LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] herhaalde oproep ! Siematic versus Next 125

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
arti

herhaalde oproep ! Siematic versus Next 125

Ongelezen bericht door arti »

Beste lezer,

Kan iemand ons aangeven welke keuken beter van kwaliteit is ? De Siematic SL 909 of de Next125 ?

Het gaat om een greeploos wit lak keuken.

BVD

keukenklepper

Re: herhaalde oproep ! Siematic versus Next 125

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

siemens

Ongelezen bericht door siemens »

Ik denk dat je beter kunt kijken welke service onganisatie achter de keuken zit,dus de leverancier , mocht na 4 jaar blijken dat je deurtje niet goed is dan moet je er op kunnen vertrouwen dat deze zijn belofte na komt.Ik heb vd week een siemetic keuken gezien maar de binnen kanten van een next keuken vond ik er mooier uit zien.
Dus kijk wat je het mooiste vind (samen met je partner ) en ga op je gevoel af.

keukenvirus

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Kies voor Hacker Edition.

pkd

Ongelezen bericht door pkd »

of een superieure HEBAFORM of FORMAT

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zucht... Is Hacker Edition een Siematic SL 909 of de Next125 ? Is Hebaform of format een Siematic SL 909 of de Next125 ? Als iemand tussen twee specifieke keukens twijfelt, waarom worden er dan andere keukens bijgehaald?

Hanneman

Ongelezen bericht door Hanneman »

Er zitten hier veel keukenverkopers hun eigen producten te adviseren. Een hebaform of format keuken is absoluut B-keuze en is kwalitatief en constructief echt niet te vergelijken met een siematic of een next125-nextline keuken.
Ik heb zowel next als siematic verkocht, beiden zijn toppertjes, alleen next is beduidend goedkoper en in zijn lakkwaliteit en constructie zelfs betere dan het emotiemerk siematic. Dus ik zou jullie een next keuken adviseren als dat de keuze is. Je bespaart veel geld en heb echt een soortgelijke en in detail zelfs betere keuken.

siemens

Ongelezen bericht door siemens »

Hoe is next dan prijs technich gezien goedkoper dan hacker systemat?

330

Ongelezen bericht door 330 »

Ik vind 3000,- verschil nogal veel, dan zal ik de Next kiezen hoe bekend de Siematic ook mag wezen. Kwaliteit verschil zag ik niet met blote ogen, ik had beide merken ook uitvoerig bekeken in de showroom en heb zelfs offertes van liggen.
Een hebaform of format keuken is absoluut B-keuze en is kwalitatief en constructief echt niet te vergelijken met een siematic of een next125-nextline keuken.
Hebaform heb ik nog nooit gezien, maar de keuze van mijn lange zoektocht eindigt bij een Eggersmann of Format keuken. De kwaliteit van Format vind ik niet slecht, zeker niet direct te zeggen dat het onder een Next of Siematic zit. Maar nu zit ik met hetzelfde probleem. Heb een offerte van Eggersmann en een Format. In meubels zit er een verschil in van ong. 1750,-. Wat zouden jullie aanraden? Kijk hierboven roep ik ga voor de goedkopere Next, maar daar is het verschil 3000,- bij mij is het een stuk minder. Is het de moeite waard om dat meer te betalen voor een Eggersmann?

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Een hebaform of format keuken is absoluut B-keuze en is kwalitatief en constructief echt niet te vergelijken met een siematic of een next125-nextline keuken

Beste Hanneman,

SieMatic en Next zijn toppertjes en Hebaform en Format B-kwaliteit. Zegt alweer genoeg ben ik bang. Ik ben het volmondig met je eens dat een Next de strijd met Siematic kwalitatief aankan maar dat je Format onder Next plaatst is schrijnend. Ik heb Siematic en Next tijdens de montage vaak genoeg in de handen gehad maar heb snel voor Format gekozen toen ik een eigen winkel moest vullen. Noem eens een paar voorbeelden om jouw bewering te staven. Ik zal je even helpen ......

Next en Format leveren een bijna identiek product wat meubelbeslag betreft. Format gaat alleen veel verder in de mogelijkheden en tilt met de nieuwe productielijn het nivo nog hoger.

Standaard de nieuwe Blum 65kg (en ja die bestaat) Blumotion ladegeleider en bijvoorbeeld RVS korpuskanten zonder meerprijs. Maatwerk (alles is aanpasbaar) en speciale kleuren (alle RAL- en NCS-kleuren) zijn meer regel dan uitzondering. Met Format kan een klant een keuken volledig naar zijn hand zetten zonder beperkingen. Daarbij blijft de Format beter te betalen dan de Siematic en vaak ook de Next.
Er zitten hier veel keukenverkopers hun eigen producten te adviseren
Dat zie ik. Geen probleem dat jij dat ook doet maar waar de kennis stopt horen mensen te zwijgen.. :roll:

MVG

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Heb een offerte van Eggersmann en een Format. In meubels zit er een verschil in van ong. 1750,-. Wat zouden jullie aanraden? Is het de moeite waard om dat meer te betalen voor een Eggersmann?
Beste 330,

Nee, Als de keukens volledig identiek zijn moet je naar andere zaken dan uiterlijk kijken. Meubelbeslag is de 2e grote factor die dan de doorslag kan geven. Ik kies dan altijd voor Blum, zeker als ik een beter meubelbeslag krijg en er ook 1750,= mee in de knip hou.

De andere factoren die ik meeweeg kun je in mijn voorgaande bericht lezen.

MVG

Gesloten