LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Dit zal eerst bewezen moeten worden.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Beste en tevens blijkbaar niet geschoolde Lars,
Als je begrijpend hebt leren lezen (maar waarschijnlijk heb je de lagere school niet eens af kunnen maken) schrijf ik in het stuk waar jij op hebt gereageerd dat mandemakers een aanbetaling of zelfs het volledig betalen van het aankoopbedrag bij Mandemakers "totaal onbekend is", terwijl ook duidelijk staat vermeld dat Mandemakers Keukens NA betaling van het resterende bedrag, alsnog dezelfde keuken of een keuken van vergelijkbare kwaliteit levert. Na betalen van het resterende bedrag = een volledige (aan) betaling op de keuken voordat deze geleverd gaat worden
Dus Lars ..... eerst denken, dan proberen bijdehand te doen
Als je begrijpend hebt leren lezen (maar waarschijnlijk heb je de lagere school niet eens af kunnen maken) schrijf ik in het stuk waar jij op hebt gereageerd dat mandemakers een aanbetaling of zelfs het volledig betalen van het aankoopbedrag bij Mandemakers "totaal onbekend is", terwijl ook duidelijk staat vermeld dat Mandemakers Keukens NA betaling van het resterende bedrag, alsnog dezelfde keuken of een keuken van vergelijkbare kwaliteit levert. Na betalen van het resterende bedrag = een volledige (aan) betaling op de keuken voordat deze geleverd gaat worden
Dus Lars ..... eerst denken, dan proberen bijdehand te doen
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Hans Verkerk Keukens B.V.
informatie omtrent het faillissement
25 november 2003
Mandemakers neemt orderportefeuille over
Mandemakers Keukens neemt de orderportefeuille van Hans Verkerk Keukens over. Het gaat hier uitsluitend om nog niet uitgeleverde keukens, de serviceportefeuille wordt niet overgenomen.
Voor meer informatie omtrent deze overname verwijzen wij u naar de website van Mandemakers Keukens.
--------------------------------------------------------------------------------
21 november 2003
Stand van zaken
Het faillissement is op 20 november uitgesproken door de rechtbank in Den Haag.
Deze rechtbank heeft tevens een afkoelingsperiode van 1 maand gelast. Tijdens deze periode
kunnen geen goederen door leveranciers of leasemaatschappijen worden teruggehaald.
Zodra duidelijk is of er een doorstart plaatsvindt, zal de curator meer duidelijkheid verschaffen.
kan iemand mij vertellen of een orderportefeuille wel of niet in onder de goederen (lees failliete boedel)valt want als dat zo is ,mag volgens de Haagse rechtbank een maand lang niets gebeuren op het gebied van overnemen
informatie omtrent het faillissement
25 november 2003
Mandemakers neemt orderportefeuille over
Mandemakers Keukens neemt de orderportefeuille van Hans Verkerk Keukens over. Het gaat hier uitsluitend om nog niet uitgeleverde keukens, de serviceportefeuille wordt niet overgenomen.
Voor meer informatie omtrent deze overname verwijzen wij u naar de website van Mandemakers Keukens.
--------------------------------------------------------------------------------
21 november 2003
Stand van zaken
Het faillissement is op 20 november uitgesproken door de rechtbank in Den Haag.
Deze rechtbank heeft tevens een afkoelingsperiode van 1 maand gelast. Tijdens deze periode
kunnen geen goederen door leveranciers of leasemaatschappijen worden teruggehaald.
Zodra duidelijk is of er een doorstart plaatsvindt, zal de curator meer duidelijkheid verschaffen.
kan iemand mij vertellen of een orderportefeuille wel of niet in onder de goederen (lees failliete boedel)valt want als dat zo is ,mag volgens de Haagse rechtbank een maand lang niets gebeuren op het gebied van overnemen
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Mandemakers heeft het voor het uitkiezen laat dat duidelijk zijn.
Net zoals Mc Donalds het Ronald McDonald voor ouders van zieke kinderen heeft opgericht heeft ook Mandemakers Villa Pardoes opgericht.
De man denkt in het groot en niet aan 1 keuken van ons als bescheiden consument die echt hard moeten werken voor hun geld.
Mandemakers zet zo 10 keukens in zijn eigen huis, per dag wel te verstaan.
Het gaat hem niet om de consument maar om geld, geld en nog eens geld. Het spelletje met NMB-Heller speelt ie graag mee.
En wij als eenvoudige consument zijn weer de dupe.
Ook de wetgeving zou in nederland moeten worden aangepast. Eerst de consument die het geld inbrengt terug betalen en daarna de rest.
De eigenaren van dit soort grote conglomeraten moeten worden aangepakt. Koop niet bij Mandemakers want hij heeft U net een pak slaag uitgedeeld.
Groet,
Een gedupeerde.
Net zoals Mc Donalds het Ronald McDonald voor ouders van zieke kinderen heeft opgericht heeft ook Mandemakers Villa Pardoes opgericht.
De man denkt in het groot en niet aan 1 keuken van ons als bescheiden consument die echt hard moeten werken voor hun geld.
Mandemakers zet zo 10 keukens in zijn eigen huis, per dag wel te verstaan.
Het gaat hem niet om de consument maar om geld, geld en nog eens geld. Het spelletje met NMB-Heller speelt ie graag mee.
En wij als eenvoudige consument zijn weer de dupe.
Ook de wetgeving zou in nederland moeten worden aangepast. Eerst de consument die het geld inbrengt terug betalen en daarna de rest.
De eigenaren van dit soort grote conglomeraten moeten worden aangepakt. Koop niet bij Mandemakers want hij heeft U net een pak slaag uitgedeeld.
Groet,
Een gedupeerde.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Zelfs Kassa tuint erin!
