| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Format keukens
Format keukens
afgelopen week is mij verteld dat Format bijna op de fles is ..klopt dit ?? ,ik ben nameljik bezig met de laatste dingen te regelen ivm de aanschaf van een nw keuken van format ...moet ik nu naar een ander merk overstappen?
Re: Format keukens
Beste Haaaaans,
Wees gerust, koop die Format. Format heeft even geleden een liquiditeitsprobleem gehad omdat hun afnemers niet allemaal even correct omgingen met hun betalingsvoorwaarden.
Door een grote investeerder aan te trekken is de toekomst verzekerd. Er wordt fors geinvesteerd en lakstraten en interne systemen zodat Format nog beter de kwaliteit kan controleren en beheren. Ik maak we wat dat betreft zeker niet druk.
Collega's die het niet genoeg hebben aan hun verkoopmogelijkheden zullen dit soort trucs uithalen om de concurrentie de grond in te boren.
Op websites als www.moebelmarkt.de kun je echte informatie weghalen over de keukenhandel.
Zoals gezegd, koop die Format dan heb je een mooie, kwalitatief goede keuken waarbij gebruik wordt gemaakt van de laatste technieken van Blum.
MVG
Wees gerust, koop die Format. Format heeft even geleden een liquiditeitsprobleem gehad omdat hun afnemers niet allemaal even correct omgingen met hun betalingsvoorwaarden.
Door een grote investeerder aan te trekken is de toekomst verzekerd. Er wordt fors geinvesteerd en lakstraten en interne systemen zodat Format nog beter de kwaliteit kan controleren en beheren. Ik maak we wat dat betreft zeker niet druk.
Collega's die het niet genoeg hebben aan hun verkoopmogelijkheden zullen dit soort trucs uithalen om de concurrentie de grond in te boren.
Op websites als www.moebelmarkt.de kun je echte informatie weghalen over de keukenhandel.
Zoals gezegd, koop die Format dan heb je een mooie, kwalitatief goede keuken waarbij gebruik wordt gemaakt van de laatste technieken van Blum.
MVG
-
Pfffff
Beste Pffff,Heb je er al een 2de merk bij ??
We pakken er 2 merken bij. Heb alleen door prive-perikelen geen tijd gehad om hierin te duiken. Ik ga er vanuit dat Composit en Brigitte ons pakket gaan complementeren.
Ach, het zal je deugt doen dat een man die ook bij Siematic de boel heeft opgezet, nu bij Format rondloopt om de boel weer groeiklaar te maken. De resultaten zijn merkbaar. Daarnaast zijn een aantal mensen aangetrokken die deel hebben gehad aan het succes van Rolf Benz. Ik verwacht veel van de nieuwe folder.Dus geen optimale organisatie.
Welke organisatie is optimaal. Tulp had hetzelfde probleem een aantal jaren terug. Organisatie was stil blijven staan terwijl de productie groeide. Dat levert problemen in de toekomst op. Format pakt die pijnpunten nu aan voordat ze problemen gaan opleveren.
Zo, nu weer snel achter de laptop...
MVG
Ah...dan komt alles weer goed.....de nieuwe folder...Ik verwacht veel van de nieuwe folder.
Hans Verkerk en Horn ook............Tulp had hetzelfde probleem een aantal jaren terug.
De service groeide bedoel je......Organisatie was stil blijven staan terwijl de productie groeide.
100%........zeker.Dat levert problemen in de toekomst op.
Ah....kijk dat is de plaats om problemen op te lossen voor een succesvol keuken verkoper....Zo, nu weer snel achter de laptop...
GWTE
Beste GWTE,
Als je dit in een eerder bericht blaat dan is jouw bericht in dit topic van 0 waarde. Maar ach, het went.
Doe ons eens een lol en doe nou eens wat onderzoek.
Het is wel frapant dat je dit soort dingen wel beantwoord maar dat je hierop:
maxx
....errug stil blijft. En zeg niet dat je het niet gelezen hebt
Vrolijk Kerstfeest
Geplaatst op 13 Dec 2007 22:21 door GWTE
--------------------------------------------------------------------------------
Rotpunkt is midden/onder segment.
Format ken ik niet, klein clubje.
Systemat zeer goed.
Bruynzeel gewoon goed.
