LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Glas of RVS Afzuigkap

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ali_2008
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:46

Glas of RVS Afzuigkap

Ongelezen bericht door Ali_2008 »

Dag.

Ervaring met glas afzuigkap. (Siemens LC98KD672 of Bosch).

Ik hoor steeds schoonmaken van zo'n glazen afzuigkap een probleem kan zijn.

Of toch moet ik voor RVS kiezen?

Groet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Glas of RVS Afzuigkap

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij glas zul je in elk geval na iedere keer koken meteen zien of/dat er kooksporen op zitten. Bij RVS valt dat iets minder op.

Ali_2008
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:46

Re: Glas of RVS Afzuigkap

Ongelezen bericht door Ali_2008 »

Heb gehoord bij RVS valt het ook tegen. Het wordt snel vies en zichtbaar en RVS schoonmaken is ook niet makkelijk. We hebben voor een donker glas afzuigkap gekozen. Daarover is er helaas weinig reviews op internet te vinden.

stofzuigertje

Re: Glas of RVS Afzuigkap

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met de Wibra ontvetter valt het best mee, maakt nauwelijks uit.
De metalen kap en glazen kookplaat zijn beide vaak erg vuil en ik merk nauwelijks verschil.
Ook de oude metalen kookplaat met de huidige glazen, alleen is glas breekbaar dus niet te hard poetsen met je volle gewicht erop!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Glas of RVS Afzuigkap

Ongelezen bericht door tenormin »

stofzuigertje schreef:Met de Wibra ontvetter valt het best mee, maakt nauwelijks uit.
De metalen kap en glazen kookplaat zijn beide vaak erg vuil en ik merk nauwelijks verschil.
Ook de oude metalen kookplaat met de huidige glazen, alleen is glas breekbaar dus niet te hard poetsen met je volle gewicht erop!
Is geen gewoon glas maar gehard. Ik heb zelf de pest aan RVS (hoe mooi het ook staat); krijg het veel moeilijker schoon dan glas. En mocht de glaskap (die ik heb) een beetje aankoeken (dan ben ik wel een beetje 'vies') is alles met glasschraper er veel gemakkelijker af te halen. Voor mij leve de glasafzuigkap.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: Glas of RVS Afzuigkap

Ongelezen bericht door lpc »

Zelf heb ik een RVS afzuigkap en dat bevalt uitstekend en schoonmaken is geen probleem, er is een speciaal RVS spray om het streeploos te houden.
Tijdens een vakantie heb ik ervaring opgedaan met een glazen afzuigkap.
Ik stootte telkens mijn hoofd aan dat ding omdat je het niet ziet als je aandacht op de pannen is gericht.
Dat is eigenlijk mijn enige klacht en verder is het ook je persoonlijke smaak. Wat vind je mooier? Glas of RVS. Ik blijf RVS ook mooier vinden maar dat is zoals gezegd persoonlijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Glas of RVS Afzuigkap

Ongelezen bericht door tenormin »

lpc schreef:Zelf heb ik een RVS afzuigkap en dat bevalt uitstekend en schoonmaken is geen probleem, er is een speciaal RVS spray om het streeploos te houden.
Tijdens een vakantie heb ik ervaring opgedaan met een glazen afzuigkap.
Ik stootte telkens mijn hoofd aan dat ding omdat je het niet ziet als je aandacht op de pannen is gericht.
Dat is eigenlijk mijn enige klacht en verder is het ook je persoonlijke smaak. Wat vind je mooier? Glas of RVS. Ik blijf RVS ook mooier vinden maar dat is zoals gezegd persoonlijk.
Dan hing die "vakantie - afzuigkap" gewoon te laag. Maar zoals u zegt: ieder zijn smaak. Ik heb b.v. ook een glazen waterkoker, vind ik mooier dan de geijkte modellen. Waarschijnlijk een voorkeur voor...

Gesloten