Kortstondig kwam Verkerk in de uitzending 29-11 aan de orde. Er werd een kranten-advertentie getoond van Keukenkampioen die ook de Verkerk gedupeerden wel weer even zou helpen. Deze actie ging echter niet door , omdat de overeenkomsten al door Mandemakers waren overgenomen.
Verbazing bij mij, want Keukenkampioen is gewoon van Mandemakers!
Men wist dus al voor plaatsing van die advertentie van de overname van de orders. Op slinkse wijze probeert men dus 2 keer goede publiciteit te scoren, een keer voor Keukenkampioen en een keer voor mandemakers keukens.
Kortstondig kwam Verkerk in de uitzending 29-11 aan de orde. Er werd een kranten-advertentie getoond van Keukenkampioen die ook de Verkerk gedupeerden wel weer even zou helpen. Deze actie ging echter niet door , omdat de overeenkomsten al door Mandemakers waren overgenomen.
Verbazing bij mij, want Keukenkampioen is gewoon van Mandemakers!
Men wist dus al voor plaatsing van die advertentie van de overname van de orders. Op slinkse wijze probeert men dus 2 keer goede publiciteit te scoren, een keer voor Keukenkampioen en een keer voor mandemakers keukens.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Lekker anoniem iemand lopen afzeiken, flinke jongens allemaal. Als je echt lef hebt zet dan je naam erbij of beter nog; bel zelf ff naar dhr. Mandemakers om hem dit allemaal mede te delen. LAFAARDS!
Uiteindelijk zijn er vele honderden klanten geholpen, daar ze anders naar hun centen en keuken hadden kunnen fluiten.
Uiteindelijk zijn er vele honderden klanten geholpen, daar ze anders naar hun centen en keuken hadden kunnen fluiten.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Ik ben een voormalig Horn-gedupeerde. Afgelopen zomer had ik ca. € 2.650,- aanbetaald, toen ik 3 weken later hoorde dat Horn failliet was. Natuurlijk erg kwaad geweest destijds (en nog steeds) , maar ook veel onzekerheid over wat er verder moest/ging gebeuren.
In die tijd ben ik door vele keukencentrales benaderd, waaronder ook Spectrum, in Limburg de ‘opvolger’ van Horn, maar ik was uiteraard erg wantrouwig. Verschillende aanbieders kwamen op mij erg agressief of wazig over zoals Bruynzeel (ik moest binnen 5 dagen op een door hun vastgestelde tijd komen, anders kon ik niet van de aanbieding gebruik maken; heb ik natuurlijk direct voor bedankt).
Uiteindelijk ben ik bij Mandemakers uitgekomen, die toen, net als nu, aanboden de gehele aanbetaling over te nemen. De afspraak was dat op basis van de order van Horn (vrijwel) dezelfde onderdelen zouden worden uitgezocht (incl. de korting die men normaal hanteerde). Hierbij heeft de adviseur eerst alle onderdelen opgeteld en kwam toen vrijwel op hetzelfde totaalbedrag uit als bij Horn. Wij zaten naast hem toen hij de onderdelen ter plekke optelden, dus hij heeft de uitkomst absoluut niet van te voren kunnen bepalen (wij wilden uiteraard voorkomen dat hij een hoger bedrag zou vragen dan dat het eigenlijk zou kosten). Zou het bedrag lager/hoger zijn, dan zouden we ook een lager/hoger restbedrag moeten betalen.
De keuken zag er zelfs uiteindelijk beter uit dan die van Horn . Daarnaast had men ook nog eens goede/belangrijke tips/verbeteringen gegeven ivm de leidingen, kastjes e.d , waarbij ik mij later afvroeg hoe Horn dat zou hebben opgelost (extra kosten ?).
Voor de keuken hoefden wij bij Mandemakers geen enkele aanbetaling te doen (zij namen die van Horn gewoon over)! De restbetaling hebben wij gedaan op de dag van en na de daadwerkelijke levering. Ook over het plaatsen van de keuken was ik zeer te spreken. Ivm de leidingen waren er nl. een aantal twijfelgevallen, maar dit loste men netjes op. Ter plekke bleek dat we nog een accessoire miste. Deze bleek inderdaad niet op de door ons getekende order te staan (hadden we beter moeten opletten). Aangezien deze accessoire wel op de oude order van Horn stond vermeld, heeft men dit zonder enige discussie (!) en zonder verdere kosten (!) aan ons geleverd en gemonteerd. Vooral dit laatste vond ik het definitieve bewijs dat we (nu wel) hadden gekozen voor de juiste keukencentrale .
Zoals anderen al hebben aangegeven vind ik niet dat je mag kankeren op Mandemakers. Zij hebben als één van de weinigen destijds en ook nu weer een oplossing aangeboden. En ook al maken ze er toch nog winst op, wat dan nog? Elk bedrijf wil winst maken en natuurlijk is dit een goede reclame voor Mandemakers, maar ze hebben de gedupeerden tenminste wel geholpen (voor niets gaat de zon op). Voor al die pessimisten: het is een vrijblijvend voorstel, Mandemakers is niet verplicht de gedupeerden te helpen maar doen t toch (weer) en tenslotte is niemand verplicht op hun aanbod in te gaan ---> vind je een beter aanbod, dan ga je daar toch naar toe.
Degene waar je op moet kankeren zitten bij de ouddirectie van Horn en Verkerk die misbruik hebben gemaakt van de goedgelovigheid van hun klanten. Ook kan t niet kwaad om op jezelf te kankeren (waaronder ondergetekende) omdat je zo stom bent geweest er in te trappen en zo veel, zo niet alles, aan te betalen. En ook op andere keukencentrales die misbruik willen maken van je situatie (bijv. keuken willen slijten voordat er duidelijkheid bestaat over faillissement, waardoor je wellicht met 2 keukens bent opgescheept of een ‘leuk’aanbod doen waarbij later blijkt dat men nog allerlei vage kosten berekent ivm transport, montage etv., of zoals bij Verkerk weer volledige aanbetaling kwijt is).
