LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] granieten werkblad?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DomiK
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 sep 2008 12:57

granieten werkblad?

Ongelezen bericht door DomiK »

Hoi,

ik vind een granieten werkblad zoooooooooo mooi. Maar we vermoeden dat het misschien toch te duur is voor ons.

Daarom wat vragen.

* wat zijn, behalve de prijs, nadelen die van graniet te noemen zijn? En voordelen?
* wie heeft ervaring met een "goedkopere" leverancier van granieten werkbladen (bv via internet)?

Liefs en bedankt alvast,

Domi

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: granieten werkblad?

Ongelezen bericht door L1la »

Over 2 weken wordt mijn nieuwe keuken, inclusief granieten keukenblad geleverd. Wij zijn in zee gegaan met keukencentrum tiel http://www.keukencentrumtiel.nl/default.asp behalve complete keukens leveren zij ook apparatuur en hebben zij ook een goede prijs voor granieten bladen.

Of je nu een complete keuken koop, alleen het blad dat maakt niets uit.

Zelf nog geen ervaring ermee, mijn zus wel die heeft er heel veel plezier van.

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: granieten werkblad?

Ongelezen bericht door Raven001 »

Beste,

Natuursteen heb je in verschillende oppervlakte bewerkingen gezoet,anticato,leader zijn gevoelig voor het intrekken van vloeistoffen.
De gepolijste werkbladen zijn in gebruik iets vriendelijker omdat de open porien dicht gepolijst zijn ,geeft geen garantie dat er niets kan intrekken.
Om natuursteen mooi te houden dien je het te onderhouden.
Natuursteen kopen via het internet zonder het gezien te hebben lijkt mij niet erg slim.

mvg,

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: granieten werkblad?

Ongelezen bericht door legoleek »

hoi domiK,
Wat is duur ? heb je, je blad al wel eens laten berekenen ? Duur is natuurlijk relatief. En afhankelijk welke prijsklasse je gaat zitten.
Ook relevant is de randafwerking. wil je waterkering, een rechte voorkant (normaal 4 cm) of ga je decadent naar 6 of zelf 10 cm dik ?) Wat wij veel doen is een blad zonder opdikking plaatsen, dan krijg je een werkblad van ca. 2 cm dik. voorkant natuurlijk wel netje gepolijst.
Je verkoper heeft waarschijnlijk meer leveranciers, vraag er naar.
En internet ? mmm, schijnbaar veel china import. niet erg constant van kwaliteit, en als het fout gaat. Tja, naar Tjing ? :lol:

Gesloten