LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen spoeleiland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
brigitte

ervaringen spoeleiland

Ongelezen bericht door brigitte »

Ik heb reeds de vraag hier gesteld voor mogelijkheden mbt het wegwerken van de afvoer van afzuigkap bij een kookeiland. Verlagen van plafonds vinden we niks, dus dit gaat niet door.

Nu mijn vraag.
Degenen die nu een spoeleiland hebben, hoe bevalt dit? Ik denk dan aan het spetteren van het water wat wellicht constant op de grond terecht komt. Wat is de minimale diepte van een spoeleiland om het gebruiksvriendelijk en de grond droog te houden.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.

Blauw Dopje

Re: ervaringen spoeleiland

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Even over je kookeiland: Heb je wel eens aan recirculatie gedacht?

Dan een spoeleiland:

In mijn vorige keuken zelf gehad, vond het erg leuk. En eerlijk gezegd, wateroverlast nooit gehad. Als je een vaatwasser hebt heb je weinig last van water. Tenminste, neem aan dat je niet je haren gaat wassen. :)

Een diepte van 70 cm is in principe voldoende, echter is een diepte van 90-100 cm mooier qua aangezicht, vind ik.

grt

brigitte

Hoi Blauw Dopje

Recirculatie? Nee, niet aan gedacht. Kun je uitleggen wat dit inhoudt?

En bedankt voor je uitleg mbt het spoeleiland!

Blauw Dopje

Recirculatie betekent het volgende:

Op je eilandschouw komen 1 of 2 koolstoffilters. Deze filters bevatten actieve koolstof welke de vuildeeltjes uit de wasem haalt en de gefilterde lucht weer terug in de ruimte brengt. Dit is een goed alternatief voor een afvoer naar buiten. Ik heb dit systeem zelf in een wandschouw, omdat ik te weinig ruimte boven mijn keuken heb voor een afvoer naar buiten.

Dit systeem heeft 3, naar mijn mening kleine, nadelen.
1) er is een klein capaciteitsverlies
2) de filters dienen, afhankelijk van je kookgedrag, regelmatig(ongeveer 2x per jaar) vervangen te worden. dus vaste kosten. Maar goedkoper dan een plafond verlagen.
3) dit systeem haalt het vocht niet weg, dit wordt opgelost door het Mechanische ventilatiesysteem(indien aanwezig) goed te gebruiken.

In jullie geval lijkt mij dit een prima oplossing.

brigitte

Ik heb de zoekfunctie net ook nog even gebruikt, maar ik lees toch veel negatieve berichten.

Wellicht kunnen we de mechanische ventilatie laten uitkomen boven het eiland (we laten een huis bouwen, dus misschien kan dit besproken worden).

Ik hou het allemaal in gedachten en binnenkort op keukenjacht.
Bedankt!

Blauw Dopje

Ik spreek hier uit eigen ervaring en uit ervaringen van klanten.

Uiteraard is het belangrijk een goede afzuigkap te nemen. Indien recirculatie goed gebruikt wordt, is het een prima alternatief.

Maar goed, denk er maar even over.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

recirculatie is ruk, 65 euro per jaar bij betalen, minder capaciteit, nooit doen dus indien mogelijk

Gesloten