Van Mandemakers heb ik overigens ook vernomen dat men met het CBW in de clinch lag. Men had altijd begrepen dat t CBW de leden (gedeeltelijk) tegemoet zou komen als een lid een gedupeerde zou helpen. Dit is tegen de afspraken in niet gebeurd. Mandemakers heeft dus zelf ook jarenlang een lidmaatschap betaald waar ze uiteindelijk niks aan hadden. Desondanks (!) hebben ze Horn-gedupeerden toch geholpen. En nu weer Verkerk-gedupeerden terwijl deze niet eens lid was van het CBW. De politiek en consumentenorganisaties zouden een fatsoenlijk branchevereniging moeten oprichten. Het CBW is gewoon een wassen neus.
Uiteindelijk zijn wij er goed van af gekomen . Geen geld kwijt (alleen in de verkeerde zakken terecht gekomen) en een mooie keuken. Daarom vind ik t ook jammer dat er door verschillende personen zo negatief over Mandemakers wordt geschreven . Vandaar dat ik mijn positieve ervaring op dit forum wou melden.
Ik kan t niet genoeg herhalen: Mandemakers is/was niet verplicht de gedupeerden te helpen en je bent/was niet verplicht om op hun voorstel in te gaan!
Voor welke oplossing je als Verkerk-gedupeerde ook gaat kiezen, ik wens je bij deze alvast veel suc6 met de verdere gang van zaken.
In die tijd ben ik door vele keukencentrales benaderd, waaronder ook Spectrum, in Limburg de ‘opvolger’ van Horn, maar ik was uiteraard erg wantrouwig. Verschillende aanbieders kwamen op mij erg agressief of wazig over zoals Bruynzeel (ik moest binnen 5 dagen op een door hun vastgestelde tijd komen, anders kon ik niet van de aanbieding gebruik maken; heb ik natuurlijk direct voor bedankt).
Uiteindelijk ben ik bij Mandemakers uitgekomen, die toen, net als nu, aanboden de gehele aanbetaling over te nemen. De afspraak was dat op basis van de order van Horn (vrijwel) dezelfde onderdelen zouden worden uitgezocht (incl. de korting die men normaal hanteerde). Hierbij heeft de adviseur eerst alle onderdelen opgeteld en kwam toen vrijwel op hetzelfde totaalbedrag uit als bij Horn. Wij zaten naast hem toen hij de onderdelen ter plekke optelden, dus hij heeft de uitkomst absoluut niet van te voren kunnen bepalen (wij wilden uiteraard voorkomen dat hij een hoger bedrag zou vragen dan dat het eigenlijk zou kosten). Zou het bedrag lager/hoger zijn, dan zouden we ook een lager/hoger restbedrag moeten betalen.
De keuken zag er zelfs uiteindelijk beter uit dan die van Horn . Daarnaast had men ook nog eens goede/belangrijke tips/verbeteringen gegeven ivm de leidingen, kastjes e.d , waarbij ik mij later afvroeg hoe Horn dat zou hebben opgelost (extra kosten ?).
Voor de keuken hoefden wij bij Mandemakers geen enkele aanbetaling te doen (zij namen die van Horn gewoon over)! De restbetaling hebben wij gedaan op de dag van en na de daadwerkelijke levering. Ook over het plaatsen van de keuken was ik zeer te spreken. Ivm de leidingen waren er nl. een aantal twijfelgevallen, maar dit loste men netjes op. Ter plekke bleek dat we nog een accessoire miste. Deze bleek inderdaad niet op de door ons getekende order te staan (hadden we beter moeten opletten). Aangezien deze accessoire wel op de oude order van Horn stond vermeld, heeft men dit zonder enige discussie (!) en zonder verdere kosten (!) aan ons geleverd en gemonteerd. Vooral dit laatste vond ik het definitieve bewijs dat we (nu wel) hadden gekozen voor de juiste keukencentrale .
Zoals anderen al hebben aangegeven vind ik niet dat je mag kankeren op Mandemakers. Zij hebben als één van de weinigen destijds en ook nu weer een oplossing aangeboden. En ook al maken ze er toch nog winst op, wat dan nog? Elk bedrijf wil winst maken en natuurlijk is dit een goede reclame voor Mandemakers, maar ze hebben de gedupeerden tenminste wel geholpen (voor niets gaat de zon op). Voor al die pessimisten: het is een vrijblijvend voorstel, Mandemakers is niet verplicht de gedupeerden te helpen maar doen t toch (weer) en tenslotte is niemand verplicht op hun aanbod in te gaan ---> vind je een beter aanbod, dan ga je daar toch naar toe.
Degene waar je op moet kankeren zitten bij de ouddirectie van Horn en Verkerk die misbruik hebben gemaakt van de goedgelovigheid van hun klanten. Ook kan t niet kwaad om op jezelf te kankeren (waaronder ondergetekende) omdat je zo stom bent geweest er in te trappen en zo veel, zo niet alles, aan te betalen. En ook op andere keukencentrales die misbruik willen maken van je situatie (bijv. keuken willen slijten voordat er duidelijkheid bestaat over faillissement, waardoor je wellicht met 2 keukens bent opgescheept of een ‘leuk’aanbod doen waarbij later blijkt dat men nog allerlei vage kosten berekent ivm transport, montage etv., of zoals bij Verkerk weer volledige aanbetaling kwijt is).
Van Mandemakers heb ik overigens ook vernomen dat men met het CBW in de clinch lag. Men had altijd begrepen dat t CBW de leden (gedeeltelijk) tegemoet zou komen als een lid een gedupeerde zou helpen. Dit is tegen de afspraken in niet gebeurd. Mandemakers heeft dus zelf ook jarenlang een lidmaatschap betaald waar ze uiteindelijk niks aan hadden. Desondanks (!) hebben ze Horn-gedupeerden toch geholpen. En nu weer Verkerk-gedupeerden terwijl deze niet eens lid was van het CBW. De politiek en consumentenorganisaties zouden een fatsoenlijk branchevereniging moeten oprichten. Het CBW is gewoon een wassen neus.
