LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geannuleerd door keukenconcurrent

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ongeloofelijk

geannuleerd door keukenconcurrent

Ongelezen bericht door Ongeloofelijk »

Ik ben zelf een tijd geleden er ingestonken bij KC, je kent het wel mooie praatjes, liegen en bedriegen, en het altijd werkende "geen hypotheek kosteloos anunuleren" .
Het heeft gewerkt want ik was er ingestonken en had overal getekend.
Over de agressieve mooie leugens verkoop techniek wil ik het niet hebben das standaard bij Mandemakers.
Ik had dus overal getekend maar had wel de daadwerkelijke afname binnen een jaar veranderd. Deze is veranderd op mijn verzoek van 12 naar 60 maanden en hebben getekend voor deze 60 maanden. (wij hadden namelijk een complete verbouwing voorzien) geplande leverweek, leverdatum en montagedatum staat dan ook niet op de overeenkomst.
Wij hebben dan ook niet geannuleerd om dat nog geen 3 weken na overeenkomst de aankoop van het huis door financiele redenen niet aangekocht kon worden (ook wij werden getroffen door de financiel crisis en mocht in de deeltijd ww gaan werken)en volgens de verkopers moesten we alleen als alles rond was, persoonlijk langs komen om de koopovereenkomst nogmaals voor controlle tekenen want het kan zijn dat er wijzigingen of veranderingen hebben plaatsgevonden.
Wij wisten natuurlijk ook van die 30 procent annulering als we de keuken zouden anuleren, en hoopten dat het tij zou keren als we alsnog een leuk huisje konden kopen, we hadden immers met geluk die 60 maanden afname.
MAAR ZELFS DAT NIET!!!!!
Na een iets meer dan een jaar de befaamde deurwaarders brieven waarin ik gessommeerd werd de 30 procent te betalen. Ik had hievoor, en dat zweer ik op alles nog, nooit een brief een telefoontje of wat dan ook gehoord van onze vrienden van KC. En waarom ook ik heb niks geannuleerd.
Dus advokaat, brieven heen en weer, blijkt dat KC de keuken heeft geannuleerd
??? vreemd. Nogmaals wij hebben tot op heden van KC nooit een brief ontvangen of ander contact gehad. Driekwart jaar verder moesten we voorkomen advokaat en afgevaardigde van KC en mijn advokaat en ik.
Tijdens deze zitting werd door KC aan de rechter meedegedeeld dat ze al meerdere brieven naar mijn adres en zelf telefonisch hebben geprobeerd om mij te bereiken, schoot zowat uit mijn slof en dacht bij mij zelf als deze afgevaardigde van KC voor elke leugen een naald in zijn rug kreeg liep hij als een egel de zaal uit, maar ja leugenaars hebben schijnbaar alles, ook bij de rechter
zij hebben dus de keuken geannuleerd omdat wij niet reageerden, hier geloof ik dus niks van, als ik als bedrijf veel geld kan verdienen dan stuur ik mijn afnemer als ik hem niet kan contacteren wel een aangetekende brief en dan heb je ook bewijs dat je een brief hebt gestuurd, of zie ik dit verkeerd. Ze wouden wel schikken maar zo minimaal onder de annuleringskosten dat principes ook gaan tellen, en wij dus in hoger beroep zullen gaan als het vonnis niet verloopt zoals wij zouden willen. Wij wouden de keuken namelijk gewoon afnemen maar KC wil dat niet. Ons werd natuurlijk het verhaal verteld dat ze veel onkosten maken waardoor de 30 procent geoorloofd is en de keuken reeds geproduceerd is en in het magazijn staat. Raar want we mogen nog wijzigen staat ook in overeenkomst en wel tot 75 % van het aankoop bedrag en in de voorwaarden van KC zelf staat Een keuken kan pas definitief in productie genomen worden wanneer zij beschikken over de exacte maat voering en deze maten zouden door KC zelf opgenomen worden. Dat is nog niet eens gebeurd.

Dan kan Mijnheer Bareman wel mooie praatjes hebben maar het is zijn personeel dat valse voorwendselen, dwaling, en misleiding hanteert zelfs in de rechtszaal.
We gaan nu in hoger beroep en zullen waarschijnlijk in Den Bosch eindigen Maar kan morgen vroeg weer in de spiegel kijken en zeggen we gaan op een eerlijke manier geld verdienen, oke het duurt wat langer, maar hoef niet bij elke hoek om te kijken.
Oja, als je van plan bent een keuken te gaan kopen neem dan een digitaal memo recordertje mee je moet die hoofden zien als je weggaat en zegt ik zal het thuis nog eens na luisteren (met recorder in je hand) doe dit nu al een tijdje
al het bewijs is meegenomen. Maar het belangrijkste
TEKEN NIET, TEKEN NIET en ze zijn niet de goodkoopste

Moest ik effe kwijt

MAXIEM

Re: geannuleerd door keukenconcurrent

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ongeloofelijk

Je hebt echt (bijna) alle domme fouten gemaakt, die je maar kunt maken bij het kopen van een keuken.

Keuken kopen:

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.

Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066

Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.

Wet 1.1. Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3613

http://www.jurofoon.nl/zoeken.asp?q=one ... praktijken

http://www.consumentenautoriteit.nl/dsr ... 1&type=pdf

Maxiem.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Heb je destijds wel op de incasso/deurwaarder brief gereageerd?
Na de eerste brief had je gelijk in de pen moeten klimmen, en verkondigen dat keuken niet geannuleerd is, en de 60 maanden afname periode nog niet verstreken is.

Dan had je flink sterker gestaan.
Ons werd natuurlijk het verhaal verteld dat ze veel onkosten maken waardoor de 30 procent geoorloofd
De 30% uit de voorwaarden zijn onredelijk bezwarend, en houdt geen stand bij de rechter. Laat KC de daadwerkelijk geleden schade maar aantonen!!! Dan moeten ze met allerlei cijfers op tafel komen (inkoop, marge etc) en dat doen ze liever niet
In een eerder geval kwam winkel niet met die cijfers, en kwam koper onder annuleringskosten uit.
Komt KC wel met cijfers, dan kun je alsnog op 30% uitkomen
zij hebben dus de keuken geannuleerd omdat wij niet reageerden
Reageren waarop? Laat kc maar aantonen dat dergelijke brieven verstuurd zijn.

Ongeloofelijk

Ongelezen bericht door Ongeloofelijk »

@16again
Heb je destijds wel op de incasso/deurwaarder brief gereageerd?
Na de eerste brief had je gelijk in de pen moeten klimmen, en verkondigen dat keuken niet geannuleerd is, en de 60 maanden afname periode nog niet verstreken is.

Na de eerste de beste deurwaarders brief hebben wij dezelfd dag nog contact opgenomen met onze advocaat.
Wij hadden hievoor echt geen brieven of wat voor contact dan ook.
Weten zelf ook wel dat we niet hadden moeten tekenen (achteraf) maar het lijkt erop dat KC op deze manier de dertig procent wil binnen halen.

Ik laat wel wat weten over de uitspraak.

Gesloten