LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen van een keukenkoper
Ervaringen van een keukenkoper
Hier mijn relaas.
De aangeboden keuken is voor alle leveranciers gelijk qua indeling en opstelling zodat vergelijk mogelijk was.
Brugman keukens:
Onze huidige keuken hier gekocht 15 jaar geleden.
Verkoper heeft geen benul van wat er te koop is in hun assortiment en laat potentiële koper zonder alternatief de deur uit lopen.
Mandemakers:
Te grote korting daardoor wat mij betreft niet betrouwbaar, (gezakt in prijs van 25.000,- naar 11.500,- Euro!!!), Fabrikant en type keuken staat niet op kladofferte, offerte wordt niet meegegeven, druk op koper om nu te beslissen anders gaat korting aan de neus voorbij. Je weet niet wat je koopt!!
Keuken concurrent:
Zie Mandemakers, gezakt in prijs van 17.000,- naar 9.500Euro, geen offerte, geen Fabrikant en type, druk op koper.
Tinello:
Verkoper zij geen keukens beneden de 30.000,- euro te verkopen, dus verder niet op door gegaan.
Keukenkampioen:
Na drie bezoeken een telefoontje gekregen waarbij werd gevraagd wat ik wilde betalen voor de keuken (geen offerte ontvangen, geen fabrikant etc.) Ik antwoorde beneden de 10.000,- Euro. Er werd een afspraak gemaakt voor een 4de bezoek en de prijs werd 9.600,- euro(was eerst 17.000,-Euro). Offerte wordt angstvallig buiten mijn gezichtsveld gehouden. Ik ga hier ook niet mee door.
Henry's keuken:
Wilde geen offerte maken omdat ik geen budget wilde geven.
Keukenmarket:
Fabrikant Schüller, type next125. Offerte wordt meegegeven maar is nietszeggend omdat er een totaalprijs van 17.000,- euro wordt vermeld. Heb gezegd dat dit te duur is en omdat er geen onderhandeling (b.v. alternatieve apparatuur of werkbladen) over de prijs mogelijk was niet verder doorgegaan met deze firma. Zonde was een mooie keuken.
Keukencentrum Marssum:
Hier snap ik iets niet, dit bedrijf wordt geadviseerd door "keukenadvies.com" handteert echter dezelfde verkoopmethodiek als de Mandemakers groep. Geen offerte mee naar huis geen fabrikaat en type van de aangeboden keuken. Wel korting maar gaat niet in op het verschil in prijs van apparatuur op internet (2.600,- Euro) en de aangeboden apparatuur.
Ook hier niet verder op ingegaan.
Ik ben nu nog in onderhandeling met twee lokale zeer profesionele leveranciers en zal de uiteindelijke beslissing ook hier op dit forum meedelen.
Wordt vervolgd
De aangeboden keuken is voor alle leveranciers gelijk qua indeling en opstelling zodat vergelijk mogelijk was.
Brugman keukens:
Onze huidige keuken hier gekocht 15 jaar geleden.
Verkoper heeft geen benul van wat er te koop is in hun assortiment en laat potentiële koper zonder alternatief de deur uit lopen.
Mandemakers:
Te grote korting daardoor wat mij betreft niet betrouwbaar, (gezakt in prijs van 25.000,- naar 11.500,- Euro!!!), Fabrikant en type keuken staat niet op kladofferte, offerte wordt niet meegegeven, druk op koper om nu te beslissen anders gaat korting aan de neus voorbij. Je weet niet wat je koopt!!
Keuken concurrent:
Zie Mandemakers, gezakt in prijs van 17.000,- naar 9.500Euro, geen offerte, geen Fabrikant en type, druk op koper.
Tinello:
Verkoper zij geen keukens beneden de 30.000,- euro te verkopen, dus verder niet op door gegaan.
Keukenkampioen:
Na drie bezoeken een telefoontje gekregen waarbij werd gevraagd wat ik wilde betalen voor de keuken (geen offerte ontvangen, geen fabrikant etc.) Ik antwoorde beneden de 10.000,- Euro. Er werd een afspraak gemaakt voor een 4de bezoek en de prijs werd 9.600,- euro(was eerst 17.000,-Euro). Offerte wordt angstvallig buiten mijn gezichtsveld gehouden. Ik ga hier ook niet mee door.
