LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goedkope keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
dia

goedkope keuken

Ongelezen bericht door dia »

hoi ik ben nieuw en heb gezien dat hier kenners zitten en ik heb een vraagje.
Wij hebben ons een mooi appartenent gekocht en door alle kosten is ons budget voor een nieuwe keuken nu geslonken tot rond de 6000 euro.bij ikea kan ik daar al een mooie keuken van kopen.Maar mijn vraag is,is dit ook goede kwaliteit en kan die ook een 10 tal jaren mee dan?
Mijn voorkeur gaat uit naar een hoogglans keuken.Blijft die dan ook mooi glansen?
dank

*.*

Re: goedkope keuken

Ongelezen bericht door *.* »

Kun je ook een Nobilia keuken voor kopen. In hoogglans model Primo.
Verkrijgbaar bij diverse zaken. Superkeukens verkoopt ze ook maar dan geloof ik onder eigen naam. Heb je wel meteen een nettoprijs en ben je af van het oeverloos geklets over kortingen.

dia

bedank voor je antwoord, en waar kan ik zo een mobilia keuken vinden.
Ben niet zo thuis in keukens en een echte leek. :wink:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ga eerst naar Ikea en afhankelijk van aantal kasten en model is deze van goedkoop wit tot luxe houten te koop.
Ook de handgrepen zelf uitzoeken en zo.

Ze hebben ook voor plaatsen personeel.
Dus zelf doen hoeft niet.
Dus download hun ontwerp programma en neem zowel de duurste als goedkoopste kast en kijk wat je daar zou krijgen.

Kopen mag, prima kwaliteit gezien de prijzen maar je kunt deze uitgeprint met prijzen ook gebruiken in andere zaken voor een vergelijk.
Dan moeten ze wel scherper calculeren en de kans op plaatselijk een betaalbare keuken te krijgen is veel groter.

Verder adviseer ik; geen inbouw apparaten, kookplaat mag....
maar koelkast en vaatwasser los of integreerbaar is goedkoper dan met kast.
Ook oude Koelkast her gebruiken is mogelijk, je hoeft bij Ikea niet alles nieuw te kopen.

Zelf maakte ik van oude + witte nieuwe met RVS plakplastic van Kwantum deze in 1 stijl en zelf plakken is goedkoper dan uit winkel.
Ook herstel is dan makkelijker en er waren zelfs 4 verschillende RVS plastics te koop, maar die traanplaat gaat mij te ver dus eigenlijk 3...

Dus maak een online Ikea ontwerp met goedkope en dure kasten en vraag voor een gelijkwaardig ontwerp plaatselijk en je zult meestal goedkoper uit zijn.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn van meer winkels online planners. Mijn ervaring is dat er bij Ikea maar erg weinig keuze uit soorten kasten is, zodat het voor een eerste indruk wel leuk is, maar dat je bij andere keukenwinkels vaak voor de definitieve planning meer keuze hebt, en dus een beter passende keuken kunt krijgen. Dat hoef trouwens ook niet duurder te zijn, de keukens van Ikea zijn volgens mij relatief duur voor de kwaliteit die ze leveren. (Al zijn ze nog altijd goedkoper dan de opgeblazen prijzen die de dmg winkels e.a. je soms poberen aan te smeren.) Dus via de Ikea kun je wel een grof idee van de prijs krijgen, maar bij een (normale) keukenwinkel kun je vervolgens waarschijnlijk voor dat geld een iets beter passende keuken krijgen.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Verder adviseer ik; geen inbouw apparaten, kookplaat mag....
maar koelkast en vaatwasser los of integreerbaar is goedkoper dan met kast.
Ach stofzuigertje toch, u bewijst hier mee dat u totaal geen verstand heeft van keukens en apparatuur......al moet ik nog wel altijd lachen als mensen zeggen " ik mis de kast van de vaatwasser"

@ Dia: Een Nobilia, Horst, of Rotpunkt komen vaak beter uit de bus als een Ikea (kwalitatief en indien u niet zelf plaatst ook nog financieel.....)vraag er gewoon naar of stuur een mailtje naar de fabrikant welke dealers bij u in de buurt zitten. p.s. Als u wel zelf plaatst kan een Ikea best een goede keus zijn; gewoon vergelijken en er rekening mee houden dat een Ikea wat meer montagetijd vergt.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

http://www.troostwijkauctions.com/nl/ve ... er/92-283/

Mijn huidige keuken heb ik via troostwijk "gewonnen". Zo kun je flink besparen, maar je moet het wel durven. Ik ben alleen net alleen ff aan het neuzen geslagen en het openingsbod ligt wel vrij hoog zie bijvoorbeeld http://www.troostwijkauctions.com/nl/sh ... /01-12749/. Ik had zelf een jaar geleden een keuken met een bruto prijs van 23000,- voor het bod van 4000,- euro inclusief aflevering. prijzen zijn nu iets minder leuk, maar wellicht verschijnt er nog een veiling met betere prijzen.

dia

Nu ben ik al een stuk wijzer en zal zeker eens rondkijken met mijn ikea ontwerp.Plaatsen is geen probleem,ik heb een handige schoonbroer die al bij familie en vrienden in totaal 3 keukens heeft geplaats.
ik had nooit eraan gedacht om met mijn ikea ontwerp naar plaatselijke keukenverkopers te gaan.Meer raad iss altijd nog welkom.
bedankt allemaal voor de wijze raad

Gesloten