LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fornuis en mechanische ventilatie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Umwoning

Fornuis en mechanische ventilatie

Ongelezen bericht door Umwoning »

Beste kenners,

ik heb inmiddels meerdere verhalen omtrent de locatie van een fornuis in de keuken gehoord. De een zegt dat het per se onder de mechanische ventilatie moet komen en er een afzuigkap zonder motor pal onder de mechanische ventilatie geplaatst moet worden.

De ander zegt dat je het fornuis ergens anders kan zetten in de keuken, maar dan moet je er weer een afzuigkap met motor boven zetten.

Wat is er nou wel en wat is er nou niet waar ? moet het fornuis pal onder de mechanische ventilatie komen....of mag dat ook elders?

Wat is het meest gangbare/practische, wat zouden de kenners aanraden?

Groeten en bedankt!

maxx

Re: Fornuis en mechanische ventilatie

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Umwoning,

Een motorloze afzuigkap op de mechanische ventilatie is nooit de beste manier. Wij adviseren altijd, als een uitgang naar buiten niet mogelijk is, een recirculatie-afzuigkap icm de mechanische ventilatie.

De koolstoffilter in de afzuigkap reinigt de lucht en de mechanische ventilatie verwijderd de waterdamp. Met deze combinatie maakt het niet uit hoe de keukenopstelling wordt bedacht.

MVG

Umwoning

En wederom bedankt maxx, dit maakt het mogelijk veel meer te spelen met de ruimte die ik beschikbaar heb.

Om niet overal een nieuwe topic te openen even het volgende vraag mbt Format keukens. Ik ben zelf erg onder de indruk van next125 , het model NX602 of Hacker-System het type SM 5080.

Ik heb uitgebreid rondgekeken op de site van Format keukens, om te kijken of met kasten van Format een soortgelijke 'look' te maken is. Ben er niet achter gekomen. Weet jij of met de kasten van Format deze look/stijl te maken is?

Groeten en nogmaals bedankt voor alle adviezen.

maxx

Beste Umwoning,

Jazeker kan dat. Format heeft het nieuwe Abetfront die nog niet op de website te zien is.

Zoek je iets met massief hout, houtfineer of alleen hout-look?

Volgens de kenners komt de nieuwe Formatfolder uit in juni.

MVG

Umwoning

Hi Maxx,

volgens mij (als ik de next125/systemat folders goed heb begrepen) bestaan die frontjes uit houtfineer.

Kunststof met hout-look vind ik een 'net-niet' geval, hoewel ik die van Format nooit heb gezien. Hout fineer ziet er erg goed uit vind ik en wat massief hout betreft....ik moet eerlijk zijn dat ik niet weet wat ik onder massief hout moet verstaan. Ja zelf versta ik een stuk boom, waar een front uit is gesneden. Maar in de boekjes van verschillende keukenmerken zetten ze 'massief hout' neer, terwijl er later iets gezegd wordt over fineervulling.

Maar goed, houtfineer klinkt vooralsnog erg goed. En dan ben ik vooral geinteresseerd in de kleur 'eichen/maron', zoals die bij de nx602 van next125 heet. Andere kleuren horen echter ook bij de mogelijkheden.

Groeten en bedankt

maxx

Kijk bij Format eens bij Indo Appel. Heel mooi houtfineer met doorlopende nerf.

MVG

Gesloten