LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pfffff

Re: Hoogglans wit of Hoogglans magnolia

Ongelezen bericht door pfffff »

Is dat op Alcatraz dan ??? :P

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

pfffff schreef:Is dat op Alcatraz dan ??? :P
Lijkt het wel op haha

Weltrusten :wink:

helpendhandje

Ongelezen bericht door helpendhandje »

@ asimasi
http://www.keukenmarkt-nederland.nl/con ... /d283.html
hier zie je voorbeelden en mogelijkheden van afvalbakken voor in lades.

asimasi

Ongelezen bericht door asimasi »

ja het past er prima in :) , er komt ook nog en eettafel in, dat wil ik van hetzelfde blad als de keukenblad laten maken.

Bovenkastjes komen er wel, ik heb veel kastruimte nodig..

Bedankt voor de link HH-je

helpendhandje

Ik zit ook nog te peinzen over de eettafel. frame laten maken en hetzelfde blad als in de keuken erop. Maar dan is die tafel nooit meer te verplaatsen want dat blad weegt als lood.
Ga wel vensterbanken laten maken van hetzelfde composiet. vensterbanken hoef je namelijk nooit te verplaatsen :mrgreen:

asimasi

Het is wel supermooi, zelfde eettafel als keukenblad, denk dat het heel chique zal ogen.
Ja, dat verplaatsen, ach.. veel kanten kan ik er toch niet mee op..:)

Die glazen planken met licht erin, is dat moeilijk aan te brengen? (ik ben echt niet thuis in dit soort dingen)

helpendhandje

Nog even een tip inzake de kleurkeuze, haal stalen van je voorkeur bij de keukenzaak en die zijn klein, ga dan naar een bouwmarkt, laat de kleur scannen en in die kleur verf mengen, koop een goedkope plaat hout, verf die in de kleur(en) die je voorkeur heeft en voor een paar tientjes heb je een groter oppervlak wat je thuis kunt bekijken of die kleur je aanstaat. Weet niet of ik het duidelijk uitleg maar die stalen van de keukenzaak zijn altijd te klein om het goed te kunnen beoordelen.

asimasi

Wel en goede tip, maar ben al zo lang bezig en zat :?
en nu is de baby wakker... snel sussen voordat iedereen wakker is

helpendhandje

asimasi schreef:Het is wel supermooi, zelfde eettafel als keukenblad, denk dat het heel chique zal ogen.
Ja, dat verplaatsen, ach.. veel kanten kan ik er toch niet mee op..:)

Die glazen planken met licht erin, is dat moeilijk aan te brengen? (ik ben echt niet thuis in dit soort dingen)
geen idee, heb zelf 2 planken van 2,5 meter boven elkaar met hallogeenspots erin en daar was de monteur al heel erg lang mee bezig want alle snoeren zijn in die planken weggewerkt dus hoe dat zit met glas en verlichting???
En waar moeten de snoeren dan blijven bij glazen planken vraag ik me af.
Mooi is het zeker.

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

[quote][/quote]
Gedragsregels • Help • Leden • Uitloggen [ sprookje ] Gebruikerspaneel • 0 nieuwe berichten
Je laatste bezoek was 12 feb 2010 10:21
Toon actieve onderwerpen Het is nu 13 feb 2010 10:37
Toon nieuwe berichten | Toon je eigen berichten
Forumoverzicht » Keukens

Pagina 2 van 4
[ 72 berichten ] Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
Abonneer onderwerp | Bladwijzer onderwerp | Afdrukweergave | E-mail vriend Vorig onderwerp | Eerste ongelezen | Volgend onderwerp

Hoogglans wit of Hoogglans magnolia Auteur Bericht
helpendhandje

Eén keer een p vergeten is iets anders dan telkens het hebben over "me keuken" ipv "mijn keuken" . En dat doe jij steeds structureel verkeerd dus echt geen tikfout dametje.
Op veel fora zie je mensen die hun eigen taal niet meester zijn en dat komt niet erg intelligent over, meer boers of laat ik zeggen: Rotterdam-Zuid, zoiets.