Henry's keuken:
Wilde geen offerte maken omdat ik geen budget wilde geven.
Keukenmarket:
Fabrikant Schüller, type next125. Offerte wordt meegegeven maar is nietszeggend omdat er een totaalprijs van 17.000,- euro wordt vermeld. Heb gezegd dat dit te duur is en omdat er geen onderhandeling (b.v. alternatieve apparatuur of werkbladen) over de prijs mogelijk was niet verder doorgegaan met deze firma. Zonde was een mooie keuken.
Keukencentrum Marssum:
Hier snap ik iets niet, dit bedrijf wordt geadviseerd door "keukenadvies.com" handteert echter dezelfde verkoopmethodiek als de Mandemakers groep. Geen offerte mee naar huis geen fabrikaat en type van de aangeboden keuken. Wel korting maar gaat niet in op het verschil in prijs van apparatuur op internet (2.600,- Euro) en de aangeboden apparatuur.
Ook hier niet verder op ingegaan.
Ik ben nu nog in onderhandeling met twee lokale zeer profesionele leveranciers en zal de uiteindelijke beslissing ook hier op dit forum meedelen.
Wordt vervolgd
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Zonde van je tijd dus, maar je gaat ook naar 4 winkels van het zelfde
concern, deze tijd had je je kunnen besparen.
Succes bij de plaatselijke dealer ( hoop zelfstandig ), deze kan het zich
vrijwel niet veroorloven dat er slechte mond op mond reclame komt,
nu nog met de prijs uitkomen.
tip, wees open en eerlijk naar de adviseur toe, zodat hij weet waar hij aan toe is en jij ook.
Lees graag het vervolg
concern, deze tijd had je je kunnen besparen.
Succes bij de plaatselijke dealer ( hoop zelfstandig ), deze kan het zich
vrijwel niet veroorloven dat er slechte mond op mond reclame komt,
nu nog met de prijs uitkomen.
tip, wees open en eerlijk naar de adviseur toe, zodat hij weet waar hij aan toe is en jij ook.
Lees graag het vervolg
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Ook zonde van de tijd van 4 verkopers op rij....Zonde van je tijd dus, maar je gaat ook naar 4 winkels van het zelfde concern, deze tijd had je je kunnen besparen.
Echter dit valt niet de koper maar dat concern aan te rekenen. Dat concern heeft verschillende winkelformules met andere namen op de gevel en de koper heeft niet door dat daar een bedrijf achter zit.
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Geachte lezers,
Ik, als ex-Mandenmakers personeelslid, heb aan den lijve ondervonden
hoe men te werk gaat!
Vanuit hogerhand worden de brutoprijzen tot in het haast oneindige
opgewaardeerd waarna het mogelijk wordt kortingen tot wel 70%
gegeven kunnen worden.
Het is maar dat u het weet!
Advies:
Ga gewoon bij een lokale, zelfstandige, dealer je keuken kopen.
Doet hopelijk niet mee aan dit soort onzin.
Kom op Radar! Doe hier nou eens een keer wat aan! leuk item trouwens!
Ik, als ex-Mandenmakers personeelslid, heb aan den lijve ondervonden
hoe men te werk gaat!
Vanuit hogerhand worden de brutoprijzen tot in het haast oneindige
opgewaardeerd waarna het mogelijk wordt kortingen tot wel 70%
gegeven kunnen worden.
Het is maar dat u het weet!
Advies:
Ga gewoon bij een lokale, zelfstandige, dealer je keuken kopen.
Doet hopelijk niet mee aan dit soort onzin.
Kom op Radar! Doe hier nou eens een keer wat aan! leuk item trouwens!
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Wij hebben de keuken waarmee ze adverteren in de krant gekocht bij Brugman. Zo wisten wij wat die zou gaan kosten en voor eventuele extra,s hebben we goed kunnen onderhandelen.
Zo bleef de keuken toch binnen het budget, die wij te besteden hadden.
Als je dus zoals in ons geval, niet zoveel te besteden hebt, is het makkelijk kopen. Wij waren zo klaar! Hebben de keuken nu bijna 2 jaar en zijn nog steeds heel tevreden. Het kan dus wel!
Zo bleef de keuken toch binnen het budget, die wij te besteden hadden.
