LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
izie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2011 20:24

Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Ongelezen bericht door izie »

Hallo,

Wij zijn al enkele weken bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken.
Het betreft een L-keuken van 4.25 * 2.75.

We hebben van 3 zaken een offerte liggen, op 1 zaak wachten we nog.
Nu zit ik een beetje in mijn maag met het merk verschil.
Uiteraard beweert elke verkoper dat zijn keuken merk prima is, maar overal hoor je weer wat anders..

Uiteraard bij alle zaken hebben we exact dezelfde apperatuur laten berekenen en het gaat om een hoogglans gelakte keuken, wel met greep.
Een composiet blad, vaatwasser, combi-oven, koelvries combinatie, afzuigkap ( allen siemens) en een 5-pits gaskookplaat ( tot op heden etna, maar daar twijfelen we nog over.. We willen graag een rvs kookplaat van 90 cm met wokbrander aan de zijkant, en die kunnen we bij siemens niet vinden.

De offertes liggen allemaal redelijk bij elkaar maar het zijn allen verschillende merken kwa keukens.
Het gaat om drie duitse offertes en 1 nederlandse.

1. Hacker Systemat 9000,- met NEFF apparatuur 8600
2. Vancel 8400,-
3. Bauformat 8150,-
4. Schroder ... prijs volgt nog.

We zijn bij alle 4 de zaken uiterst prettig geholpen, dus wat dat betreft hebben we geen voorkeur..

Naar wat ik tot op heden heb kunnen vinden heb ik het gevoel dat Hacker Systemat kwalitatief het beste bekend staat, maar is dit naar jullie idee ook zo?
Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande merken?


Dan mijn volgende vraag... we twijfelen over 240 cm aan lade kasten.
Op de tekeningen vinden we 2x 120cm erg mooi, maar is dit practisch en houdt zich dit goed?

En bestaan er lades van 70 cm breed? Want ik zou 70-100-70 erg mooi vinden als alternatief.

80-80-80 vind ik geen optie omdat de kookplaat 90cm wordt .

Een heleboel vragen, maar ik hoop dat jullie ons nog een beetje dichter bij de eindstreep kunnen halen.

Alvast bedankt,

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Ongelezen bericht door seconds-out »

Izie.
Op je vragen welk merk en hoe de indeling van de ladenkasten mag/kan zijn is geen zinnig antwoord op te geven.
Het zijn allemaal kwaliteits keukens en de indeling van ladenkasten is helemaal een kwestie van smaak en praktisch nut.

Jij bent zelf degene die moet bepalen hoe de indeling van de ladenkasten moet zijn, niemand weet bijvoorbeeld hoeveel en hoe groot de al aanwezige keuken apparatuur is, alleen jij.

Je kan ook wel allerlei maten opnoemen wat jouw voorkeur betreft, maar dat heeft geen zin, want is elke maat ook beschikbaar bij elke dealer en voor elke keuken?
Niemand kan dat weten, behalve natuurlijk de verkoper.

izie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2011 20:24

Re: Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Ongelezen bericht door izie »

Wat betreft die maten heb je inderdaad gelijk, maar gezien we vandaag begonnen zijn met twijfelen haha, moeten we zowiezo tot na het weekend wachten om de zaken te benaderen met betrekking tot de aanwezige maten

Maar ik dacht dan 70 cm namelijk geen standaard maat was, misschien dat iemand daar wat over wist..

En de twijfels over de 120 laden zijn puur gericht op het goed blijven van het systeem omdat het gewoon forse laden zijn.

Dank je wel alvast!

brabant4life
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:46

Re: Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Ongelezen bericht door brabant4life »

Lades kan prima met 120 cm alleen met openen komt er veel naar je toe. Als je dan niet alleen in de keuken staat kan dit soms lastig zijn.
je kan ook 60-120-60 kiezen. Echter afhankelijk van het type blad zal er wel een versteviging in de kast moeten komen, om doorhangen van het blad te voorkomen. 70 cm is een ongebruikelijke maat bij veel merken keukens. 120-120 is mijns inziens de mooiste oplossing. met name Hacker heeft goede lades. Hacker is trouwens niet voor niets duurder dan bauformat. De kwaliteitvan de keukenkasten is nl stukken beter.
succes met kiezen

NOI
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011 21:17

Re: Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Ongelezen bericht door NOI »

Beste Izie,
Ik herken heel erg jullie probleem! Ook wij zijn al weken bezig met het aflopen van allerlei keukenzaken en ook wij zien af en toe door de bomen het bos niet meer. Ik denk alleen dat jullie wel hele goede offertes hebben ontvangen tot nu toe! (of wij doen het heel slecht). Wij zitten met offertes van 11.500 tot 14.000 euro. De keukenafmetingen zijn 3450 x 2475. Ook wij gaan voor hoogglans lak en siemens apparatuur. Lades van 90 cm (3 blokken) en een composiet blad. Mag ik vragen bij welke keukenzaken jullie geweest zijn?
Bedankt alvast voor je reactie!

archie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 apr 2011 22:40

Re: Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Ongelezen bericht door archie »

Dat vond ik ook al opvallend, dus ook ik houd mij aanbevolen.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Ongelezen bericht door aaten »

hacker systemat is naar mijn mening een prima kwaliteit (ervaring mee) lades van 100cm heb ik wel ervaring mee en dat gaat perfect, ik kan me haast niet voorstellen dat 120cm zal mis gaan bij dat merk.
Je kan er verdeelschotjes bij kopen waarmee je een indeling in de laden kunt maken, dat is wel aan te raden als je kleinere dingen wilt opbergen.
Pakken en potjes gaan in een grote lade prima.

Veel succes met je keuze! Blijft altijd lastig.

izie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2011 20:24

Re: Hulp nodig bij de laatste loodjes: merk keuken + maat lades

Ongelezen bericht door izie »

Ik denk ook inderdaad dat we voor de hacker systemat keuken gaan.

de offertes van ons kwamen van :

Akzent Keukens (Nordhorn DL)
Groeneveld Keukens (Denekamp NL)
Faber keukens ( Nordhorn DL)
Heilig Keukens (Nordhorn DL)

(overigens niet op volgorde van de bovengenoemde offertes)

Wij wonen 1 km vanaf Nordhorn, vandaar de vele bedrijven daar waar we zijn geweest.. Maar ook omdat we al veel gehoord en gelezen hadden over het prijs verschil met NL.

We zijn met dezelfde apparatuur en de vraag voor hetzelfde systemat programma in NL geweest bij Grando, en die kwam boven de 11.000 uit..
Waarbij wij vervolgens de 'sukkels' waren die wel dachten een systemat keuken te kunnen krijgen voor 8700.. want we werden in DL genaaid waar we bij stonden volgens deze meneer? Beetje jammer want het betreft in DL wel degelijk een systemat keuken, zelfde programma, en juist om z'n sytemat keukens staat dit bedrijf bekend.

Waarschijnlijk kopen we de keuken nu bij Faber, daar zijn we super netjes geholpen en voor ons gevoel de beste keuken voor ons geld.. de systemat!

En de lades worden waarschijnlijk nu 60-120-60 haha.. AL die dilemma's!!

Gesloten