LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Goede ervaring in Kaatsheuvel
Goede ervaring in Kaatsheuvel
Hallo allemaal,
We waren al een tijdje bezig met een keuken voor onze nieuwbouwwoning. Daarvoor waren we in gesprek met twee keukenleveranciers. We wilden graag een Hacker Activ, hoogglans gelakt. Helaas kwamen we er daar financieel niet uit. Het zag ernaar uit dat we het een en ander moesten laten vervallen. In een laatste poging om onze droomkeuken te realiseren ging ik -erg sceptisch- naar Mandemakers in Kaatsheuvel.
Ik werd geholpen door Ben Willems, die de keuken precies volgens onze wensen tekende (op papier, dat was wel even raar) met dezelfde (siemens/Atag) inbouwapparatuur. Ben gaf nog wat tips over de indeling en nam alle tijd voor me. We hebben open gesproken over de reserves die ik had bij Mandemakers.
De prijs die hij berekende was meteen al in de buurt van waar we -na zwaar onderhandelen- bij de andere leverancier op waren blijven steken. En dan was de keuken Hacker Systemat ipv Active, omdat ze dat bij Mandemakers standaard verkopen. Ik gaf aan dat Systemat voor mij geen meerwaarde heeft boven Hacker Active, die fluisterprofielen vind ik niet mooi en de luxere laden kan ik ook wel missen.
De tekeningen en berekeningen kreeg ik mee en later ben ik teruggegaan voor de laatste onderhandelingen.
De onderhandelingen vonden plaats met Stefan Mandemakers. Ook met hem heb ik open gesproken over mijn reserves bij Mandemakers. Het gesprek werd niet een keer onaangenaam of ongemakkelijk. We kwamen op een mooie prijs voor precies de keuken die ik wilde, met een aantal apparaten van Miele in plaats van Siemens. Het is toch een Hacker Active geworden en Stefan wist me te vertellen dat de luxere laden vanaf 2009 ook in Hacker Active zitten. Helemaal mooi dus!
Geen moment voelde ik me onder druk gezet. Toen we de prijs hadden afgesproken en Ben de orderbevestiging ging uitwerken kon ik even (kostenloos) gaan lunchen in het café. Daarna spraken we de order helemaal door. Een paar dingen die in mijn ogen niet volledig waren genoteerd werden aangepast. 4 kunststof ladeninzetten werden nog toegevoegd zonder meerprijs. De spoelbak werd nog van Queen60 veranderd in een Franke (was bij de andere leverancier duurder) ook zonder meerprijs.
13 weken voordat de keuken geleverd moet worden gaan we nog eens alles doorspreken. Dan kunnen wijzigingen tegen meer- of minderprijs worden aangepast. De kortingspercentages op de verschillende onderdelen heb ik op papier en alles wordt netto/netto verrekend. Daarbij is wel een voorwaarde dat we een keuken kopen voor minimaal 75% van de prijs waarvoor we getekend hebben.
We hoeven geen aanbetaling te doen betaling kan met pin aan de chauffeur.
Ook na de ondertekening is de service tot nu toe prima. De leidingschema's zijn op tijd keurig aangeleverd en bij vragen zijn we keurig geholpen.
We hebben ervoor gekozen om de montage te laten verzorgen door de monteurs die hier al eerder een keuken naar tevredenheid hebben geïnstalleerd. De monteurs van Mandemakers sluiten namelijk niets aan.
Al met al -tot nu toe- echt een prima ervaring. We hebben er alle vertrouwen in dat de levering net zo soepel zal gaan. Die is pas volgend jaar, maar ik zal er hier zeker over rapporteren!
Hartelijke groet,
Mini7
P.S.: De leveranciers waar we eerder mee in onderhandeling waren hebben we de situatie uitgelegd. We zijn niet minder tevreden over Belmar of Intermat, maar het prijsverschil was voor ons niet te verantwoorden. Ik ben ook niet wapperend met een offerte binnengelopen om die na te laten rekenen, maar ik had natuurlijk al wel en idee wat we wilden hebben.
We waren al een tijdje bezig met een keuken voor onze nieuwbouwwoning. Daarvoor waren we in gesprek met twee keukenleveranciers. We wilden graag een Hacker Activ, hoogglans gelakt. Helaas kwamen we er daar financieel niet uit. Het zag ernaar uit dat we het een en ander moesten laten vervallen. In een laatste poging om onze droomkeuken te realiseren ging ik -erg sceptisch- naar Mandemakers in Kaatsheuvel.