Uiteindelijk zijn wij er goed van af gekomen . Geen geld kwijt (alleen in de verkeerde zakken terecht gekomen) en een mooie keuken. Daarom vind ik t ook jammer dat er door verschillende personen zo negatief over Mandemakers wordt geschreven . Vandaar dat ik mijn positieve ervaring op dit forum wou melden.
Ik kan t niet genoeg herhalen: Mandemakers is/was niet verplicht de gedupeerden te helpen en je bent/was niet verplicht om op hun voorstel in te gaan!
Voor welke oplossing je als Verkerk-gedupeerde ook gaat kiezen, ik wens je bij deze alvast veel suc6 met de verdere gang van zaken.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Ik wil even reageren op alle ins en outs over hans verkerk keukens.
Natuurlijk is het verschrikkelijk dat de keuken klanten weer de dupe waren. Natuurlijk is het prachtig dat iemand het overneemt, maar het trieste van het hele verhaal is de manier waarop. Er waren ook twee mensen die Hans Verkerk Keukens over wilde nemen, en ja ook de gedupeerde keuken klanten en ja ook het personeel. Maar dat is op rare wijze niet goed doorgekomen ( of achter gehouden) want inderdaad heeft Ben Mandemakers al filialen overgenomen voor het faillisement.
137 personen die heel hard gewerkt hebben staan op straat, staat daar al iemand bij stil? Het is toch raar dat er 10 weken geonderhandeld word bij mandenmakers, de heer stamsnijder sliep er zowat. Nee helaas dat gaat niet door. 4 dagen later wordt je s'avonds gebeld sorry maar er is sursseans van betaling aangevraagd, de andere dag wordt het faillisement uitgesproken, en weer vier dagen later is Ben de reddende engel. Nou echt niet er was ook voor onze reddende engel in nood geen goedkopere manier om van 137 hard werkende mensen af te komen.
Ik ben blij voor de gedupeerde keuken klanten dat er voor hun een oplossing is, Maar die had er ook gekomen met behoud van het personeel.Als de keuken met de kerst staat en je zit aan je kerst diner denk dan ook nog eens aan minimaal 100 gezinnen waarvoor het niet zo goed afliep. Met dank aan NMB Heller en Mandenmakers.
Natuurlijk is het verschrikkelijk dat de keuken klanten weer de dupe waren. Natuurlijk is het prachtig dat iemand het overneemt, maar het trieste van het hele verhaal is de manier waarop. Er waren ook twee mensen die Hans Verkerk Keukens over wilde nemen, en ja ook de gedupeerde keuken klanten en ja ook het personeel. Maar dat is op rare wijze niet goed doorgekomen ( of achter gehouden) want inderdaad heeft Ben Mandemakers al filialen overgenomen voor het faillisement.
137 personen die heel hard gewerkt hebben staan op straat, staat daar al iemand bij stil? Het is toch raar dat er 10 weken geonderhandeld word bij mandenmakers, de heer stamsnijder sliep er zowat. Nee helaas dat gaat niet door. 4 dagen later wordt je s'avonds gebeld sorry maar er is sursseans van betaling aangevraagd, de andere dag wordt het faillisement uitgesproken, en weer vier dagen later is Ben de reddende engel. Nou echt niet er was ook voor onze reddende engel in nood geen goedkopere manier om van 137 hard werkende mensen af te komen.
Ik ben blij voor de gedupeerde keuken klanten dat er voor hun een oplossing is, Maar die had er ook gekomen met behoud van het personeel.Als de keuken met de kerst staat en je zit aan je kerst diner denk dan ook nog eens aan minimaal 100 gezinnen waarvoor het niet zo goed afliep. Met dank aan NMB Heller en Mandenmakers.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Natuurlijk is het erg als je je baan zou kwijtraken, maar dan nog vind ik, zoals ik al eerder aangaf dat de schuld bij de directie van Verkerk (en in mijn geval bij de directie van Horn) lag. Verkerk was niet verplicht om met Mandemakers te praten, ze hadden ook met die andere twee potentiële kandidaten om de tafel kunnen gaan zitten. Ik ben natuurlijk niet bij de onderhandelingsgesprekken geweest, maar wellicht dat Verkerk gewoonweg absurde eisen heeft gesteld. En dat Mandemakers zich niet, zoals bij veel gedupeerden, voor de gek wou laten houden.
Bij Horn hebben ze bijvoorbeeld nog van klanten aanbetalingen geïnd terwijl het personeel daar al wist dat het bedrijf over de kop zou gaan. Daarnaast weet ik vrijwel zeker dat de betreffende bedrijfsleider ook al wist wat er stond te gebeuren toen ik 3 weken vóór t faillissement mijn aanbetaling deed (ik had met hem diezelfde dag nog gepraat). Volgens mij is er bij Verkerk precies hetzelfde gebeurt.
Ik kan goed begrijpen dat Mandemakers zakelijk gezien bepaalde besluiten neemt. Maar bedenk wel dat men een bedrijf overneemt dat aanzienlijke schade aan het imago van de gehele keukenbranche heeft toegebracht. Het zal jaren duren voordat deze onzichtbare maar kostbare schade is weggewist. Ik vind het dan ook niet gek dat Mandemakers wacht tot ze t bedrijf voor een prikkie konden kopen. Groot gelijk hebben ze.