10 feb 2010 21:41

Mariska1984

jaja 1x een p vergeten je wist gewoon niet hoe je het schreef en wordt nu met je neus erop gedrukt! Joh ga wat anders doen dan zo te zitten zeuren!

En boers is het ook niet en zuid rotterdams slaat ook nergens op want daar kom ik niet vandaan. En je kan wel lekker zo vervelend doen maar ik snap het nut er niet van! Zo intelligent ben je dus zelf ook niet dat je zo zit te zeuren. Het is maar een forum... kom op doe niet zo moeilijk ik word hier echt moe van! Net in een ander topic ook al iemand die zat te zeuren over liggen en leggen van een vloer. Laat iedereen in zijn waarde! Misschien zijn sommige niet zo goed in taal! Jammer dan, jij bent misschien ergens anders weer niet zo goed in zo heeft iedereen wat, niemand is volmaakt en perfect!

En dit gaat nu helemaal niet meer over keukens dus dat schiet ook lekker op

10 feb 2010 21:54

helpendhandje

Húp, achter je aanrecht jij en even goed kijken naar de smileys die ik erbij had gezet.
Ik ga dadelijk lekker leggen op de bank maar moet eerst me kip voeren die een ei aan het liggen is maar ik kan jou niet dus ga ik maar iets doen dat ik ken, me keuken soppen....

(gaat het toch nog over keukens)

En ik ben overal vreselijk goed in, vooral in altijd blijven lachen en ben ook enorm intilli eh intali ehhhh, SLIM.

de voorpret is net zo leuk als de nieuwe keuken dus blijven lachen Mariska en geniet van het vooruitzicht.
Veel plezier

Laatst bijgewerkt door helpendhandje op 10 feb 2010 22:20, in totaal 1 keer bewerkt

10 feb 2010 22:16

witte angora

Het ging toch over Haagglons wut of Haagglons magáleja?

Lekker off topic allemaal.

10 feb 2010 22:17

helpendhandje

Lekker, Haagse Bluf
Zonder gein, wit is altijd goed en tijdloos en past overal bij.
Kijk eens naar de kleur "oud wit" net iets van het hele witte af en ongeveer RAL 9010, maakt gelijk de keuze voor een verftint makkelijk.

10 feb 2010 22:27

helpendhandje

Aanvulling: de 'kleur" oud wit wordt bij de Häcker keukens zo genoemd dus is geen algemene kleurnaam.
Maar is net ietsjes warmer dan spierwit maar magnolia is weer wat rozer. Ook mooi maar lastig om daar weer bijpassende meubels bij te vinden die qua tint overeenkomen.
Om nog even terug te komen op de RAL kleuren, let goed op, als je een keuken koopt (of wat dan ook ) in RAL 9010 dat er geen vergissing wordt gemaakt met RAL 9001 (komt nogal eens voor) want die laatste is meer beige.
Is mij overkomen met een pot nogal dure verf voor de achterwand van de keuken dus kon na openen die pot meteen terugbrengen.
Mijn buurman had het halve trapgat geschilderd bij een bouwlamp 's avonds en zag het pas de volgende dag.

10 feb 2010 22:37

patrickpain

Hallo,

Ik ben ondernemer met een schildersbedrijf en ik heb dus vaak te maken met kleurstellingen,..

Uiteraard moet je eerst naar je eigen huisstijl kijken.. daar begint alles mee. Wit kan modern overkomen met een strak frontje in de keuken, zeker als je er een diepzwart natuurstenen blad op wordt gebruikt. Magnolia is in de keukenbrance héél vaak verschillend van tint (van roze tot oud wit)
Ik begrijp dat je bij superkeukens de keuken hebt gekocht? Nobilia of Nolte
en bij mijn weten is deze kleur niet echt in de roze tint gevallen,... toch persoonlijk zou ik deze kleur niet snel tegen een spierwitte muur plaatsen!
Houttinten, warme kleuren passen prima bij Magnolia en zeker met een mooi zwartblad. De witte variant valt in jouw keuze iets moderner uit.

