LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Format Cosmo Keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
BennieBoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:48

Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door BennieBoy »

Hi,

Ik ben bij enkele keukenzaken langsgeweest en na een tijdje zie je door de bomen het bos niet meer. Als leek is het moeilijk om de verschillen in kwaliteit te zien tussen merk A en merk B.

Tja, het verschil tussen een bouwmarkt keuken en een kwaliteitskeuken zie ik nog wel, maar op het ogenblik dat de deurtjes allemaal MDF hoogglans gelakt wordt het, voor mij als leek, erg wazig voor de ogen.

Vandaar mijn vraag (na de lange inleiding) ;-)

Ik heb hier een offerte liggen voor een Format keuken type Cosmo.
Is dit een keuken van goede kwaliteit? (dit in vergelijking met BauFormat, Rotpunkt en Syste|mat, waar ik ook een offerte voor heb liggen.

Verder wordt er voor het granieten werkblad gebruik gemaakt van Jasberg Poly, terwijl ik in andere offertes de naam Impala gebruikt zie worden.

De opstelling is als volgt. 4.17 meter breed.
60cm kastje
1 meter ladenblok (onder de wasbakken)
60 cm inbouwafwasmachine (Siemens)
90cm ladenblok (2 lades met verborgen besteklade)
90cm ladenblok (2 lades met verborgen besteklade)
ATAG HG511MX gaskookplaat 90cm
afgewerkt met passtukken.

bovenkastjes
60 cm
2x 50 cm
60 cm
45 cm
90cm Siemens Schouw afzuigkap
45 cm
afgewerkt met passtukken.

Verder een aparte kastengroep 3x 60cm (1926 hoog) met daarin Koelvriescombinatie, ge-integreerde koffieautomaat en combi-magnetron, allen van Siemens. Afgewerkt met 25 mm Corpus.

Extra's :
3cm dik werkblad Jasberg Poly met daarin(onder) onderbouw 1 + .5 spoelunit en Grohe kraan + zeeppompje.
Als boiler de Modesto boiler van inventum.
6 inbouwspots

Plint is 13 cm, afgewerkt met edelstaal (look).
Alle Zichtzijdes zijn in hoogglans afgewerkt
Boven de kastjes komt een hoogglans plint die de afvoerbuis van de wasemkap wegwerkt.

In de offerte staat dat al dit moois 15.500 euro moet gaan kosten. Is dit een slechte/redelijke/goede offerte?

Alvast bedankt,
Ben

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo Bennieboy,

Format is een goede middensegment keuken met potentieel naar hoogsegment.

Volgens mij is er niets mis met de offerte. Het Cosmo front is een goede kwaliteit hoogglans front op mdf basis. Heel strak gelakt! Gezien het feit dat ook de zichtzijden en bovenaftimmering hoogglans zijn gespoten denk ik dat jij een zeer behoorlijke aanbieding op zak hebt.

Format is een fabriek die zijn hand niet omdraait voor speciale wensen wat maten en aanpassingen betreft. Leveren goed uit en zonder problemen. Wat kwaliteit en mogelijkheden betreft staat Format ver boven Bauformat, en naar mijn bescheiden mening, boven de andere twee die jij noemt.

De apparatuur en onderdelen die jij beschrijft zijn gewoonweg goed. Hou er alleen rekening mee dat die Modesto niet onder de keuken gaat passen als je een plint hebt van 13cm. De Modesto heeft een plint nodig van 15cm hoog of hoger. Hij kan natuurlijk ook in de kast tegen de zijkant.

Wij monteren zelf de automatisch binnenlade-meenemer van Blum in de ladekasten met binnenladen. Format is bezig deze standaard aan te bieden. Vraag ernaar bij jouw dealer. Laat hem Euronorm maar even bellen over die "lade-meenemer". Werkt echt ideaal!

Over het graniet is weinig te zeggen zonder een fabrikant te weten. Veel Format-dealers werken ook met Grillo werkbladen net als wij. Daarvan is de kwaliteit ronduit goed!!

MVG

jdriespr
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2006 18:33

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door jdriespr »

Hallo Bennieboy,

Waar heb je die offerte gekregen?
Klinkt goed, ik zou daar ook graag een offerte willen vragen.

Gr.

susanne.dinklo
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:35

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door susanne.dinklo »

Hallo,

Ik ben bekend met het merk format en weet een dealer die exact dezelfde keuken zoals je hem hebt geschetst goedkoper zal kunnen leveren. mail naar [email protected]

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door maxx »

susanne.dinklo
Geplaatst op: 21 Sep 2006 23:08 Onderwerp:



Hallo,

Ik ben bekend met het merk format en weet een dealer die exact dezelfde keuken zoals je hem hebt geschetst goedkoper zal kunnen leveren.
Ja, ik! Of natuurlijk Suzanne of de firma waar zij werkt.