Stel je wil een huis kopen en je weet dat de verkoper met problemen zit (echtscheiding, werkeloos, whatever). Ga jij dan het huis kopen voor de vraagprijs, of wacht je tot de verkoper (noodgedwongen) zijn prijs gaat verlagen? Dacht toch dat laatste. Ik geloof dat er (vrijwel) niemand is die het zo zielig voor de verkoper zal vinden dat ie toch maar besluit de hogere prijs te betalen. Je bent toch geen dief van je eigen portemonnee En dan moet je bedenken dat het bij Verkerk-Mandemakers om nog veel grotere bedragen gaat.
In ieder geval weten bepaalde verkopers nu ook eens hoe deze onzekerheid en machteloosheid voelt. Natuurlijk heb ik wel compassie met degenen die naar eer en geweten en met de beste bedoelingen keukens hebben verkocht. Ook deze moeten zich voor evt. verhaal wenden tot hun eigen ex-directie. Voor hen hoop ik dat er snel een goede oplossing wordt gevonden, liefst natuurlijk nog vóór de Kerstdagen. Voor de overige verkopers die het wat minder nauw namen, hoop ik dat ze tijdens de Kerst hun zonden eens overpeinzen en er zich van bewust worden hoeveel klanten zij gewoonweg voorgelogen en bestolen hebben.
Bij Horn hebben ze bijvoorbeeld nog van klanten aanbetalingen geïnd terwijl het personeel daar al wist dat het bedrijf over de kop zou gaan. Daarnaast weet ik vrijwel zeker dat de betreffende bedrijfsleider ook al wist wat er stond te gebeuren toen ik 3 weken vóór t faillissement mijn aanbetaling deed (ik had met hem diezelfde dag nog gepraat). Volgens mij is er bij Verkerk precies hetzelfde gebeurt.
Ik kan goed begrijpen dat Mandemakers zakelijk gezien bepaalde besluiten neemt. Maar bedenk wel dat men een bedrijf overneemt dat aanzienlijke schade aan het imago van de gehele keukenbranche heeft toegebracht. Het zal jaren duren voordat deze onzichtbare maar kostbare schade is weggewist. Ik vind het dan ook niet gek dat Mandemakers wacht tot ze t bedrijf voor een prikkie konden kopen. Groot gelijk hebben ze.
Stel je wil een huis kopen en je weet dat de verkoper met problemen zit (echtscheiding, werkeloos, whatever). Ga jij dan het huis kopen voor de vraagprijs, of wacht je tot de verkoper (noodgedwongen) zijn prijs gaat verlagen? Dacht toch dat laatste. Ik geloof dat er (vrijwel) niemand is die het zo zielig voor de verkoper zal vinden dat ie toch maar besluit de hogere prijs te betalen. Je bent toch geen dief van je eigen portemonnee En dan moet je bedenken dat het bij Verkerk-Mandemakers om nog veel grotere bedragen gaat.
In ieder geval weten bepaalde verkopers nu ook eens hoe deze onzekerheid en machteloosheid voelt. Natuurlijk heb ik wel compassie met degenen die naar eer en geweten en met de beste bedoelingen keukens hebben verkocht. Ook deze moeten zich voor evt. verhaal wenden tot hun eigen ex-directie. Voor hen hoop ik dat er snel een goede oplossing wordt gevonden, liefst natuurlijk nog vóór de Kerstdagen. Voor de overige verkopers die het wat minder nauw namen, hoop ik dat ze tijdens de Kerst hun zonden eens overpeinzen en er zich van bewust worden hoeveel klanten zij gewoonweg voorgelogen en bestolen hebben.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
beste pac man.
bij ons op de lagere school leerde men inderdaad lezen. Als jij dus goed zou lezen zou je kunnen zien dat je de plank goed mis slaat. Het feit dat aanbetalingen onbekend zijn bij mandemakers wil toch niet zeggen dat zij in de toekomst er wel bekend mee zullen worden??? Het wil alleen maar zeggen dat zij er tot op heden nog niet mee hebben gewerkt. En ik vind het erg triest van je dat je me probeert te beledigen door mijn opleiding te bekritiseren. Ik heb namelijk het sterke en tevens terechte voor gevoel dat ik minstens net zo hoog of misschien wel hoger ben opgeleid dan jou.... Maar goed, verdiep je eerst eens in de zaak en de organisatie en vel dan een oordeel. Over mij zowel als Mandemakers
bij ons op de lagere school leerde men inderdaad lezen. Als jij dus goed zou lezen zou je kunnen zien dat je de plank goed mis slaat. Het feit dat aanbetalingen onbekend zijn bij mandemakers wil toch niet zeggen dat zij in de toekomst er wel bekend mee zullen worden??? Het wil alleen maar zeggen dat zij er tot op heden nog niet mee hebben gewerkt. En ik vind het erg triest van je dat je me probeert te beledigen door mijn opleiding te bekritiseren. Ik heb namelijk het sterke en tevens terechte voor gevoel dat ik minstens net zo hoog of misschien wel hoger ben opgeleid dan jou.... Maar goed, verdiep je eerst eens in de zaak en de organisatie en vel dan een oordeel. Over mij zowel als Mandemakers
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Medelanders,
Uit betrouwbare bronnen heb ik inderdaard vernomen, dat er een spelletje gespeeld is tussen de huidige directeur van Hans Verkerk Keukens/HRF en dhr. Mandemakers.
Het is waar dat het faillisement doorgestoken kaart is geweest.
Uiteraard zijn daar de klanten de dupe van geworden, maar dhr. Mandemakers speelt ten onrechte de reddende engel. Dit scenario heeft hij samen met NMB Heller en de directeur van HVK bedacht.
Wat heeft dhr. Mandemakers hierbij te winnen:
1. de overname van alle orders en inventaris kost hem slechts 1 miljoen euro. Koopje!!
2. service-dossiers neemt hij niet over, eventueel kan service besteld worden tegen een schappelijke prijs. Alleen de lusten, niet de lasten.
