LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen van een keukenkoper

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

@scara
A en B drijven de eerlijkste handel, maar moeten zich dus gaan
verdedigen omdat ze geen 40 % korting geven op apparatuur.
Eerlijk is niet het juiste woord denk ik. Alleen A. is tot een bepaalde hoogte transparant en geeft de opening om een discussie te starten. B en C niet waardoor het zinloos is verder te praten.
Keukenprijzen openbaar maken ? Heeft wel iets, maar zal erg lastig zijn. Een beetje verkoopboek telt al snel 500 tot 700 pagina,s .
Een dun boekje met de belangrijkste prijzen moet kunnen. Wanneer je het kleinste detail wil weten is internet een prachtig medium. (ook voor 700 pagina's)

Maar je merkt het al aan de reactie op je berichtje.
De keukenbranche wil het niet en zal dan ook deze discussie om zeep helpen.

Scara

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

ricky
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:41

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door ricky »

De klagende consument heeft vaak geen stuksprijs....

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door 16again »

Gast 8988

a,b of c??
Hier wordt een belangrijke factor vergeten, namelijk welke winkel wordt het eerst bezocht!
Naar mijn inschatting wordt bij winkel b en c veelal voorgespiegeld dat de aanbieding een zeer speciale korting betreft, waar wel direct voor getekend dient te worden. Een gedeelte van de kopers is zo onder de indruk van het geboden kortingspercentage dat direct gekocht wordt. Vervolgens bezoeken zij nooit een 2e winkel.

Uiteraard gaat dit ten koste van winkel A, die wel netjes opereert.
Dilemma voor winkel A: genoegen nemen met een kleiner marktaandeel door deze ongelijke concurrentie of dezelfde praktijken zelf ook gaan toepassen...

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

@16again
De moraal van je verhaal is:

zolang er onwetende consumenten zijn zal de keukenbranche niet veranderen.

dan is het de functie van dit forum de consument wijs te maken. :!:

Gastvrij
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jan 2005 16:21

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Er is toch ook nog een soort wet die gebied dat alle waren die in een winkel staan duidelijk geprijst moeten zijn?

En kan hier niet gelinkt worden naar een reële concept-offerte?

Door een markt ontransparant te houden krijg je juist dat klanten gaan shoppen en zo steeds verder uit hun regio verzeild raken.

S.

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Er is inderdaad een wet die voorschrijft dat alles wat je aanbied duidelijk geprijst moet zijn. Dus in een keukenshowroom moeten overal prijzen bij staan. Alleen doet de controleur niets voordat er een klacht bij hun binnenkomt. Tot die tijd kan de winkel doen wat ze willen. Dus moraal van het verhaal, kom je in een keukenshowroom en zie je geen prijzen, dan moet je een klacht indienen bij de overheid.

Scara

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

mbo

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door mbo »

Ik ben het met jullie allemaal mee eens, echter op het moment dat je de consument daadwerkelijk een eerlijke prijs geeft is de reactie van de consument dat je concurrenten weet ik veel hoeveel procent korting heeft gegeven en dat ie dit en dat gratis heeft gekregen...
Mensen wordt eens wakker, gratis bestaat niet, dit zeg ik ook tegen al mijn klanten, gratis montage?? Welke monteur gaat er nou voor niks monteren, geeneen, dus verbeeld jezelf dit niet.

Aanbiedingen zijn er om mensen in de showroom te krijgen, immers zonder aanloop geen verkoop, basis.....!!!!!!!!! En dan begint het, dan is het de kunst en natuurlijk de creativiteit van de verkoper om hetgeen te verkopen voor de prijs die je wil verkopen en niet anders.

Ikzelf werk zonder acties, want daar geloof ik zelf namelijk niet in, het produkt die je verkoopt heeft uiteindelijk een prijs, en of de consument dat er daadwerkelijk voor wil betalen en daar wil kopen dat beslist ie natuurlijk zelf, alleen ik word zo doodmoe van mensen die eerst ergens tekenen voor een "offerte/order" en later gaan klagen dat ze erin zijn getuind, jajaja, waar was je op dat moment met hersens toen je helemaal lekker was gemaakt met de 'kans" van je leven om eenmalig een fantastische prijs te krijgen die alleen die dag geldig was en morgen niet meer zou gelden. Als je hebt gekocht handel het ook netjes af met diegene waar je mee in zee bent gegaan en ga achteraf niet lopen zeuren. Ook wij verkopers moeten ons brood ermee verdienen.

Scara

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

@mbo

Ik als gewone consument begrijp helemaal niets van je stelling.
Het lijkt erop dat je een tegenstander bent om een consument een eerlijke prijs te geven?

Natuurlijk gaat een consument zeuren om meer korting. Doe ik ook als ik een auto koop.

Natuurlijk bestaat gratis niet. Ook niet wanneer ik een auto koop met gratis airco, matten, radio of onderhoud.

Natuurlijk moet een consument niet zeuren wanneer ze getekend hebben. Ook wanneer ik een auto koop zit ik vast aan het contract.

Maar geef de consument een eerlijke prijs om een eerlijke vergelijking te maken en vervolgens een eerlijke onderhandeling aan te gaan om een eerlijk contract te tekenen.

Tja en zonder eerlijke prijs kom je niet verder.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door mar53 »

HARTSTIKKE MEE EENS.

Maar.................. Na de prijs komt nog veel meer,

Tussen de tijd dat je koopt en het plaatsen van je keuken zit ongeveer 10 - 12 weken.