Ik werd geholpen door Ben Willems, die de keuken precies volgens onze wensen tekende (op papier, dat was wel even raar) met dezelfde (siemens/Atag) inbouwapparatuur. Ben gaf nog wat tips over de indeling en nam alle tijd voor me. We hebben open gesproken over de reserves die ik had bij Mandemakers.
De prijs die hij berekende was meteen al in de buurt van waar we -na zwaar onderhandelen- bij de andere leverancier op waren blijven steken. En dan was de keuken Hacker Systemat ipv Active, omdat ze dat bij Mandemakers standaard verkopen. Ik gaf aan dat Systemat voor mij geen meerwaarde heeft boven Hacker Active, die fluisterprofielen vind ik niet mooi en de luxere laden kan ik ook wel missen.
De tekeningen en berekeningen kreeg ik mee en later ben ik teruggegaan voor de laatste onderhandelingen.
De onderhandelingen vonden plaats met Stefan Mandemakers. Ook met hem heb ik open gesproken over mijn reserves bij Mandemakers. Het gesprek werd niet een keer onaangenaam of ongemakkelijk. We kwamen op een mooie prijs voor precies de keuken die ik wilde, met een aantal apparaten van Miele in plaats van Siemens. Het is toch een Hacker Active geworden en Stefan wist me te vertellen dat de luxere laden vanaf 2009 ook in Hacker Active zitten. Helemaal mooi dus!
Geen moment voelde ik me onder druk gezet. Toen we de prijs hadden afgesproken en Ben de orderbevestiging ging uitwerken kon ik even (kostenloos) gaan lunchen in het café. Daarna spraken we de order helemaal door. Een paar dingen die in mijn ogen niet volledig waren genoteerd werden aangepast. 4 kunststof ladeninzetten werden nog toegevoegd zonder meerprijs. De spoelbak werd nog van Queen60 veranderd in een Franke (was bij de andere leverancier duurder) ook zonder meerprijs.
13 weken voordat de keuken geleverd moet worden gaan we nog eens alles doorspreken. Dan kunnen wijzigingen tegen meer- of minderprijs worden aangepast. De kortingspercentages op de verschillende onderdelen heb ik op papier en alles wordt netto/netto verrekend. Daarbij is wel een voorwaarde dat we een keuken kopen voor minimaal 75% van de prijs waarvoor we getekend hebben.
We hoeven geen aanbetaling te doen betaling kan met pin aan de chauffeur.
Ook na de ondertekening is de service tot nu toe prima. De leidingschema's zijn op tijd keurig aangeleverd en bij vragen zijn we keurig geholpen.
We hebben ervoor gekozen om de montage te laten verzorgen door de monteurs die hier al eerder een keuken naar tevredenheid hebben geïnstalleerd. De monteurs van Mandemakers sluiten namelijk niets aan.
Al met al -tot nu toe- echt een prima ervaring. We hebben er alle vertrouwen in dat de levering net zo soepel zal gaan. Die is pas volgend jaar, maar ik zal er hier zeker over rapporteren!
Hartelijke groet,
Mini7
P.S.: De leveranciers waar we eerder mee in onderhandeling waren hebben we de situatie uitgelegd. We zijn niet minder tevreden over Belmar of Intermat, maar het prijsverschil was voor ons niet te verantwoorden. Ik ben ook niet wapperend met een offerte binnengelopen om die na te laten rekenen, maar ik had natuurlijk al wel en idee wat we wilden hebben.
Re: Goede ervaring in Kaatsheuvel
Op een nette manier ge****d dus
Gefeliciteerd..Mini7
Mandemakers is zeker een goeie (betaalbare) winkel
Wat heb je betaald ?
Mandemakers is zeker een goeie (betaalbare) winkel
Wat heb je betaald ?
@ Pufje: Wij voelen ons niet genaaid, we betalen voor een keuken met betere apparatuur flink wat minder geld.
@ Sarpmg: Ik heb beloofd dat niet rond te vertellen, Ik ga van uit dat dat ook voor een internetforum geldt. Maar neem van mij aan dat we van het verschil leuk op vakantie kunnen. Dat gaan we niet doen hoor, een nieuw huis brengt nog aardig wat kosten met zich mee. Precies de reden waarom we op de kleintjes moeten letten!
Als'ie staat plaats ik hier wel en foto.
Hartelijke groet,
Mini7
@ Sarpmg: Ik heb beloofd dat niet rond te vertellen, Ik ga van uit dat dat ook voor een internetforum geldt. Maar neem van mij aan dat we van het verschil leuk op vakantie kunnen. Dat gaan we niet doen hoor, een nieuw huis brengt nog aardig wat kosten met zich mee. Precies de reden waarom we op de kleintjes moeten letten!
