Hallo,
Bijna 2 jaar geleden heb ik een mooi keuken gekocht van ruim E 20.000,-
Alles is prima in orde behalve een deur. Het bovenscharnier zit nu niet meer stevig vast aan de kastzijde. Het is een kwestie van tijd voordat de deur eruit ligt. Het scharnier is van Blum-systeem en er mankeert niets aan het scharnier zelf.
Het lijkt mij dat dit onder garantie valt.
Alleen.... het bedrijf waar ik de keuken heb gekocht is faillit.
Ik heb dus geen directe contactpersoon.
Kan ik in dit geval contact opnemen met de keukenleverancier zelf?
Zijn zij dan verplicht om mij hiermee te helpen?
Graag hoor ik jullie mening hierover.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie keukenleverancier?
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19
Re: garantie keukenleverancier?
Officieel heb je geen recht op garantie. Soms zijn er leveranciers die coulant zijn en je toch een nieuw scharnier geven. De kan op een gratis monteur is erg klein.
Het voordeel van een Blum scharnier is wel dat het makkelijk zelf te vervangen is. Wat is er precies kapot aan het scharnier?
Het voordeel van een Blum scharnier is wel dat het makkelijk zelf te vervangen is. Wat is er precies kapot aan het scharnier?
Re: garantie keukenleverancier?
Scharnier is niks mis mee, ik denk dat schroefgaten uitgelubberd zijn.
Kinderen die op deur hangen en als draaimolen proberen....?
Kinderen die op deur hangen en als draaimolen proberen....?
Re: garantie keukenleverancier?
Inderdaad, 16again heeft gelijk.
Alleen... de kinderen hebben er niet aangehangen.
Het is een kast waar de koekjes, broodbeleg en dergelijke worden bewaard.
Het is dus logisch dat het dagelijks enkele malen open en dicht gaat. Volgens mij moet een deur daar tegen bestand zijn bij een normaal gebruik....
Alleen... de kinderen hebben er niet aangehangen.
Het is een kast waar de koekjes, broodbeleg en dergelijke worden bewaard.
Het is dus logisch dat het dagelijks enkele malen open en dicht gaat. Volgens mij moet een deur daar tegen bestand zijn bij een normaal gebruik....
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 sep 2009 11:08
Re: garantie keukenleverancier?
Geachte heer / mevr,
Het probleem is snel te verhelpen, een nieuw scharnier is nog niet eens nodig.( indien niet verbogen)
Stel dat het scharnierplaatje ( wat in de kast zit ) los zit, door uitlubbering bv of kastdeur te ver open gedraaid. Plaatje demonteren, kunststof plugjes uitboren heel voorzichtig, vervolgens houten pennetjes er in lijmen en weer goed vastzetten met schoefjes. +/- 30 min werk. Kosten +/- € 30,=
Qua garantie kan je te alle tijden bij de fabrikant terecht voor onderdelen, niet voor manuren, daar is de keukenzaak voor aansprakelijk. Stel dat de zaak bij een inkooporganisatie zit / zat aangesloten, kan deze hierin bemiddelen.
Succes.
Het probleem is snel te verhelpen, een nieuw scharnier is nog niet eens nodig.( indien niet verbogen)
Stel dat het scharnierplaatje ( wat in de kast zit ) los zit, door uitlubbering bv of kastdeur te ver open gedraaid. Plaatje demonteren, kunststof plugjes uitboren heel voorzichtig, vervolgens houten pennetjes er in lijmen en weer goed vastzetten met schoefjes. +/- 30 min werk. Kosten +/- € 30,=
Qua garantie kan je te alle tijden bij de fabrikant terecht voor onderdelen, niet voor manuren, daar is de keukenzaak voor aansprakelijk. Stel dat de zaak bij een inkooporganisatie zit / zat aangesloten, kan deze hierin bemiddelen.
Succes.