LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
roosje12
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:52

ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door roosje12 »

Hallo ,

Is er iemand die al een Teppan Yaki al heeft? Is het goed bevallen? Wij willen het evt gaan nemen (omdat mijn vriend heel veel van vlees houdt) maar weet niet of het handig is in gebruik? Of je wel lekker vlees daarop kan bakken? en hoe zit het met het schoonmaken erna?

De keukenexperts, heeft u het al vaak verkocht?

Ik twijfel of het veel toegevoegde waarde heeft.

Graag jullie mening hierover. Bedankt alvast.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door *.* »

Ik ben er heel enthousiast over. Vaak mee gewerkt. (helaas thuis geen ruimte voor).
Schoonmaken is heel eenvoudig. Plaat aanzetten, scheutje spa rood erover en je veegt het makkelijk schoon (de rest zat al in je vetopvangbakje).

Smakelijk eten.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door Jezebel »

We hebben 'm een paar jaar geleden bij het kruidvat gekocht voor 18 euro. Ideaal! Stekker erin en bakken maar.
Geschikt voor binnen en buiten.Bovendien heel gezellig.... :wink:

Ik maak 'm altijd schoon met de keukenrol.

roosje12
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:52

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door roosje12 »

Beste *.* en Jezebel,

Wel fijn om te horen dat jullie positieve ervaringen hebben. Het is omdat het dadelijk wel in het werkblad zit, als het ons niet bevalt wij het niet zomaar iets anders ervoor kunnen vervangen.

Iemand anders nog ervaring ermee?

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Waarom begin je niet eerst met een goede grillpan, ik heb je andere bericht ook gelezen, je wil een super keuken aanleggen, maar weet je wel wat je er mee aanmoet?
Koop een goed gasfornuis met een wok pit en een goede hete lucht oven, de rest hangt van goede pannen af.

Tipan platen kan je bij de goede toko vinden, net zoals een goede wok, niet die van Tefal.
Staar je niet blind op een dure keuken, de kok maakt de keuken en alles hoogglans? Weet je wel hoeveel je dan moet poetsen?
Ik denk niet dat jullie al toe zijn aan een Tepann Yaki plaat, anders vraag je hier geen raad over.

roosje12
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:52

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door roosje12 »

Hallo Kaarsje 69,

Bedankt voor je reactie. Wij kunnen niet op gas koken. De hele wijk heeft stadsverwarming, er is geen gasleidingen. Nu kook ik op gas, de overstap naar inductie zou ik wel handig vinden, het gaat heel snel, heb bij mijn zus gezien.

Ik twijfel over dingen omdat ik die nog niet heb gehad, kunnen ervaren. Het is eigenlijk ook de eerste keer dat wij zelf de keuken gaan kopen. Wij zijn al 2 keer verhuisd, beide keren gewoon de keuken van het huis laten zitten, gebruiken, zonder er iets aan te doen. Nu wordt het onze eerste nieuwbouw huis.

Het zijn dingen die ik of nu gelijk moet meenemen anders dadelijk niet meer.
Vandaar dat ik de voor- en nadelen van de gebruikers wil horen.

Je hebt gelijk, zelf vind ik het ook een super keuken, als het dan zo wordt. Mijn ouders en mijn zus vinden het veel te veel geld voor een keuken. En dan ook nog de keuze voor Siematic. Zij vinden dat ik ook voor de naam ga betalen. Weet ik ook wel. Daarom al die vragen of het wel waard is voor mijn geld.

Groetjes,

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door Jezebel »

Haha, ik dacht dat je een los apparaat bedoelde :oops:

Ik zou kiezen voor een steamer, i.p.v. zo'n definitieve bakplaat. Dat zijn ideale apparaten. :D
Hebben ze geen demonstratie van zulke apparaten?

roosje12
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:52

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door roosje12 »

Beste Jezebel,

Een inbouw bedoelde ik. Omdat het inbouw is, twijfel ik of wij het wel moeten nemen of niet.
Sorry dat ik niet zo duidelijk had gevraagd.

Dus de vraagstelling is nu: Heeft iemand ervaring met de inbouw Teppan Yaki van Siemens?