MVG

BennieBoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:48

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door BennieBoy »

Maxx,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Belangrijk voor mij (en de meeste mensen) is natuurlijk ook de service/aftersales. Ik heb het gevoel dat het bij dit bedrijf wel goed zit.

Als je me verteld dat het een goeie deal is dan neem ik dat van je aan. Dat het altijd goedkoper kan is een natuurlijk een feit, maar het zal altijd wel ten koste gaan van andere dingen.

Ik was nog vergeten te vermelden dat alles aangesloten wordt, inclusief het boren van een gat in de muur voor de afvoer van de afzuigkap. Oftwel, de keuken wordt voor dit bedrag geheel bedrijfsklaar en afgewerkt opgeleverd.

Wat ik wel jammer vind in deze branche is het verplicht afdingen en onderhandelen, en dan gaat het niet om dat extra dingetje wat je erbij wil hebben, maar om enkele duizenden euro's.

Ik zou bijna zeggen dat er een beroep als keukenmakelaar nodig is. Iemand die weet hoe de branche werkt en met iemand meegaat om te onderhandelen. Ideetje voor een van jullie?

Het bewuste keukenbedrijf waar ik het hier over heb is "de keukenstudio" in Maastricht. Voor velen eeen beetje uit de buurt, maar voor mij om de hoek ;-)

Groeten en bedankt,
Ben

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door rayke »

keukenmakelaars zijn er al lang. Alleen niet zo bekend omdat de meeste consumenten te beroerd zijn zo iemand te betalen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Bennieboy,

Een steen/betonboorberdijf rekent voor een gat vanaf e.120.= dus als dat ook in die prijs zit is de prijs zeker niet slecht.

We zijn de jongens van Keukenstudio Maastricht nog tegengekomen in Duitsland op de MOW/KuchenMeile bij de Format-stand. Doe ze maar de groeten van de Formatcollega!!

Net als wij verzorgen ze het keukenprohject van a tot z dus dat zal allemaal wel goedkomen. Echte praktijkjongens met eigen montagekennis.

Vraag wel even of ze aan Rick vragen om die lademeenemers van Blum. Werken ideaal bij binnenladen/binnenbestekladen. Ze hebben de meenemers kunnen zien bij Format op de beurs. Adviesje van ons naar Format wat positief werd ontvangen.

Nogmaals, doe ze de groeten daar in Maastricht!!
Laatst gewijzigd door maxx op 02 jul 2007 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

BennieBoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:48

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door BennieBoy »

rayke,

Ik snap niet helemaal hoe je erop komt dat consumenten te beroerd zijn om voor een keukenmakelaar te betalen.

Zoals je al zei, onbekend beroep.
Beetje het kip en ei probleem denk ik zo.

Ik had er zeker gebruik van gemaakt als ik het geweten had.
Beetje vreemd ook om alle consumenten over een kam te scheren, buiten het feit dat het iedereen zijn eigen keus is om gebruik te maken van een keukenmakelaar. Dat ze daarmee misschien een dief van eigen knip zijn, is een tweede.

Uiteindelijk zijn ze dus niet te beroerd om te betalen, alleen niet aan de keukenmakelaar :wink:

Greetz,
Ben

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Bennieboy,

Mooi begrip, keukenmakelaar. Je weet alleen nooit of je een goede te pakken hebt die objectief te werk zal gaan om voor jou de beste winkel/keuken te zoeken.

Er is bijv. al een site als keukenadvies.com waarvan al vaker gebleken is dat deze meer verdient aan de reclame en provisie van keukenzaken dan aan de gelden die van klanten komen. Je zult dan ook altijd worden geadviseerd bij zijn klanten te kopen.

Vraag gewoonweg eens aan vrienden en kennissen of zij ervaring hebben met keukenwinkels. Dan krijg je het meest objectieve advies, denk ik.

Jij bent al zo wijs geweest om een lokale keukenwinkel op te zoeken en hebt een mooie offerte laten maken. Ziet ernaar uit dat je meteen raak hebt geschoten.....

MVG

HenkNaber
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:10

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door HenkNaber »

Dag Ben,

Wij zitten met het zelfde dilema. Ook de keuze tussen Format, Systemat en Rotpunkt. Op het oog zien ze er alle drie fantastisch uit.

Hebben jullie al een keuze gemaakt? En zo ja, wat is het geworden en wat was de belangrijkste motivatie?

Alvast bedankt voor je reactie

montage
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:56

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door montage »

verwijderd
Laatst gewijzigd door montage op 09 apr 2007 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

BennieBoy
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:48

Re: Format Cosmo Keuken

Ongelezen bericht door BennieBoy »

Henk,

wij hebben gekozen voor een Format keuken.
In eerste instantie een offerte laten maken voor een bauwformat, maar de Format was niet vreselijk veel duurder terwijl deze wel van veel betere kwaliteit is (naar dat men zegt).

Met vriendelijke groet,
Ben

Gesloten