Als'ie staat plaats ik hier wel en foto.
Hartelijke groet,
Mini7
-
Ik blijf op het forum om te weten hoe dit afloopt.13 weken voordat de keuken geleverd moet worden gaan we nog eens alles doorspreken. Dan kunnen wijzigingen tegen meer- of minderprijs worden aangepast. De kortingspercentages op de verschillende onderdelen heb ik op papier en alles wordt netto/netto verrekend. Daarbij is wel een voorwaarde dat we een keuken kopen voor minimaal 75% van de prijs waarvoor we getekend hebben.
Kan nog verschillende kanten op, niet?
Toch hopende op een positieve afloop.....
@ Zelfstandigste: Ik begrijp niet wat je bedoelt. We krijgen in principe de keuken die we nu besteld hebben, maar als wij nog iets willen wijzigen kan dat tegen meer- of minderprijs. Waarom denk je dat het nog verschillende kanten op kan?
Wij hebben er vertrouwen in!
Wij hebben er vertrouwen in!
Laatst gewijzigd door Mini7 op 02 mei 2008 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als zij wat willen wijzigen?
Ik heb niet de indruk gekregen dat dat het geval kan zijn. Wanneer van een bepaald apparaat alleen nog de nieuwere versie te koop is wordt deze zonder meerprijs besteld. Al moet ik zeggen dat ik dat niet op papier heb...
Zal morgen eens bellen:-)
Zal morgen eens bellen:-)
Laatst gewijzigd door Mini7 op 02 mei 2008 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
eerst leveren en kijken of u nog tevreden ben.
maar eerlijk is eerlijk, dan zal dit het eerste positieve verhaal zijn van mandemakerskeukens.
Wij zijn daar niet geslaagd, was ons veel te duur. Wij hebben een leverancier hier een dorp verder. Paste beter bij ons budget.
maar eerlijk is eerlijk, dan zal dit het eerste positieve verhaal zijn van mandemakerskeukens.
Wij zijn daar niet geslaagd, was ons veel te duur. Wij hebben een leverancier hier een dorp verder. Paste beter bij ons budget.
-
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 11 feb 2010 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
800 ??? Nee klepper, wel 35 % marktaandeel keukenomzet, dat is iets anders.
-
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gefeliciteerd Mini7, waar bestaat de keuken verder uit?
Dank je CocaCola, we zijn er heel blij mee!
Keuken bestaat uit:
Wandopstelling spoelen 70 cm diep, hoogglans lak wit
FW253791 Zijwandafdekpaneel
U1007828 Onderkast 100 cm met 1 lade en 2 uittrekladen
DM607807 Frontmeubeldeur tbv vaatwasser
US607813 Spoelelement met doorlopende deur
U607803 Onderkast met doorlopende deur
FW2573100 Zijwandafdekpaneel
Eilandopstelling koken hoogglans lak wit 1,20x1,80
U907828 Onderkast met een lade en twee uittrekladen
U907829 Onderkast met twee uittrekladen
Hoge kastenwand (kleur Fino Ombre)
FW 2537243 Zijwandafdekpaneel
HG6022103 Hoge ombouwkast tbv magnetron 1 lade
HG6022103 Hoge ombouwkast tbv koffieapparaat 1 lade
HG6022103 Hoge ombouwkast tbv combi stoomoven 1 lade
FW 2558243 Zijwandafdekpaneel
OK903911 Bovenkast met klepdeur tbv inbouw sbs koelkast
Inbouwapparatuur
Vaatwasser Siemens SL 60T393EU
Quooker combi+ Qoucom22i
Afzuigkap Siemens LC92950
Inductie Siemens EH 787501E
Contactdoos EVO3st, uittrekbaar uit eiland
Combimagnetron Miele H4082
Koffieapparaat Miele CVA 4080
Combistoom Miele DGC 4080
Koelkast Atag KA2011DL
Bladen graniet, Nero profondo, 6 cm opgedikt. Ik hoop dat we dat voor de spoelkant ook in één stuk kunnen krijgen, dat schijnt niet altijd mogelijk te zijn.
Kan niet wachten toe hij staat! Jammer alleen dat de eerste paal nog geslagen moet worden...
Mocht iemand overigens opmerkingen hebben over dingen die we beter anders kunnen doen: Wij staan open voor suggesties, we kunnen immers nog wijzigen als we willen.
