LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Riga keukens (Groningen)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
arnieparnie

Ervaringen met Riga keukens (Groningen)

Ongelezen bericht door arnieparnie »

Tijdens de zoektocht naar een keuken ben ik al gillend het pand bij Mandemakers in Groningen uitgerend. Alle verkoopclichés werden uit de kast gehaald. Wat een ellende. Die keuken moest verkocht worden. Dat ik had aangegeven dat ik op zoek was naar een totaaloplossing (oude keuken verwijderen, leidingwerk verleggen, nieuwe keuken plaatsen en alles werkend installeren) werd niet gehoord.
Van collega's hoorde ik positieve signalen over Riga keukens in Groningen. De keukens en de service zouden goed zijn, en Riga heeft een eigen technische dienst die alles voor je kan regelen, zoals leidingwerk, keukeninstallatie en tegelzetten. Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met ervaringen, positief en negatief, bij Riga keukens.

loesjes

Re: Ervaringen met Riga keukens (Groningen)

Ongelezen bericht door loesjes »

volgens mij heet de eigenaar ook Arnie..... toevallig.... moet vast goed klikken met je....

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Inderdaad...Arnie...komt mij weer over als een ouderwetse sluipreclame !

arnieparnie

Man, wat een zure reacties. :( En wat een onzinnige reacties.
:? Ik ben geen eigenaar van een keukenzaak, maar iemand die op zoek is naar een keuken. Voordat ik een afspraak ga maken bij Riga zou ik het prettig vinden om ervaringen van anderen te horen. Goede en slechte. Zodat ik weet of het maken van een afspraak zin heeft. Een keuken zoeken vind ik namelijk geen leuke klus. Hoe minder zoekwerk, hoe blijer ik word.
Dit soort zure reacties dragen in ieder geval niet bij aan de feestvreugde :cry:

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

zijn toch ook veel hondjes die fikkie heten :-)

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Tuurlijk...en die gaf dan precies de beschrijvingen [oude keuken verwijderen, leidingwerk verleggen, nieuwe keuken plaatsen en alles werkend installeren] en [De keukens en de service zouden goed zijn, en Riga heeft een eigen technische dienst die alles voor je kan regelen, zoals leidingwerk, keukeninstallatie en tegelzetten] zoals Arnie die gaf,vind ze iets te gelikt....

arnieparnie

Ik ben er klaar mee. Ik stel een normale en oprechte vraag en wordt overladen met gezeur en wantrouwen. Als je alleen maar wilt zeuren, ga dat dan even ergens anders doen.
Als je mijn oprechte vraag om informatie wilt beantwoorden, geef dan vooral je reactie.
En wat het taalgebruik betreft: die omschrijvingen met betrekking tot de technische dienst heb ik van de website geplukt.
Verder hou ik er nu over op. Voor de zeur en klaag types onder u: open een eigen topic om onbeperkt te kunnen zeuren en klagen :wink:

Remster

Ongelezen bericht door Remster »

Riga keukens..

Ik heb er wel eens wat pakketjes afgeleverd.
Kan geen glimlachje van af daar.
Misschien zijn ze wel goed in wat ze doen, maar ik denk dat ze pas vriendelijk worden als je zaken met ze wil doen.

Ik denk overigens dat een bedrijf als riga keukens het niet hoeft te hebben van sluikreclame op slecht gelezen forums, dus ik geloof arnieparnie wel.

oneil

Ongelezen bericht door oneil »

Nou, ik wil best een gewone reactie geven op de vraag van Arnieparnie.

Wij hebben een keuken gekocht bij Riga Keukens. Dit na dezelfde ervaring bij de Mandemakers. Bij Riga Keukens zijn we goed geholpen door hun adviseur en was het geen probleem dat we wat vaker terugkwamen om het een en ander te vragen. We hebben gemerkt dat de adviseur er werkelijk vertand van had en heeft ons zelf onlogische dingen afgeraden en ook door voorbeelden te tonen duidelijk gemaakt waarom ons eigen ontwerp niet goed uitvoerbaar was. Er heerst een ongedwongen sfeer en hier werd je absoluut niets aangepraat of hoefde je handtekening niet te zetten om een tekeningetje te krijgen. Daar ben je na al die ander verhalen altijd een beetje bang voor. De keuken is super geworden mede door hun goede advies en de goede (en ook vriendelijke) monteur. Wij zijn trouwens door onze buren op het idee gebracht om hier heen te gaan; zij hebben al hun tweede keuken van dit bedrijf. Dus nu heb je een goede ervaring van tenminste 2 klanten.
Ik wens je veel succes bij het vinden van je keuken.

arnieparnie

Bedankt voor de reactie. Hier kan ik tenminste wat mee.
Ik ben inmiddels vlak voor mijn vakantie voor een eerste gesprek bij Riga geweest. Ik deel je ervaring. Deskundig, alle tijd en geen enkele druk.
Aanstaande zaterdag een tweede gesprek. Ik wil nog een paar wijzigingen en hoop over de nettoprijs toch nog een beetje te kunnen onderhandelen. Ik ben benieuwd of dat lukt!

arnieparnie

Vorige week is mijn keuken geplaatst. Precies in de periode die we hadden afgesproken: de herfstvakantie. Voor ons ideaal.
De keuken is prachtig geworden. En de zorg waarmee hij is geplaatst was bijzonder. Het hele traject, van advies tot plaatsing was meer dan prettig. En ook bijzonder transparant. Alle afspraken zijn tot in detail nagekomen. Nergens een vervelende verassing.

In overleg zijn slechts een paar weken voor de plaatsing op mijn verzoek nog een tweetal wijzigingen doorgevoerd waardoor de prijs lager werd. Dit was geen enkel probleem.

Al met al geen enkele spijt gehad voor mijn keuze van Riga. Bedankt voor de inhoudelijke reacties waar ik wat aan gehad heb. Zo heeft dit forum nut!

little one

Ongelezen bericht door little one »

ik ben blij voor je dat jij een mooie nieuwe keuken gekocht heeft bij riga keukens. ik heb bij zijn broer gewerkt van arie. ik weet wat voor werk ze afleveren. wat ik gezien heb zag het er altijd goed uit. ze staan altijd klaar voor iedereen zoals het moet als bedrijf zijnde. heel veel plezier met je keuken.

johanbb

Ongelezen bericht door johanbb »

Hallo, wij hebben twee keer een keuken bij Riga gekocht, alles in één keer goed.
Prima dus. Goed advies. Als je daar om advies vraagt merk je het verschil met Mandemakers etc., Succes.
Johan.

Gesloten