| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FAKE OFFERTE
Re: FAKE OFFERTE
Ik sluit mij aan bij de keukenvakman !
Even terug naar het begin;
Vervolgens zijn wij naar een ander gemeente plaats gereden en bij hetzelfde filiaal. Opnieuw een offerte laten uitrekenen en exacte keuken volgens de eerste tekening
Aan de ene kant vindt ik het wel grappig dat u de moeite neemt om valse kortingen te ontmaskeren. Aan de ander kant snap ik niet waarom u dan juist naar een bedrijf gaat waar u toch geen goed gevoel bij hebt. Neem je jezelf dan niet in de maling?
Probeer eens een niet-ketenbedrijf voor een vergelijk (prijs is ook niet alles)
smissie
Sommige keukenmerken worden door een fabrikant maar aan een winkelketen geleverd. Voor goed prijsvergelijk is een identieke keuken nodig, en dan ben je aangewezen op een ander filiaal van die keten.
Sommige keukenmerken worden door een fabrikant maar aan een winkelketen geleverd. Voor goed prijsvergelijk is een identieke keuken nodig, en dan ben je aangewezen op een ander filiaal van die keten.
-
borgoe
Mijn stelling is: eerlijk duurt het langst. Zowel voor de verkoper als voor de koper. In ons geval zal het wel lang duren eer we tot ons recht komen, maar we gaan er wel komen.
Wij kochten op 31/12/2005 bij de eerste zaak waar wij een offerte vroegen. Stom! De offerte werd gemaakt in een koopovereenkomst-formulier (niet netjes denk ik). Op het koop-formulier stonden de kategorieen brutoprijs, nettoprijs, aktieprijs al voorgedrukt! Wij werden over de streep getrokken met een korting van bijna 50%. Wij vonden het raar, maar dachten echt dat Bruynzeel eerlijk bezig was. Vervolgens begon de verkoper talloze (ongelooflijke smerige)trucs toe te passen, om de prijs weer op te krikken. Uiteindelijk heb ik hem toch aan de erste afspraken kunnen houden. Maar: tot op heden is de keuken niet af. Bruynzeel vroeg ons middels een standaard-formulier de keuken vooraf te betalen. Dat deden we ook: achteraf bezien stom!
Ik vind al deze praktijken ontoelaatbaar. Je kunt als leek bijna niet op een verantwoorde manier een keuken kopen bij dit soort zaken. Eigenlijk heb je vooraf een advokaat nodig. Het is ook oneerlijk tov die onwetende mensen die akkoord gaan met een korting van bv 25%.
Ik vind de keuken-sektor verrot. Het brengt een hoop ellende met zich mee, allereerst voor de klanten. En eigenlijk heb ik ook medelijden met verkopers die wellicht door hun baas gedwongen worden tot dit soort praktijken!
Wij kochten op 31/12/2005 bij de eerste zaak waar wij een offerte vroegen. Stom! De offerte werd gemaakt in een koopovereenkomst-formulier (niet netjes denk ik). Op het koop-formulier stonden de kategorieen brutoprijs, nettoprijs, aktieprijs al voorgedrukt! Wij werden over de streep getrokken met een korting van bijna 50%. Wij vonden het raar, maar dachten echt dat Bruynzeel eerlijk bezig was. Vervolgens begon de verkoper talloze (ongelooflijke smerige)trucs toe te passen, om de prijs weer op te krikken. Uiteindelijk heb ik hem toch aan de erste afspraken kunnen houden. Maar: tot op heden is de keuken niet af. Bruynzeel vroeg ons middels een standaard-formulier de keuken vooraf te betalen. Dat deden we ook: achteraf bezien stom!
Ik vind al deze praktijken ontoelaatbaar. Je kunt als leek bijna niet op een verantwoorde manier een keuken kopen bij dit soort zaken. Eigenlijk heb je vooraf een advokaat nodig. Het is ook oneerlijk tov die onwetende mensen die akkoord gaan met een korting van bv 25%.
Ik vind de keuken-sektor verrot. Het brengt een hoop ellende met zich mee, allereerst voor de klanten. En eigenlijk heb ik ook medelijden met verkopers die wellicht door hun baas gedwongen worden tot dit soort praktijken!
ik weet het wel zeker, dat ook de banken elkaar onderling concurreren, heb het zelf meegemaakt. het verschil alleen is wel dat ik wel overal gewoon mijn eigen naam heb genoemd.Beiden zijn betrouwbaar. Postbank in Amsterdam hanteert toch de zelfde rente percentage als in Maastricht? Of denk je dat postbank onderling ook gaat concurreren!
