LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! keuken besteld,nu moeten we andere apparaten kiezen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kim20
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 okt 2010 12:53

Help! keuken besteld,nu moeten we andere apparaten kiezen

Ongelezen bericht door Kim20 »

Hallo allemaal,

Wij hebben een 'probleem'. Wij hebben een keuken gekocht en die is bestelling.
Nu werden wij gisteren gebeld met de mededeling dat onze afzuigkap en vaatwasser niet meer te leveren zijn.

Voor de vaatwasser is er eigenlijk een zelfde soort, maar voor de afzuigkap niet.
Daarvan moeten wij dus echt een nieuwe kiezen. We mogen daar een weekje over denken, maar mijn vriend gaat morgen voor werk naar het buitenland. Dus eigenlijk moeten wij vandaag beslissen.

Daarnaast hebben wij de nieuwe (Siemens) brochure niet. Dus ik hoop dat er een expert is die ons kan helpen. Wij hadden eerst de LC957BB40 Siemens gekozen.

Welke is dan goed als alternatief? Belangrijk is dan ie dan zowel geschikt moet zijn voor luchtafvoer als recirculatie.

Zelf zijn we op internet aan het kijken geweest en hadden het idee dat onderstaande modellen redelijke alternatieven zijn
- Siemens LC91BA540 met randafzuiging
- Siemens LC98BA540

Die met randafzuiging is wel wat duurder, maar ik vind de roosters van de LC98BA540 niet mooi. Die roosters lijken zo op te vallen. Dat was in de door ons gekozen kap niet.

Zijn dit goede alternatieven of zijn er andere/ betere alternatieven?
Is een kap met randafzuiging echt beter en hoe zit dat schoonmaaktechnisch e.d.?

We moeten nu ineens zo snel beslissen, ik hoop dat iemand hier wat meer info over kan geven.

Alvast bedankt.

bosmas
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2010 08:56

Re: Help! keuken besteld,nu moeten we andere apparaten kiezen

Ongelezen bericht door bosmas »


Kim20
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 okt 2010 12:53

Re: Help! keuken besteld,nu moeten we andere apparaten kiezen

Ongelezen bericht door Kim20 »

bosmas schreef:hier staan de folders van siemens

http://www.siemens-home.nl/sitefolder/b ... nbouw.html
@ Bosman,

Hebben wij uiteindelijk gevonden. Feit blijt dat er niet een gelijksoortig alternatief is.
De 2 die ik genoemd heb, komen ons betreft het dichtstbij.

De een vind ik qua roosterwerk echt niet mooi.
De ander heeft randafzuiging
Maar randafzuiging is voor mij compleet iets nieuws. Folders zijn er uiteraard laaiend enthousiast over, maar er staat niet veel op intenet. Wat er staat is lang niet altijd zo positief.

Vandaar dat ik niet weet wat ik moet kiezen en ik hoop dat profs zeggen dat ik iets over het hoofd heb gezien of meer zinvolle info kunnen geven over randafzuiging

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: Help! keuken besteld,nu moeten we andere apparaten kiezen

Ongelezen bericht door echwel »

randafzuiging is perfect. doen..
ik heb het ook
succes

Kim20
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 okt 2010 12:53

Re: Help! keuken besteld,nu moeten we andere apparaten kiezen

Ongelezen bericht door Kim20 »

echwel schreef:randafzuiging is perfect. doen..
ik heb het ook
succes
Bedankt voor je reactie.
Heb jij enig idee waarom ik dan zoveel reacties lees over dat het schoonmaken niet zo fijn is en iets over condensvorming?

Gesloten