LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede prijs Rotpunkt keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Yvetje46

Goede prijs Rotpunkt keuken

Ongelezen bericht door Yvetje46 »

Goedemorgen,

Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht en zijn een keuken aan het uitzoeken. We zijn bij een keukenzaak in Deventer geweest en krijgen een Rotpunkt keuken met Scholtes apparaten aangemeten. Nu ben ik benieuwd of we een goede prijs krijgen.

Onze keuken komt er als volgt uit te zien:
- Een kookeiland van 2,5m bij 1m, met een inductiekookplaat en een "design" afzuigkap (die we nog moeten uitzoeken, is een stelpost voor gemaakt)
- "Kastenwand"; twee hoge kasten, waarvan één met koffiezetapparaat, een stuk aanrechtblad van 1,80m met spoelbak (geen bovenkasten) en dan weer twee hoge kasten met twee combi-ovens.
- Aan het kookeiland komt een tafel, deze is ook van composiet. Maten zijn ongeveer 1,60m bij 1m.

Tot nu toe is de offerte ongeveer als volgt:
Voor de gehele keuken EXCL. keukenkasten (wel incl. composiet aanrechtbladen, spoelbak enz.) komt hij nu op een prijs van €16.000. De keukenkasten zullen tussen de €4000 en €6000 uitkomen. Dus het totaal wordt tussen de €20.000 en de €22.000.

Mijn vriend wilde eigenlijk een Sachsen Kuchen omdat zijn ouders daar goede ervaring mee hebben, maar wij zijn uitgekomen op Rotpunkt. Is dit een goed merk?
En Scholtes apparaten zijn er een tijdje uit geweest, maar komt nu weer nieuw op de markt, dus er is nog niet veel over te vinden op fora. Is iemand bekend met dit merk? De verkoper zei dat dit te vergelijken was met een ander goed merk (ben de naam even kwijt :? )

En de belangrijkste vraag is: Is dit een redelijke prijs voor deze keuken?

Alvast bedankt!!

Groet,
Yvette

zelfstandigste

Re: Goede prijs Rotpunkt keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Voor ongeveer 7 meter Rotpunkt keuken klinkt het als een hoog bedrag (tenzij er gelakte stollenwanden, een maxiline- en ladekasten met houten indelingen geoffreerd zijn).

Sachsen is degelijker als Rotpunkt, Rotpunkt heeft wel een uitgebreider programma en zou in de regel iets voordeliger moeten zijn.

Qua prijs kwaliteit (mits de juiste prijs) is Rotpunkt geen slechte keuken!

U kan altijd een vergelijk maken er zijn namelijk veel keukenzaken die Rotpunkt verkopen (ook wel eens onder de naam "punto").

succes, hopelijk heeft u iets aan mijn reactie/mening....

Yvetje46

Bedankt voor de snelle reactie.

We krijgen geen hoogglans of lak, maar gewone matte frontjes. Het nadeel van Sachsen was dat dat de binnenkant van de kastjes altijd wit zijn. En aangezien de "kastenwand" geheel zwart wordt (kasten en aanrecht) vind ik het niet mooi dat je tussen de kastjes door de witten binnenkant kan zien.
Bij Rotpunkt kunnen de kopse kanten van de kastjes wel zwart gemaakt worden en daarom kiezen we voor Rotpunkt.

We konden ook nog kiezen voor het merk Störmer en dan konden de hele binnenkanten van de kastjes zwart, maar dan zou het nog duurder worden.
Het gehele kookeiland wordt wit, dus dat zou geen probleem zijn bij Sachsen.

We krijgen een kleine stol van 2,5 cm en alleen om de buitenkant van de keuken, dus dat lijkt me ook niet superduur.

Dus waarschijnlijk zou deze prijs te duur zijn?

Weet u zo nog een winkel in Overijssel die Rotpunkt verkoopt, of misschien een link naar een website?

zelfstandigste

Het nadeel van Sachsen was dat dat de binnenkant van de kastjes altijd wit zijn. En aangezien de "kastenwand" geheel zwart wordt (kasten en aanrecht) vind ik het niet mooi dat je tussen de kastjes door de witten binnenkant kan zien.
:shock: Sachsen heeft binnen- en buitenzijde van het korpus in 33 kleuren! (waaronder K68 Grafiet; net geen zwart, dat wel!?)

