LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ID Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Myra_

ID Keukens

Ongelezen bericht door Myra_ »

Momenteel ligt er bij ons thuis een nota van 30% van ID Keukens

27 september is iemand bij ons langs geweest met de showroom op wieltjes. Na een redelijke tijd waren mijn partner en ik reuze enthousiast en hebben onze handtekening gezet. (dit hadden we nooit moeten doen)

De keuken hebben we binnen 24 uur weer geannuleerd in de hoop dat we van de koop konden afzien. Dit is beantwoord met hun CBW voorwaarden dat ze 30% annuerlings kosten in rekening mogen brengen. Dit hebben ze ook gedaan.

Dat we de keuken niet wilde hebben is binnen 8 dagen ook nog aangetekend aan dhr. van der AA van ID Keukens kenbaar gemaakt.

We proberen onder deze overeenkomst uit te komen. 25 oktober zijn we bij een advocaat langs geweest. Die vertelde ons het spijtige dat we niet sterk staan op het gebied van colportage wetgeving.

Omdat idee keukens ons heeft opgebeld voor een afspraak te maken hadden we nee kunnen zeggen maar niet gedaan. Omdat ze vervolgens nog een bevestigings brief hebben gestuurd is de colportagewetgeving niet meer van kracht.

Klopt dit??? waarom zegt mijn gevoel dat het dicht bij deze wetgeving ligt????
:roll: En is er iemand die in zo'n situatie het wel heeft kunnen oplossen?

gastig

Re: ID Keukens

Ongelezen bericht door gastig »

Juridisch zit dit waterdicht!
Wat dat betreft zit je er gewoon aan vast.
Als zelfs je eigen advocaat dat al zegt......................

Uit het feit dat je een handtekening hebt gezet blijkt dat je voornemens bent om een dezer dagen een keuken te gaan kopen.
Misschien is bij ID nog niet alles naar je zin en wilde je daarom annuleren. Ik zou om de tafel gaan met ID en proberen een mooie keuken samen te stellen. Als je 30% annuleringskosten moet betalen aan ID dan kun je dat geld niet meer gebruiken voor je nieuwe keuken bij een andere zaak. Dan krijg je dus zeker geen keuken naar je zin.

Laat het een les zijn. Wees zorgvuldig met het zetten van je handtekening. Nu die zure appel doorslikken en oplossingsgericht denken met Ton van der Aa en genieten van je nieuwe keuken.

Alvast succes!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Omdat idee keukens ons heeft opgebeld voor een afspraak te maken....
Uit de ge-quote tekst maak ik op dat het initiatief tot het bezoek bij ID keukens (verkoper) lag, en niet bij de koper. Hierdoor valt het m.i. gewoon onder colportage. De latere schriftelijke bevestiging van die afspraak verandert daar niets aan.

-het lijkt alsof je advocaat er geen zin in heeft. Loop eens binnen voor een gratis intake gesprek bij een andere advocaat, of bij een buro voor rechtshulp. Benadruk dat IDkeukens de initiatiefnemende partij was.
-Ik ben benieuwd hoe ID keukens aan je nummer kwam. Heb je bij keukenadvies.com je gegevens ingevuld? Zoja, bewaar de bevestigings-email van keukenadvies en print die uit. Daarmee kun je aannemelijk maken dat jouw gegevens op die datum door keukenadvies aan IDkeukens verstrekt zijn, en dat IDkeukens vervolgens met jouw contact heeft opgenomen.

cornalijn

Ongelezen bericht door cornalijn »

Heel herkenbaar, het verhaal over de verkoopmethodes van ID-keukens. Mij hebben ze een handtekening ontvutseld onder het mom van dat het colportage zou zijn, en dat ik er nog helemaal vanaf zou kunnen. Alleen maar een handtekening zodat ze binnen het bedrijf een nieuwe afspraak met me konden maken. Maar: ik zou er nog helemaal onderuit kunnen. Toen puntje bij paaltje kwam werd aangegeven dat ik echter een koop had gesloten (overigens zonder het gekregen te hebben van de voorwaarden). Om er vanaf te komen: annuleringskosten betalen. Omdat de manier waarop ik gemanipuleerd en misleid ben om een handtekening te zetten én het feit dat ik geen voorwaarden heb ontvangen (waar ik overigens wel naar geïnformeerd had, waar vervolgens door de verkoper op gereageerd werd; dat komt allemaal later pas......) heb ik het aanhanging gemaakt bij de geschillencommissie. Nu ruim 6 weken na afloop van een zitting nog geen bericht ontvangen.......

Keukengek

Ongelezen bericht door Keukengek »

Hier zal je inderdaad niet makkelijk onderuit kunnen.
Misschien een troost er zijn nieuwe CBW voorwaarden in werking getreden waarin volgens mij een ander percentage annulerings kosten is opgenomen. Informeer hiervoor op www.cbw.nl

Dat het bedrijf jullie heeft gebeld kan natuurlijk ook omdat jullie zelf om informatie hebben gevraagd en dus is het dan niet puur het initatief van hun maar van jullie.

Daarnaast vraag ik me af waarom jullie ineens wilde annuleren

Ook ik adviseer een afspraak te maken en te kijken of je de keuken van je wensen kunt krijgen tegen natuurlijk wel een redelijke prijs.

Maar er van af komen doe je volgens mij niet meer en eventuele juridische kosten zullen ook niet mals zijn. Zeker niet als je het verliest want dan betaal je alle kosten ook die het bedrijf heeft gemaakt. Dus laat je goed informeren over je mogelijk kans dat je het gaat winnen.

Als deze kans gering is kan je beter zorgen dat je een keuken krijgt die naar je zin is of je kiest voor de annulerings kosten.

Wel zou je nog kunnen zeggen dat je alleen bijvoorbeeld de inbouw apparatuur afneemt welke je later in je keuken kan gebruiken.
Dan heb je de meest grote kans de dans te ontspringen.
Al zou je alleen maar produkten afnemen welke gelijk of bijna gelijk zijn aan de waarden van de annulerings kosten dan maak je denkelijk een goede kans dat ze dat wel accepteren. Ook zij zitten niet te wachten op een eindeloze strijd. Zo hebben ze dan toch nog een redelijk tevreden klant welke op zijn beurt geen geldelijk verlies heeft geleden..

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Misschien een troost er zijn nieuwe CBW voorwaarden in werking getreden waarin volgens mij een ander percentage annulerings kosten is opgenomen.
Onzin.
-Voor overeenkomsten gesloten volgens de oude voorwaarden blijven de oude voorwaarden van kracht. Pas bij nieuwe overeenkomsten na 1-12-2005 is de winkel verplicht de nieuwe voorwaarden toe te passen.
-Niet het annuleringspercentage, maar het maximale aanbetalingspercentage is (alleen voor de keukenbranche) gewijzigd van 25% naar 15%.

cornalijn

Ongelezen bericht door cornalijn »

Maar uiteindelijk heb ik dan dus toch 'gewonnen'. De koop viel wel onder de colportagewet en ik had tijdig kenbaar gemaakt van de koop af te willen zien. (Nu alleen nog even wachten op de terugbetaling van de gemaakte kosten....)

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Aangezien er al een topic is over Id keukens wordt deze gesloten

Gesloten