| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FAKE OFFERTE
-
borgoe
FAKE OFFERTE
Bruto prijzen en fikse kortingen ontmaskert keuken ketens.
Wij zijn op zoek gegaan naar een nieuw keuken en kwamen bij div. keukenleveranciers terecht. Zoals het hoort kregen we ook een tekening en een offerte. De verkoper zei : we hebben een heel leuk aanbieding en als je vandaag beslist heb je geluk. We kregen fikse korting, tot 45% en nog div. gratis toeters en bellen.
We zijn NIET op ingegaan. Vervolgens zijn wij naar een ander gemeente plaats gereden en bij hetzelfde filiaal. Opnieuw een offerte laten uitrekenen en exacte keuken volgens de eerste tekening. Alleen heb ik een ander naam en adres opgegeven. Want anders kunnen de filialen je herkennen en achter komen dat je al een offerte hebt ontvangen. Ze kunnen in elkaars bestanden/netwerk kijken.
Doordat ik een ander naam en plaats heb gegeven was deze filiaal nog scherper dan de vorige.
Herinner je nog? De vorige had een super aanbieding en we moesten vandaag beslissen. Uiteindelijk hebben we de keuken niet gekocht. Want door de hoge bruto prijzen weet je als klant niet meer of de firma in kwestie je opnieuw in de maling neemt. Maar het is zeker de moeite waard als aspirant koper verschillende namen en adressen te gebruiken. Of je stuurt een kennis naar dezelfde winkel. Uiteindelijk slaag je met een bodemprijs. Leuk om te merken dat filialen elkaars concurenten zijn. Ieder filiaal en verkoper werkt met targets. Wie heeft soort gelijke ervaring?
Wij zijn op zoek gegaan naar een nieuw keuken en kwamen bij div. keukenleveranciers terecht. Zoals het hoort kregen we ook een tekening en een offerte. De verkoper zei : we hebben een heel leuk aanbieding en als je vandaag beslist heb je geluk. We kregen fikse korting, tot 45% en nog div. gratis toeters en bellen.
We zijn NIET op ingegaan. Vervolgens zijn wij naar een ander gemeente plaats gereden en bij hetzelfde filiaal. Opnieuw een offerte laten uitrekenen en exacte keuken volgens de eerste tekening. Alleen heb ik een ander naam en adres opgegeven. Want anders kunnen de filialen je herkennen en achter komen dat je al een offerte hebt ontvangen. Ze kunnen in elkaars bestanden/netwerk kijken.
Doordat ik een ander naam en plaats heb gegeven was deze filiaal nog scherper dan de vorige.
Herinner je nog? De vorige had een super aanbieding en we moesten vandaag beslissen. Uiteindelijk hebben we de keuken niet gekocht. Want door de hoge bruto prijzen weet je als klant niet meer of de firma in kwestie je opnieuw in de maling neemt. Maar het is zeker de moeite waard als aspirant koper verschillende namen en adressen te gebruiken. Of je stuurt een kennis naar dezelfde winkel. Uiteindelijk slaag je met een bodemprijs. Leuk om te merken dat filialen elkaars concurenten zijn. Ieder filiaal en verkoper werkt met targets. Wie heeft soort gelijke ervaring?
Re: FAKE OFFERTE
Een fake klant, krijgt ook een fake offerte.
Als je een beetje karakter hebt gebruik je in het andere filiaal gewoon je eigen naam en probeer er op deze manier een goede prijs er uit te slepen, maar ja dat durf je niet.
Jullie consumenten klagen altijd dat verkopers liegen, maar wie beginnen er nou eigenlijk.
Als je een beetje karakter hebt gebruik je in het andere filiaal gewoon je eigen naam en probeer er op deze manier een goede prijs er uit te slepen, maar ja dat durf je niet.
Jullie consumenten klagen altijd dat verkopers liegen, maar wie beginnen er nou eigenlijk.
Ik snap dat 'fake klant' niet zo?! Topicopener is toch een potentiele klant en het staat toch vrij om een betere prijs te krijgen. Vooral bij die oplichters die met van die zogenaamde superkortingen (lees: sigaar uit eigen doos) strooien? Wie is hier nu fake? 
