LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe de keuken te betalen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
job1

Hoe de keuken te betalen?

Ongelezen bericht door job1 »

De keuken wordt binnenkort afgeleverd en ik moet voor cq bij aflevering betalen (pinnen) bij de chauffeur.

Hoe moet ik de goederen dan controleren.

Wie kan mij adviseren?

lekkerkoken

Re: Hoe de keuken te betalen?

Ongelezen bericht door lekkerkoken »

Allereerst vaststellen of wat je geleverd krijgt ook overeenkomt met de pakbon. M.a.w. : is de zending compleet?

Vervolgens de verpakking controleren op zichtbare schade en dat aan laten tekenen.

Alles uitpakken en controleren is geen doen voor een berzorger. Aansluiten en controleren of het werkt lijkt me nl. ook niet haalbaar.

Ik neem aan dat de keuken door een monteur wordt gemonteerd. E.e.a. gaat natuurlijk ook op basis van vertrouwen. Misschien zitten er wel bakstenen in de dozen.

Je zou de leverancier deze vraag ook kunnen stellen.

job1

Ongelezen bericht door job1 »

Inderdaad controleren, maar het is maar de vraag of het in huis gecontroleerd kan worden of nog in de vrachtauto.
Ook op basis van vertrouwen kan ik begrijpen, maar als je hebt betaald en er is iets mee, brengt dat een hoop narigheid.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Hoho, een stukje wederzijds vertrouwen tussen klant en de leverancier mag toch ook wel? Het is voor een consument niet te doen om alles bij levering te controleren op schade. Kasten tellen gaat nog wel maar vaak worden losse items in een verpakking van een kast verpakt.

Laat de topicstarter door de leverancier de montage verzorgen of doet hij dat zelf? Onze monteurs controleren op schade bij het uitpakken en melden dit op het opleverformulier. Ik geef de klant dan ook aan dat wij uitpakken om discussie te voorkomen wie een eventuele schade heeft veroorzaakt.

Zo kan het ook..

MVG

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Het is voor een consument niet te doen om alles bij levering te controleren op schade
Vaak heeft de chauffeur grote haast, en staat er wel iets op het formulier dat alles schadevrij ontvangen is.
Indien je geen tijd krijgt om alles echt te controleren, haal dan dat schadevrij door, en teken alleen voor ontvangst van aantal dozen.

pyotr

Ongelezen bericht door pyotr »

Gewoon betalen, en na montage van de keuken evt. aan de bel trekken als er iets niet goed is (even aangenomen dat de montage door de keukenleverancier gebeurt).

Het klinkt misschien wat flauw, maar als je de leverancier niet vertrouwt om kleine gebreken te verhelpen nadat hij is betaald, had je dan wel bij hem de handtekening moeten zetten? En waarschijnlijk betaal je ook niet het volledige bedrag vooraf, maar ongeveer 90% en de rest na montage/controle (tenminste, zo ging het bij mij).

Gesloten