LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door twijfel »

Ons is verteld dat bij de greeploze uitvoering van Systemat de koelkast met sleepdeurmontage moet ipv deur op deur. Vanmiddag las ik al dat dit niet altijd het geval is bij een greeploze keuken. Heeft dit dan met het merk te maken of is het misschien toch mogelijk om deur op deur te plaatsen? Kan nu nl nog wijzigen.... Het gaat in ons geval om twee koelkasten van Siemens nis 88 geplaatst naast elkaar in kolomkasten met daarboven de combimag en combistoomoven van Miele, daarboven klepkastje.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door Kulta »

Hallo Twijfel,

De greeploze uitvoering van Häcker (sytemat edition) kan gewoon worden uitgevoerd met een deur op deur koelkast.

In het verkoopboek staat alleen sleepdeur vermeldt, maar het is geen probleem. Misschien heeft je verkoper een partijtje goedkopere Siemens koelers op voorraad staan en bied hij liever deze aan omdat hij dan scherper kan aanbieden dan dat hij naar de wensen van de klant luistert.

Succes

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door twijfel »

Bedankt Kulta!
Denk echter dat de verkoper dit echt niet heeft geweten, hij vertelde nl eerlijk dat hij pas net in het keukenvak zat en heeft denk ik de info idd uit het boek gehaald. Hij adviseerde trouwens eerst AEG maar ik gaf de voorkeur aan Siemens omdat ik dacht daar beter af mee te zijn.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door nico_s »

Een deur-op-deur koelkast met nismaat 140cm van Liebherr,
kan dat wel in een greeploze Systemat of Schmidt keuken? De kastdeur schijnt 147cm hoog te zijn. De ene adviseur zegt dat dat niet kan, bij een andere zaak kan het wel.
Help mij, wie kan mij vertellen of het wel of niet mogelijk is?

rma27
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2006 14:34

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door rma27 »

Bij kwaliteitskeukens heb je veel meer mogelijkheden en maatwerk.

Systemat en Next behoren tot de massa-produkten, worden door robots gemaakt en daarom hebben ze geen maatwerk.
ik ben zelf in de fabriek geweest voor een rondleiding, ze kunnen geen maatwerk leveren, en toch zijn ze duurder.

Kies topkwaliteit van HEBAFORM of FORMAT dan heb je kwaliteit
indien nodig maatwerk en met BLUM laden en ook nog voordeliger.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door nico_s »

Bij welke merken keukens kan een kast gelevered worden met greeploze deur, waarin een koelkast met nismaat 140cm in past?

En als dat maatwerk is, is dat dan niet (veel) duurder dan bij een ander merk die dat standaard in hun assortiment hebben?

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door OmeBen »

Hallo rma27,

Systemat levert gewoon maatwerk. Stuur maar eens een tekening van een eigen gemaakt meubelontwerp. Maken ze gewoon. Moet natuurlijk wel worden ontworpen met de rastermaatvoering van 130 mm.

Ik begrijp je reactie niet wat er mis is aan robots en moderne fabrieken. Kun je dit toelichten :?:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste rma27,

Werkt makkelijk he, dat Format! Leuk om te zien dat er nog 1 overtuigd is. Het wordt je als verkoper heel makkelijk gemaakt. Ieder corpus kun je kneden tot je eigen creatie. Hoogte, breedte, diepte, indeling kortom alles is aan te passen.

MVG

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door capricorn »

rma27 werkt in de keukenhandel en levert hebaform en Format, gezien de inhoud van zijn bijdrage en eerdre bijdragen

Dus dat ie overtuigd is zal wel moeten voor zijn werkgever :roll:

Aan dat soort bijdragen heb je als consument dus niet veel, want iedere verkoper prijst het liefst zijn gevoerde merken aan (=reclame). Dan zouden ze dus allemaal gelijk hebben en is elk merk geweldig.
Ik zie liever bijdragen van consumenten over een bepaald merk (en dus hun ervaringen) en juist bijdragen van verkopers over niet merk gerelateerde zaken maar kennis en kunde gerelateerd. Dan is een bijdrage pas zinvol op dit forum.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Ik zie liever wat meer installateurs. Mensen die verschillende keukens hebben geplaatst en daardoor de + en - hebben ervaren en ook de verschillen in kwaliteit kunnen aangeven.