RAL 9010 en 9001 is in mijn vak een veel gebruikte kleur. Persoonlijk vind ik 9010 niet echt de mooiste wittint... en toch kiezen mijn klanten vaak voor deze grauw witte uitstraling.. Dus smaak!!!!

Ikzelf heb toevallig (daarom ben ik in dit topic gekomen) een hoogglanzende Nolte Castle magnolia, met een hooglanzende granieten blad besteld. Mijn vloer is donker parket (zoals in de T-mobile winkels) en mijn wanden hebben een vrij zware olijf/beige achtige uitstraling en het plafond is strak en spierwit gespoten.

Dus ik zeg uiteraard.... mooie combi

Succes met je keuze

11 feb 2010 19:37

helpendhandje

patrickpain schreef:
Hallo,

Ik ben ondernemer met een schildersbedrijf en ik heb dus vaak te maken met kleurstellingen,..

Uiteraard moet je eerst naar je eigen huisstijl kijken.. daar begint alles mee. Wit kan modern overkomen met een strak frontje in de keuken, zeker als je er een diepzwart natuurstenen blad op wordt gebruikt. Magnolia is in de keukenbrance héél vaak verschillend van tint (van roze tot oud wit)
Ik begrijp dat je bij superkeukens de keuken hebt gekocht? Nobilia of Nolte
en bij mijn weten is deze kleur niet echt in de roze tint gevallen,... toch persoonlijk zou ik deze kleur niet snel tegen een spierwitte muur plaatsen!
Houttinten, warme kleuren passen prima bij Magnolia en zeker met een mooi zwartblad. De witte variant valt in jouw keuze iets moderner uit.

RAL 9010 en 9001 is in mijn vak een veel gebruikte kleur. Persoonlijk vind ik 9010 echt afschuwlijk... en toch kiezen mijn klanten vaak voor deze grauw witte uitstraling.. Dus smaak!!!!

Ikzelf heb toevallig (daarom ben ik in dit topic gekomen) een hoogglanzende Nolte Castle magnolia, met een hooglanzende granieten blad besteld. Mijn vloer is donker parket (zoals in de T-mobile winkels) en mijn wanden hebben een vrij zware olijf/beige achtige uitstraling en het plafond is strak en spierwit gespoten.

Dus ik zeg uiteraard.... mooie combi

Succes met je keuze

11 feb 2010 19:45

helpendhandje

En dan ga jij anderen afkakken omdat die een andere smaak hebben?
Nou sorry maar wat jij beschrijft wil ik nog niet gratis hebben.
Nogal goedkoop (net als je huis vermoedelijk) om een andermans smaak zo af te zeuren.
En, als jij zo professioneel bent als je beweerd, RAL 9010 is iets van het witte af en 9001 is beige dus jij kent óf je eigen vak niet óf je bent kleurendoof.
maar jouw houding is echt heel minnetjes.
Gelukkig hebben de meeste mensen hier wél smaak.

En als jij ondernemer bent zou ik maar heel snel een andere broodwinning zien te vinden. Iemand met zo'n air is namelijk niet bepaald populair bij de consument die jouw hypotheek moet betalen.

11 feb 2010 19:50

lampie69

helpendhandje schreef:
Nogal goedkoop (net als je huis vermoedelijk) om een andermans smaak zo af te zeuren.
En, als jij zo professioneel bent als je beweerd, RAL 9010 is iets van het witte af en 9001 is beige dus jij kent óf je eigen vak niet óf je bent kleurendoof.

En als jij ondernemer bent zou ik maar heel snel een andere broodwinning zien te vinden. Iemand met zo'n air is namelijk niet bepaald populair bij de consument die jouw hypotheek moet betalen.

NouNou,
Op mij komt de tekst niet zo ruw over als dat jij beschrijft.
Hou het leuk op het forum.

11 feb 2010 21:30

witte angora

helpendhandje schreef:

Sorry Helpendhandje, nu ben ik het echt niet met je eens. Ik vind de post van PP heel correct. Duidelijk, maar niet op een nare manier. Je kunt van mening verschillen, je kunt een andere smaak hebben. So what?