Als je dus zoals in ons geval, niet zoveel te besteden hebt, is het makkelijk kopen. Wij waren zo klaar! Hebben de keuken nu bijna 2 jaar en zijn nog steeds heel tevreden. Het kan dus wel!
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Wij zijn over onze Brugman keuken zeer tevreden.
Ik vraag me alleen af welke zaken er onder Mandemakers staan
Misschien weet Scara dat.
Ik ben nieuwsgierig.
Ik vraag me alleen af welke zaken er onder Mandemakers staan
Misschien weet Scara dat.
Ik ben nieuwsgierig.
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Komt ie nog een keer .
Brugman Keuekens en badkamers
Keuken Kampioen
Mandemakers Keukens
KeukenMaxx
Klijn Keukens
Keukendump
Piet Klerkx Keukens
Nieuwenhuis Keukens
Keukenconcurrent
HC Keukens
Wooning Keukens
Tinello
Grando Retail
Keukenhuys De Tweede Kamer
In dit rijtje kan wat verandert zijn, maar geeft vrijwel al hun zaken aan.
( Op zich natuurlijk een hele beste zakenman die Mandenmakers )
Brugman Keuekens en badkamers
Keuken Kampioen
Mandemakers Keukens
KeukenMaxx
Klijn Keukens
Keukendump
Piet Klerkx Keukens
Nieuwenhuis Keukens
Keukenconcurrent
HC Keukens
Wooning Keukens
Tinello
Grando Retail
Keukenhuys De Tweede Kamer
In dit rijtje kan wat verandert zijn, maar geeft vrijwel al hun zaken aan.
( Op zich natuurlijk een hele beste zakenman die Mandenmakers )
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Altijd dat gezeur over de mandemakersgroep. Ik heb er een hele mooie keuken gekocht voor een, in mijn ogen redelijke prijs. Goed behandeld, ook achteraf. Maar ben ook wel plaatselijke dealer geweest, klein, familiebedrijf, ook goed behandeld. De prijs was daar alleen een stukje hoger, dus toch maar voor Mandemakers gekozen.
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Gast vraagt, iemand antwoord, andere gast noemt het gezuer. Nee, hij gaat lekker!
KS
KS
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Vervolg van ''Ervaringen van een keukenkoper'' van 22 maart jl.
Het bezoeken van verschillende keukenzaken die tot hetzelfde concern behoren (MG) heb ik niet als verloren tijd beschouwd.
Het heeft mij zeer duidelijk gemaakt dat de hier gehanteerde verkoopstrategie bij mij niet werkt en dat ik hier dus geen zaken kan doen.
Het heeft mij ook geleerd om verder te zoeken naar de juiste prijs kwaliteit verhouding en zo ben ik oa. ook op dit forum gekomen en was verbaasd over de gelijkluidende reacties van de potentiele keuken kopers.
Via de links en informatie op dit forum ben ik meer te weten gekomen over de internet prijzen van apparatuur en werkbladen.
Ook over de fabrikanten van keukens en hun (soms subjectieve) kwaliteitsbeoordeling door de deelnemers van dit forum. Allen bedankt.
Door al deze informaties was ik er achter gekomen wat ik wilde en kon met een duidelijk omlijnd plan de keukenwinkel binnen stappen.
Enkele zeer waardevolle tips (bedankt Scara) in praktijk gebracht.
1. Ik had een budget vastgesteld voor de aankoop van de keuken.
2. Op het gebied van de fabrikant en type keuken had ik een referentie vastgesteld en dit was Systemat. Iedere ander merk keuken werd hier aan getoest.
2. Aan vrienden en kennissen gevraagd waar zij hun keuken gekocht hadden en hun tevredenheid gepeild.
3. Een selectie gemaakt van de keukenleveranciers die bezocht moest worden ( in mijn geval 2)
2. Een open benadering toegepast bij de verkoper van het keukenbedrijf, bv. bekendheid met het fenomeen ''marge'', prijzen van apparatuur en werkbladen op internet.
3. Openlijk de prijzen besproken en vergeleken met die van internet en samen de marge en korting afgesproken.
4. Zeer goed advies ontvangen van de beide verkopers (eigenaars) ivm. het aanpassen van de keukenopstelling en veranderen van de bovenkasten etc.
5. Na een moeilijke keuze, want beide bedrijven hadden dezelfde prijs, kwaliteit en voorwaarden, vanwege de logistiek toch gekozen voor een leverancier in onze provincie. De firma Huizenga Keukenstyle b.v in Zwaagwesteinde.
