LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
splinter2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2008 21:05

Garantie op Keukens

Ongelezen bericht door splinter2000 »

Tijdens mijn zoektocht op internet naar keukens en keukenzaken kwam ik deze wel zeer opmerkelijke tekst tegen bij de tab garantie op de site van Philippo keukens:


Garantie:
De Philippo service eindigt niet bij aflevering van uw keuken.
Onze gekwalificeerde serviceafdeling staat u ook daarna ter beschikking!
Natuurlijk leveren wij u uw keuken met een volledige garantie
van 5 jaar op de keukenmeubelen en 2 jaar op de inbouwapparatuur.

Er zijn echter apparatenmerken die bij aankoop van
4 inbouwapparaten of meer zelfs 5 jaar garantie geven.

Voor garantie op de keukenmeubelen en uw geleverde inbouwapparatuur is de betreffende fabrikant verantwoordelijk,
deze beschikken over landelijk opererende servicedienst waarvan
u het telefoonnummer bij onze serviceafdeling kunt opvragen.


Inderdaad, even 2 keer goed lezen, de service eindigt niet bij aflevering van de keuken, de gekwalificeerde service afdeling staat ter beschikking om de telefoonnummers van de "verantwoordelijke" fabrikanten te leveren.............

Ik rijd toyota, gelukkig weinig problemen anders hang je constant aan de telefoon met japan met deze filosofie.

Maar even alle gekheid in een keukenla, ik geloof niet dat deze keukenleverancier het helemaal begrijpt, of zijn dit weer speciale regels die alleen gelden in Keukenland.

polpol
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:39

Re: Garantie op Keukens

Ongelezen bericht door polpol »

Ach, u wilt het anders?

U belt de keukenzaak met een klacht betreffende uw geleverde apparatuur. Het is niet een probleem wat de keukenzaak kan oplossen door iets te bestellen maar er moet bij u thuis iets aan de reeds gemonteerde apparatuur gerepareerd worden (Zoals in 99% van de gevallen). Prima! De keukenzaak gaat voor u bellen naar de leverancier en de de leverancier zegt 10 oktober komen we langs om 13:00 uur... Is goed! De keukenzaak belt u weer om dit door te geven! Ow, nee, dan kunt u niet. Dus de keukenzaak belt nogmaals naar de leverancier... 15 oktober om 09:00 uur! Ook helemaal goed. De keukenzaak belt u en geeft datum en tijd door! Ownee... dan kunt u weer niet... U kunt wel overmogen om 14:00 uur. Prima de keukenzaak gaatr dit doorgeven aan de leverancier... Ow, de leverancier kan dan niet... Prima ik bel de klant wel weer even...

Is het een beetje duidelijk????????

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Garantie op Keukens

Ongelezen bericht door kweenie »

Natuurlijk kan de leverancier doorverwijzen naar de fabrikanten, maar ze blijven zelf eindverantwoordelijke. Als ze zeggen: "Voor garantie op de keukenmeubelen en uw geleverde inbouwapparatuur is de betreffende fabrikant verantwoordelijk", dan is dat simpelweg in strijd met het consumentenrecht.

splinter2000
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2008 21:05

Re: Garantie op Keukens

Ongelezen bericht door splinter2000 »

Beste polpol,

Natuurlijk is het geen probleem dat een storing aan de door de betreffende zaak geleverde apparatuur opgelost word door in overleg met de zaak contact te leggen met de fabrikant, graag zelfs, maar zoals kweenie terecht opmerkt, de leverancier is en blijft ten alletijde verantwoordelijk voor de geleverde waar. Een keuken of apparatuur is hier echt geen uitzondering op.
Waar het mij om gaat is dat als ik bij Philippo een keuken koop en er problemen optreden, geloof mij dat gebeurd wel eens met een keuken, ik niet met de fabrikant van het geleverde deurtje in discussie hoef te gaan van: Wat zegt u?, wie heeft de keuken geinstalleerd?, wie?, Pilipo?, oh, bij de vaatwasser, ja, maar dat kan ook niet bij dit materiaal, natuurlijk kunnen wij een nieuwe leveren, welke kleur ook alweer, welke hoogte vaatwasser heeft u?, wilt u vooraf betalen of onder rembours, wat? garantie?, 5 jaar zegt u? natuurlijk maar niet als u het op deze wijze monteerd, etc, etc,
Dus beste polpol, neem eens contact op met de consumentenbond, vraag hoe het zit en kom terug op dit forum met de melding:
Beste splinter je had gelijk, de leverancier is ten alle tijde verantwoordelijk voor de geleverde waar en niet de fabrikant

fits
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 feb 2008 20:56

Re: Garantie op Keukens

Ongelezen bericht door fits »

polpot komt duidelijk nog uit de tijd dat er een muur stond op hoogte van Berlijn.
is dat een beetje duidelijk?!!

Gesloten