LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe herken ik een gode keuken.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
emk
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:07

Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door emk »

simpele vraag

Waar aan herken je een goed keuken (en waar aan een slechte) :?:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 18 Apr 2007 16:51 door emk


--------------------------------------------------------------------------------

simpele vraag

Waar aan herken je een goed keuken (en waar aan een slechte)


Simpel antwoord.
( A )Als je je keuken mooi vind heb je een goede keuken.
(B)Een slechte keuken bestaat niet want als je hem eenmaal
gekocht heb dan vind je hem mooi dus dan treed automatisch
antwoord A in werking.

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door hbwoz »

( A )Als je je keuken mooi vind heb je een goede keuken.
(B)Een slechte keuken bestaat niet want als je hem eenmaal
gekocht heb dan vind je hem mooi dus dan treed automatisch
antwoord A in werking.
(C) Een keuken kan ook goed zijn zonder dat je hem mooi vindt.

MAXIEM

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag emk,

Je schrijft: Waar aan herken je een goed keuken (en waar aan een slechte)

Mogelijk bedoel je: waaraan herken ik een goede keukenzaak en waaraan een slechte?

Antwoord:

Keuken kopen:

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond op mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt, gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat het jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 10 tot hooguit 20%.

Groeten, Maxiem.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 18 Apr 2007 19:39 door hbwoz


(C) Een keuken kan ook goed zijn zonder dat je hem mooi vindt.


Nou als je hem niet mooi vind dan kijk je er niet eens naar.
Dus dan weet je ook niet of hij goed is.Toch?

emk
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:07

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door emk »

Hoi,

Het gaat mij niet om gooed/slechte keukenzaken, daar kom ik wel uit. Er zijn verschillende goede zaken bij mij in de buurt.

Wat ik graag wil weten wat een keuken juist goed van kwaliteit maakt en wat juist niet.

- bv. folie deuren zijn minder dan masief hout.
- dikte van de planen inde kastjes ?
- speciale scharnieren ?
- details in de afwerking?
etc
etc

en belangrijker hoe herken ik dat in een keukenzaak.

Wat maakt Siematic nu duurder dan een Ikea keuken (bij dezelfde opstelling)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door maxx »

Wat maakt Siematic nu duurder dan een Ikea keuken (bij dezelfde opstelling)
Het ideeenboek,de koffie met gebak, het maatpak met stropdas van de verkoper, de supergrote logo's op de winkels, de exclusieve naam en een heeeeel klein beetje de kwaliteit :wink:

Nee, kijk eens goed rond in de winkels van beide merken, de verschillen zijn duidelijk aanwezig.

MVG

Meghan
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:45

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Meghan »

dat komt omdat siematic zijn geld daarmee moet verdienen

ikea verdient zn geld ook nog aan andere dingen.

in iedergeval: bruynzeel keukens zijn slecht.
kappen bomen in tropische (beschermde) bossen.

en ja, dat heb ik persoonlijk gezien, toen ik op vakantie was in suriname.

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door hbwoz »

Nou als je hem niet mooi vind dan kijk je er niet eens naar.
Dus dan weet je ook niet of hij goed is.Toch?
Oh, oh, oh.... wat kortzichtig. Hoe weet je nou dat een keuken niet mooi is, als je er niet eens naar gekeken hebt. Je winkelt zeker met je ogen dicht. :idea:

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door hbwoz »

Het ideeenboek,de koffie met gebak, het maatpak met stropdas van de verkoper, de supergrote logo's op de winkels, de exclusieve naam en een heeeeel klein beetje de kwaliteit
Een maatpak ?? Confectie bedoel je (overigens niets mis mee hoor).

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 19 Apr 2007 20:04 door hbwoz


Oh, oh, oh.... wat kortzichtig. Hoe weet je nou dat een keuken niet mooi is, als je er niet eens naar gekeken hebt. Je winkelt zeker met je ogen dicht.


Hele Bijdehande Woonkeuken Onder Zoeker.
Moet toch beter lezen hoor :wink:

Pfffff

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Pfffff »

Tja, Siematic vindt je niet op 8 hoog, 3 achter, ingang B.
Lijkt mij normaal dat je te woord wordt gestaan door een adviseur die niet in spijkerbroek en T-shirt met opschrift ronloopt, of pik je dit in bv restaurant of uitvaartcentrum wel ?
Koffie met gebak ? Lijkt me overdreven, maar koffie is gewoon toch ? Of moet je bij maxx betalen ?
Supergrote logo.s op de winkels, ja, precies, schreeuw het van de daken wat je verkoopt, doe je dat niet, dan sta je er zelf waarschijnlijk niet achter ? Of een beetje schaamte en gene ??
Het ideeenboek ? Daar heeft elke dealer wat aan, je wilt niet weten hoeveel boeken er worden weggegeven aan klanten, die daar hun info vandaan halen om vervolgens voor een ander merk te gaan, maar dat zelfde boek beste maxx levert ook jou de klant wie verder is dan de orienterende fase.
Allemaal marketing, maar noem mij 1 ander merk die zich zo al jaren profileert op radio, week/maandbladen en tv ? Ik weet het antwoord al, want die is er niet.
Beetje meer kwaliteit ? Des te knapper het is om je klant toch te overtuigen om voor SieMatic te gaan :lol:
Negatieve publiciteit over concerns ? We smullen er van :lol:


En voor de rest zal het me worst zijn met welk merk er geld in het laatje komt. Desnoods neem ik Hacker op :wink:

NB wat is je gemiddelde inkoopsprijs qua kasten per keuken ?

