LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euro Line keukens Karwei?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tapie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2006 10:55

Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door Tapie »

Zijn er mensen bekend met de euro line keukenlijn van Karwei? Wij zijn al een tijdje aan het puzzelen met de mogelijkheden bij Ikea, maar kregen een euroline folder en deze lijn biedt meer mogelijkheden dan Ikea (oa demping van laden en deuren). Prijs is ook iets hoger, maar dat komt ook omdat we er graag een hoge apotherskast in willen, en die is bij Ikea erg goedkoop in vergelijking met de andere keukens die we hebben bekeken. We vinden die kast bij Ikea ook niet zo mooi 'lopen' trouwens. Wij zijn erg benieuwd wat de ervaringen zijn met euro line.

bij voorbaat dank.

Redmule
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2006 22:20

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door Redmule »

Zou zeggen zet de zoekfunctie eens aan op het woord Karwei. Kan me o.a. een lange discusie herinneren vorig jaar over loslaten folie.
Ik durf btw te beweren dat er genoeg zaken zijn die de prijzenslag met ikea aankunnen, zeker als je ook de meerwaarde van een voorgemonteerde keuken en (als het goed is) het betere advies daarbij opteld. Ik heb ikea tekeningen gezien waar de tranen je van in de ogen springen. :cry:

Tapie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2006 10:55

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door Tapie »

Die discussie heb ik inderdaad gelezen, maar dit ging over Optifit keukens. Wat ik ervan heb begrepen is dit een andere lijn.
Heb nu ook offertes van een Beeck en een Vendoplan keuken. Zal de kwaliteit hiervan echt beter zijn dan ikea/euroline? Wel iets duurder in ieder geval.

mvg!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben vandaag bij Karwei geweest en vorige week bij Bruynzeel. Conclusie: Bruynzeel Basic en Euro Line zijn dezelfde! Wat zou het prijsverschil zijn?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door loesjes »

dat je bij karwei de kasten zelf in elkaar moet zetten?

ik weet het niet hoor, maar ik gok op dat verschil

bigboss
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2006 13:04

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door bigboss »

idd moet je de keukens van optifit zelf opbouwen, vandaar dat de prijzen een stuk lager liggen. Al ben ik persoonlijk van mening dat de kwaliteit soms te wensen overlaat

bigboss
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2006 13:04

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door bigboss »

goed gegokt loesjes

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door loesjes »

ga ik nu door voor de koelkast?? :lol:

Tapie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2006 10:55

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door Tapie »

Ben inmiddels bij karwei geweest, maar kon niet enthousiast worden van zowel euro line als optifit. Neig momenteel naar Vendoplan, maar komende zaterdag nog naar een Beeck keuken kijken...

Nicjos
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2006 10:29

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door Nicjos »

Wij hebben nu een keuken (Atlas) van Bruynzeel, gaan in ons nieuwe huis precies dezelfde keuken kopen, maar nu bij Karwei. Die hebben Optistar (dat is dus niet dezelfde kwaliteit als Bruynzeel!!) en ze hebben Euroline, en dat komt uit dezelfde fabriek.
De kasten worden afgemonteerd geleverd, je moet ze zelf nog even installeren, handgreep is voorgeboord.
Wij hebben een offerte laten maken bij Bruynzeel (excl. montage, excl. apparatuur en met heel veel korting -zogenaamd- kon men niet lager als 5000 euro gaan), exact dezelfde opstelling met dezelfde fronten en handgrepen en werkblad en en en van Euroline/Karwei kost in ons geval 2000 euro.
Hm. Laat me denken. :roll:

jooost
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2007 14:49

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door jooost »