3. Dhr. Mandemakers is een keiharde zakenman, hij doet niet iets, als hij er beter van kan worden. En dat wordt hij. De orderportefeuille van Hans Verkerk Keukens was ettelijke miljoenen waard. Dit heeft hij nodig om de tegenvallende verkoopprestaties van zijn eigen winkelketen te compenseren.
4.Op keukens wordt altijd verdient, de marge is minimaal 50%. Op
klanten die 50% hebben aanbetaald, wordt dus niets verloren. Die 50% aanbetaling was trouwens niet standaard bij Hans Verkerk Keukens. Er is slechts een klein deel van de klanten, die dit hebben gedaan.
De standaardaanbetaling was 25 of 30% en restantbetaling 14 dagen voor levering. Echter hier kon ook, ten gunste van de klant, van worden afgeweken.
Met 25% aanbetaling verdient dhr. Mandemakers dus nog fors aan de keukens.
Dit compenseert ruimschoots de mensen die alles al hebben aanbetaald, want dit zijn er slechts weinigen. En deze mensen moeten nog een 25% extra betalen.
Resume; voor dhr. Mandemakers is dit een Win-Win situatie.
Alle klanten moeten nu ophouden met het roepen dat dhr. Mandemakers hun reddende engel is! Hijzelf is ook de veroorzaker!
Binnenkort zal er een artikel in de Telegraaf verschijnen, wat een nieuw licht zal werpen op het faillisement van Hans Verkerk Keukens en de rol van dhr. Mandemakers hierin. Blijf het nieuws volgen.
P.s. het laatste half jaar heeft het personeel van Hans Verkerk Keukens keihard gewerkt om de firma weer op de rails te krijgen. En ze waren op de goede weg. Van heel veel leveranciers hebben we vernomen dat het faillisement absoluut niet nodig was geweest. De personeelsleden zelf en de overige directieleden wilden gezamenlijk een doorstart maken. Voor deze 130 mensen was het faillisement een klap in het gezicht. Daar mag ook wel eens bij stil gestaan worden.
Uit betrouwbare bronnen heb ik inderdaard vernomen, dat er een spelletje gespeeld is tussen de huidige directeur van Hans Verkerk Keukens/HRF en dhr. Mandemakers.
Het is waar dat het faillisement doorgestoken kaart is geweest.
Uiteraard zijn daar de klanten de dupe van geworden, maar dhr. Mandemakers speelt ten onrechte de reddende engel. Dit scenario heeft hij samen met NMB Heller en de directeur van HVK bedacht.
Wat heeft dhr. Mandemakers hierbij te winnen:
1. de overname van alle orders en inventaris kost hem slechts 1 miljoen euro. Koopje!!
2. service-dossiers neemt hij niet over, eventueel kan service besteld worden tegen een schappelijke prijs. Alleen de lusten, niet de lasten.
3. Dhr. Mandemakers is een keiharde zakenman, hij doet niet iets, als hij er beter van kan worden. En dat wordt hij. De orderportefeuille van Hans Verkerk Keukens was ettelijke miljoenen waard. Dit heeft hij nodig om de tegenvallende verkoopprestaties van zijn eigen winkelketen te compenseren.
4.Op keukens wordt altijd verdient, de marge is minimaal 50%. Op
klanten die 50% hebben aanbetaald, wordt dus niets verloren. Die 50% aanbetaling was trouwens niet standaard bij Hans Verkerk Keukens. Er is slechts een klein deel van de klanten, die dit hebben gedaan.
De standaardaanbetaling was 25 of 30% en restantbetaling 14 dagen voor levering. Echter hier kon ook, ten gunste van de klant, van worden afgeweken.
Met 25% aanbetaling verdient dhr. Mandemakers dus nog fors aan de keukens.
Dit compenseert ruimschoots de mensen die alles al hebben aanbetaald, want dit zijn er slechts weinigen. En deze mensen moeten nog een 25% extra betalen.
Resume; voor dhr. Mandemakers is dit een Win-Win situatie.
Alle klanten moeten nu ophouden met het roepen dat dhr. Mandemakers hun reddende engel is! Hijzelf is ook de veroorzaker!
Binnenkort zal er een artikel in de Telegraaf verschijnen, wat een nieuw licht zal werpen op het faillisement van Hans Verkerk Keukens en de rol van dhr. Mandemakers hierin. Blijf het nieuws volgen.
P.s. het laatste half jaar heeft het personeel van Hans Verkerk Keukens keihard gewerkt om de firma weer op de rails te krijgen. En ze waren op de goede weg. Van heel veel leveranciers hebben we vernomen dat het faillisement absoluut niet nodig was geweest. De personeelsleden zelf en de overige directieleden wilden gezamenlijk een doorstart maken. Voor deze 130 mensen was het faillisement een klap in het gezicht. Daar mag ook wel eens bij stil gestaan worden.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
En toch zijn we blij dat wij dezelfde keuken nu via Mandemakers geleverd gaan krijgen! Vandaag hebben we een afspraak gehad in hun filiaal en net als een van de vorige klanten zijn we heel tevreden over hun benadering. De zaak komt heel professioneel over en maart 2004 krijgen wij de keuken voor de prijs die we met Hans Verkerk hadden afgesproken..
We vinden het oprecht jammer voor de personeelsleden van Hans Verkerk. We waren erg tevreden over onze beursverkoper en de jongens uit filiaal Doetinchem. We wensen hen dan ook het allerbeste en hopen dat zij snel een goede nieuwe werkgever vinden.
Maar voor ons is dhr. Mandemakers wel degelijk de reddende engel.....
We vinden het oprecht jammer voor de personeelsleden van Hans Verkerk. We waren erg tevreden over onze beursverkoper en de jongens uit filiaal Doetinchem. We wensen hen dan ook het allerbeste en hopen dat zij snel een goede nieuwe werkgever vinden.