Uit dit stukje
Citaat:
Mijn vloer is donker parket (zoals in de T-mobile winkels)
herken ik PP's liefde voor het vak. Wie let er nou op welke kleur de vloer in een bepaalde winkel heeft? Mij interesseert het geen fluit, en ik denk de meesten niet. Maar PP is er dagelijks mee bezig, hij ziet dingen die anderen niet zien omdat het zijn belangstelling heeft, en hij houdt het vast. Hij let er op, en juist daarom kan hij die vergelijking maken.

Sorry, als ik ooit een schilder zoek of wat dan ook, heb ik liever iemand die echt belangstelling voor zijn vak heeft en van daaruit advies geeft, ook al zullen niet al zijn suggesties mijn smaak zijn, dan iemand die het niet echt interesseert en met een boek vol met kleurstalen kleurtjes bij elkaar gaat zoeken.

11 feb 2010 23:11

helpendhandje

Dan zijn we het voor het eerst oneens Angora maar zo'n vent hoeft niet bij mij in huis te komen met zo'n kakhouding.
Iedereen bepaald zelf wat hij in huis voor kleur wil hebben en als een zogenaamde proffessional het verschil tussen diverse RAL kleuren niet kent heeft hij bij mij geen werk.
En die toon die die vent aanslaat zal hem bepaald geen klanten aanleveren.
Gelukkig heb ik een hele goede huisschilder die al 20 jaar het perfect doet en wel weet wat RALkleuren zijn.

11 feb 2010 23:20

helpendhandje

en die zogenaamde ondernemers heb ik mijn neus van vol, keuken, plee, vloer, vloerverwarming, de hele benedenverdieping laten renoveren en bepaald niet door Mandemakers, alles prima maar owé als er iets fout gaat. Dan mag je poep eten zo ongeveer. Gelukkig hadden we een prima tussenpersoon en is alles goed gekomen maar mag ook wel na een dikke 70 mille en als er dan een kereltje komt die een beetje loopt te mieren dat hij beter weet dat echte vakmensen dan zakt spontaan mijn broek af.
Zoek eens een echt vak waar je wel verstand van hebt.
We hadden wel de allerbeste stucadoor ter wereld, wat die man heeft gepresteerd is supertoppie. Die krijgt echt de kromste muren spekspiegeltjeglad, de kanjer.

11 feb 2010 23:30

zelfstandigste

Citaat:
herken ik PP's liefde voor het vak. Wie let er nou op welke kleur de vloer in een bepaalde winkel heeft? Mij interesseert het geen fluit, en ik denk de meesten niet. Maar PP is er dagelijks mee bezig, hij ziet dingen die anderen niet zien omdat het zijn belangstelling heeft, en hij houdt het vast. Hij let er op, en juist daarom kan hij die vergelijking maken.

Mijn granieten werkblad is er een als in de FEBO snackbars. (Baltic Brown)
Ik heb een kraan als die van de fruitkeuken in LaPlace restaurants.
De fronten zijn in Jan des Bouvrie- wit.
De vloer is een handgeweven tapijt als in bioscoop tuschinski.

........keuken kopen bij een vakman?

11 feb 2010 23:41

witte angora

Citaat:
een dikke 70 mille
Ik ben een aantal jaren hovenier geweest. In die tijd heb ik een week of twee voor een tuinarchitect gewerkt. De tuin waar het om ging kostte ook iets van dat bedrag, maar dan in guldens.

Ik zal je de details maar besparen, laat ik het maar zo zeggen: ik ben niet voor niets weggegaan. Was wel leuk hoor, met de stratenmakers. Maar paden van 60 centimeter breed die na het aantrillen zo hol zijn als een halve ton is toch niet wat een klant verwacht voor dat geld. Over de plantkeuze van die zogenaamde tuinarchitect zal ik het echt maar niet hebben.

Even verderop werd er een tuin voor 5000 gulden aangelegd, dat zag er toch heel wat strakker en professioneler uit.