Heel graag jullie reacties.

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door KWiggers »

Ik heb een inbouwteppanplaat en in de nieuwe keuken komt er weer eentje. Ideaal ding, ik bak er vlees op, eieren, sate, etc.. Ik heb er eentje die je in twee delen kan verwarmen(elke helft apart). dat is handig als je bijv. sate bakt dan kun je op de ene helft bakken en op de andere helft warm houden. En dat plamuurmes staat zo leuk in de keuken :wink: Oja, niet te vergelijken met een grillpan vind ik. Teppan is eenvoudig schoon te maken.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Roosje,

als ik jou was, zou ik een goede kookplaat pakken, in je andere topic had je het over van alles en nog wat en geloof, me, het zal best giga leuk staan, maar wat kan je ermee?
Wat ik er mee kan, heb jij niets aan, wat ik met een wok kan doen, heb je ook niets aan.
Wat zouden de voordelen zijn voor het inbouwen van een Quooker kraan?
Je betaald je scheel omdat je ketel hem op temperatuur gaat houden, maar is wel leuk en snel voor de show.
Maar weegt niet op tegen de kosten!
Mijn persoonlijke mening, ik kan niet koken op inductie platen, ik ben kook op gas, ik denk zoals elke chef kok, sorry.

Maar het is aan jou de keuze en laat je niet gek maken door een plaatje!

ross
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2009 15:34

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door ross »

Kaarsje,

Over de quooker zijn wij juist ontzettend tevreden, we willen er ook een in onze volgende keuken. Nooit meer wachten op de waterkoker, gelijk heet water om bijv. pasta in te koken, snel thee zetten. Kortom, ontzettend gebruiksvriendelijk en die extra kosten nemen we voor lief.

Sorry, beetje off topic. *Blijf wel geinteresseerd meelezen over de tepan*

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door KWiggers »

Helemaal eens met Ross!

Kaarsje, laat to lekker doen wat ze wil, ik vind je een beetje negatief overkomen wat betreft to haar wensen.

ross
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2009 15:34

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door ross »

@ KWiggers; welk merk heb je?

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Kwiggers,

het is absoluut niet negatief bedoeld dus als het zo overkomt, sorry, is niet mijn bedoeling. Alleen het gaat hier over een hele dure keuken die ze wil kopen en mijn bedoeling was om na te denken of je er echt iets mee kan in de toekomst, of dat het alleen is voor de mooi.

Wat een ieder zijn wensen ook zijn, beslis ik tenslotte niet, ik kan wel adviseren kan je er echt wel wat mee voor zoveel geld? Je kan ook eerst proberen met losse elementen of het iets voor je is dan alsnog in laten bouwen. Als je de aansluitingen alvast aanlegt moet dat lukken heb ik bij vrienden van me gezien.

Maar het is en blijft natuurlijk haar eigen keuze.

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: ervaringen met de Teppan Yaki plaat

Ongelezen bericht door KWiggers »

Het blijft inderdaad haar eigen keuze Kaarsje en op zich heb je wel gelijk, er zijn genoeg mensen die aan een magnetron alleen genoeg zouden hebben :wink: . Het nadeel van wel de aansluitingen aanleggen maar (nog) niet de apparatuur kopen of losse apparaten proberen is dat je later met je blad zit. Dan mis je een inbouwgat lijkt mij. Ik heb ook allerlei snufjes in de keuken en zo komen ook in de nieuwe. Sommige leken mij ook overdreven destijds maar mijn partner is een kookgek en wilde al die dingen graag. Nu zou ik niet meer zonder bijv. de Quooker en stoomoven willen, ideaal ding voor ons. Ok, de nieuwe spoelbak waarin je de stoomovenschaaltje kunt 'hangen' lijkt mij ook wat overdreven maar het was de goede maat en hij had nog een leuke prijs ook, ben wel benieuwd of ik de bakjes er vaker dan drie keer in ga hangen :lol:

Domme vrouwen kopen direct, slimme vrouwen vragen vooraf informatie(waar vrouwen staat kunt u uiteraard ook mannen lezen)

Gesloten