Installateur achtergrond en verkoper heb ik geen probleem mee. Deze hebben mij zelfs weten te overtuigen. :wink:

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door capricorn »

Dat is inderdaad ook een goede klankbordgroep, mits een monteur niet bij een bepaalde keukenhandel in dienst is, want dan heeft ie weer mogelijk last van tegengestelde belangen.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

want dan heeft ie weer mogelijk last van tegengestelde belangen.

Een installateur die meerdere merken keukens heeft geplaatst zal met liefde over zijn vak praten. De bovenstaande stelling komt wel enigzins wantrouwend over. Iets te zwaar aangezet deze keer Capricorn beetje vetrouwen in de mens kan geen kwaad; tegengestelde belangen klinkt iets te overdreven. Vakmensen praten graag met liefde over hun vak en ervaringen !

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door capricorn »

ok, ok, misschien dan alleen de commercieel ingestelde monteur zou daar mogelijk last van kunen hebben :wink:

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door nico_s »

Bij welke merken keukens kan een kast gelevered worden met greeploze deur, waarin een koelkast met nismaat 140cm in past?

En als dat maatwerk is, is dat dan niet (veel) duurder dan bij een ander merk die dat standaard in hun assortiment hebben?
Een deur-op-deur koelkast met nismaat 140cm van Liebherr,
kan dat wel in een greeploze Systemat of Schmidt keuken? De kastdeur schijnt 147cm hoog te zijn. De ene adviseur zegt dat dat niet kan, bij een andere zaak kan het wel.
Help mij, wie kan mij vertellen of het wel of niet mogelijk is?
Kan/wil iemand bovenstaande vragen beantwoorden?

rma27
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2006 14:34

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door rma27 »

Zoals ik al zei kunnen wij maatwerk leveren, ook in greeploze keukens.

Bij de kwaliteitskeukens als HEBAFORM, FORMAT, E + K en TRISTAR
is het allemaal mogelijk, meerprijs 150 punten voor nismaat 140 cm en kortingen tot 35 % op totaal aan keukenmeubels.

De klant moet het zelf willen en mooi vinden, want de rvslijst loopt boven de apparaatkast.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door nico_s »

Beste rma27,

Uit jou vorige reactie bleek dat het met keukens van Hebaform en Format mogelijk is om een greeploze keuken te laten maken waarin een koelkast van 140cm nismaat in past.

Uit de reactie van OmeBen blijkt dat bij Systemat ook maatwerk mogelijk is. Maar kan er wel zo'n grote koelkast in een greeploze kast?

En is dat eventueel ook mogelijk bij een Schmidt-keuken?

Keukenkenners: alvast bedankt voor de reacties.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door GWTE »

Systemat en Next behoren tot de massa-produkten, worden door robots gemaakt en daarom hebben ze geen maatwerk.
ik ben zelf in de fabriek geweest voor een rondleiding, ze kunnen geen maatwerk leveren, en toch zijn ze duurder.
Bij Format staan ze natuurlijk nog met de hamer en beugelzaag in de hand aan de werkbank te produceren.......tuuuuuurlijk. Vandaar hun zeer geringe omzet.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door KlantAdam »

GWTE heeft ook een rondleiding gehad.
Ouderwets weer helemaal onder de indruk!

Wat betreft de omzet zou ik eens op een andere stelling reageren daar blijft het angstvallig stil.

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door OmeBen »

Uit de reactie van OmeBen blijkt dat bij Systemat ook maatwerk mogelijk is. Maar kan er wel zo'n grote koelkast in een greeploze kast?

Systemat heeft geen standaard kast waarin een koelkast van 140 cm. past. Systemat maakt dit wel (maatwerk) op aanvraag. Past ook in een greeploze keuken. Geintegreerde ventilatie vervalt hiervoor in de plaats komt een sparing of rooster in de plint.

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Greeploos Systemat altijd sleepdeur?

Ongelezen bericht door OmeBen »

Uit de reactie van OmeBen blijkt dat bij Systemat ook maatwerk mogelijk is. Maar kan er wel zo'n grote koelkast in een greeploze kast?
Systemat heeft geen standaard kast waarin een koelkast van 140 cm. past. Systemat maakt dit wel (maatwerk) op aanvraag. Past ook in een greeploze keuken. Geintegreerde ventilatie vervalt hiervoor in de plaats komt een sparing of rooster in de plint.

Gesloten