Een hoop geld uitgeven is niet zo moeilijk, maar voor een fatsoenlijk bedrag een vakman vinden, dat is andere koek.

Als je een goede huisschilder gevonden hebt, mag je er zeker trots op zijn, ook op het resultaat.

12 feb 2010 00:45

zelfstandigste

Citaat:
Ik ben een aantal jaren hovenier geweest.

En daar bent u in oktober 2009 mee gestopt; u heeft een nieuwe roeping gevonden Of heeft het winterweer u de tuin uit gejaagd?

Citaat:
Witte Angora

Laatst bezocht: 12 feb 2010 00:59
Totaal aantal berichten: 1528
[0.17% van alle berichten / 13.52 berichten per dag]

Niemand met een full time baan heeft tijd om zoveel, gerichtte, berichten per dag te posten (verspreid over het forum.)

Schoenmaker hou je bij je leest

12 feb 2010 07:33

sprookje

Goh kopen er tegenwoordig 100 mensen een nieuwe keuken kopen er 99 een hooggland witte.Allemaal erg orgineel hoor,persoonlijk vind ik die witte hoogglans keukens met zwart werkblad verschrikkelijk saai en lelijk.Waarom alles allemaal zo zwart-wit moet begrijp ik niet.Ik vind het afschuwelijk saai,zoals zoveel Nederlanders en Belgen zelfs hun auto's zijn zwart,wit of grijs .

12 feb 2010 10:16

helpendhandje

Hahaha, is wel een beetje waar maar ik ben altijd degene die voor paars gaat als groen in de mode is maar heb dit keer toch voor een witte keuken gekozen met een zwart blad omdat ik een zwart-wit liefhebber ben en het al jaren heb. Heel het huis lekker in die antikleuren, geeft rust en een paar kussens en bloemen veranderen zo ineens je hele huis.
Ik doe dat zelf dan niet want ben gek op zwart-wit, al zolang als ik leef (en dat is al heel erg lang)
Vrienden van ons hebben een perzikkleurige keuken maar hebben hun huis al 4 jaar te koop staan, idem mijn neef met een knalrode keuken, 3 jaar te koop, mensen haken af na het zien van die keukens want niet iedereen kan zich een nieuwe veroorloven..
Onze bevriende makelaar zegt altijd: een huis moet naar je eigen smaak zijn maar de basis zo neutraal mogelijk.
Persoonlijk vindt ik het ergste: een keuken met fronten in verschillende kleuren, dat zou verboden moeten worden.
Maar inderdaad, er worden veel witte keukens verkocht en de meesten met hetzelfde front, en daar heb ik het lekker rustig gelaten, geen richeltjes en geen moeilijke grepen en een compleet eigen megastrak ontwerp en geen overbodige apparatuur die ik nooit zou gebruiken.
Enne, we hebben allebei een zwarte BMW, we houden nou eenmaal van zwarte auto's (en het staat ook nog eens netjes op de oprit, alles zwart)
Gelukkig heb ik nog net geen zwarte ziel en ook geen zwart geld, zit niet op zwart zaad en ben geen zwartkijker. heb wel een wit bekkie en de slapen beginnen ook een beetje wit te worden, als de hond nou ook nog wit of zwart zou zijn zouden we zo voor schaakbord door kunnen gaan

Nou krijg ik het schaamrood op mijn wangen,het was echt geen persoonlijke aanval hoor,gewoon een vaststelling.
Heb zelf ook een wit bekkie en wel zwart geld,dus toch ook zwart-wit :lol:
Vind de keuken die ik gezien heb toch heel mooi,maar gaat dat niet vervelen altijd alles zo wit?
In ieder geval succes met je keuken?

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Wat heb ik nu weer gedaan bij min vorige post,ik begrijp er niets van.

schoppend voetje

Ongelezen bericht door schoppend voetje »

Nou wat jij hebt gedaan is duidelijk! :wink:
jij hebt alle onzin van die man die zijn jeugdproblemen nooit heeft verwerkt herhaald.... :mrgreen:
Helpend handje je moet eens proffessionele hulp gaan zoeken :!:
tjonge,... beetje teleurgesteld in het leven? heb jij zoveel tijd om anoniem achter je pc je hobby uit te oefenen hahahaha Ik mag voor je hopen dat je in het dagelijks leven je wel een beetje kan gedragen....

