LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grando keukens Delft

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
moossie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 sep 2005 07:24

Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door moossie »

Heeft iemand hier ervaringen mbt Grando Keukens in Delft?

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door timefa »

Grando is een merknaam waaronder de fabrikant de keukens op de markt heeft gebracht en nog steeds berngt. De keukens zijn niet bepaald omstreden. Klachten zijn veelal de oorzaak van de interieur plaatser. Als er iets fout gaat ligt dat dus niet aan de keueken maar aan de installateur.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door puma73 »

Ook hier klets je weer uit je nek timefa
Grando Montage & Garantie
Voor Grando is kwaliteit meer dan het leveren van een goede keuken. Alle keukens worden geplaatst door onze eigen vakkundige monteurs, welke zijn opgeleid in het Grando trainingscentrum. Onze service gaat door tot lang na de plaatsing. Zowel de montage als 5 jaar garantie zijn bij Grando altijd bij de prijs inbegrepen. Dat is pas Grando!
Dus slaat jou bewering
Klachten zijn veelal de oorzaak van de interieur plaatser. Als er iets fout gaat ligt dat dus niet aan de keueken maar aan de installateur.

weer compleet nergens op

Rob27
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:56

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door Rob27 »

VALSE RECLAME VOOR GRANDO KEUKENS

Wat een valse reclame maakt de publiciteitsman van Grando hier.
Als die minimum loonmonteurs van Grando zo goed hun werk deden
zouden er niet zoveel klachten over jullie zijn, ook hier op de Forum.
De klant wordt verteld gratis installatie, maar niet dat het uitsluitend om de meubels en apparaten gaat en zonder aansluiting van deze.
De verkoper geeft geen offerte, maar maakt wat onduidelijke aantekeningen op een kladpapier en dan de dwang aan de klant om te tekenen, want dan is hun commissie verdiend.
Achteraf krijgt de klant een gepeperde rekening van de installateur die door Grando is geadviseerd. En de winst delen ze denk ik.
De keukens die ze verkopen zijn uitgeklede merken, waarvoor ze bij de fabrikanten bodemprijzen willen betalen, heb ik vernomen in Duitsland.
Zelfde werkwijze en zelfde eigenaar als de beruchte DMG groep.

mira__
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2009 00:11

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door mira__ »

Beste,
Wij hebben in augustus een keuken besteld bij Grando in Delft. Daarbij de puntjes op de i gezet en de finale prijs afgesproken, inclusief afspraken over leveren en plaatsen (incl aansluiten).

Aansluitend is de keuken definitief ingemeten door Grando, zodat eea kon worden besteld. De aflevering van de keuken in oktober verliep keurig netjes en alles werd duidelijk aangewezen & gecontroleerd voordat we moesten tekenen. Op de afgesproken dagen hebben de keukenplaatsers de keuken geplaatst en zeer netjes afgesteld.

Er ontbrak niets, er was niets stuk, alles paste keurig (in een U-vormige keuken!) en het eindresultaat is ernaar: wij zijn zeer tevreden.

En dat mag ook wel eens gezegd op dit forum! En nee, dit is geen "sluik"reclame oid, maar gewoon een reactie van een gelukkige nieuwe keukenbezitter.

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door Raven001 »

Alle keukens worden geplaatst door onze eigen vakkundige monteurs, welke zijn opgeleid in het Grando trainingscentrum.
Grando is ook een onderdeel van de DMG groep en de keukens monteurs werken allemaal voor het montage bedrijf van mandemakers zelf ( de meubelmakers uit waalwijk ) als ik het goed heb.

De ene dag plaatsen ze voor de keukenconcurrent de andere dag voor de keukenkampioen,brugmankeukens,mandemakers,nieuwehuyzen,Grando, en ga maar ff door.

Waarschijnlijk bedoel je niet Grando trainingscentrum maar DMG trainingcentrum in Waalwijk.

Berkelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 10:30

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door Berkelaar »

Wij hebben twee jaar terug een keuken gekocht bij Grando Delft en hebben geen klachten. Alles is volgens afspraak uitgevoerd en ook klein manco na twee jaar werd zonder problemen ingepland en keurig opgelost. Onze ervaring is dat de beloften in de showroom goed worden nagekomen.

