(typenr HG7611MX en nr. HG9611A)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gaskookplaat Atag: glas of RVS ? 70cm/ 90 cm
gaskookplaat Atag: glas of RVS ? 70cm/ 90 cm
Ik ben voornemens om een inbouw gaskookplaat aan te schaffen en twijfel tussen een glas gaskookplaat en een rvs. Lijkt me dat die glasplaat gemakkelijker schoon te maken is, maar misschien krasgevoelig? Ook twijfel ik tussen een 80 cm brede plaat (met extra wokbrander opzij) en een 75 cm brede plaat (ook met wokbrander opzij) ik vraag me af of je twee flinke pannen naast elkaar kunt zetten op die 75 cm brede plaat. Heeft iemand ervaring hiermee?

Re: gaskookplaat Atag: glas of RVS ? 70cm/ 90 cm
Glas kan breken, en RVS kan krassen, maar die krassen kun je vaak wegpoetsen met staalwol...
Gebroken glasplaten komen minder voor de laatste tijd, maar bij teveel gas zou het vermoedelijk kunnen.
Ik vind je persoonlijke smaak belangrijker dan materiaal keuze, en ik zou zelf voor RVS kiezen omdat er geen glazen spoelbakken zijn, dus meer verschil in stijl en kleuren!
Gebroken glasplaten komen minder voor de laatste tijd, maar bij teveel gas zou het vermoedelijk kunnen.
Ik vind je persoonlijke smaak belangrijker dan materiaal keuze, en ik zou zelf voor RVS kiezen omdat er geen glazen spoelbakken zijn, dus meer verschil in stijl en kleuren!
Wij hebben al 15 jaar een matte roestvrijstalen 6 pits inbouwkookplaat van Atag, en hij is nog steeds goed, ook niet erg bekrast. Hebben nu een andere keuken met fornuis gekocht, maar was heel tevreden over de kookplaat. In die 15 jaar is alleen het knopje van de vonkontsteking een keer afgebroken, één telefoontje naar Atag, en binnen een week een nieuw knopje gekregen.
En je kunt de kookplaat gelijk afschrijven......nooit poetsen met staalwol dan krijg je andere krassen! 3M heeft hier een speciaal schuurdekentje voor (op een rol lijkt op schuurspons maar dan bruin).RVS kan krassen, maar die krassen kun je vaak wegpoetsen met staalwol...
ik bedoelde ook niet zwaar boenen, maar licht polijsten,
maar een gewoon schuursponsje met vloeibare schuurmiddel werk vaak ook genoeg, maar een zware kras, (eigen schuld, liet boormachine vallen) heb ik wel zo weg gepoetst, eerst harde halen en daarna zachter!
maar een gewoon schuursponsje met vloeibare schuurmiddel werk vaak ook genoeg, maar een zware kras, (eigen schuld, liet boormachine vallen) heb ik wel zo weg gepoetst, eerst harde halen en daarna zachter!
Daarom werken wij met goede eigen monteurs, zelf intern opgeleid en geïnstrueerd. Prutsers komen er bij ons niet in, zoals uhhhhhhh……jij bijvoorbeeld. Zodra een blad namelijk is gemonteerd…afdekken. Zodra een kookplaat is gemonteerd afdekken met een deken en een stuk karton er over. Fornuizen……afdekken en afplakken en aan de bovenkant afdekken met een stuk deken of een stuk dun hardboard. Van het poetsen van RvS krijg je vaak doffe plekken. Beter niet krassen maar afplakken dus………lekker blijven afplakken dus, deze zomer.(eigen schuld, liet boormachine vallen)
heb hier ook tussen zitten twijfelen, voordelen van glas is dat je het inderdaad zo schoon veegt, maar elk vlekje of streepje van de doek zie je, aan de andere kant heb je bij rvs kans op ingebrande vetresten waardoor je bruine pleken krijgt als je niet gelijk na het koken de boel schoon maakt. Als je niet elke dag wil poetsen zou ik dat ook afraden, glas kan je gerust wat vetresten op laten liggen tot de volgende (2-)wekelijkse poetsbeurt