Fijn weekend en ga maar weer verder met blaffen :lol:

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

ach HH tje is zo makkelijk over de pis te krijgen :P
Heb me echt vermaakt met hem of haar

helpendhandje

Ach, ik denk maar zo, ik heb (nu) weer even een gewoon leven, een uitstekende relatie al 27 jaar lang maar kan geen respect opbrengen voor pfff die telkens rotopmerkingen weghaalt met zo'n domme :lol: erbij.
Ik geef het jullie te doen om 8 jaar lang ernstig zieke ouders te verzorgen en zelf ook in de kreukels te liggen en het met veel liefde vol te houden. En dan mij gaan pakken op die mantelzorg? ik vindt het erg min.
Kreeg gisteravond van 3 forummers PB's die niks goeds te vertellen hadden over Pffff.
En hulp heb ik niet nodig hoor, ik kruip altijd uit de diepste dalen omdat ik toch ruggengraat en een positieve instelling heb.
De vraag is echter hoelang ik nog mag genieten van de goede dingen in het leven, voor jullie een vraag en voor mij en de artsen helaas ook.
Maar lang zullen jullie geen last meer van me hebben, fijn voor jullie, iets minder voor mijn maatje en voor mij.
Oordeel dus niet te snel, niemand kan door andermans voordeur heen kijken.
Simpel gezegd, jullie willen echt niet met mij ruilen.
Zó, en nu ga ik nog even genieten van simpele dingen.

Sans rancune want dat kunnen jullie ook niet weten
carpe diem

patrickpain

Ongelezen bericht door patrickpain »

Poeh poeh,..

Ik dacht ik kijk weer eens even in dit topic,..

En helpendhandje mag ik vragen waarom jij zo beledigend doet naar mij? kakmannetje? minnetjes? ook heb jij het over dat ik het verschil niet weet tussen Ral 9010 en Ral 9001 (heb ik het gehad over deze verschillen?)

Het was niet mijn bedoeling om jou te ontroeren, ik bedoelde het goed,.. het ging toch allemaal over een keuze van de kleur van een keuken?

Jammer dat je mij zo hebt beledigd helpendhandje,... je kent mij niet eens! en laten we dat zo maar houden...
Laatst gewijzigd door patrickpain op 13 feb 2010 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

helpendhandje

Ik geef het volmondig toe, ik ben vaak nogal een beetje erg ongenuanceerd ( al was die posting niet persoonlijk maar op die kerels gericht die het altijd beter weten) :oops: maar heb toch af en toe slechte ervaringen met "vaklieden" gehad.
Ik ga geen sorry zeggen want kan niet aan de hand van forumnamen zien wie wie is maar tegen iemands schenen aantrappen is idd niet netjes.
En wellicht zit die keuken/vloerenboer er wel bij die toch heel wat te verklaren heeft.
het kaf en het koren is vaak een mistig gebied.
En nu stop ik maar met mijn bijdrages, soms goed, vaker fout blijkbaar.
Lees even mijn posting hiervoor en dan snap je het.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Lees even mijn posting hiervoor en dan snap je het.

Jaja, dat zou het dan goed moeten maken? Ik heb me ook zitten verbazen over de felheid van dat bericht maar gekozen om niet te reageren, tot nu dan.

Gezien de feiten waarvoor anderen in het verleden een waarschuwing hebben gekregen van de Moderator van het forum kom je er heel goed vanaf. De reactie was buiten ieder proportie en getuigde van veel frustratie. Geen excuus aanbieden lijkt me geen optie en toch minimaal menselijk.

Stoom afblazen kan op veel beter manieren, vooral als je Helpend Handje heet. :lol:

Anyway, hou het netjes.....

MVG

Gesloten