Ik hou er niet van als er fake namen genoemd wordt. zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten kennelijk. van de toren schreeuwen dat je een eerlijke behandeling wenst terwijl je zelf niet je van je eerlijke kant laat zien.
Als ik er achter zou komen, dat iemand bij mij zou zitten faken, dan trap ik hem vierkant me bedrijf uit, dan maar geen keuken, maar als er niet op een normale eerlijke manier kan worden gesproken dan sodemieteren ze maar op. Als ze al in het 1e stadium van het eventueel kopen van een keuken al niet eerlijk zijn, wat kun je dan als zaak nog wel niet meer van zo;n klant verwachten.
Nee borgoe ik vind je manier van handelen eerlijk gezegd wagelijk, wees een vent of een vrouw en vertel gewoon eerlijk hoe en wie je bent en laat de keuze aan het bedrijf of ze je verder willen helpen.
-
borgoe
Hallo Honda. Kijk goed om je heen in keukenzaken. Als je een vlotte babbel heb en een beetje commercieel denkt kun je zo aan de slag bij een keukenzaak. Via CBW krijg je speciale traningen en een zgn certifcaat. Behaal je met succes de trainingen dan verdien je een schaal meer. Niet alle verkopers worden toegelaten voor de training. Eerst laten zien dat je gedreven bent dan ben je als het ware uitgeloot een traning te volgen. Is het jou opgevallen dat keuken verkopers niet jaren bij een baas werken. Ik ken een aantal verkopers die geen verlenging van hun arbeidscontract hebben gekregen. Werkgever vond dat de verkoper te eerlijk was voor de klant. Als ergens een databank zou zijn met personeel uitloop dan zou je een indruk krijgen waarom bij de ene zaak meer verloop is dan bij een ander.
Mijn pa zei eens: "een keuken is luxe en je kunt op jaloers worden. Al die luxe is om te watertanden. Betrekkelijk! Maar ..... wat ik in mijn bord krijg om te eten is belangrijker. Desnoods kookt men op houtskool of turf. "mijn eten is smakelijker dan uit de luxe keuken"
Mijn pa zei eens: "een keuken is luxe en je kunt op jaloers worden. Al die luxe is om te watertanden. Betrekkelijk! Maar ..... wat ik in mijn bord krijg om te eten is belangrijker. Desnoods kookt men op houtskool of turf. "mijn eten is smakelijker dan uit de luxe keuken"
-
Pfffff
Goh en ik maar denken dat je dat bij bv DOOR kunt doen Boegoeroe ?Via CBW krijg je speciale traningen en een zgn certifcaat. Behaal je met succes de trainingen dan verdien je een schaal meer.
Je weet er alles van lees ik zo.
Zei het varkentje en duwde z,n snoet in de trog"mijn eten is smakelijker dan uit de luxe keuken"
-
Zelfstandige
Als ondernemer in de keukenbranche heb ik wel geleerd dat een verkoop een kwestie van WEDERZIJDS vertrouwen is. Als ik als klant een keten niet vertrouw koop ik er ook geen keuken. Als ik als verkoper de klant niet vertrouw, verkoop ik geen keuken. zo simpel werkt ´t .
Nu heb ik de indruk dat er meer mensen zoals ondergetekende zijn (zie het relaas van loesjes) en daar ben ik blij om, want dat is een teken dat EERLIJK zakendoen nog bestaat. (Daar twijfel ik nog al eens aan bij het lezen van diverse forums)
Nu heb ik de indruk dat er meer mensen zoals ondergetekende zijn (zie het relaas van loesjes) en daar ben ik blij om, want dat is een teken dat EERLIJK zakendoen nog bestaat. (Daar twijfel ik nog al eens aan bij het lezen van diverse forums)
-
borgoe
Eerlijk zaken doen, eerlijk duurt het langst is altijd zo gebleven en zal ook zo blijven. Hebben jullie je vakbroeders niet gevraagd waarom zij de bruto prijzen eerst onnodig flink opdrijven? Daarna krijgt de klant een fikse korting als hij meteen tekent. Ik koop geen keukens bij bedrijven die hun prijzen eerst flink opvoeren en daarna een fikse korting geven. Jullie ondernemers moeten eerst bij jezelf afvragen waarom klanten over bedrijven op forum meer klagen dan iets positief vertellen. Het is realiteit dat Nederlanders klagers nummer 1 zijn. Dus daarover geen discussie. Er zijn onder jullie ook zeker eerlijke ondernemers die hard werken en eerlijk geld willen verdienen. Omdat klanten niet eerlijk worden behandeld gaan zij op fake tour. Ik weet niet waarom fakekerig gedrag niet goed zou zijn. Als je eerlijk werkt heb je niets te verbergen. Nietwaar? Als de media met verborgen camera beelden maakt en wantoestanden aan het licht brengt dan zijn we opeens heel positief en we vinden het heel erg spannend. Enige die niet blij zijn de ondernemers die door de mand vallen.