Maar voor ons is dhr. Mandemakers wel degelijk de reddende engel.....
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Interessant verhaal Klaas, maar hoe kom je erbij dat de keukenzaken in het algemeen 50 % marge maken? Kun je dat nog even uitleggen, want naar mijn ervaring is dat niet waar.Medelanders,
Uit betrouwbare bronnen heb ik inderdaard vernomen, dat er een spelletje gespeeld is tussen de huidige directeur van Hans Verkerk Keukens/HRF en dhr. Mandemakers.
Het is waar dat het faillisement doorgestoken kaart is geweest.
Uiteraard zijn daar de klanten de dupe van geworden, maar dhr. Mandemakers speelt ten onrechte de reddende engel. Dit scenario heeft hij samen met NMB Heller en de directeur van HVK bedacht.
Wat heeft dhr. Mandemakers hierbij te winnen:
1. de overname van alle orders en inventaris kost hem slechts 1 miljoen euro. Koopje!!
2. service-dossiers neemt hij niet over, eventueel kan service besteld worden tegen een schappelijke prijs. Alleen de lusten, niet de lasten.
3. Dhr. Mandemakers is een keiharde zakenman, hij doet niet iets, als hij er beter van kan worden. En dat wordt hij. De orderportefeuille van Hans Verkerk Keukens was ettelijke miljoenen waard. Dit heeft hij nodig om de tegenvallende verkoopprestaties van zijn eigen winkelketen te compenseren.
4.Op keukens wordt altijd verdient, de marge is minimaal 50% . Op
klanten die 50% hebben aanbetaald, wordt dus niets verloren. Die 50% aanbetaling was trouwens niet standaard bij Hans Verkerk Keukens. Er is slechts een klein deel van de klanten, die dit hebben gedaan.
De standaardaanbetaling was 25 of 30% en restantbetaling 14 dagen voor levering. Echter hier kon ook, ten gunste van de klant, van worden afgeweken.
Met 25% aanbetaling verdient dhr. Mandemakers dus nog fors aan de keukens.
Dit compenseert ruimschoots de mensen die alles al hebben aanbetaald, want dit zijn er slechts weinigen. En deze mensen moeten nog een 25% extra betalen.
Resume; voor dhr. Mandemakers is dit een Win-Win situatie.
Alle klanten moeten nu ophouden met het roepen dat dhr. Mandemakers hun reddende engel is! Hijzelf is ook de veroorzaker!
Binnenkort zal er een artikel in de Telegraaf verschijnen, wat een nieuw licht zal werpen op het faillisement van Hans Verkerk Keukens en de rol van dhr. Mandemakers hierin. Blijf het nieuws volgen.
P.s. het laatste half jaar heeft het personeel van Hans Verkerk Keukens keihard gewerkt om de firma weer op de rails te krijgen. En ze waren op de goede weg. Van heel veel leveranciers hebben we vernomen dat het faillisement absoluut niet nodig was geweest. De personeelsleden zelf en de overige directieleden wilden gezamenlijk een doorstart maken. Voor deze 130 mensen was het faillisement een klap in het gezicht. Daar mag ook wel eens bij stil gestaan worden.
Op inbouw-apparatuur bijv. wordt al gauw door de dealer 25 % korting aan de klant weggegeven, hoeveel korting krijgt de dealer dan wel niet van de groothandel/importeur om 50 % marge over te houden?
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
50% marge is pure onzin!
Dan waren er ook niet zoveel faillissementen.
Volgens het laatste cijfers en trends rapport 2003/2004 van de Rabobank behelst de brutomarge van een keukenspeciaalzaak 36,2%
Het bedrijfsresultaat is echter maar 7,5% van de omzet.
Dan waren er ook niet zoveel faillissementen.
Volgens het laatste cijfers en trends rapport 2003/2004 van de Rabobank behelst de brutomarge van een keukenspeciaalzaak 36,2%
Het bedrijfsresultaat is echter maar 7,5% van de omzet.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Volgens Klaasje zou ik het erg moeten vinden dat Mandemakers alsnog 25% marge bij mij heeft gekregen. Als dit percentage uberhaupt al klopt. Ik vind het helemaal niet vreemd als een bedrijf winst wil maken (welk bedrijf wil dat niet?).
Volgens Klaasje is het dus niet erg dat ik wel 50% marge gun aan een bedrijf als Horn (of Verkerk) die vervolgens failliet gaat en ik dus naar mijn geld kan fluiten
Maar als Mandemakers, die mijn hele aanbetaling heeft overgenomen (E 2.650,-) en mij voor het restantbedrag een gelijkwaardige (achteraf zelfs mooiere) keuken aanbiedt, toch nog zeker 25% marge vangt dan moet ik dit wel erg vinden?
Erg rare redenering. Overigens waar zijn al die andere keukencentrales? Waar is het CBW (in het geval van Horn)? Nee, Mandemakers is 1 van de weinigen die de Horn-gedupeerden echt heeft geholpen (en met het faillisement van Horn heeft ie toch ook niks te maken gehad, of wel?). En mocht ie winst op mijn keuken hebben gemaakt, so what? Als er eentje het van mij mag verdienen is het Mandemakers wel. Zeer zeker niet die lui van Horn die mij gewoonweg voorgelogen hebben terwijl ze wisten dat t bedrijf over de kop ging. Maar volgens Klaasje zouden zij wel de 50% marge mogen verdienen, ja ja.
Volgens Klaasje is het dus niet erg dat ik wel 50% marge gun aan een bedrijf als Horn (of Verkerk) die vervolgens failliet gaat en ik dus naar mijn geld kan fluiten
Maar als Mandemakers, die mijn hele aanbetaling heeft overgenomen (E 2.650,-) en mij voor het restantbedrag een gelijkwaardige (achteraf zelfs mooiere) keuken aanbiedt, toch nog zeker 25% marge vangt dan moet ik dit wel erg vinden?