6. Mijn dank gaat ook uit naar Keukencentrum van Wijk in Zevenbergen, die de lol in het kopen van een keuken weer heeft terug gegeven.
De moraal van het verhaal:
Ga goed geïnformeerd op stap naar een onafhankelijke, locale keukenleverancier die is aanbevolen door familie /vrienden/kenissen en je zult zeker slagen en plezier hebben in het uitzoeken.
Voor de geïnterseerde hier de websites van beide leveranciers.
www.keukencentrumvanwijk.nl
www.huizenga-keukenstyle.nl
Het bezoeken van verschillende keukenzaken die tot hetzelfde concern behoren (MG) heb ik niet als verloren tijd beschouwd.
Het heeft mij zeer duidelijk gemaakt dat de hier gehanteerde verkoopstrategie bij mij niet werkt en dat ik hier dus geen zaken kan doen.
Het heeft mij ook geleerd om verder te zoeken naar de juiste prijs kwaliteit verhouding en zo ben ik oa. ook op dit forum gekomen en was verbaasd over de gelijkluidende reacties van de potentiele keuken kopers.
Via de links en informatie op dit forum ben ik meer te weten gekomen over de internet prijzen van apparatuur en werkbladen.
Ook over de fabrikanten van keukens en hun (soms subjectieve) kwaliteitsbeoordeling door de deelnemers van dit forum. Allen bedankt.
Door al deze informaties was ik er achter gekomen wat ik wilde en kon met een duidelijk omlijnd plan de keukenwinkel binnen stappen.
Enkele zeer waardevolle tips (bedankt Scara) in praktijk gebracht.
1. Ik had een budget vastgesteld voor de aankoop van de keuken.
2. Op het gebied van de fabrikant en type keuken had ik een referentie vastgesteld en dit was Systemat. Iedere ander merk keuken werd hier aan getoest.
2. Aan vrienden en kennissen gevraagd waar zij hun keuken gekocht hadden en hun tevredenheid gepeild.
3. Een selectie gemaakt van de keukenleveranciers die bezocht moest worden ( in mijn geval 2)
2. Een open benadering toegepast bij de verkoper van het keukenbedrijf, bv. bekendheid met het fenomeen ''marge'', prijzen van apparatuur en werkbladen op internet.
3. Openlijk de prijzen besproken en vergeleken met die van internet en samen de marge en korting afgesproken.
4. Zeer goed advies ontvangen van de beide verkopers (eigenaars) ivm. het aanpassen van de keukenopstelling en veranderen van de bovenkasten etc.
5. Na een moeilijke keuze, want beide bedrijven hadden dezelfde prijs, kwaliteit en voorwaarden, vanwege de logistiek toch gekozen voor een leverancier in onze provincie. De firma Huizenga Keukenstyle b.v in Zwaagwesteinde.
6. Mijn dank gaat ook uit naar Keukencentrum van Wijk in Zevenbergen, die de lol in het kopen van een keuken weer heeft terug gegeven.
De moraal van het verhaal:
Ga goed geïnformeerd op stap naar een onafhankelijke, locale keukenleverancier die is aanbevolen door familie /vrienden/kenissen en je zult zeker slagen en plezier hebben in het uitzoeken.
Voor de geïnterseerde hier de websites van beide leveranciers.
www.keukencentrumvanwijk.nl
www.huizenga-keukenstyle.nl
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Wij hebben in september 2004 een keuken gekocht bij Keukenkampioen in Kaatsheuvel. En het is waar hoor: heel veel karikaturale trekken die je op dit forum de revue ziet passeren, zijn gewoon waar. En dan heb ik het niet eens over de trucjes waarmee je als koper over de streep getrokken wordt: dat is gewoon ieder verkopers goede recht. Nee, ik heb het over andere, meer bedenkelijke zaken:
* 40% korting die beloofd wordt bij aankoop van een keuken, maar waarvan geen sprake meer is als je ook maar de geringste wijziging wilt aanbrengen na ondertekening van de overeenkomst
* zeggen dat je geen aanbetaling vraagt, maar wel middels extra korting de klant overhalen om toch een week van tevoren te betalen en dan (het cynisme!!) enkele weken voor levering een nota sturen om te herinneren aan die afspraak en daar dan 'Aanbetalingsnota' boven te drukken;
* fouten maken in de nota (een rekenfout in mijn nadeel van 300 euro en een afgesproken leverings- en plaatsingsdatum zonder overleg veranderen) en dan niet reageren op een brief die ik stuurde om dat te laten corrigeren. Pas na een telefoontje werd er iets aan gedaan. Een excuus heb ik nooit gehoord.