-
Zelfstandige
Ik ontwerp en verkoop keukens, geef enkel netto prijzen, zwaai niet met percentages en vertel dit ALTIJD duidelijk aan een klant. En 9 van de 10 keer wordt er nog gepoogd te onderhandelen terwijl ik weet dat ik voor het te verkopen product, mits goed vergeleken, de juiste prijs heb gegeven.
Na wederom uitgelegd te hebben dat ik niet zo werk (ik geef alle NETTO prijzen zelfs per meubelonderdeel), geven de meeste particulieren toe het onderhandelen als "normaal" te beschouwen. Dus in feite wordt de hele branche wordt over 1 kam geschoren, dat is precies wat Borgoe nu ook doet dankzij, de door hem gewaardeerde, media aandacht.
Even voor de duidelijkheid, ik was enkel niet blij met de uitzending omdat er niet verteld werd waar de opnames gemaakt zijn (filialen van DMG) dus dat geeft een flink vertekenend beeld.
Na wederom uitgelegd te hebben dat ik niet zo werk (ik geef alle NETTO prijzen zelfs per meubelonderdeel), geven de meeste particulieren toe het onderhandelen als "normaal" te beschouwen. Dus in feite wordt de hele branche wordt over 1 kam geschoren, dat is precies wat Borgoe nu ook doet dankzij, de door hem gewaardeerde, media aandacht.
Even voor de duidelijkheid, ik was enkel niet blij met de uitzending omdat er niet verteld werd waar de opnames gemaakt zijn (filialen van DMG) dus dat geeft een flink vertekenend beeld.
-
borgoe
Kijk da's pas "zelfstandige"ONDERNEMER die liever een klant weinig heeft dan één teveel. Op de manier wat zelfstandig schrijft juich ik toe. Afdingen door een klant is ok. Ik mag ook graag afdingen tegelijkertijd houd het ergens op. Want u als ondernemer krijgt de keuken ook niet kosteloos.Bovendien heb je een zaak en winst maken hoort erbij. Dat gun ik een ieder. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de 1e rang te willen zitten. De klant moet erkennen dat als hij iets leuk en kwalitatief wilt, een ander prijs kaartje erbij hoort. Daarnaast speelt after sale een heel belangrijke rol. Bij de grote ondernemers de zgn "groepen" speelt zoveel mogelijk verkopen en GEEN OOG VOOR DETAILS. En uit de reacties van zelfstandige speelt details, eerlijkheid, gedegen advies en aandacht voor de klant een belangrijke rol. Bij zulke ondernemer wil ik een aankoop verrichten. Desnoods spaar ik mijn euro's langer door maar dan heeft de klant WAAR VOOR ZIJN GELD. Hoge kortingen is absoluut niet interessant. Als ik ga afdingen hoef ik geen geld in natura. Meestal vraag ik wat accessoires en wallaa, de koop is rond.
Zeg zelfstandige ik woon in het noorden v/h land. Ben je in de buurt, bij jou krijg ik een goed gevoel zaken te doen.
Zeg zelfstandige ik woon in het noorden v/h land. Ben je in de buurt, bij jou krijg ik een goed gevoel zaken te doen.
-
Zelfstandige
Uw reactie valt me 100% mee, een nette uitleg..........eneeh dank u voor het compliment
Ik ben ca 4 dagen per maand in Noord Holland, daar liggen m'n "wortels" en ik werk voor een paar keukenzaken aldaar. Dus in die regio ben ik regelmatig.
M'n eigen winkel zit in het zuiden van Nederland.
Ik ben ca 4 dagen per maand in Noord Holland, daar liggen m'n "wortels" en ik werk voor een paar keukenzaken aldaar. Dus in die regio ben ik regelmatig.
M'n eigen winkel zit in het zuiden van Nederland.