GWTE.
Naar boven
Beste GWTE,
Als je dit in een eerder bericht blaat dan is jouw bericht in dit topic van 0 waarde. Maar ach, het went.
Doe ons eens een lol en doe nou eens wat onderzoek.
Het is wel frapant dat je dit soort dingen wel beantwoord maar dat je hierop:
maxx
Geplaatst op 08 Dec 2007 18:14 door maxx
--------------------------------------------------------------------------------
Beste GWTE,
Nee, bij een merk dat weet waar ze welke geleiders moet toepassen heb ik nog geen lekkende dempers gezien..... Blum /vanHoecke trouwens ook niet. Merken die proberen te besparen door een vooraad/korflade met 30kg-geleiders uit te voeren hebben die ellende wel. Ligt dat dan aan het product of aan degene die het toepast in zijn/haar keuken(s). Kijk maar eens in die geleiders dan zie je mooie grijze nokjes. En das nou net niet goed....
Dat Format bij mij een streepje voor heeft mag duidelijk zijn. Dat daarnaast ook andere merken tot goede dingen in staat zijn is zeker waar. Verschil tussen jou en mij is dat ik alternatieven een kans geef en dat jij oordeelt na een uurtje beursbezoek. Je gaf al aan dat je eerste kennismaking op de laatste MOW was. Geeft niet maar ook Folietec ken je niet maar je hebt wel weer dat oordeeltje klaar.
Geirriteerd? Nee, dont flatter yourself. Ik heb jou gekroond tot KeukenMessias omdat jij hoog boven ons uit torent vanaf jouw zelfopgeworpen voetstuk. Maar al te vaak bekroon jij jezelf met etiketten als beste verkoper, fantastische ontwerper en geweldig ondernemer maar kan hier tegelijkertijd geen splinter van laten zien of waarmaken.
Ach en of mijn uitspraken waarde hebben voor de gemiddelde consument weet ik niet. Ik blij met respect reageren ipv als een losgeslagen Bokito te aggeren op ieder bericht wat buiten mijn straatje valt. Op dit forum ben je niet zoon van de baas maar gewoon GWTE.
Laat nou eerst maar eens wat zien.... gehoord hebben we al genoeg
MVG
....errug stil blijft. En zeg niet dat je het niet gelezen hebt
Vrolijk Kerstfeest
En GWTE, wat voor wervelende merken verkoop jij?
Hallo Maxx,Het is wel frapant dat je dit soort dingen wel beantwoord maar dat je hierop (zie quote) errug stil blijft. En zeg niet dat je het niet gelezen hebt
Ik heb dit zeker gelezen en eerlijk gezegd heb ik het gewoon te druk om overal op te reageren. Op dit specifieke bericht had ik na enkele dagen alsnog willen reageren maar ik had uiteindelijk geen zin om het er weer bij te zoeken, gelukkig heb jij dit nu voor me gedaan, dank je. Natuurlijk ben ik niet zo dom als jij, om de door mij gevoerde merken te noemen. Ik kan, gezien de formule van onze winkel, aan een twaalftal merken komen. Het betreft diverse Nederlandse en Duitse keukenmerken waarvan wij er in de praktijk een vijftal zeer actief verkopen.
Het toegepaste beslag is van Blum, Grass en Hettich. Ik ben dus goed op de hoogte van deze merken. Mijn kennis over dit beslag kan ik, zonder mijn keukenmerken te noemen, bewijzen omdat ik een zeer technische achtergrond heb. Zo weet ik dat de zwaardere Blum Tandembox geleiders van 50 kilogram bijvoorbeeld 15 schroefgaatjes heeft en dat de oranje onderdelen van de geleider verbonden zijn met twee langwerpige veren die slechts verantwoordelijk zijn voor het dicht trekken van de lade. Voor het geruisloos sluiten van de lade zorgt een cilindrische zuiger ofwel de demper. Deze demper is grijs en is achter op de geleider gemonteerd middels drie dicht geklonken nokjes, het bewegende deel is zwart. Als je de lade dicht duwt dan pakt een mechanisme in het oranje gedeelte waardoor de lade de laatste 6 cm vanzelf dichtgaat (vanwege de twee veren) en zacht sluit vanwege de met olie gevulde dempers. Deze zijn niet los te verkrijgen en dienen met geleider en al vervangen te worden.