* zeggen dat je altijd drie dagen na levering en plaatsing naar de klant belt om te vragen of alles in orde is, maar dat vervolgens niet doen.
* op een telefonische vraag (één dag na plaatsing van de keuken) hoe het zeeppompje gevuld moet worden doodleuk zeggen dat je daarvoor kunt bellen met de technische dienst (met andere woorden: de verkoper heeft geen zin om dat zelf te weten en vindt dat de klant het verder zelf maar uit moet zoeken. Service!
* helemaal niet reageren op een een klacht/aantekening op de afleveringsbon betreffende een verkeerd geleverd apparaat.
* er zonder scrupules gebruik van maken dat details niet vastgelegd zijn in de overeenkomst, zoals waar welk apparaat in de keuken komt.
Ik kan alleen maar zeggen: Mandemakers moet niet alleen oppassen voor zijn concurrenten, hij moet ook uitkijken voor zijn eigen personeel, want hun belang is strijdig met het zijne. Hij zou er goed aan doen om klachten over zijn personeel te verzamelen en te evalueren. Want ik zeg nu natuurlijk tegen mijn omgeving: blijf weg bij Mandemakers!!!
Tip: een telefoniste van de Keukenkampioen liet zich aan de telefoon ontvallen: 'Meneer, er gaat bij ons geen keuken de vrachtwagen op die niet al helemaal betaald is!' Potentiele kopers die mijn eerdere raad ('blijf weg bij Mandemakers') in de wind slaan kunnen in ieder geval net als ik hun voordeel ermee doen door alleen in te stemmen met betaling vooraf als zij voor dat feit nog eens extra korting krijgen. Want het alternatief is een koop die niet doorgaat en daar heeft de verkoper geen zin in, dus die gaat mee.
Maar zoals gezegd: blijf er liever weg!!
* 40% korting die beloofd wordt bij aankoop van een keuken, maar waarvan geen sprake meer is als je ook maar de geringste wijziging wilt aanbrengen na ondertekening van de overeenkomst
* zeggen dat je geen aanbetaling vraagt, maar wel middels extra korting de klant overhalen om toch een week van tevoren te betalen en dan (het cynisme!!) enkele weken voor levering een nota sturen om te herinneren aan die afspraak en daar dan 'Aanbetalingsnota' boven te drukken;
* fouten maken in de nota (een rekenfout in mijn nadeel van 300 euro en een afgesproken leverings- en plaatsingsdatum zonder overleg veranderen) en dan niet reageren op een brief die ik stuurde om dat te laten corrigeren. Pas na een telefoontje werd er iets aan gedaan. Een excuus heb ik nooit gehoord.
* zeggen dat je altijd drie dagen na levering en plaatsing naar de klant belt om te vragen of alles in orde is, maar dat vervolgens niet doen.
* op een telefonische vraag (één dag na plaatsing van de keuken) hoe het zeeppompje gevuld moet worden doodleuk zeggen dat je daarvoor kunt bellen met de technische dienst (met andere woorden: de verkoper heeft geen zin om dat zelf te weten en vindt dat de klant het verder zelf maar uit moet zoeken. Service!
* helemaal niet reageren op een een klacht/aantekening op de afleveringsbon betreffende een verkeerd geleverd apparaat.
* er zonder scrupules gebruik van maken dat details niet vastgelegd zijn in de overeenkomst, zoals waar welk apparaat in de keuken komt.
Ik kan alleen maar zeggen: Mandemakers moet niet alleen oppassen voor zijn concurrenten, hij moet ook uitkijken voor zijn eigen personeel, want hun belang is strijdig met het zijne. Hij zou er goed aan doen om klachten over zijn personeel te verzamelen en te evalueren. Want ik zeg nu natuurlijk tegen mijn omgeving: blijf weg bij Mandemakers!!!
