Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht en zijn een keuken aan het uitzoeken. We zijn bij een keukenzaak in Deventer geweest en krijgen een Rotpunkt keuken met Scholtes apparaten aangemeten. Nu ben ik benieuwd of we een goede prijs krijgen.
Onze keuken komt er als volgt uit te zien:
- Een kookeiland van 2,5m bij 1m, met een inductiekookplaat en een "design" afzuigkap (die we nog moeten uitzoeken, is een stelpost voor gemaakt)
- "Kastenwand"; twee hoge kasten, waarvan één met koffiezetapparaat, een stuk aanrechtblad van 1,80m met spoelbak (geen bovenkasten) en dan weer twee hoge kasten met twee combi-ovens.
- Aan het kookeiland komt een tafel, deze is ook van composiet. Maten zijn ongeveer 1,60m bij 1m.
Tot nu toe is de offerte ongeveer als volgt:
Voor de gehele keuken EXCL. keukenkasten (wel incl. composiet aanrechtbladen, spoelbak enz.) komt hij nu op een prijs van €16.000. De keukenkasten zullen tussen de €4000 en €6000 uitkomen. Dus het totaal wordt tussen de €20.000 en de €22.000.
Mijn vriend wilde eigenlijk een Sachsen Kuchen omdat zijn ouders daar goede ervaring mee hebben, maar wij zijn uitgekomen op Rotpunkt. Is dit een goed merk?
En Scholtes apparaten zijn er een tijdje uit geweest, maar komt nu weer nieuw op de markt, dus er is nog niet veel over te vinden op fora. Is iemand bekend met dit merk? De verkoper zei dat dit te vergelijken was met een ander goed merk (ben de naam even kwijt
En de belangrijkste vraag is: Is dit een redelijke prijs voor deze keuken?
Alvast bedankt!!
Groet,
Yvette