E.Eliveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 13:55

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door E.Eliveld »

Wij hebben in mei 2010 een Grando (Hoofddorp) keuken gekocht en laten plaatsen. In totaal iets van 8000,= euro en bestaande uit een design wasemkap, een groot whirlpool gasfornuis en een Bosch vaatwasser. Een Siemens combi magnetron hadden we nog en deze is overgeplaatst. De keuken staat op RVS frame/poten, is greeploos en is volledig mat gelakt. Het blad is gelamineerd met een alu rand.

De montage was in de prijs inbegrepen en is eind Juli door echte vaklui (Rondex) uitgevoerd. Ron hield rekening met mijn vraag de afvoer zoveel mogelijk langs de wand van de kast te laten lopen om zodoende nog zoveel mogelijk kastruimte over te houden en de overige onderdelen zijn gewoon met zorg geinstalleerd. Zelfs een kleine verstopping van de afvoer waarschijnlijk veroorzaakt door het droogvallen hiervan werd door hem op een zaterdag opgelost!

De levering van de keuken was niet helemaal goed verlopen. Zijpanelen van het hangkastje ontbraken, het deurtje hiervan vertoond een gebrek, het frame waarop de keuken is geplaatst was uitgerust met rare stelpoten, de elektra van de wasemkap was verkeerd op de tekening weergegeven met als gevolg dat deze duidelijk in het zicht is, een zijpaneel van de keuken is verkeerd geplaatst (ondanks dat ik hierover van te voren per email een tekening heb gestuurd) en een aantal sierlijsten zijn verkeerd geleverd. Tot nu toe is de zaak erg bereidwillig geweest om de problemen op te lossen. De stelpoten werden voorzien van alu 'hoesjes' zodat de stelinrichting niet meer zichtbaar was en de rest van de onderdelen wordt nageleverd. Tot nu toe allemaal problemen die oplosbaar zijn. Jammer is wel dat het nu, mede vanwege de vakantie, al een paar maanden voortduurt en dat wij daarom de wand nog niet hebben kunnen betegelen.

Een tip: Maak een afspraak waarin je de klachten kunt toelichten en zorg dat je een goed onderbouwd verhaal hebt eventueel aangevuld met foto's. Wordt niet meteen boos en ga ervan uit dat de 'tegenpartij' de problemen wil oplossen maar leg wel alle ontwikkelingen in een verslag vast. Bewaar eventueel verstuurde email. Kortom, pak het professioneel aan!


[edit1:] na allerlei gedoe met bestellingen die bij de leverancier niet goed waren geplaatst - dus weer vertraging - eindelijk op 1 nov (!!!!!!) een mailtje gekregen dat alle spullen binnen zijn en dat het montagebedrijf contact met ons zal opnemen.

[edit2:]op 15 nov maar eens de Grando vestiging gebeld en gevraagd wanneer we een monteur kunnen verwachten.

[edit3:]zou op 17 nov worden teruggebeld. Heb zelf de 18e gebeld en het mobiele telefoonnummer van het montagebedrijf gevraagd. Ik begin nu toch echt mijn geduld te verliezen.

[edit3:]op vrijdag de 19e nov contact gekregen met het montagebedrijf. Men is druk en gevraagd word per email een lijstje van uit te voeren werkzaamheden door te geven.

[edit4:]in het weekend een PDF gemaakt met hierin foto's en uitleg omtrent werkzaamheden. Per email verstuurd aan zowel het montagebedrijf als de Grando vestiging.

[edit5:]op 29 nov zelf het montagebedrijf weer gebeld. Wegens drukte en omdat ik bij voorkeur de werkzaamheden op een woensdag wil laten uitvoeren - ik kan dan het makkelijkst een vrije dag nemen - een (voorlopige?) afspraak gemaakt voor 15 dec (!!!!!!). Laten we hopen dat de werkzaamheden nu dan toch echt eindelijk kunnen worden afgerond.