Tip: een telefoniste van de Keukenkampioen liet zich aan de telefoon ontvallen: 'Meneer, er gaat bij ons geen keuken de vrachtwagen op die niet al helemaal betaald is!' Potentiele kopers die mijn eerdere raad ('blijf weg bij Mandemakers') in de wind slaan kunnen in ieder geval net als ik hun voordeel ermee doen door alleen in te stemmen met betaling vooraf als zij voor dat feit nog eens extra korting krijgen. Want het alternatief is een koop die niet doorgaat en daar heeft de verkoper geen zin in, dus die gaat mee.
Maar zoals gezegd: blijf er liever weg!!
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Ik zit al een tijdje in de keukenwereld als verkoper en verbaas me ontzettend over al dat gezeur en gezanik over de prijs en manier van handelen van een aantal keukenzaken en vooral wat betreft de Mandemakers groep, dit kan ik maar met 1 woord omschrijven: JALOEZIE.....
Dat het op dit moment gaat zoals in een aantal berichten wat betreft het hanteren van prijzen, dat kan de consument maar 1 persoon kwalijk nemen en dat is zichzelf.
Hoe raar het ook is, de consument wil graag korting hebben en het liefts zo veel mogelijk, want alleen dan heeft de consument namelijk een goed gevoel. Ze staan nog raar te kijken als je zegt dat het bedrijf ook winst moet maken.
Je moet en mag een verkoper het niet kwalijk nemen dat hij/zij het probeert om de verkoop in een keer af te ronden, en als je als consument dat niet wil dan kan niemand je dwingen ergens een krabbel te zetten, maar verwacht dan ook niet van het desbetreffende bedrijf dat ze je hun aller scherpste prijs gaat meegeven. Dan moet je heel simpel aangeven dat je een prijs wil waar je over na kan denken en dat er een speelruimte open kan blijven. Soms betaal je meer voor een keuken bij bedrijf A als bij bedrijf B, dat kan ook niet anders, alle bedrijven verkopen een ander keukenmerk, wat ga je met wat vergelijken?
Tip: wees altijd eerlijk tegen de verkoper en je zult merken dat hij/zij je beter zal behandelen, hoe raar dit ook klinkt!!!!
Dat het op dit moment gaat zoals in een aantal berichten wat betreft het hanteren van prijzen, dat kan de consument maar 1 persoon kwalijk nemen en dat is zichzelf.
Hoe raar het ook is, de consument wil graag korting hebben en het liefts zo veel mogelijk, want alleen dan heeft de consument namelijk een goed gevoel. Ze staan nog raar te kijken als je zegt dat het bedrijf ook winst moet maken.
Je moet en mag een verkoper het niet kwalijk nemen dat hij/zij het probeert om de verkoop in een keer af te ronden, en als je als consument dat niet wil dan kan niemand je dwingen ergens een krabbel te zetten, maar verwacht dan ook niet van het desbetreffende bedrijf dat ze je hun aller scherpste prijs gaat meegeven. Dan moet je heel simpel aangeven dat je een prijs wil waar je over na kan denken en dat er een speelruimte open kan blijven. Soms betaal je meer voor een keuken bij bedrijf A als bij bedrijf B, dat kan ook niet anders, alle bedrijven verkopen een ander keukenmerk, wat ga je met wat vergelijken?
Tip: wees altijd eerlijk tegen de verkoper en je zult merken dat hij/zij je beter zal behandelen, hoe raar dit ook klinkt!!!!
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Als het TV programma TrosRadar aandacht aan dit onderwerp besteedde(uitzending van 11-10-2004, nog te zien via internet) dan zal er toch iets meer aan de hand zijn dan jaloezie alleen.Ik zit al een tijdje in de keukenwereld als verkoper en verbaas me ontzettend over al dat gezeur en gezanik over de prijs en manier van handelen van een aantal keukenzaken en vooral wat betreft de Mandemakers groep, dit kan ik maar met 1 woord omschrijven: JALOEZIE.....
Tip: Als je als koper geen bedenktijd krijgt, nooit tekenen. Wil je uiteindelijk de keuken toch dan bezoek je gewoon een ander filiaal van die keten en kun je alsnog dezelfde of een zelfs iets betere prijs bedingen.Je moet en mag een verkoper het niet kwalijk nemen dat hij/zij het probeert om de verkoop in een keer af te ronden, en als je als consument dat niet wil dan kan niemand je dwingen ergens een krabbel te zetten, maar verwacht dan ook niet van het desbetreffende bedrijf dat ze je hun aller scherpste prijs gaat meegeven. Dan moet je heel simpel aangeven dat je een prijs wil waar je over na kan denken en dat er een speelruimte open kan blijven.
