LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gra-niet- meer?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Rex78

gra-niet- meer?

Ongelezen bericht door Rex78 »

Dag,

Ik heb twee weken geleden getekend voor een inbouwkeuken met granieten aanrecht. We kregen een week om wijzigingen aan te brengen, omdat de keuken nog eerst officieel opgemeten moest worden. In principe is dat allemaal goed gegaan en bleken de maten zodanig in overeenstemming te zijn met wat wij zelf hadden opgemeten, dat er geen belangrijke wijzigingen gemaakt moestenworden. Wel bleek dat de verkoper een andere vijfpits op de overeenkomst had gezet dan afgesproken. Wij hadden namelijk aangegeven een gietijzeren vijfpits te willen, maar de verkoper had een ander fornuis erop gezet. Deze fout kon wel verholpen worden, maar het werd natuurlijk wel duurder...mmm nah ja vooruit. Verder geen probleem.

Maarrr deze week (dus twee weken na het tekenen van de overeenkomst) komen ze met de volgende vragen/problemen.
Allereerst vroegen ze ons of wij zelf iemand kende die de granieten plaat, nadat het grotendeels al op maat zou zijn gesneden door een bedrijf, nog kon bijsnijden?? Helaas heb ik zelf de telefoon toen niet aangenomen en heeft mijn partner ja gezegd en onze eigen "keukenzetter" erop afgestuurd. Deze afspraak wil ik natuurlijk terugdraaien, want ik wil dat de winkel verantwoordelijk blijft. (Dit is probleem 1)
Ten tweede kwamen ze gisteren met de opmerking dat het toch allemaal lastiger blijkt om de granieten plaat op maat te snijden en dat het daardoor weer duurder wordt (500 euro erbij). Opnieuw heb ik de telefoon niet opgenomen en heeft mijn partner toen gezegd dat dit te gek wordt en dan wel voor kunststof gaat... Dit is echter niet wat ik wil en ik vraag me af in hoeverre ik kan eisen dat zij gewoon de keuken met granieten aanrecht leveren voor de prijs die wij hebben afgesproken?

Hier komt bij dat we het granieten aanrecht kregen voor de prijs van kunststof (dit was een aanbieding). Dus als we nu voor een keuken gaan met kunststof aanrecht, blijft de prijs hetzelfde :s

Nog een saillant detail -en de reden dat mijn partner het echt zat was- is dat we in het begin ons budget doorgaven aan de keukenman en dat hij er toen met 1500 euro ) boven ging zitten :s (2000 als we de korting niet mee rekenen)
...toch ook niet netjes dacht ik zo?

Nou ja, ik ben erg benieuwd naar welke rechten ik heb en alle adviezen zijn welkom! Alvast bedankt!

Groet "Rex78"

tennis

Re: gra-niet- meer?

Ongelezen bericht door tennis »

Ik denk, dat jullie dit alles zwart op wit hebben staan in een overeenkomst.
Zij hebben jullie een aanbieding gemaakt, en deze moeten zij nakomen.
Let op, met het zelf, of laten bijsnijden van een een granietenblad, want als iets mis is vervalt de garantie.
Moeten jullie dan de keuken door je eigen keukenzetter laten plaatsen?

Rex78

Ongelezen bericht door Rex78 »

bedankt voor de snelle reactie.. Ja, daarom wil ik ook dat het bedrijf bijsnijdt. We hadden er wel zelf voor gekozen de keuken er zelf in te zetten, omdat we iemand kennen die dit al z'n hele leven doet. De winkel moet dus alleen alles in goede orde aanleveren.

*.*

Ongelezen bericht door *.* »

Je hebt het over bijsnijden van je blad.
Wat moet er dan gebeuren? Je schrijft "er hoeven geen belangrijke wijzigingen plaats te vinden".
Dat blad moet je keukenboer gewoon op maat leveren zoals afgesproken.

Gesloten