Bios
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 08:31

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Bios »

Hallo emk,

ik kan je helaas het antwoordt niet geven, want eigelijk ben ik ook op zoek naar het antwoordt hierop. In de showrooms ziet het er allemaal even mooi uit maar hoe is dat over 5 of 10 jaar?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Pffff,

Het berichtje was sarcastisch bedoeld, maar als je toch die weg wilt inslaan.....


Maatpak kan maar is zeker niet noodzakelijk, of komen al jouw klanten binnen in 3delig Armani. Veel mensen prikken daar snel doorheen. Kleding maken misschien de man maar zeker niet een goede verkoper.

Koffie en thee is de eerste vraag die gesteld wordt aan de klant. Koekje, paaseitjes, chocolaatje ligt een beetje aan de lekkere trek tijdens de inkopen.

Supergrote Logo's? Niet nodig als je door de klanten wordt aangeprezen bij vrienden en kennissen. Trouwens, de logo's worden steeds kleiner omdat er steeds vaker andere exclusieve namen als Mandemakers en Bruynzeel naast moeten staan op dezelfde winkel.

Het ideeenboek is zeker een leuke inspiratiebron maar niet meer dan dat. Als er 10 klanten een boek nemen en 1 klant koopt betaalt deze klant ook de andere 9 boeken. Voor niets gaat de zon op, die mooie boekjes worden echt wel betaald.

Je kunt je als merk profileren wat je wilt. Hard schreeuwen dat je goed bent betekent niet dat het ook waar is. Nu weten we uit het verleden dat propaganda tot grote dingen in staat is.

Nogmaals, tussen Ikea en Siemandemakers :wink: zit een groot verschil wat kwaliteit betreft en is dus ook duidelijk zichtbaar. Met andere normale keukenmerken worden de verschillen beduidend kleiner of er zijn gewoonweg geen verschillen meer. De Siematic in deze regio is vast niet zo blij met ons, heeft ze al een paar leuke keukens gekost. 8)

Hacker is misschien niet eens zo'n gek plan, de geruchten gaan dat er steeds minder te verdienen is met jouw lieveling. Misschien de propagandamachine nog iets harder laten schreeuwen.
NB wat is je gemiddelde inkoopsprijs qua kasten per keuken ?
Zou ik even moeten kijken. Maar vanwaar die vraag, op zoek naar een alternatief?

MVG

Bios
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 08:31

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Bios »

Beste maxx,

hoe groot is dan het verschil tussen "Siemandemakers" en Ikea. Ikea geeft wel 10 jaar garantie!

Pfffff

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ik blijf het kinnesinne noemen :lol:
Ik zeg ook absoluut niet dat het het beste is, leren lezen dus.
Heb betere argumenten gelzen van je :?:

En ik denk niet dat Beverwijk echt zenuwachtig wordt van die paar keukentjes ( met de nadruk op tjes )
:o

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door rayke »

ikea geeft 10 jaar garantie op fabrikagefouten en niet op een scharniertje dat uit de kast duvelt dat zijn gebruikssporen.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door marpet »

Siematic is gewoon een goed merk. Na twintig jaar neem ik afscheid van mijn Siematic-keuken. Ik vind hem niet meer zo mooi, het aanrechtblad is aan vervanging toe en de apparatuur ook. Ik neem liever een hele nieuwe keuken, dan dat ik hem op ga pimpen. Mijn oude keukentje gaat naar een vakantiehuisje, dus nog niet naar de sloop. Hoewel wij weer bij Siematic hadden gekeken, zat niet echt onze keuken erbij qua smaak, maar je ziet toch wel dat het kwaliteitskeukens zijn, maar ze zijn ook wel pittig geprijsd. Bij een Alno-dealer waren wij meteen verkocht. Een witte hoogglans lak-keuken besteld en ik vond de prijs redelijk.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door maxx »

En ik denk niet dat Beverwijk echt zenuwachtig wordt van die paar keukentjes ( met de nadruk op tjes )


Beste Pffff,

Nog niet misschien, maar deze hebben ze echt wel gevoeld. Wij hebben er een mooi eerste kwartaal mee gedraaid. Onderschatting is gevaarlijk en kan duur uitpakken.

@Marpet,

Met een ALno zit je niet verkeerd. Blum laden en scharnieren dus wat gebruik betreft een upgrade tov de oude keuken.

MVG

Pfffff

Re: Hoe herken ik een gode keuken.

Ongelezen bericht door Pfffff »

[quoteWij hebben er een mooi eerste kwartaal mee gedraaid[/quote]

Kijk, dat hoor ik graag maxx, de trog is groot genoeg :) Dat het 2de kwartaal ons dan ook maar genoeg mag brengen

Gesloten