Ik heb een half jaar geleden een keuken gekocht bij Ikea. Nu erger ik mij rot aan een brom vanuit de koelkast. Ik heb een open keuken en het lijkt wel of de koelkast steeds meer herrie gaat maken. Naast een zware brom die `s nachts tot in de slaapkamer is te horen, is er ook een rammelend geluid. Heeft iemand ervaring hiermee? Maak ik kans op garantie?
Groet
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gebrom koelkast
-
zelfstandigste
Re: gebrom koelkast
De kans is groot dat de koelkast niet waterpas staat. Eerst controleren dan, servicemonteur laten komen; natuurlijk geldt de garantie na 1/2 jaar nog!
uit ervaring:
Heb je de koelkast vast gezet ? of gewoon in de kast geschoven en aan de deur vast gemaakt .
wat ook kan,laatst nog meegemaakt met een Liebherr (zeker als je zegt dat het rammelt).
Aan de achterkant van de koelkast zit de compressor tank en koelribben en kunnen iets bol staan zodat deze dan tegen de muur komen en rammelen.
Oplossing: koelribben beetje induwen (BEETJE induwen) of je koelkast
losmaken van de kast en een halve cm of zo naar voren zetten.
Controleer dit in combinatie met waterpas stellen (van zelfstandigste).
Als je een service monteur laat komen en het blijkt bovenstaande te zijn, moet je de beste man wel betalen. want het is een installatie fout en geen fabrikanten fout. Service monteurs zijn heel duur zeker als ze voor niks komen !
Heb je de koelkast vast gezet ? of gewoon in de kast geschoven en aan de deur vast gemaakt .
wat ook kan,laatst nog meegemaakt met een Liebherr (zeker als je zegt dat het rammelt).
Aan de achterkant van de koelkast zit de compressor tank en koelribben en kunnen iets bol staan zodat deze dan tegen de muur komen en rammelen.
Oplossing: koelribben beetje induwen (BEETJE induwen) of je koelkast
losmaken van de kast en een halve cm of zo naar voren zetten.
Controleer dit in combinatie met waterpas stellen (van zelfstandigste).
Als je een service monteur laat komen en het blijkt bovenstaande te zijn, moet je de beste man wel betalen. want het is een installatie fout en geen fabrikanten fout. Service monteurs zijn heel duur zeker als ze voor niks komen !
Ik heb de keuken ook door Ikea laten monteren. Ik zal eens kijken naar bovenstaande suggesties.