Ik heb me de laatste dagen afgevraagd hoe het gegaan moet zijn en denk dat ik het weet.
Uit het leven van Maxx (deel 1)
(Maxx) Dag meneer de vertegenwoordiger van Blum. Kijk, weet u, ik ken iemand van Trosradar. Hij heet GWTE en die zegt dat die geleiders van jullie wel eens kapot gaan, dat ze lekken en zo, is dat zo?
(Vertegenwoordiger van Blum) Nee natuurlijk niet…. daar hebben wij nog niets van gezien hoor….
(Maxx) Nou, meneer hij (GWTE) is nogal stellig hoor……ze lekken absoluut wel eens zegt hij?
(Vertegenwoordiger van Blum) Ohh…dan zullen ze wel de verkeerde lade geleiders gebruiken, anders kan dat niet. Wij hebben namelijk alleen aan Format verteld dat de 30 kg geleiders alleen voor de kleine laden of bestek laden zijn. De andere keuken fabrieken verkopen wel 50 keer zoveel keukens maar die weten dat nog niet!
(Maxx) Oh, dank u wel….dan zal ik dat tegen GWTE zeggen…..dag meneer.
Aangezien ik al je gegevens heb zal ik binnenkort een aantal ORANJE geleiders naar je opsturen, dan kun je ze in het echt eens bekijken, en reken maar dat ik dat doe……
Ps Beterschap met je partner.
GWTE
Tuurlijk...
Weer een hoop blabla maar geen bewijs. Keukenmerken willen we horen, niet een verslag van een PDF-file waarop een tekening van een Blumdemper te zien is.
Niet gehinderd door enige vorm van kennis.....
MVG
Weer een hoop blabla maar geen bewijs. Keukenmerken willen we horen, niet een verslag van een PDF-file waarop een tekening van een Blumdemper te zien is.
Geplaatst op 13 Dec 2007 22:21 door GWTE
Format ken ik niet, klein clubje.
GWTE.
Naar boven
Niet gehinderd door enige vorm van kennis.....
MVG
Als jullie elkaar dan toch kennen, pak dan de telefoon, ga het uitspreken en bespaar ons deze zinloze persoonlijke op elkaar gerichte ****
stelletje kleuters.
stelletje kleuters.
Beste Loesjes,
Kleuters...... lees je even in en je weet waarom ik meneer GWTE even terecht wijs. Als de locatie van GWTE's winkel bekend zou zijn, waren zijn antwoorden een stuk meer genuanceerd.
Ik weet de reden waarom je toen bent vertrokken. Om dezelfde reden ageer ik nu op deze manier.
MVG
Kleuters...... lees je even in en je weet waarom ik meneer GWTE even terecht wijs. Als de locatie van GWTE's winkel bekend zou zijn, waren zijn antwoorden een stuk meer genuanceerd.
Ik weet de reden waarom je toen bent vertrokken. Om dezelfde reden ageer ik nu op deze manier.
MVG
-
Pfffff
Dan ben ik pas echt een goede verkoper.....ik heb dit namelijk nooit letterlijk gezegd.....en toch breng ik dat kennelijk over......dan moet het wel waar zijn..........top man.Maar al te vaak bekroon jij jezelf met etiketten als beste verkoper enz.
Over enkele weken stuur ik een heel pakket met kapotte Blum geleiders naar je Maxx.....die met de oranje nokjes wel te verstaan, maar dan wel lek natuurlijk.
-
DikkeBertha
Hoe is het eigenlijk met meneer en mevrouw Bol afgelopen? 
Ze zijn een Internet winkel begonnen….gaat wel aardig geloof ik.
-
Pfffff
-
DikkeBertha
Ik zit de hele tijd hints te geven, maar de gemiddelde keukenadviseur heeft het IQ van een parkiet. Dus ik vrees dat ik daar nog wel even mee door moet gaan
Dan ben ik pas echt een goede verkoper.....ik heb dit namelijk nooit letterlijk gezegd.....en toch breng ik dat kennelijk over......dan moet het wel waar zijn..........tob man.
Nee, dat was die andere stem in je hoofd. Stuur met die geleiders meteen je adres mee. In het zeldzame geval dat je gelijk hebt zullen ze die geleiders onderzoeken en omruilen. Wel even het merk keukens vermelden waar ze in hebben gezeten.