[edit6:] Helaas vandaag (15 december) geen monteur. Na een paar maal de voicemail te hebben gehad kreeg ik uiteindelijk om 13:00 te horen dat 'het er vandaag niet meer van kwam'. Ben onmiddellijk naar de vestiging van Grando in Hoofddorp gereden en heb gevraagd naar de filiaalmanager. Die was in gesprek.... Omdat ik na bijna 5 maanden bellen, wachten en begrip tonen nu echt mijn geduld begin te verliezen erop aangedrongen dat ik vanavond door hem zal worden teruggebeld en heb ik de zaak verlaten. Heb bij een concurrent direct een offerte voor de 'afmontage' aangevraagd. Heb nu een tweede maal voor niets een vrije dag genomen en er komt beslist geen derde.

[edit7:] op de 15e niet gebeld door de filiaalmanager maar door de puinruimster (die dat overigens wel erg goed doet). Zij gaat kijken wat de mogelijkheden zijn om de afmontage op een woensdag te laten plaatsvinden. Deze dag is voor mij het makkelijkst in te passen

[edit8:] op de 16e december door gekregen dat er inderdaad geen mogelijkheid meer is om de keuken af te monteren. Het wordt wel half januari 2011 voordat een nieuwe afspraak gemaakt kan worden...

[edit9:] Op 10 januari het klusbedrijf gemaild en het hoofdkantoor CC geplaatst. Ik krijg zo snel telefonisch geen contact met het klusbedrijf en heb geen zin de hele dag te proberen deze aan de lijn te krijgen.

[edit10:] Op 17 januari het hoofdkantoor gebeld en aangegeven dat ik verwacht dat zij een afspraak voor mij maken. Men was uitermate verbaasd dat er nog steeds geen afspraak was gemaakt. Binnen 10 minuten teruggebeld met de mededeling dat op 19 januari de monteur op de stoep zal staan...

[edit11:] Om 7:30 stond het montagebedrijf op de stoep. Helaas ontstond er over één wijziging discussie en is deze niet uitgevoerd. Ach ik los dat straks zelf met de tegelzetter wel op. In totaal een klus van 2 uur (!!!) die zover ik kan beoordelen prima is uitgevoerd.

[conclusie:] Ondanks alle vriendelijkheid waarmee wij zijn bejegend ben ik niet dol enthousiast over Grando Hoofddorp:

- Afgesproken was dat de tegels achter het frame zouden kunnen worden geplaatst. Hier is niets van terecht gekomen.
- De rand van één zijbord is uiteindelijk niet geplaatst. Aan dit onderwerp heb ik bij bestelling juist nog extra aandacht besteed.

Op de rest van de keuken is niet veel aan te merken behalve dat het allemaal een 'resultaat door proberen' indruk geeft. Andere Grando vestigingen kan ik niet beoordelen maar ik hoop dat de traffic daar beter is geregeld.

Als ik nu naar een nieuwe keuken op pad ging werd het een eigen project bestaande uit een Ikea keuken die door een club van ZZP'rs zou worden geplaatst. Je weet dan wat je krijgt.
Laatst gewijzigd door E.Eliveld op 19 jan 2011 10:25, 8 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Hier nog even wat aandachtspunten in het voortraject.

Keuken kopen:

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.

Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066

Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken (de WOHP). Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie over het produkt of de dienst en het toepassen van agressieve verkooptechnieken zijn strafbaar.

Wet 1.1. Oneerlijke Handelspraktijken (de wet OHP)

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3613

http://www.jurofoon.nl/zoeken.asp?q=one ... praktijken

http://www.consumentenautoriteit.nl/dsr ... 1&type=pdf

Maxiem.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik was onder de impressie dat grando een franchise was waarvan DMG alleen aandelen had in het hoofdkantoor en dat grando zaken dus geen onderdeel zijn van DMG.

Trudy

klussert
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2009 22:18

Re: Grando keukens Delft

Ongelezen bericht door klussert »

Trudy,
de holding van Grando is mede eigendom van DMG of Mandemakers zelf. de franchisers hebben een deel van de zaken maar Van Pelt (mede eigenaar grando naast BM ) heeft er ook een paar zelf geloof ik.
Het wordt wel vanuit eindhoven gerund.
http://www.keukens-informatie.nl/keuken ... zicht.html

Gesloten