LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringingen gebruik plafondunit

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
d.meel

Ervaringingen gebruik plafondunit

Ongelezen bericht door d.meel »

Wij zijn ons aan het orienteren voor een keuken. We zijn nu bijna overal uit behalve de afzuigkap/plafondunit. Mijn vrouw vind een plafondunit veel mooier dan een afzuigkap. We nemen een kookeiland waar boven hij komt te hangen.

Het is een grote keuken van 7 bij 4 meter met openslaande tuindeuren en schuifdeuren naar de woonkamer en een deur naar de hal, bijkeuken en studeer kamer. Dus er zal veel gelopen worden door de keuken heen.

Wat kunnen we nu het beste nemen en waarom. Heeft iemand zelf ervaring met een plafond unit?

Bedankt voor u reactie.

Ferry26

Re: Ervaringingen gebruik plafondunit

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Wat voor kookplaat wordt er gebruikt ?

d.meel

Ongelezen bericht door d.meel »

Een inductie kookplaat 90 cm breed.

Ferry26

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Bij inductie raad ik sterk af een plafondunit te gebruiken. Als je op gas kookt hebben de kookdampen een stuwing van de hitte van de vlammen. Die stuwen de dampen omhoog. Bij inductie heb je geen open vuur en dus geen stuwing. Inductie verhit alleen de inhoud van de pan. De dampen zullen dus alle kanten op gaan behalve de goede.

Ik zou dus kiezen voor een eilandschouw die 70-75 cm boven de kookplaat hangt.

Zilvergeld

Ongelezen bericht door Zilvergeld »

Wij hebben ook gekozen voor een plafondunit. Weliswaar boven gas. Onze hangt niet boven een kookeiland maar langs de muur naast een hoge kast en heeft een capaciteit van max. m3/u 840 bij weerstand van 200 Pa. Maar dan maakt ie wel veel lawaai.
Meestal gebruiken we de laagste stand bij normaal koken en de eennahoogste bij 'normaal' bakken. Voor ons was het ook een experiment. Eventueel konden we de plafondunit later verlagen in een zelfgetimmerde en gestucte schouw. We zijn echter heel tevreden. Ook ons plafond is nog steeds hagelwit. Volgens mij trekt ie gewoon de kamer leeg in de hoge stand. Iets minder goed voor het milieu dus. Wel weer voor het leefklimaat in de kamer.

Gesloten