| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glazen werkblad?
Glazen werkblad?
Hallo allemaal,
We zijn al een tijdje bezig met een nieuw uit te zoeken keuken.
Vooralsnog wint italiaans design...
Waar we maar over blijven twijfelen is een glazen werkblad.
We vinden het prachtig, maar horen bij de diverse leveranciers verschillende argumenten om het wel of juist niet te doen.
Heeft hier iemand al een tijdje zijn/haar blad in gebruik?
Wat zijn de na-voordelen, als je dat aan kunt geven?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
We zijn al een tijdje bezig met een nieuw uit te zoeken keuken.
Vooralsnog wint italiaans design...
Waar we maar over blijven twijfelen is een glazen werkblad.
We vinden het prachtig, maar horen bij de diverse leveranciers verschillende argumenten om het wel of juist niet te doen.
Heeft hier iemand al een tijdje zijn/haar blad in gebruik?
Wat zijn de na-voordelen, als je dat aan kunt geven?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Re: Glazen werkblad?
Ik ken iemand met een glazen blad die er erg tevreden over is. Heeft geen krassen of zo. Wel is een groot nadeel dat je aller erop ziet, van echt vuil tot wat kleine waterdruppeltjes. Het kost dus wel veel extra schoonmaaktijd. (Al kun je ook zeggen dat je nu pas ziet hoe vies een aanrechtblad normaal eigenlijk is, omdat je bij een 'normaal' blad die vlekken niet ziet...)
Dat je er alles op ziet zal ook wel met de kleur van het blad te maken hebben of maakt dat niets uit?
Schoonmaken schijnt dan wel weer erg makkelijk te gaan.
Het zou supervlak moeten zijn en bevat geen open porien oid.
Schoonmaken schijnt dan wel weer erg makkelijk te gaan.
Het zou supervlak moeten zijn en bevat geen open porien oid.
Klopt, maar je bent wel om de haverklap met een doekje in de weer, omdat je weer iets ziet. (En vervolgens moet je natuurlijk ook een niet-strepend schoonmaakmiddel gebruiken, omdat je anders alsnog allerlei strepen ziet.) Dus makkelijker schoonmaken, maar je moet/zult het wel vaker doen dan bij andere materialen.
-
keukenklepper
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook dan zie je nog wel sneller strepen dan bij veel andere bladen.
Gesatineerd is toch mat hè?
Dat zal het sowieso worden.
Ik heb een blad in het zwart gezien, maar daar kun je inderdaad tekeningen met je nagel op maken.
In een lichte kleur zie je er niet veel op volgens mij.
Dat zal het sowieso worden.
Ik heb een blad in het zwart gezien, maar daar kun je inderdaad tekeningen met je nagel op maken.
In een lichte kleur zie je er niet veel op volgens mij.
Laat een glazen blad wel door een vakman plaatsen.
Heb je het blad erop liggen verschuif het dan niet want dan beschadig je de coating aan de onderzijde en dat zie je door het glas heen.
Bij eilandbladen en grotere overspanningen controleren of de boel vlak is.
Via www.keukenfabrikant.nl vind je meerdere fabrikanten.
Ik heb goede ervaringen met glazen bladen via Dekker Zevenhuizen.
Heb je het blad erop liggen verschuif het dan niet want dan beschadig je de coating aan de onderzijde en dat zie je door het glas heen.
Bij eilandbladen en grotere overspanningen controleren of de boel vlak is.
Via www.keukenfabrikant.nl vind je meerdere fabrikanten.
Ik heb goede ervaringen met glazen bladen via Dekker Zevenhuizen.
Onze (plaatselijke) leverancier bakt de verflaag mee tijdens het harden van het glas waardoor dit een onverwoestbaar emaille wordt.Heb je het blad erop liggen verschuif het dan niet want dan beschadig je de coating aan de onderzijde en dat zie je door het glas heen
Volgens mij levert Multiblad glas wat met HPL wordt beplakt om de kwetsbaarheid van de verflaag tegen te gaan.
Jammer genoeg is Multiblad vorige week afgebrand. Zonde want het is een goede leverancier. Ik moet morgen weer een stapel werkbladen bij andere leveranciers onderbrengen. Ik hoop dat het bedrijf gezond genoeg is om een klap als dit het hoofd te kunnen bieden. In ieder geval veel sterkte voor de getroffen medewerkers!!
MVG
p.s.
Laat een glazen blad wel door een vakman plaatsen.
Nou, ik zou liever zeggen: Laat alles door een vakman plaatsen. Zelfs de beste keuken ziet eruit als een drol als er onkundig mee wordt omgesprongen. Niet op montage beknibbelen, daar krijg je altijs spijt van.
hallo,
wij hebben nu 2 jaar een wit glazen keukenblad en het bevalt fantastisch !
geen krassen, goed schoon te houden.
je ziet wel elke waterdruppel, maar dat zie je ook op een zwart blad
veel kook en kijk plezier
wij hebben nu 2 jaar een wit glazen keukenblad en het bevalt fantastisch !
geen krassen, goed schoon te houden.
je ziet wel elke waterdruppel, maar dat zie je ook op een zwart blad
veel kook en kijk plezier
Wat met plaatsen nog steeds kan beschadigen Maxx. Helaas bij iemand meegemaakt die het niet liet plaatsen.Onze (plaatselijke) leverancier bakt de verflaag mee tijdens het harden van het glas waardoor dit een onverwoestbaar emaille wordt.
Helemal mee eens!Laat alles door een vakman plaatsen.
-
(G)e(W)e(TE)n
Glas is een mooi materiaal maar vraagt toch ook wat extra aandacht. Je kunt daarbij kiezen voor een satijn of glans versie. Ondanks dat glas van een goede leverancier 'gehard' is, is het niet geheel krasvast en bestaat de kans dat er toch krassen ontstaan. Wees dus voorzichtig!
Gehard glas voor in de keuken is aan de onderkant meestal voorzien van een krasvaste, ceramische lak. Bladdiktemogelijkheden: 10, 15 en 19 mm, recht geslepen, met of zonder alu onderlijming. Glans en satijn.
Spoelbakmogelijkheden: rvs onderbouw en Retro tegelspoelbak.
Lengte: tot maximaal 380 cm. Diepte tot maximaal 120 cm.
Dit hebben wij in onze showroom 1 cm dik, mat....

GWTE
Gehard glas voor in de keuken is aan de onderkant meestal voorzien van een krasvaste, ceramische lak. Bladdiktemogelijkheden: 10, 15 en 19 mm, recht geslepen, met of zonder alu onderlijming. Glans en satijn.
Spoelbakmogelijkheden: rvs onderbouw en Retro tegelspoelbak.
Lengte: tot maximaal 380 cm. Diepte tot maximaal 120 cm.
Dit hebben wij in onze showroom 1 cm dik, mat....

GWTE