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Zeg, MBO, kun je mijn klachten ook onderbrengen bij 'jalouzie'?
Ik heb het over onbehoorlijk gedrag, en dat niet alleen van de verkoper, maar ook van zijn filiaalleider en de telefoniste: alle drie deden niet wat ze moesten doen/zeiden te doen. Ik had immers al getekend...
Ik denk dat op dit forum systematisch alle kritie neergesabeld wordt door mensen die op de bekritiseerde wizje hun brood willen verdienen. Welnu: ik herhaal mijn waarcshuwing: blijf weg bij keukenkampioen of andere zaken van Mandemakers. BLIJF DAARWEG!!!!
Ik heb het over onbehoorlijk gedrag, en dat niet alleen van de verkoper, maar ook van zijn filiaalleider en de telefoniste: alle drie deden niet wat ze moesten doen/zeiden te doen. Ik had immers al getekend...
Ik denk dat op dit forum systematisch alle kritie neergesabeld wordt door mensen die op de bekritiseerde wizje hun brood willen verdienen. Welnu: ik herhaal mijn waarcshuwing: blijf weg bij keukenkampioen of andere zaken van Mandemakers. BLIJF DAARWEG!!!!
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Zeg LBO (MBO vind ik toch te veel eer!)
Het is weer een duidelijk stereotype: DE KLANT IS DE SCHULDIGE!
Als een keuken niet verkocht is, dan ik de klant een funshopper, een grappenmaker, een niet serieus te nemen persoon, een ........ (vul het zelf maar in).
Maar de verkoper? De verkoper is GOD. Deze doet nooit niets verkeerd. Deze is de held van het bedrijf. Dat een klant nog een vraag durft te stellen. De klant vraagt het wel aan de verkoper.
LOSER!
Het is weer een duidelijk stereotype: DE KLANT IS DE SCHULDIGE!
Als een keuken niet verkocht is, dan ik de klant een funshopper, een grappenmaker, een niet serieus te nemen persoon, een ........ (vul het zelf maar in).
Maar de verkoper? De verkoper is GOD. Deze doet nooit niets verkeerd. Deze is de held van het bedrijf. Dat een klant nog een vraag durft te stellen. De klant vraagt het wel aan de verkoper.
LOSER!
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Hoezo: "kijk eens in Tiel"? Word je daar dan door Flipje in hoogst eigen persoon besodemieterd als je een keuken koopt?
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Ik herhaal het nog maar een keer (want de thread was al erg ver weggezakt):
UIT EIGEN ERVARING: BLIJF WEG BIJ KEUKENKAMPIOEN WAALWIJK!
Waarom? zie mijn eerdere berichten in deze thread.
Als je je handtekening gezet hebt word je door dat filiaal niet meer als gesprekspartner gezien: de buit is dan al binnen .
DOE HET JEZELF NIET AAN: GA NIET NAAR DIT BEDRIJF!!!
UIT EIGEN ERVARING: BLIJF WEG BIJ KEUKENKAMPIOEN WAALWIJK!
Waarom? zie mijn eerdere berichten in deze thread.
Als je je handtekening gezet hebt word je door dat filiaal niet meer als gesprekspartner gezien: de buit is dan al binnen .
DOE HET JEZELF NIET AAN: GA NIET NAAR DIT BEDRIJF!!!
Re: Ervaringen van een keukenkoper
Waarom kunnen mensen niet meer met plezier een keuken aanschaffen? Zeg niet dat dat enkel de schuld is van keukenbedrijven...ook klanten zien hier debet aan.
Ik werk zelf als adviseuse bij een keuken centrum en vraag mij toch regelmatig af wat de klant die tegenover mij heeft plaatsgenomen toch tegen mij heeft. Wellicht zie ik het andres dan de gemiddelde consument, maar het lijkt mij kinderlijk eenvoudig: wanneer men een product heeft uitgekozen welke zij geweldig vinden en dat product is aan te schaffen voor een voor hun redelijke prijs, dan zou alles toch klaar moeten zijn?
