LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Adje Viseur

Faillissement

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Is er iemand die in de keukenwereld ervaring heeft met het failliet gaan van zijn werkgever????
Ik zit nu in die situatie en weet niet waar ik op moet letten....

Mr.P

Re: Faillissement

Ongelezen bericht door Mr.P »

Dit kan een ingewikkelde zaak zijn. Kijk op www.uwv.nl en type in de zoekbalk 'failliete werkgever' in. Hier vind je veel informatie.
Raadpleeg ook een bruo voor rechtshulp of als je heb je rechtsbijstandsverzekering.

Ieder faillissement is anders. Soms kun je ook in opdracht van de curator (die de bewindvooerder wordt) door blijven werken als er een overnamekandidaat is of ter ondersteuning naar de faillissementsuitverkoop. Let wel op dat je met de curator duidelijke ZEER GOEDE afspraken op papier zet want zij hebben helemaal geen binding met werknemers.

Mr.P.

marc41

Ongelezen bericht door marc41 »

Beste Adje,

Waardeloos voor je dat je in deze situatie zit !!!!

In de regel zal na het uitspreken van het faillissement een curator aangesteld worden die ontslag voor je zal aanvragen. Je dient je dan te melden als werkzoekende bij het CWI. Via het CWI en het UWV kan je erg veel informatie krijgen wat je het beste kan doen. Mogelijk komt er een doorstart zoals je zelf aangegeven hebt en kan de situatie weer anders zijn. Indien de nieuwe eigenaar je in dienst wil houden dan zal je bij je nieuwe werkgever een nieuw contract moeten ondertekenen met, mogelijk, aangepaste arbeidsvoorwaarden. Ik adviseer je in ieder geval om zelf al direct contact met het CWI op te nemen zodat je een beetje weet wat je te wachten staat en welke acties je verplicht bent te nemen.

Ik kan je veel informatie geven maar doe dat liever niet via dit forum omdat ik vind dat dat daar niet voor geschikt is en het daar ook niet voor bedoeld is.

Indien je verder contact met mij wil laat dat dan via een kort bericht op dit forum even weten.

In ieder geval wens ik je veel sterkte de komende tijd want het zal je best een paar slapeloze nachten gaan kosten.

objektieve vakman

Ongelezen bericht door objektieve vakman »

Hallo Adje,

Ik kan je het E-mailadres wel geven van marc41.

groeten,

Karel

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

tja, hoop dat je het offerte bestand hebt gekopieerd, dan kan je zo weer aan de slag :lol: En anders maar naar de Hema

objektieve vakman

Ongelezen bericht door objektieve vakman »

Pfff, ik dacht al bij jouw het Hema-niveau te hebben ontdekt.

Adje Viseur

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Bedankt voor het advies Pffff, daar heb ik wat aan!!!! NOT!!!!

Gesloten