Neem van mij aan dat ik absoluut tegen verkopers ben die de boel lopen te belazeren, maar als de consument zelf al bij binnenkomst begint met belazeren, ja, wie neemt wie nou in de maling.
Kan een keukenverkoper mij uitleggen welke schade de keukenwinkel ondervindt als ik verschillende namen gebruik bij het aanvragen van offertes?
Als, zoals in sommige geruchten wordt gesuggereerd, keukenwinkels prijzen van offertes inderdaad onderling afstemmen, dan is het nadeel voor de consument overduidelijk.
Als, zoals in sommige geruchten wordt gesuggereerd, keukenwinkels prijzen van offertes inderdaad onderling afstemmen, dan is het nadeel voor de consument overduidelijk.
-
Pfffff
Geen nadeel, ze vallen alleen eerder door de mand.
nix mis met fake klanten
nix mis met fake klanten
Goed idee van die "fake klant". Triest hoe die keukenwinkel je probeert te bedonderen. Maar goed dat je dit uitgetest hebt door een "fake klant" te spelen, want anders voelde je je achteraf ook nog eens flink genaaid (als je die dure keuken toch gekocht had). Wat mij betreft mag je als koper best dit soort geintjes uithalen. De verkoper loopt hiermee toch geen schade op. Zo kun je wel fijn testen of je bedonderd wordt...
-
borgoe
Gisteren en vandaag hebben wij, mijn collega en ik hetzelfde uitgeprobeerd bij nog meer ketens. We hebben een exacte plattegrond meegenomen en de ene zaak was ruim 15% duurder dan de andere. Ik heb de verkoper geconfronteerd dat zijn zaak duurder was dan de gelijknamige. Hij zei: dat kon niet en is vast een vergissing van zijn collega bla bla bla. Toen ik hem de omschrijving liet zien met de prijzen ernaast en ook nog het totaal bedrag werd hij verlegen en kleurde weg. Prompt kon hij mij dezelfde keuken voor de prijs van zijn collega geven en nog eens € 500 extra korting. Hij vergeleek ons als een soort mystery shopper. Hij vond het een prachtige manier zo te shoppen. Want gaf hij toe “we hebben opdracht hoge bruto prijzen te hanteren en zo snel mogelijk een koop af te sluiten”. Dan is de klant in hun cirkel.
Ook moeten zij merken aanbevelen waar zij meer korting van de fabrikant krijgen. Ik begreep uit zijn verhaal de manier waarop hij de keukens moet verkopen en de klant zo snel mogelijk te laten ondertekenen betrokkene niet volledig achter staat. Hij erkende dat zij in elkaars computers systemen kan kijken. Wat ik ook vreemd vind is dat de verkoper geïnteresseerd is in de soort auto die de klant heeft. Rijd de klant in een duurdere segment dan durven de keukenverkopers de prijs weer op te hogen.
Op zich gun ik ieder handelaar een koopopdracht en mogen ze best wat op verdienen. Maar het moet niet zo zijn dat er een soort kartel systeem bestaat. Ik geloof dat veel lezers ook zo een gevoel hebben en daarom vragen zij in forum of de prijs die zij hebben gekregen wel reëel is.
Ook moeten zij merken aanbevelen waar zij meer korting van de fabrikant krijgen. Ik begreep uit zijn verhaal de manier waarop hij de keukens moet verkopen en de klant zo snel mogelijk te laten ondertekenen betrokkene niet volledig achter staat. Hij erkende dat zij in elkaars computers systemen kan kijken. Wat ik ook vreemd vind is dat de verkoper geïnteresseerd is in de soort auto die de klant heeft. Rijd de klant in een duurdere segment dan durven de keukenverkopers de prijs weer op te hogen.
Op zich gun ik ieder handelaar een koopopdracht en mogen ze best wat op verdienen. Maar het moet niet zo zijn dat er een soort kartel systeem bestaat. Ik geloof dat veel lezers ook zo een gevoel hebben en daarom vragen zij in forum of de prijs die zij hebben gekregen wel reëel is.
Ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt bij het kopen van een auto. De andere dealer van hetzelfde merk gaf niet veel meer dan de eerste(andere dealer). Na een andere naam te hebben opgegeven bij een ander filiaal van dezelfde dealer was de prijs die ik kreeg voor mijn 'oude' auto ineens duizenden euro's hoger! Goede tip dus voor het kopen van een keuken, even mysterie-shoppen en pas bij aankoop je echte naam geven. Bedankt voor de tip. Altijd leuk om te lezen dit soort acties.
-
zaankanter
Leuk bedacht, Ik ben er mee eens dat de manier van verkopen tegenwoordig niet altijd correct is, maar heb je dan echt niets beters te doen dan verkopertje pesten? Deze mensen moeten verkopen om aan hun salaris te komen, neem een hobby.
-
borgoe
Zaankanter je wilt het niet begrijpen. Waarom zou ik de verkopertjes pesten. Tot nu toe heb ik toch geen namen gebruikt? Blijkbaar werk jij ook op zo'n manier. Ik ben blij dat hij verkoper is en eerlijk zijn brood verdiend. Jij weet ook dat de verkoper geen uiteindelijke prijs maakt maar zijn manager. De klant wordt wel fiks genaaid als je niet gaat faken. Bij een klein bedrijf is ons opgevallen dat ons fakerig gedrag niet altijd extra's opleverd. Bij een klein zaak kregen we de plaatsing als we zouden besluiten tot kopen. Het is niet unfair 2 namen of 2 verschillende personen te gebruiken. Je berokkend niemand schade.
Waarom gebruik je niet je eigen naam in de 2e zaak en probeer het dan eens fair te spelen, maar dat durf je zeker niet.Het is niet unfair 2 namen of 2 verschillende personen te gebruiken. Je berokkend niemand schade.
De grote vraag blijft natuurlijk, hoe is de markt geworden zoals hij nu is, nou dat is vrij simpel, iedereen neemt iedereen in de mailing, dus iedereen wapend zich tegen iedereen. Klant komt winkel binnen en begint 9 van de 10 keer te liegen en zo ook de verkoper weer tegen de klant en zo blijven we maar doorgaan.
-
zaankanter
alleen de verkoper maar ( maar dat is niet erg deze staat toch maar op provicie)Je berokkend niemand schade
nogmaals ik begrijp het heel goed, maar als je gaat "faken" vraag je er gewoon om.
maar wat nu als je keuken wil bestellen,ga je dan pas je echte naam opgeven? als je bij mij in de winkel was geweest en eerst een valse naam had opgegeven, zou ik je er direct uitschoppen.
een verkoper weet wat keuken netto kost en waar hij voor weg mag,Jij weet ook dat de verkoper geen uiteindelijke prijs maakt maar zijn manager.
het verhaal "manager" hoort bij een toneelstukje die ze opvoeren
een gemiddeld gesprek duurt ongeveer 1 tot 2 uurWaarom zou ik de verkopertjes pesten.
in deze tijd kan deze verkoper zijn tijd beter besteden aan een klant die wel eerlijk is.
kies gewoon de keuken uit die je het mooist vind en probeer met de andere offerte de beste prijs er uit te halen
een gemiddeld gesprek duurt ongeveer 1 tot 2 uur
in deze tijd kan deze verkoper zijn tijd beter besteden aan een klant die wel eerlijk is.
Een klant die niet direct zijn juiste naam opgeeft is weldegelijk in de markt voor een nieuwe keuken. Kom je als verkoper met een goede scherpe prijs, dan maakt je weldegelijk kans om te verkopen: oude adres ipv nieuwe adres, naam partner ipv eigen naam is vrij eenvoudig te wijzigen....
-
keukenvakman
Héél vermoeiend deze topic.
Als consument bent u toch op zoek naar een KEUKEN?? Zoek dan gewoon een kleine speciaalzaak op die met nettoprijzen werken. U wéét dat u toch genaaid wordt bij de grote ketens, probeer dan niet slimmer te zijn als een meneer Mandemakers, dat lukt u toch niet.