Hartelijke groet,
Mini7
Keuken bestaat uit:
Wandopstelling spoelen 70 cm diep, hoogglans lak wit
FW253791 Zijwandafdekpaneel
U1007828 Onderkast 100 cm met 1 lade en 2 uittrekladen
DM607807 Frontmeubeldeur tbv vaatwasser
US607813 Spoelelement met doorlopende deur
U607803 Onderkast met doorlopende deur
Eilandopstelling koken hoogglans lak wit 1,20x1,80
Hoge kastenwand (kleur Fino Ombre)
FW 2537243 Zijwandafdekpaneel
HG6022103 Hoge ombouwkast tbv magnetron 1 lade
HG6022103 Hoge ombouwkast tbv koffieapparaat 1 lade
HG6022103 Hoge ombouwkast tbv combi stoomoven 1 lade
OK903911 Bovenkast met klepdeur tbv inbouw sbs koelkast
Inbouwapparatuur
Vaatwasser Siemens SL 60T393EU
Quooker combi+ Qoucom22i
Afzuigkap Siemens LC92950
Inductie Siemens EH 787501E
Contactdoos EVO3st, uittrekbaar uit eiland
Combimagnetron Miele H4082
Koffieapparaat Miele CVA 4080
Combistoom Miele DGC 4080
Koelkast Atag KA2011DL
Bladen graniet, Nero profondo, 6 cm opgedikt. Ik hoop dat we dat voor de spoelkant ook in één stuk kunnen krijgen, dat schijnt niet altijd mogelijk te zijn.
Kan niet wachten toe hij staat! Jammer alleen dat de eerste paal nog geslagen moet worden...
Mocht iemand overigens opmerkingen hebben over dingen die we beter anders kunnen doen: Wij staan open voor suggesties, we kunnen immers nog wijzigen als we willen.
Hartelijke groet,
Mini7
mooie keuken hoor!
wanneer wordt de eerste paal geslagen?
wanneer wordt de eerste paal geslagen?
mandemakers is ook geen slecht adres alleen de verkooptechnieken van enkele formules deugen van geen kant.
Het prijsverschil van 15 tot 20% dus op een beetje keuken kun je al op vakantie.
Niet zo raar dat de prijs al "meteen in de buurt komt".
Het werkblad aan de spoelzijde zal Mandemakers denk ik niet uit 1 stuk leveren.
Het is wel mogelijk in deze kleur.
Benieuwd waar ze het 'naadje' leggen.
Conform de voorwaarden van het CBW is de keukenleverancier gerechtigd prijswijzigingen door te berekenen.
je hebt als consument het recht de koop van het in prijsverhoogde artikel te annuleren. Is de levertijd langer dan 3 maanden dan vervalt dat recht.
Nou, dit wordt een lang draadje
neem van mij aan dat we van het verschil leuk op vakantie kunnen
Ik vind dit een onterecht vergelijk. De meeste Systemat dealers kunnen de activ niet verkopen domweg omdat de fabrikant dit alleen aan "grootverbruikers" levert.En dan was de keuken Hacker Systemat ipv Active, omdat ze dat bij Mandemakers standaard verkopen. Ik gaf aan dat Systemat
Het prijsverschil van 15 tot 20% dus op een beetje keuken kun je al op vakantie.
Niet zo raar dat de prijs al "meteen in de buurt komt".
Het werkblad aan de spoelzijde zal Mandemakers denk ik niet uit 1 stuk leveren.
Het is wel mogelijk in deze kleur.
Benieuwd waar ze het 'naadje' leggen.
Conform de voorwaarden van het CBW is de keukenleverancier gerechtigd prijswijzigingen door te berekenen.
je hebt als consument het recht de koop van het in prijsverhoogde artikel te annuleren. Is de levertijd langer dan 3 maanden dan vervalt dat recht.
Nou, dit wordt een lang draadje
Zoals ik die voorwaarden lees:Conform de voorwaarden van het CBW is de keukenleverancier gerechtigd prijswijzigingen door te berekenen.
je hebt als consument het recht de koop van het in prijsverhoogde artikel te annuleren.
-Alleen bij een overeengekomen levertijd langer dan 3 maanden mag de winkel prijsverhogingen doorberekenen
-De consument kan bij prijsverhoging alleen annuleren volgens de normale voorwaarden, tegen 30% kosten dus! Typisch geval van slikken of stikken dus.
Kortom het zal ze worst zijn of de keuken ook daadwerkelijk geplaatst word, de 30 % winstmarge is een zekerheid.
Maar is inderdaad wel een mooie keuken zoals ik het lees.
2700 uit 1 stuk is toch niet lastig rayke ??
2900 dus
Maar is inderdaad wel een mooie keuken zoals ik het lees.
