zoethoudertje voor kinderen nog?

DaPowerrr

Jij ook bedankt Sjoerd, ik ga eens kijken op de site!

Je hebt gelijk, het is vast niet alom bekend of veel verkocht, anders zou er meer over te vinden zijn.

Maakt de zoektocht des te leuker en spannender.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

DaPowerrr

Hoi Keukenklepper,

Hahahaha, ik nodig je bij deze uit voor een drankje :wink:

Maar de site die jij noemt, dat is het bedrijf dat met de ropox werkt. Je kunt bij hen het systeem ook bestellen, maar kneut als ik ben: kopen is nog niet activeren.

Ik heb dus echt wel intelligente keukenbouwers nodig om het systeem ook daadwerkelijk in de keuken in te passen.

En dan liever ineens, dan bij elkaar sprokkelen en vervolgens nèt niet kloppen... Snapt u?

Overigens Sjoerd, de site van E+K keukens loopt bij mij gigantisch vast! Als ik enigszins epileptisch was had ik dit niet getypt. :wink:

Maar wat ik in de flits gezien heb.... WAUW!

Thanks voor de reacties, ik ga weer verder onderzoeken!

DaPowerrr

Sjow, het was even zoeken maar ik heb mezelf dan toch terug gevonden :D

Inmiddels heb ik ook ontdekt wat de inbouwmaten van het systeem zijn en de verschillende afmetingen waarin het systeem geleverd kunnen worden.

Én dat er geen speciale bovenkasten noodzakelijk zijn, maar dat eigenlijk alle kasten binnen de maatvoering toegepast zouden kunnen worden.

Dan denk ik, maar wie ben ik :roll: , dat met een beetje welwillendheid van de verkoper, elke keukenman het systeem kan inpassen in de werktekening. Of denk ik dan helemaal verkeerd?

Natuurlijk snap ik dat er dan geen garantie gegeven kan worden op de inbouw van het systeem, maar daar ben ik zelf bij.

Ach, misschien moet ik zelf eerst maar eens een opzet maken, dat praat misschien ook makkelijker om uit te leggen aan de keukenmensen wat ik eigenlijk precies bedoel. Aangevuld dus met de gegevens van het systeem.

Eventuele aanvullingen en tips nog steeds welkom!

Gesloten