LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iemand Ervaring met deze keukenboer?
-
Iemand Ervaring met deze keukenboer?
Pas geleden een offerte opgevraagt bij Grando keukens in Wormerveer.
De keuken die hieruit voortvloeide was perfect.
er werd gevraagt voor de offerte te tekenen en omdat de keuken helemaal naar wens was hebben we dit gedaan.
aan het eind van het verhaal past de keuken niet
en de aanpassingen kosten ons een paar duizend euro meer.
wij willen nu dus van de keuken af,
dit blijkt onmogelijk omdat het niet een offerte was die getekend is maar een orderbevestiging.
nu moet er een boete van 4000 euro betaald worden.
het dreigt een vervelende afloop te krijgen.
namelijk een gang naar de rechter.
ik zou graag in contact komen die ook de dupe zijn van brutaal gedrag van deze verkopers. misschien kunnen we krachten bundelen.
De keuken die hieruit voortvloeide was perfect.
er werd gevraagt voor de offerte te tekenen en omdat de keuken helemaal naar wens was hebben we dit gedaan.
aan het eind van het verhaal past de keuken niet
en de aanpassingen kosten ons een paar duizend euro meer.
wij willen nu dus van de keuken af,
dit blijkt onmogelijk omdat het niet een offerte was die getekend is maar een orderbevestiging.
nu moet er een boete van 4000 euro betaald worden.
het dreigt een vervelende afloop te krijgen.
namelijk een gang naar de rechter.
ik zou graag in contact komen die ook de dupe zijn van brutaal gedrag van deze verkopers. misschien kunnen we krachten bundelen.
Re: Iemand Ervaring met deze keukenboer?
En nu maar hopen dat al die verkopers weer eens reageren.
Gebruik de zoekfunctie dan zie je dat je niet de enige bent.
En, je moet wel een superguppy zijn om voor een offerte te tekenen
Goed, kan weer een slotje op.
Gebruik de zoekfunctie dan zie je dat je niet de enige bent.
En, je moet wel een superguppy zijn om voor een offerte te tekenen
Goed, kan weer een slotje op.
Het is toch logisch dat wanneer je een offerte tekent het een koopovereenkomst is ?! Waarom zou je in godsnaam anders een offerte tekenen ?
Klinkt mij als dat je je hebt laten verleiden tot de aanschaf van een keuken bij een van de Mandemaker formules en nu op de blaren moet zitten...
Klinkt mij als dat je je hebt laten verleiden tot de aanschaf van een keuken bij een van de Mandemaker formules en nu op de blaren moet zitten...
En wie zijn schuld is het dat de keuken niet past? Ik neem aan dat de verkoper van JOU de maten van de ruimte heeft gekregen??? EN niet zelf iets verzonnen heeft??!!
-
Toch wel fijn al die mensen die reageren...
Als je geen zin hebt om te helpen, reageer dan a.u.b. niet.
De keuken is ingemeten door een van de monteurs zelf,
dit is niet naar behoren gebeurd en mede daardoor liep de prijs van de keuken zo op, er moest opeens aangepaste apparatuur in?
deze keuken werd duurder dan ik kan betalen,
dus wil ik de keuken niet meer
Als je geen zin hebt om te helpen, reageer dan a.u.b. niet.
De keuken is ingemeten door een van de monteurs zelf,
dit is niet naar behoren gebeurd en mede daardoor liep de prijs van de keuken zo op, er moest opeens aangepaste apparatuur in?
deze keuken werd duurder dan ik kan betalen,
dus wil ik de keuken niet meer
-
Tja...het is in ieder geval nooit slim om je snel over te laten halen bij grote aankopen; laat dit een waarschuwing zijn
Een overeenkomst wordt aangegaan door 2 partijen, als 1 van de partijen de gemaakte afspraken niet nakomt kan (na helaas vaak juridische procedure; soms is dreigen genoeg) de overeenkomst ontbonden worden.
De vragen zijn:
* Is het duidelijk vermeld wie de inmeting doet?
* Heeft u getekend voor de wijzigingen?
En dan nog........andere apparatuur?