Erg rare redenering. Overigens waar zijn al die andere keukencentrales? Waar is het CBW (in het geval van Horn)? Nee, Mandemakers is 1 van de weinigen die de Horn-gedupeerden echt heeft geholpen (en met het faillisement van Horn heeft ie toch ook niks te maken gehad, of wel?). En mocht ie winst op mijn keuken hebben gemaakt, so what? Als er eentje het van mij mag verdienen is het Mandemakers wel. Zeer zeker niet die lui van Horn die mij gewoonweg voorgelogen hebben terwijl ze wisten dat t bedrijf over de kop ging. Maar volgens Klaasje zouden zij wel de 50% marge mogen verdienen, ja ja.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
beste ex horn gedupeerde
Natuurlijk mag Ben verdienen aan het werk wat hij uitvoert,het zou ongezond zijnals hij dat niet deed.
Een bedrijf dat geen winst maakt gaat nl naar de knoppen.
Hetgene waar veel mensen zich klaarblijkelijk aan ergeren is dat hij zich voordoet als de grote weldoener in keukenland terwijl hijzelf deels de oorzaak is van het Verkerkverhaal.
hij was een echte redder geweest als hij ook de service had overgenomen. helaas staan deze mensen hoogstwaarschijnlijk in de kou
leuk hoor de feestdagen in met een halve keuken.
Natuurlijk mag Ben verdienen aan het werk wat hij uitvoert,het zou ongezond zijnals hij dat niet deed.
Een bedrijf dat geen winst maakt gaat nl naar de knoppen.
Hetgene waar veel mensen zich klaarblijkelijk aan ergeren is dat hij zich voordoet als de grote weldoener in keukenland terwijl hijzelf deels de oorzaak is van het Verkerkverhaal.
hij was een echte redder geweest als hij ook de service had overgenomen. helaas staan deze mensen hoogstwaarschijnlijk in de kou
leuk hoor de feestdagen in met een halve keuken.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
De service heeft verkerk toch veroorzaakt, verder heb ik vernomen dat alle service die bij verkerk nog in het magazijn staat gewoon door de klant "gratis" opgehaald mag worden.
Ik snap niet waarover jullie allemaal lopen zeuren, dit is ook de laatste keer dat ik dit forum bezoek, constant mr Mandemakers lopen afzeiken! Die kan er niks aandoen dat verkerk failliet is gegaan dan moet je bij die directeuren zijn. Verder heb ik vernomen dat niemand anders de rommel van verkerk over wilde nemen. Wie neemt er nu een bedrijf met de naam verkerk erop over, het bedrijf stond al lang op springen.
Verder alle mensen die bij verkerk weg moesten, ik heb gelezen in de kranten dat mandemakers nog voldoende personeel zoekt dus als je een beetje actief bezig gaat zijn met je sollicitatiebrief, heb je over 2 weken weer een nieuwe baan.
Hans verkerk gedupeerde veel succes en ik raad je aan om met niemand anders in zee te gaan als Mandemakers keukens die hebben mij ook zeer goed geholpen.
Een ex horn gedupeerde uit Breda.
Ik snap niet waarover jullie allemaal lopen zeuren, dit is ook de laatste keer dat ik dit forum bezoek, constant mr Mandemakers lopen afzeiken! Die kan er niks aandoen dat verkerk failliet is gegaan dan moet je bij die directeuren zijn. Verder heb ik vernomen dat niemand anders de rommel van verkerk over wilde nemen. Wie neemt er nu een bedrijf met de naam verkerk erop over, het bedrijf stond al lang op springen.
Verder alle mensen die bij verkerk weg moesten, ik heb gelezen in de kranten dat mandemakers nog voldoende personeel zoekt dus als je een beetje actief bezig gaat zijn met je sollicitatiebrief, heb je over 2 weken weer een nieuwe baan.
Hans verkerk gedupeerde veel succes en ik raad je aan om met niemand anders in zee te gaan als Mandemakers keukens die hebben mij ook zeer goed geholpen.
Een ex horn gedupeerde uit Breda.
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Ik als ex Hans Verkerk medewerker kan uit ervaring zeggen dat 50% marge op een keuken zelden of nooit voorkomt, (bij Hans Verkerk Keukens dan) dus dit is door Klaasje verteld alszijnde onzin ... werk je bij de Telegraaf of Panorama met dit verhaal?
Gelukkig voor de klanten van Verkerk dat Mandemakers de orders overneemt, zij hebben niets aan extra gezeik achteraf als een zaak failliet gaat, ik denk nu niet aan het belang wat Dhr Mandemakers hierin heeft.
Deze zaak riekt aan alle kanten en Dhr STAMSNIJDER van Hans Verkerk Keukens is de hoofdoorzaak van dit faillisement, die heeft met NMB Heller een goor spelletje gespeeld. Mijn remmen weigeren als hij voor mijn auto staat
Gelukkig voor de klanten van Verkerk dat Mandemakers de orders overneemt, zij hebben niets aan extra gezeik achteraf als een zaak failliet gaat, ik denk nu niet aan het belang wat Dhr Mandemakers hierin heeft.
Deze zaak riekt aan alle kanten en Dhr STAMSNIJDER van Hans Verkerk Keukens is de hoofdoorzaak van dit faillisement, die heeft met NMB Heller een goor spelletje gespeeld. Mijn remmen weigeren als hij voor mijn auto staat
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Heeft iemand info of ervaringen met Tinello?
Re: Hans verkerk gedupeerde kijk op www.mandemakers.nl!
Wij zijn bij Tinello geweest. Verkopers doen zeer uit de hoogte en schatten je eerst in of je goed bent voor je geld. Bij hun buurman (2e kamer) zijn we beter behandeld! Dus ga daar ook zeker kijken!