2700 uit 1 stuk is toch niet lastig rayke ??
2900 dus
Laatst gewijzigd door pufje op 04 mei 2008 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo allemaal!
Leuk dat er wat discussie op gang komt, ik meet mijn ideeen en ervaringen graag aan jullie professionele mening!
@ Sarpmg: Dank! De eerste paal wordt half mei (5 weken later dan gepland) geslagen.
@ Rayke: Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. De offerte die we hadden liggen was voor een Hacker Active. Mandemakers wilde in de eerste instantie alleen een offerte maken voor een Systemat, waarvan de prijs in de buurt kwam van de offerte die we al hadden liggen.
We hebben uiteindelijk voor een Hacker Active gekozen omdat systemat voor ons geen meerwaarde heeft. Voor het verschil tussen De oude offerte en wat we nu betalen (voor precies hetzelfde dus) kunnen we op vakantie.
Overigens was het verschil tussen Systemat en Active bij Mandemakers maar 10%. Ik had al het idee dat dat bij andere zaken meer zou zijn. Ach, daar kan ik me wel wat bij indenken, omdat ze eigenlijk alleen Systemat verkopen.
Voor het blad wil ik tegen die tijd nog wel even mijn poot stijf houden, dat naadje wil ik echt niet. Desnoods neem ik het blad ergens anders (blad is toch geen 25% van de prijs, dus zouden we in principe nog kunnen laten vallen) Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat Ben goed zijn best voor ons gaat doen.
Die prijswijzigingen ga ik nog steeds even over bellen, ben ik gisteren vergeten. Er is me (over de apparatuur) wel mondeling toegezegd dat nieuwere modellen zonder meerprijs geleverd worden.
@16again: De overeengekomen levertijd is aanzienlijk langer dan 3 maanden (ruim een jaar).... Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat Ben zijn woord houdt. Ik houd jullie op de hoogte!
@ Pufje: Zou heel jammer zijn als de keuken niet geplaatst wordt... Dank! Ook dank voor vraag aan Rayke, ben ik ook benieuwd naar.
Hartelijke groet, Mini7
Leuk dat er wat discussie op gang komt, ik meet mijn ideeen en ervaringen graag aan jullie professionele mening!
@ Sarpmg: Dank! De eerste paal wordt half mei (5 weken later dan gepland) geslagen.
@ Rayke: Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. De offerte die we hadden liggen was voor een Hacker Active. Mandemakers wilde in de eerste instantie alleen een offerte maken voor een Systemat, waarvan de prijs in de buurt kwam van de offerte die we al hadden liggen.
We hebben uiteindelijk voor een Hacker Active gekozen omdat systemat voor ons geen meerwaarde heeft. Voor het verschil tussen De oude offerte en wat we nu betalen (voor precies hetzelfde dus) kunnen we op vakantie.
Overigens was het verschil tussen Systemat en Active bij Mandemakers maar 10%. Ik had al het idee dat dat bij andere zaken meer zou zijn. Ach, daar kan ik me wel wat bij indenken, omdat ze eigenlijk alleen Systemat verkopen.
Voor het blad wil ik tegen die tijd nog wel even mijn poot stijf houden, dat naadje wil ik echt niet. Desnoods neem ik het blad ergens anders (blad is toch geen 25% van de prijs, dus zouden we in principe nog kunnen laten vallen) Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat Ben goed zijn best voor ons gaat doen.
Die prijswijzigingen ga ik nog steeds even over bellen, ben ik gisteren vergeten. Er is me (over de apparatuur) wel mondeling toegezegd dat nieuwere modellen zonder meerprijs geleverd worden.
@16again: De overeengekomen levertijd is aanzienlijk langer dan 3 maanden (ruim een jaar).... Maar vooralsnog ga ik ervan uit dat Ben zijn woord houdt. Ik houd jullie op de hoogte!
@ Pufje: Zou heel jammer zijn als de keuken niet geplaatst wordt... Dank! Ook dank voor vraag aan Rayke, ben ik ook benieuwd naar.
Hartelijke groet, Mini7
Meeste bladenfabrikanten gaan niet verder dan 260cm geloof ik. Moet je even opvragen dus.2700 uit 1 stuk is toch niet lastig rayke ??
Wij doen graniet niet met een bladenfabrikant maar met een steenhouwer. Lengten van 3 tot 3,6 mtr uit 1 stuk komt dan wel voor.
@mini7 (7e mini ?) Had ik inderdaad verkeerd begrepen. Meeste kleinere zaken hebben geen aktiv maar alleen systemat, vandaar.