Een overeenkomst wordt aangegaan door 2 partijen, als 1 van de partijen de gemaakte afspraken niet nakomt kan (na helaas vaak juridische procedure; soms is dreigen genoeg) de overeenkomst ontbonden worden.
De vragen zijn:
* Is het duidelijk vermeld wie de inmeting doet?
* Heeft u getekend voor de wijzigingen?
En dan nog........andere apparatuur?
Ik maak uit het onderstaande op, dat op basis van de maten die de klant heeft doorgegeven een offerte (en uiteindelijk opdracht) is opgemaakt en ondertekend.
Vervolgens is bij het inmeten gebleken dat de maten niet kloppen en dat de opstelling en specificaties dienen te worden gewijzigd. Inmiddels bestaat er voldoende jurisprudentie over de vraag aan wie het risico van maten toebehoort. Ic. is dat risico aan de detaillist. Die had er immers ook voor kunnen kiezen voorafgaand aan de order in te (laten) meten.
Omdat uitvoering van de overeenkomst blijvend onmogelijk is geworden door een omstandigheid waarvan het risico toekomt aan de detaillist, kan de klant anar mijn mening de koopovereenkomst ontbinden. E.e.a. dient te geschieden per aangetekend schrijven waarin deze omstandigheden worden genoemd. Daarbij kan de klant zich beroepen op het blijvend onmogelijk zijn van nakoming en dat naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet gevorderd kan worden dat de gevolgen van de verkeerde maten (namelijk de meerprijs) voor rekening van de klant komen.
Succes ermee.
Vervolgens is bij het inmeten gebleken dat de maten niet kloppen en dat de opstelling en specificaties dienen te worden gewijzigd. Inmiddels bestaat er voldoende jurisprudentie over de vraag aan wie het risico van maten toebehoort. Ic. is dat risico aan de detaillist. Die had er immers ook voor kunnen kiezen voorafgaand aan de order in te (laten) meten.
Omdat uitvoering van de overeenkomst blijvend onmogelijk is geworden door een omstandigheid waarvan het risico toekomt aan de detaillist, kan de klant anar mijn mening de koopovereenkomst ontbinden. E.e.a. dient te geschieden per aangetekend schrijven waarin deze omstandigheden worden genoemd. Daarbij kan de klant zich beroepen op het blijvend onmogelijk zijn van nakoming en dat naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet gevorderd kan worden dat de gevolgen van de verkeerde maten (namelijk de meerprijs) voor rekening van de klant komen.
Succes ermee.
Geachte heer/mevrouw,
Op <<datum>> hebben wij in gezamenlijkheid een offerte ondertekend, die – naar nu blijkt – strekt tot levering en montage van een aanbouwkeuken t.b.v. onze woning gelegen aan <<adres>> te <<plaats>>.
Na ondertekening en het inmeten van de ruimte is gebleken dat het blijvend onmogelijk is deze overeenkomst voor beide partijen na te komen. Immers was de bedoeling van partijen een passende keuken te leveren op voornoemd adres. Onderdeel van de overeenkomst is en was, dat u voorafgaand aan het bestellen van de benodigde materialen tot controle van de opgegeven maatvoering zou overgaan, het zg. 'inmeten'. Daarmee heeft u opnieuw bevestigd, dat het risico van verkeerd opgegeven maatvoering aan u toebehoort.
Na inmeten bleek dat naar uw oordeel aanpassingen nodig waren, die een meerprijs met zich meebrengen van <<bedrag>>. Deze meerprijs maakt, bezijdens het gegeven dat wij niet inzien waardoor deze noodzakelijk is geworden, dat wij de overeenkomst niet na kunnen komen. In deze hebben wij gedwaald nu wij niet gewezen zijn op , althans hadden dienen op de hoogte te zijn, van de mogelijkheid van deze meerprijs na het voornoemde inmeten.
Derhalve verzoek ik u uitvoering te geven aan de bedoeling van partijen, namelijk een bij overeenkomst van <<datum>> gespecificeerde keuken te leveren, die past in onze woning op voornoemd adres en daarbij uit te gaan van de overeengekomen prijs. Het risico niet te hebben ingemeten voorafgaand aan het sluiten van de koop dient naar onze mening op grond van hetgeen bepaald is bij BW omtrent consumentenkoop voor uw rekening en risico te komen.
