LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotpoint pyrolyse oven laat deurfineer smelten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jan Kees

Hotpoint pyrolyse oven laat deurfineer smelten

Ongelezen bericht door Jan Kees »

Wij hebben voor de eerste keer de pyrolyse stand van onze Hotpoint oven gebruikt. Na afloop bleek dat de keukenkast deurtjes naast de oven te warm geworden zijn en de kunststof fineer is verschrompelt. De importeur vindt dat dit aan de keukendeurtjes ligt. Volgens mij heeft de ovendeur niet correct gesloten en ligt het aan de oven.
Onze vorige oven hebben vaak en zonder problemen gebruikt in de pyrolyse stand.
Iemand ervaring hiermee?

henk51

Re: Hotpoint pyrolyse oven laat deurfineer smelten

Ongelezen bericht door henk51 »

Jan Kees schreef:Wij hebben voor de eerste keer de pyrolyse stand van onze Hotpoint oven gebruikt. Na afloop bleek dat de keukenkast deurtjes naast de oven te warm geworden zijn en de kunststof fineer is verschrompelt. De importeur vindt dat dit aan de keukendeurtjes ligt. Volgens mij heeft de ovendeur niet correct gesloten en ligt het aan de oven.
Onze vorige oven hebben vaak en zonder problemen gebruikt in de pyrolyse stand.
Iemand ervaring hiermee?
Voldoen de keukendeurtjes wel aan de gestelde eisen welke te vinden zijn in de installatie handleiding.
En voldoet de ventilatie wel aan de minimale gestelde eisen.
Heeft u het zelf ingebouwd of was de keuken zo compleet geleverd. In het laatste geval is de keuken leverancier het aanspreekpunt.

[[quoteInbouw
Voor een goede werking van het apparaat moet het
keukenmeubel de juiste kenmerken hebben:
• de zijkanten van de kastjes die aan de oven
grenzen moeten hittebestendig zijn;
• in het bijzonder moet, in geval van meubels met
fineer, de lijm bestand zijn tegen temperaturen
van 100°C;
Ventilatie
Om een goede ventilatie te kunnen garanderen is
het noodzakelijk de achterkant van het meubel te
verwijderen. Het verdient de voorkeur de oven op
twee houten balken te plaatsen, of eventueel op een
enkele plank die een opening heeft van tenminste 45
x 560 mm (zie afbeeldingen).

gr Henk

Jan Kees

Ongelezen bericht door Jan Kees »

Toen ik de oven kocht is er me niets verteld over evt. warmte eisen, die blijken in de handleiding te staan die je na aankoop in de doos vindt. Ik heb hem zelf ingebouwd (een kwestie van erin schuiven) en ben ervan uitgegaan dat ik eenvoudig de oude oven kon vervangen door een nieuwe.
De achterkant is inderdaad helemaal open en staat ca. 8 cm van de muur en is aan de onder en bovenkant open (losstaande kast). Of mijn keuken 100 gr aan aankan weet ik niet. De vorige (Scholtes) oven gaf er nooit problemen mee.

wieder

Ongelezen bericht door wieder »

Jan Kees schreef:Toen ik de oven kocht is er me niets verteld over evt. warmte eisen, die blijken in de handleiding te staan die je na aankoop in de doos vindt. Ik heb hem zelf ingebouwd (een kwestie van erin schuiven) en ben ervan uitgegaan dat ik eenvoudig de oude oven kon vervangen door een nieuwe.
De achterkant is inderdaad helemaal open en staat ca. 8 cm van de muur en is aan de onder en bovenkant open (losstaande kast). Of mijn keuken 100 gr aan aankan weet ik niet. De vorige (Scholtes) oven gaf er nooit problemen mee.
Maar heb je em nu conform handleiding ingebouwd of heb je em er gewoon ingeschoven?

*.*

Ongelezen bericht door *.* »

Waarschijnlijk heeft u een folie omtrokken deur. Tussen oven en deur horen dan hittschildjes (een metalen strip) te worden gemonteerd. Dit voorkomt veel problemen.

Gesloten