LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement Keukenleverancier

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Vanbommel47

Faillissement Keukenleverancier

Ongelezen bericht door Vanbommel47 »

Onze keuken is een jaar geleden geleverd en geplaatst. Sinds die tijd hebben wij nog een restpunt staan die er voor zorgt dat ik het laatste termijn niet betaalbaar stel. Wat schets mijn verbasing. De keukenboer gaat failliet. Nu is er een firma die volgens mij het zaakje heeft gekocht van de curator en die alles gaat afhandelen. De firma wil geld zien en zegt uit coulange het restpunt op te willen lossen. Maar basis gedachte en dreiging is betalen.

Kan iemand mij aangeven wat mijn rechten en plichten zijn?

berndv

Re: Faillissement Keukenleverancier

Ongelezen bericht door berndv »

Je plicht kan in ieder geval gesteld worden dat je de restbetaling nog doet. Heb je met het bedrijf zwart op wit afgesproken dat je de laatste betaling pas doet als het restpunt opgelost is? Of is dit iets wat je zelf besloten hebt?

Is de overname door de curator geregeld? Lijkt me wel als er ook een faillisement is uitgesproken.

16again

Re: Faillissement Keukenleverancier

Ongelezen bericht door 16again »

De firma wil geld zien en zegt uit coulange het restpunt op te willen lossen.
Dat is geen coulance! Zolang niet volgens overeenkomst geleverd is, sta je gewoon in je recht om een daarmee overeenkomend deel van de betaling achterhouden.
Omdat dit al een jaar heeft moeten duren, kun je ook verdedigen dat je inmiddels een eigen oplossing verzorgd hebt, en dat ontbrekende deel van keuken niet meer geleverd (en dus betaald) hoeft te worden.

Tevens kun je informeren of ook de garantieverplichtingen overgenomen zijn...

Gesloten