Hoe gaat het dan?

Vraagje.

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

@mbo
Jammer dat je je nu terugtrekt uit de discussie

@mar53
Ik begrijp je niet. Bedenk dat ik een gewone consument ben.
Ik zal mijn best doen te antwoorden op je vraag.
In die 10 tot 12 weken ga ik de contractbevestiging keer op keer lezen of de juiste spullen zijn besteld. Of bedoel je dat niet?

Met mijn betoog over "eerlijk" heb ik nadrukkelijk bedoeld dat de basis helder moet zijn, zoals bij de aankoop van een nieuwe auto.

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Probeer als klant maar eens de orderbevestiging te lezen.
Ongeveer 150 regels waar< als je verstand van keueks hebt, voor de gemiddelde concument niet uit te komen is.

Jij gaat accoord met deze bevestiging die jou verkoper je toestuurd.

mterme

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door mterme »

Geacht forum-bezoekers.
Schaar alsjeblieft niet ALLE keukenverkopers onder 1 noemer "oplichter" cq "heilige". Net zoals bijv. in de autobranche zijn er slechte en goede.
Ik vermoed dat het met keukens en auto's etc veel heftiger reacties van consumenten komen omdat er veel geld mee is gemoeid, maar bovenal omdat er veel emotie/gevoel zit in deze producten. Een keuken is een belangrijk onderdeel van je huis waar je dagelijks tegen aan kijkt en bezig bent. Woonruimte is iets heel essentieels voor een mens, dat heb ik gemerkt toen ik bij een bank bij de hypotheekafdeling werkte, nu als medewerker bij een woningcorporatie, maar zelf van de andere kant ook als cosument die zelf een huis en keuken en badkamer koopt. Dus daar komen sterkere emoties bij kijken. En daarnaast gaat het toch om veel geld voor de gemiddelde consument, dus als je dan het gevoel hebt dat je wordt bedonderd, dan is dat niet prettig.
Ik bedoel maar, het is niet zomaar een dagelijkse aankoop.

Wij hebben een heeeeeel vervelende ervaring met Hans Verkerk Keukens, waarbij we zelfs voor leugenaars werden uitgemaakt. Omdat wij gelukkig wel een beetje van ons kunnen afbijten en brieven op hoge poten met wat juridische kennis kunnen schrijven, heeft Hans Verkerk uiteindelijk wel de geleverde incomplete en afwijkende keuken teruggehaald, EN ons een vergoeding o.b.v. van hun eigen hoge boeterente% betaald!

En we hebben een heeeel goede ervaring bij een plaatselijke verkoper, Bouwtiek in Numansdorp. De eigenaar was ook een stuk opener en reeeler dan Hans Verkerk. Ook hij gaf korting en rondde bedragen af, maar zei er eerlijk bij dat het alleen maar om adviesverkoopprijzen ging dus dat daar net als bij TV´s en wasmachines een marge tussenzit naar de werkelijke prijs waarvoor hij het kon verkopen, maar wel zodanig dat ook hij de schoorsteen rokende kon houden! En toen er bij de geleverde keuken iets niet goed was, is hij zelf meteen langsgekomen en heeft het snel en netjes opgelost. Dat had tot gevolg dat wij zo tevreden waren en zoveel vertrouwen in hem hadden, dat we een paar jaar later ook onze badkamer bij hem hebben gekocht.

Oja, keukenbranche, zoals al eerder in de discussie is opgemerkt, slecht handelen kost je klanten! Hans Verkerk heeft in onze familie/ en kennissenkring na onze ervaring geen keuken meer verkocht. Sterker nog, er was iemand die al een offerte had getekend maar doodleuk Verkerk heeft gebeld dat hij afzag van de koop. Toen ze dreigden met rechtszaak omdat er een handtekening was gezet, heeft die kennis naar ons geval verwezen, gezegd dat hij dus totaal geen vertrouwen had in een juiste en eerlijke afhandeling van de levering, en dat hij ze graag voor de rechter zou zien om te kijken wie de rechter in redelijkheid en billijkheid gelijk zou geven. Toen heeft Verkerk het kontrakt toch ineens ontbonden....

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Goedemorgen,

Heeft U enig idee waarom VERKERK en uiteraard ook HORN failliet zijn?????????????

Je hoeft niet perdee bij een klein bedrijf te kopen, tussen de grote zitten er ook nog goeie.

MAAR....kijk uit!!!!

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door mar53 »

Laatste bericht was van mij. ( ik was uitgelogd)

E Woletsr

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door E Woletsr »

Koop nit bij Keukenkampioen Waalwijk: je bent daar een portemonnee met geld die ze wel eens even vakkundig leeg zullen halen, Eenmaal je handtekening gezet wordt er niet meer op je berichten gereageerd. Doe het jezelf niet aan: blijf er weg.
Een gedupeerde.

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Koop daarom waar het buikgevoel in ieder geval goed is.

Laat je onder geen enkele voorwaarde onder druk zetten.

Jij bepaald wanneer je je handtekening zet.

Maar je moet wel een goed gevoel hebben.

Keukenverkopertjes zijn RATTEN, koop bij een keukenverkoper.

Mar53

Underdog

Re: Ervaringen van een keukenkoper

Ongelezen bericht door Underdog »

Ik ben het helemaal eens met het laatste statement.

Moet in die baan leuk zijn om kinderen te hebben aan wie je mag uitleggen wat je voor werk doet. Dan voel je je toch meteen de laatste ****!

Gesloten