LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen keramisch aanrechtblad?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
noef
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2010 11:01

Ervaringen keramisch aanrechtblad?

Ongelezen bericht door noef »

Ik begrijp dat de keramische aanrechtbladen sinds een aantal jaren op de markt zijn.

Willen jullie je ervaringen met mij delen?

Zijn/waren er kinderziektes?
Zijn er bepaalde dingen waar je rekening mee dient te houden?
En ook niet onbelangrijk, wat is het verschil in kosten plaatje in vergelijken met bijv composiet.

Waarom mijn interesse in keramisch: Ik ben op zoek naar steen uiterlijk en mat.

Alvast bedankt voor de reacties!
Laatst gewijzigd door noef op 13 aug 2010 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Skypo
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jul 2010 20:19

Re: Ervaringen keramisch aanrechtblad?

Ongelezen bericht door Skypo »

Ik heb ook naar een keramisch blad gekeken, maar ik vond de randafwerking niet mooi. Bij de rand loopt er langs het gehele blad een naad die best opvalt, vooral bij wat lichtere bladen en een hele strakke keuken, dus dat vond ik wel jammer.

Het materiaal is wel ideaal om als werkblad te gebruiken. Ik mocht er in de showroom op krassen met een spijker en er een aansteker tegen houden, maar het blad bleef echt totaal ONBESCHADIGD! Als ze in de toekomst iets vinden voor de naadafwerking, neem ik bij mijn volgende keuken zeker weten een keramisch blad. Het blad is trouwens niet 100 % keramiek. Er wordt namelijk een toplaag van een paar mm geplakt op een steensoort, zodat het blad wat steviger wordt.

Qua prijs zou het te vergelijken zijn met de wat duurdere groepen composiet/graniet.

Gesloten