Ik heb nu precies een jaar een euroline keuken van Karwei en ben er tevreden mee. Alles werkt nog steeds zoals het hoort, geen tegenvallers of verborgen gebreken. Er zijn maar een paar keukenfabrikanten in Nederland, en veel meer verschillende bedrijven die keukens verkopen. Veel keukenverkopers halen dus hun keuken uit dezelfde febriek. De Euroline keuken komt voorgemonteerd en al uit de Bruynzeel fabriek. Dezelfde keuken kan je dus ook bij Bruynzeel kopen, maar dan betaal je veel meer. Overigens verbaas ik me nog wat die keukenkasten kunnen kosten, kijkend naar het gebruikte materiaal, ook bij een bouwmarkt. Ik was voor de aanschaf bij Karwei ook bij de keukenkampioen en keukenconcurrent geweest. Dan merk je pas wat een koehandel die keukens zijn. Na het uitzoeken van de kasten en de apparatuur maken ze een offerte met een zo hoog mogelijke prijs, zodat ze later, gul dat ze zijn, jou een enorme korting kunnen geven van soms wel 50%. Bij de apparatuur gaan ze wel uit van de adviesprijs van de fabrikant, die altijd ruim 2x zo hoog ligt dan de winkelprijzen. Die korting van 50% is dus geen echte korting, die krijg je in feite overal standaard. En de prijzen van kasten zijn zo hoog, dat een korting van 50 % niet meer dan normaal is. Met 70% korting maken ze nog een vette winst. Een kopie van de offerte krijg je ook nooit mee. Dan zou je namelijk direct zien dat je genaaid wordt en dat er niets van klopt. Ook proberen ze hoe dan ook je direct te laten tekenen. 'Als je nu tekent, berekenen we nog de prijzen van vorig jaar, en krijg je de afzuigkap cadeau'... 'Als we dit soort kortingen altijd zouden geven, gaan we falliet'....'Ik ga eerst even met mijn chef overleggen of ik je deze korting mag aanbieden' (en dat mag dan, voor deze ene keer)....dat soort onzin. Ze doen het heel geraffineerd en de verkopers zijn erg vriendelijk. Probeer dan maar eens nee te zeggen of dat je er nog over wilt nadenken. En al helemaal als ze een paar uur met je bezig zijn geweest. Dan moet je sterk in je schoenen staan om toch nee te zeggen. Terug naar Karwei. Prima service daar. De verkoper was heel relaxed en er niet op gebrand me een keuken aan te smeren. Ik denk dat hij gewoon zijn salaris krijgt en geen extra provisie voor elke verkochte keuken zoals bij veel andere zaken. De levering ging snel (4 weken). Ook zei de verkoper dat Karwei regelmatig stunt met de keukens, en je dan 20% korting krijgt op de kasten. Hij adviseerde me dus even te wachten. En inderdaad, een paar weken later 20% korting. Misschien kan je die korting ook wel met onderhandelen krijgen, maar volgens mij is dit bij Karwei niet gebruikelijk. Of dat lukt weet ik niet. Kortom, de euroline keuken is een aanrader voor mensen die een goede keuken willen en niet de hoofdprijs willen betalen. Veel goedkoper dan de zogenaamde stunters als keukenkampioen die zogenaamd enorme kortingen geven. Wel heb ik de apparatuur elders besteld, via een internetwinkel. Dat was veel goedkoper dan dezelfde apparatuur via Karwei. Overigens zitten ook tussen internetwinkels veel prijsverschil. Als je weet welke apparaten je wilt, ga dan rustig even rondkijken bij verschillende internetwinkels. Als je meerdere apparaten besteld, kan je soms ook een korting bedingen. Is mij gelukt.

CorpusRottus
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mei 2007 20:10

Re: Euro Line keukens Karwei?

Ongelezen bericht door CorpusRottus »

Ik ben benieuwd hoe dat zelf bouwen zal uitpakken, dat is iets waar ik zelf tegenop zie.

In een ideaal huis, waar de vloer al waterpas is en je net zo als een ikea kast de spullen in elkaar hoeft te draaien zal ik geen problemen hebben, maar volgens mij moeten ook de plinten precies pas gemaakt worden (met de glooing van de vloer mee) anders krijg je rare randjes.
En we willen afwijkende maten in het (composiet) keukenblad, we willen het laten doorlopen in het raamkozijn en aan 1 zijde moet het nog een paar centimeter "een hoekje om". Dat zal met m'n decoupeerzaag niet zo mooi worden denk ik :?

Ben benieuwd :-)

Gesloten