Geef vertrouwen aan een kleine speciaalzaak en u zult een gedegen advies krijgen over keukenmerken, apparatuur etc. Hoeft u ook geen vragen meer te stellen op dit forum welke apparatuur nou goed is of niet, en nadien hoeft u geen beklag te doen over hoe U nou bij de benen bent genomen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee dus vanaf nu wordt u dubbel belazerd!
Het gekneuter in de marge zoals hier op vele topics voorkomt is niet nodig als consumenten op zoek gaan naar een KEUKEN en niet in de eerste instantie de prijs de keuken laten bepalen. Een kwalitatief goede keuken hoeft namelijk niet duur te zijn!
Ik vind het jammer dat je hier kunt lezen dat er Sie Matic keukens worden gekocht bij een van de grote ketens, immers een Mercedes koop je ook bij de dealer en niet bij een handelaartje achteraf. Voor de goede orde, de grote keukenketens zijn dealer van Sie-Matic maar de verkopers kunnen er eenvoudigweg niet mee omgaan omdat zo'n keuken nou eenmaal meer tijd vraagt om te verkopen dan een keuken uit het midden of ondersegment.
Als consument bent u toch op zoek naar een KEUKEN?? Zoek dan gewoon een kleine speciaalzaak op die met nettoprijzen werken. U wéét dat u toch genaaid wordt bij de grote ketens, probeer dan niet slimmer te zijn als een meneer Mandemakers, dat lukt u toch niet.
Geef vertrouwen aan een kleine speciaalzaak en u zult een gedegen advies krijgen over keukenmerken, apparatuur etc. Hoeft u ook geen vragen meer te stellen op dit forum welke apparatuur nou goed is of niet, en nadien hoeft u geen beklag te doen over hoe U nou bij de benen bent genomen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee dus vanaf nu wordt u dubbel belazerd!
Het gekneuter in de marge zoals hier op vele topics voorkomt is niet nodig als consumenten op zoek gaan naar een KEUKEN en niet in de eerste instantie de prijs de keuken laten bepalen. Een kwalitatief goede keuken hoeft namelijk niet duur te zijn!
Ik vind het jammer dat je hier kunt lezen dat er Sie Matic keukens worden gekocht bij een van de grote ketens, immers een Mercedes koop je ook bij de dealer en niet bij een handelaartje achteraf. Voor de goede orde, de grote keukenketens zijn dealer van Sie-Matic maar de verkopers kunnen er eenvoudigweg niet mee omgaan omdat zo'n keuken nou eenmaal meer tijd vraagt om te verkopen dan een keuken uit het midden of ondersegment.
Op zich een goed idee, dat mistery shoppen. Jammer dat het zo 'moet'. Wie hier baat bij heeft, ga je gang zou ik zeggen. Keukenvakman: Heel mooi gezegd! Exact de reden dat ik na wat geneuzel alsnog bij de kleinere keukenzaken ben gaan praten. En tuurlijk het is wat duurder, maar je zult verbaasd staan hoe weinig het scheelt. Ook hier moet je nog even stevig onderhandelen, maar in ieder geval komen ze met heldere, netto prijzen en je krijgt er een gedetailleerde kostenindicatie mee, alles zonder enige druk of vandaag-prijzen. En uiteindelijk (hoop ik:) Kost wat, heb je ook wat.
-
Zelfstandige
Dank u keukenvakman, perfect verwoord
Ik heb er al jaren en jaren ervaring mee.
De keukenbranche neemt niemand in de maling, zij willen graag verkopen.
Diegene die de boel in de maling neemt bent U.
De profecionele keukenverkoper heeft U gelijk door.
Gaat U maar naar mijn collega.
Succes en Doei.
De keukenbranche neemt niemand in de maling, zij willen graag verkopen.
Diegene die de boel in de maling neemt bent U.
De profecionele keukenverkoper heeft U gelijk door.
Gaat U maar naar mijn collega.
Succes en Doei.
Hoe komt die professionele keukenverkoper er dan achter dat je op die "fake" manier tewerk gaat?De profecionele keukenverkoper heeft U gelijk door.
Niet zo moeilijk hoor.
Juiste vragen stellen en afwachten hoe die (zg) klant er op reageerd.
Juiste vragen stellen en afwachten hoe die (zg) klant er op reageerd.