Subsidiar, wanneer u hieraan geen uitvoering wenst te geven of kunt geven, ontbinden wij hierbij de koop. Voor zover noodzakelijk meld ik u reeds nu, dat wij in zulks geval geen aansprakelijkheid zullen accepteren met betrekking tot gederfde inkomsten, winsten, interesten of dergelijken ten gevolge van het ontvinden van voornoemde overeenkomst.
Gaarne verneem ik uw reaktie binnen 14 dagen na heden.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren verblijven wij met gevoelens van de meeste hoogachting,
<<naam>>
Op <<datum>> hebben wij in gezamenlijkheid een offerte ondertekend, die – naar nu blijkt – strekt tot levering en montage van een aanbouwkeuken t.b.v. onze woning gelegen aan <<adres>> te <<plaats>>.
Na ondertekening en het inmeten van de ruimte is gebleken dat het blijvend onmogelijk is deze overeenkomst voor beide partijen na te komen. Immers was de bedoeling van partijen een passende keuken te leveren op voornoemd adres. Onderdeel van de overeenkomst is en was, dat u voorafgaand aan het bestellen van de benodigde materialen tot controle van de opgegeven maatvoering zou overgaan, het zg. 'inmeten'. Daarmee heeft u opnieuw bevestigd, dat het risico van verkeerd opgegeven maatvoering aan u toebehoort.
Na inmeten bleek dat naar uw oordeel aanpassingen nodig waren, die een meerprijs met zich meebrengen van <<bedrag>>. Deze meerprijs maakt, bezijdens het gegeven dat wij niet inzien waardoor deze noodzakelijk is geworden, dat wij de overeenkomst niet na kunnen komen. In deze hebben wij gedwaald nu wij niet gewezen zijn op , althans hadden dienen op de hoogte te zijn, van de mogelijkheid van deze meerprijs na het voornoemde inmeten.
Derhalve verzoek ik u uitvoering te geven aan de bedoeling van partijen, namelijk een bij overeenkomst van <<datum>> gespecificeerde keuken te leveren, die past in onze woning op voornoemd adres en daarbij uit te gaan van de overeengekomen prijs. Het risico niet te hebben ingemeten voorafgaand aan het sluiten van de koop dient naar onze mening op grond van hetgeen bepaald is bij BW omtrent consumentenkoop voor uw rekening en risico te komen.
Subsidiar, wanneer u hieraan geen uitvoering wenst te geven of kunt geven, ontbinden wij hierbij de koop. Voor zover noodzakelijk meld ik u reeds nu, dat wij in zulks geval geen aansprakelijkheid zullen accepteren met betrekking tot gederfde inkomsten, winsten, interesten of dergelijken ten gevolge van het ontvinden van voornoemde overeenkomst.
Gaarne verneem ik uw reaktie binnen 14 dagen na heden.
Onder voorbehoud van alle rechten en weren verblijven wij met gevoelens van de meeste hoogachting,
<<naam>>
goede brief ! Wat ik alleen niet snap waarom mensen voor een offerte gaan tekenen
Nee idd. Aan de andere kant. Bij ons bij Edmon werd het ook zo gepraat dat je er 'bijna' zou intrappen. Gelukkig niet gedaan, en weg gegaan. Maar kan me voorstellen dat sommige mensen in die praatjes trappen...
Zou eigenlijk mooi zijn als je ter plekke iets tekent, je er binnen zeg 3 werkdagen onderuit kan voor die mensen. Zou een hoop ellende besparen, want vaak een paar uur laten al hebben die mensen spijt...
