LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Franke afzuiginstallatie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mw.vraagje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007 23:05

Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door Mw.vraagje »

Geachte deskundigen,

Bij de informatie van onze keuken is in de investeringsopgaaf opgenomen een Franke afzuiginstallatie. Nu kom ik Franke hier alleen tegen als spoelbak en niet als afzuiginstallatie. Ben alleen bekend met de doorsnee merken wat is de ervaring van de kenners omtrent de Franke afzuiginstallatie? betreft de FDF 9174XS. Goede keus of absolute afrader?

Ben nieuwsgierig of toch maar een ATAG of Siemens.
Alvast dank

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door hark »

Ben niet op de hoogte van de kwaliteit van dit merk afzuigkappen

Op www.inbouw.nl gekeken. Daar staat wel informatie en een prijs wat dat ding moet kosten.
Euro 974.00
Best veel geld voor een (onbekend) merk....
Ik vind hem er strak uitzien ; heeft een grote capaciteit en 3 dimbare halogeen lampjes.
Het lijkt me echter een kap van een ander fabrikaat met daarop een Franke sticker... Misschien kan iemand anders dit bevestigen.
Voor het geld moet je denk ik met min of meer dezelfde specificaties ook een Bosch / Siemens kunnen vinden.
Zelf zou ik voor iets minder geld een Smeg of een Boretti kap nemen.

Mw.vraagje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007 23:05

Re: Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door Mw.vraagje »

Dank voor je reactie,

Wellicht moet ik mij toch meer verdiepen want de merken smeg en Boretti zeggen mij ook niet veel. ( even googlen). Doet mij een beetje aan CA denken; smeg, borreti en palomino.

Weet nu dat het zwitsers is en ook in NL zit. Was inderdaad gewezen op het vermogen alleen merk zegt mij nog weinig en hoop op positieve geluiden.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door hark »

Je erin verdipen is een must vind ik voor een ieder die een keuken gaat kopen.
Als je het zelf niet ziet zitten; laat een ander zich hierin verdiepen.
Vraag bij de gerenommerde bedrijven de catalogi aan van keuken inbouwapparatuur.
Kan allemaal via internet en binnen een week ligt de bus vol met van die dikke boeken.
Alleen dan kan je een goede keukze maken !

Succes! :wink:

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door a146 »

Mw ik kan alleen maar positief zijn over de Franke FDF 9174XS.
Ik zou hem niet meer in de keuken willen missen.

8)

Mw.vraagje
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2007 23:05

Re: Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door Mw.vraagje »

Blij met dit positieve bericht en waarom heb je specifiek gekozen voor de Franke of wat is het dat je 'm niet kan missen?

Ben nieuwsgierig

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door a146 »

Ik heb het via een grote korting kunnen kopen en dus was deze Franke goedkoper dan een bekend ander merk.
Aangezien ik al positieve ervaringen met Franke heb was het beslissen dus snel gebeurd.
En het niet missen is gewoon, als ik zou verhuizen komt er weer een Franke in de keuken te hangen zowel spoelbak als afzuiging.
Hij is mooi geruisloos en werkt zonder problemen.

Ps: krasje in spoelbak dat ik zelf had veroorzaakt heeft de Firma Franke mooi gratis verholpen. :D

hansdek
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2007 02:29

Re: Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door hansdek »

Mag ik vragen hoe ze dat krasje hebben verwijderd uit uw spoelbak, met polijstpasta of zo?

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: Franke afzuiginstallatie

Ongelezen bericht door a146 »

eerst goed vlak maken met staalwol en daarna met polijstpasta de hele bak opnieuw gepolijst.
Ik had per ongeluk de schroevendraaier laten vallen, maar dat vonden ze bij Franke geen probleem en alles is gratis verholpen.
Dus Service kennen ze wel bij Franke. :wink:

Gesloten