Nee, zelfs de vraag wat de consument uit zou willen geven aan dat product wordt steevast beantwoord met een boze... dat zeg ik niet want dan rekent u er alleen maar naar toe. Ik kan u 1 ding vertellen... dat doen wij inderdaad, maaar niet voor ons eigen voordeel. Hoe groot is de kans dat een klant meer zou willen betalen dan de verkoper ervoor wil hebben? Als consument weet u ook dat wanneer u alle mogelijkheden ziet in een showroom, de wensen alleen maar groter worden en het budget over het algemeen niet.
Een regelmatig gestelde vraag blijft ook; hoeveel korting krijg ik bij u? Is dat belangrijk dan... nee! Uiteindelijk draait alles toch om het eindtotaal en of dat interessant is voor deze mensen. Men kiest toch voor een betrouwbaar bedrijf en niet alleen maar voor een goede korting.
Kortom, voor alle aanstaande keukenkopers enkele tips:
Wees eerlijk, respecteer ook de adviseur (alleen dan kan deze u goed adviseren), probeer niet bij voorbaat al angstig een showroom binnen te stappen.
Wanneer u niets wilt kopen, TEKEN DAN OOK NIETS. Er is geen bedrijf dat klanten laat tekenen voor een gemaakte offerte, een handtekening plaatsen is een overeenkomst aangaan!
Neem het een verkoper niet kwalijk wanneer deze probeert u een keuken daadwerkelijk te verkopen. Uit eigen ervaring, ik werk niet op provisie of voor een bonus, maar ik vindt het wel een beloning wanneer een klant met mij in zee wil gaan. Ik heb er toch ook mijn werk in zitten.
Mensen een laatste boodschap STAP MET PLEZIER EEN SHOWROOM IN. U gaat hoogstwaarschijnlijk iets enorms aanschaffen. Dit gebeurt u niet vaak, heb er lol in, laat het een beetje feest zijn. Wij zorgen voor de hapjes en de drankjes
Ik werk zelf als adviseuse bij een keuken centrum en vraag mij toch regelmatig af wat de klant die tegenover mij heeft plaatsgenomen toch tegen mij heeft. Wellicht zie ik het andres dan de gemiddelde consument, maar het lijkt mij kinderlijk eenvoudig: wanneer men een product heeft uitgekozen welke zij geweldig vinden en dat product is aan te schaffen voor een voor hun redelijke prijs, dan zou alles toch klaar moeten zijn?
Nee, zelfs de vraag wat de consument uit zou willen geven aan dat product wordt steevast beantwoord met een boze... dat zeg ik niet want dan rekent u er alleen maar naar toe. Ik kan u 1 ding vertellen... dat doen wij inderdaad, maaar niet voor ons eigen voordeel. Hoe groot is de kans dat een klant meer zou willen betalen dan de verkoper ervoor wil hebben? Als consument weet u ook dat wanneer u alle mogelijkheden ziet in een showroom, de wensen alleen maar groter worden en het budget over het algemeen niet.
Een regelmatig gestelde vraag blijft ook; hoeveel korting krijg ik bij u? Is dat belangrijk dan... nee! Uiteindelijk draait alles toch om het eindtotaal en of dat interessant is voor deze mensen. Men kiest toch voor een betrouwbaar bedrijf en niet alleen maar voor een goede korting.
Kortom, voor alle aanstaande keukenkopers enkele tips:
Wees eerlijk, respecteer ook de adviseur (alleen dan kan deze u goed adviseren), probeer niet bij voorbaat al angstig een showroom binnen te stappen.
Wanneer u niets wilt kopen, TEKEN DAN OOK NIETS. Er is geen bedrijf dat klanten laat tekenen voor een gemaakte offerte, een handtekening plaatsen is een overeenkomst aangaan!
Neem het een verkoper niet kwalijk wanneer deze probeert u een keuken daadwerkelijk te verkopen. Uit eigen ervaring, ik werk niet op provisie of voor een bonus, maar ik vindt het wel een beloning wanneer een klant met mij in zee wil gaan. Ik heb er toch ook mijn werk in zitten.
Mensen een laatste boodschap STAP MET PLEZIER EEN SHOWROOM IN. U gaat hoogstwaarschijnlijk iets enorms aanschaffen. Dit gebeurt u niet vaak, heb er lol in, laat het een beetje feest zijn. Wij zorgen voor de hapjes en de drankjes