Maarre nu niet snel dempertjes slopen
MVG
Nee, dat was die andere stem in je hoofd. Stuur met die geleiders meteen je adres mee. In het zeldzame geval dat je gelijk hebt zullen ze die geleiders onderzoeken en omruilen. Wel even het merk keukens vermelden waar ze in hebben gezeten.
Maarre nu niet snel dempertjes slopen
MVG
Laat dat nou een van de meest intelligente vogelsoorten zijn.maar de gemiddelde keukenadviseur heeft het IQ van een parkiet
Dikke bertha, dan moet ik aan koeien denken.... dat zijn pas domme beesten.
Maar gelukkig slachten ze die na een paar jaar.
-
DikkeBertha
Vorige week heb ik het geluk gehad GWTE in levende lijve te ontmoeten in zijn keukenzaak. Ik werd te woord gestaan door een bloedmooie roodharige dame (bleek later de vriendin van onze Gerrie te zijn - GWTE heet in het echt Gerrie). Ik vroeg of ik de baas kon spreken; gelukkig was dat geen probleem. Na een heerlijk bak koffie uit een Gaggenau expresso-apparaat kwam Gerrie aangelopen. Ik stelde mij netjes voor en zei dat ik DikkeBertha van het forum was. Er verscheen een brede glimlach op het gezicht van Gerrie en hij zei dat hij het een hele eer vond dat ik helemaal vanuit Noord-Holland naar Brabant was gekomen. Ik zei dat ik toevallig in de buurt was en dat ik geen keuken kwam kopen, maar alleen even kwam kennismaken. Vervolgens werd ik rondgeleid door de zaak van Gerrie die al vijftig jaar van de familie is. Opeens werd me alles duidelijk, wat een zaak en allemaal topsegment! Nu begrijp ik waarom onze Gerrie op het forum zich soms zo vervelend opstelt. Hij heeft sschijtt aan alles en iedereen en kan zich dat kennelijk veroorloven. Vergeleken bij Gerrie zijn de meeste keukenadviseurs op dit forum maar een stelletje tobbers.
Stom toevallig waren de heer en mevrouw Bol ook in de zaak aanwezig. Ze kwamen een nieuwe inductiekookplaat uitzoeken, maar hadden wat moeite met kiezen tussen een 4- of 5-pits. Afijn na deze fijne ontmoeting was het inmiddels donker geworden en zat het tegen sluitingstijd aan. Buiten vroeg Gerrie of ik nog even meeging naar zijn huis, want zijn vrouw had een heerlijke stamppot gemaakt. Ik zei dat ik niet van stamppot hield en liever naar huis ging want ik had nog een lange reis voor de boeg in mijn Astraatje uit 1991.
Gerrie daartentegen stapte in zijn Jaguar XK en ging eerst even zijn vriendin naar huis brengen. Eenmaal in de auto moest ik toch wel toegeven dat ik erg onder de indruk was en dat GWTE (Gerrie) mij in het echt ontzettend meeviel; wat een toffe kerel. Ik zou daar allen nooit een keuken kunnen kopen met mijn ambtenarensalarisje
Stom toevallig waren de heer en mevrouw Bol ook in de zaak aanwezig. Ze kwamen een nieuwe inductiekookplaat uitzoeken, maar hadden wat moeite met kiezen tussen een 4- of 5-pits. Afijn na deze fijne ontmoeting was het inmiddels donker geworden en zat het tegen sluitingstijd aan. Buiten vroeg Gerrie of ik nog even meeging naar zijn huis, want zijn vrouw had een heerlijke stamppot gemaakt. Ik zei dat ik niet van stamppot hield en liever naar huis ging want ik had nog een lange reis voor de boeg in mijn Astraatje uit 1991.
Gerrie daartentegen stapte in zijn Jaguar XK en ging eerst even zijn vriendin naar huis brengen. Eenmaal in de auto moest ik toch wel toegeven dat ik erg onder de indruk was en dat GWTE (Gerrie) mij in het echt ontzettend meeviel; wat een toffe kerel. Ik zou daar allen nooit een keuken kunnen kopen met mijn ambtenarensalarisje