LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hacker,studioform,rotpunkt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
aly
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:43

hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door aly »

alweer een stukje verder met het kopen van een keuken,hebben we nu 3 offertes liggen waar ik graag jullie mening over zou willen weten

1 studioform,foliefront

2 rotpunkt,eiken gelakte deurtjes (eiken is alleen kader,binnenkant fineer)

3 hacker,foliefront

opstelling met erg veel lades

tussen deze kastjes komt een fornuis,hoe zit t met de verschillende frontjes mbt de warmte

wat zijn de kwaliteitsverschillen to van elkaar?

noclan
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:56

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door noclan »

Ik ken alleen Rotpunkt goed ... is een leuke keuken met een goede prijs kwaliteit verhouding.

Binnenkant op kleur
Standaard slowmotion op deuren en laden
Standaard glazen zijkanten in de ladekasten

Succes net de keuze

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Als je kiest voor een foliefront ben je met Hacker beter af als Studioform (kwalitatief gezien dan, Dus prijs van Hacker zal hoger liggen!). Voor een Eiken kaderfront met fineer binnenpaneel (Toch een vreemd vergelijk!?) zal je geen betere prijs / kwaliteit- keuze kunnen maken als met Rotpunkt. (Prijs geeft wel verschil tussen Dealers niet tussen keukenmerken).

Good Luck.....

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door Mr.P »

Om antwoord op je vraag te geven het volgende.

Tussen hacker en studioform zit kwalitatief niet veel verschil. Beide gebruiken voor de fronten dezelde folie. Hacker koopt deze in bij een deurenfabrikant en studioform (een produkt van het Nederlanse Keller) maakt haar fronten zelf. Ladesystemen (twee verschillende fabrikaten) zijn goed met elkaar vergelijkbaar.

M.b.t. de warmte van een oven. Er kunnen met een folie front problemen ontstaan. Loslaten van folie of verkleuren. Zeker als deze direct naast een fornuis staan. Mede afhankelijk van het type fornuis en daarmee gepaard gaande afgiftewarmte.

Dat is een ander verhaal bij een eiken front. Weliswaar kan een eiken front van een lichte uitvoering als van Rotpunkt door flinke warmte enigzins kromtrekken maar dat is inherent aan de combinatie warmte en materiaal. Dit laatste geld ook voor een foliefront.

Persoonlijk ligt mijn voorkeur niet bij folie, maar waarschijnlijk heeft de keuze te maken met het model (kader?) deurtje.
Kijk voor een massief houten front ook eens naar de Schmidt keukens.
Dit merk biedt een scherpe prijskwaliteit verhouding in massief hout.
Of de prijs op hetzelfde niveau ligt als rotpunkt weet ik niet, maar dat is een kwestie van rondkijken.

Overigens biedt keller in haar keukenprogramma ook fraaie houten fronten in veel kleuren. Maar weer zo'n 10% duurder dan Schmidt.

Succes.
Mr.P.

aly
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:43

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door aly »

hartelijk dank voor jullie antwoorden,we hebben de keuze gemaakt en zijn voor de rotpunkt met eiken deurtjes gegaan,daar komt dan nog bij dat je deze keuken in veel verschillende kleuren kunt krijgen
wij zijn er in ieder geval erg blij mee

schampers
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:26

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door schampers »

als ik u mag adviseren koop geen Rotpunkt, dit is een van de slechtste Duitse fabrikanten m.b.t. uitlevering.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Hahaha Schampers dan bestel je er zeker niet zoveel..............

Ken een keukenzaak die doet er ca 10 per week en echt NOOIT problemen met leveren.

Probleem kan namelijk ook al bij bestellen ontstaan! (ken nog wel een goede orderverwerker)

ex keukenadviseur
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 okt 2006 21:31

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door ex keukenadviseur »

met betrekking op afwerking is rotpunkt echt grof afgewerkt.
-grote lade blendes boven half hogekasten.
-veel verschillende ruimtes bij deuren(kieren)
-naden in afwerking van kopse kanten van afdekplaten en korpusmateriaal.
-glasplaten die snel loslaten.
-slowmotion geleiders die niet meer werken.
-keuze in opzetkast indeling is gering.
-glaskast deuren keuze bovenkast klassiek is gering.

stel ik wil de voorkant van de korpus in een andere kleur als de zijkant dit kan niet bij dit merk.alles standaard binnenkant in kleur dit is goedkoper in productie.

wel een grote glas keuze bij een kader deur.
en veel verschillende frontjes en grepen.

zou zelf nooit een rotpunkt kopen STOOR ME ECHT AAN DE AFWERKING.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Ex keukenadviseur.......je geeft het al aan in de genoemde punten Rotpunkt is een massa-producent, maatwerk is lastig. als je met de standaard kasten uitkomt heb je een goed prijs/kwaliteit product.

Het enige waar ik het volmondig mee eens ben is dat de slowmotion het te vaak af laat weten; hebben ze beloofd te verbeteren!?

Een test is het vergelijken van prijs met de kwaliteit en dan zou ik toch in dit topic voor een Rotpunkt gaan.

De genoemde punten van weinig keuze en blendes zijn ook voor vele andere merken van toepassing..........................

sarto
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 okt 2006 16:58

Re: hacker,studioform,rotpunkt

Ongelezen bericht door sarto »

Rotpunkt heeft momenteel wat problemen met de gelakte deuren van het type Lucido. Er worden veel keukens uitgeleverd aan de dealers met veel fronten manco. Deze worden dan enkele weken (3-4) nageleverd. Dit probleem zal nog z'n twee maanden blijven bestaan.

Voor de rest weinig problemen met Rotpunkt, zeker gezien de grote aantallen die ze uitleveren.

Gesloten