En ja, ik denk dat u te veel zou betalen met 20 tot 22.000 euro.
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 24 jun 2010 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

Wij hebben een rotpoint keuken en even goed onderhandeld, maar we hebben een grote u keuken, met alles van siemens (incl combistoomoven en grote vriezer), afzuiger van itho en dik compesiet blad.
We waren 12000 kwijt.

Yvetje46

Oke, we hebben zaterdag de afspraak voor de definitieve offerte, maar ik denk dat we zeggen dat eerst maar is naar een andere keukenzaak moeten gaan om prijzen te vergelijken. Dat was sowieso wel handig geweest eigenlijk :roll:

Heeft iemand ervaring met Scholtes apparaten?

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik heb geen ervaring met scholten apparatuur.

er zit heeeeeeel veel ruimte in keukens, ik zou zeker meerdere offertes aanvragen!
Bij ons heeft het echt duizenden euro;s gescheelt en bij een keukenboer gekocht wat gewoon goed bekend staat.
gr brenda

zelfstandigste

Scholtes is het "luxe-merk" van de Indesit company. Ze onderscheiden zich van andere merken door hun aparte designs. De ovens zijn erg goed, ook andere apparaten doen niet voor een Siemens of een Bosch onder.....

loesjes35

Ongelezen bericht door loesjes35 »

Ben beslist geen scholtes fan!!! 10000 keer liever BOSCH of ATAG
Daarnaast als je een keer een probleem hebt dan krijg je te maken met de service van Indesit, daar wordt je ook echt niet blij van.
Dus als ik je een advies mag geven, geen scholtes....

Daarnaast vind ik de prijs van je offerte ook best wel hoog eigenlijk. Ik denk dat het heel goed is dat je meerdere offertes naast elkaar gaat leggen, maar kies dan wel bij allemaal voor gelijkwaardige producten, dan krijg je pas een goed idee...

succes

zelfstandigste

Ben beslist geen scholtes fan!!! 10000 keer liever BOSCH of ATAG
Daarnaast als je een keer een probleem hebt dan krijg je te maken met de service van Indesit, daar wordt je ook echt niet blij van.
Dus als ik je een advies mag geven, geen scholtes....
Apparaten zijn kwalitatief goed....wat de servicedienst betreft bij een mogelijk probleem....; ja daar zijn er wel betere van, dat klopt.

Yvetje46

Bedankt voor de reacties! helemaal super!
Ik had gister nog een andere keukenzaak gebeld die vroeger ook met Scholtes heeft gewerkt, hij gaf ook aan dat de service van Scholtes vrij bagger is.

We gaan er nog zeker even over nadenken. Aangezien ik nu een aantal keer heb gehoord dat de service niet goed is en dat vind ik zeker ook belangrijk!

We willen wel graag een pyrolyse oven. Van een keukenleverancier hadden we gehoord dan dit niet heel erg verstandig is. Je hebt tegenwoordig ook ovens met een katalysator en deze verbrand na elk gebruik alle viezigheden. Terwijl je een pyrolyse aan moet zetten en deze moet dan 3 uur lang op 500 graden aanstaan.
Welke lijkt jullie beter?

We hebben trouwens ook bij een prijs opgevraagd bij Paul Roescher in Rijssen. Na een race door de winkel en een half uur wachten kwam hij met een prijs van €16.900. Dit is dan voor het merk Cornell (volgens hem gelijkwaardig aan Rotpunkt) en voor de apparaten het merk Küppersbusch. Deze merken zijn bij ons niet bekend.

Morgen krijgen we de offerte bij de keukenzaak in Deventer, ben benieuwd.
Als deze rond dezelfde prijs uitkomt (mag van ons wel iets duurder zijn, aangezien we wel het idee hebben dat we daar betere kwaliteit krijgen) gaan we er denk ik wel voor. Maar dan waarschijnlijk wel met een ander merk apparaten.

Kan iemand in het kort een overzicht geven van een goed merk voor apparaten? Ik hoor zoveel merken, ik weet niet meer wat nou wel goed is en wat niet.

Gesloten