Zou eigenlijk mooi zijn als je ter plekke iets tekent, je er binnen zeg 3 werkdagen onderuit kan voor die mensen. Zou een hoop ellende besparen, want vaak een paar uur laten al hebben die mensen spijt...
ook wij zijn behoorlijk teleurgesteld in deze keukenprins!Onze keukenaankoop bij Grando keukens is bij ons een zeer onaangename verrassing geweest, begrijp me niet verkeerd: mooie keuken, aangekocht inclusief transport en montage door Grando om geen enkele onaangename verrassing te krijgen. Na lang wachten kwam onze keuken 3 weken na afgesproken datum. Monteur vertrok om 15.00 's middags omdat hij iets "vergeten"zou zijn en liet ons met een niet afgemaakte keuken achter! Zou de volgende dag terugkomen maar kwam niet meer, dit was een vrijdag dus hele weekend zonder keuken gezeten. Na veel heen en weer gebel met Grando kwam de monteur maandags na 17.00 eindelijk terug. Keuken beschadigd, dit opgegeven bij Grando, na 6 weken zelf maar eens gebeld hoe het ermee stond, en ja hoor, de onderdelen waren er al, maar vergeten te bellen. Dit alles is een maand of 3 1/2 geleden gebeurd, en ik was niet van plan geweest hier verder nog energie in te stoppen, totdat ik deze week nog een rekening van Grando ontving. Zij hebben nu opeens verzonnen dat ik nog eens 156 euro moet gaan betalen voor een lift die zij gebruikt hebben (voordeel Grando) om de keuken naar boven te transporteren. Wij hebben de keuken all-inn gekocht, inclusief transport en montage en zijn derhalve niet van plan 3 1/2 maand na dato opeens nog een rekening te voldoen voor iets wat wij niet besteld hebben. Deze gladde verkoper is mij heel erg tegengevallen en dit is inderdaad het prototype van wat men niet mee wil maken als men een keuken koopt. Ik voel bij ondertussen aardig belazerd door deze keukenprins en zal het er zeer zeker niet bij laten zitten!!!
oh ja, ook een vervelend detail, alles moet vooraf betaald worden, je hebt dus weining machtsmiddelen meer op het moment dat er iets fout gaat! Deze keukenzaak weet overal extra geld voor te vragen om zo de verkoopprijs toch nog behoorlijk op te schroeven. Onze keuken paste ook niet precies terwijl hij door iemand van Grando opgemeten was, de extra kosten die dit met zich meebracht moesten door ons betaald worden!
oh ja, ook een vervelend detail, alles moet vooraf betaald worden, je hebt dus weining machtsmiddelen meer op het moment dat er iets fout gaat! Deze keukenzaak weet overal extra geld voor te vragen om zo de verkoopprijs toch nog behoorlijk op te schroeven. Onze keuken paste ook niet precies terwijl hij door iemand van Grando opgemeten was, de extra kosten die dit met zich meebracht moesten door ons betaald worden!
voor alle duidelijkheid nog even: dit betreft ook de vestiging in Wormerveer, en inderdaad wordt er waanzinnig gepushed de keuken aan te schaffen, maar heb je eenmaal je handtekening gezet dan is de service ver te zoeken en krijg je extra kosten!
graag zou ik vernemen hoe bovenstaand verhaal afgelopen is?
graag zou ik vernemen hoe bovenstaand verhaal afgelopen is?
-
Nog maar een keer het verhaal:
Grando is onderdeel van de Mandemakers Groep...
Zie historie op dit forum
Succes
Grando is onderdeel van de Mandemakers Groep...
Zie historie op dit forum
Succes
-
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DMG heeft 50% belang in de holding GRANDO. Veel (en misschien wel alle) winkels zijn franchise-winkels. DMG regelt verders alles. Er is geen ondernemer die iets zelf kan doen, want als deze een ander merk op zou willen nemen om te verkopen, dan kan dat gewoon niet, want DMG bepaald.Nog maar een keer dan voor de liefhebbers
Maar daar gaat deze topic niet over. Het gaat over de Keukenboer (leuke geuze-naam!). De keuken is ingemeten en nu blijkt deze niet te passen. Verkoper bied een aanpassing aan, maar klant is er niet mee eens. Klant wil annuleren. Dat kan, maar dat kost geld.
Klinkt ongeveer hetzelfde dat je een auto koopt en die past niet in de garage. Zou je kunnen proberen om de verkopende partij zo gek te krijgen dat ze jouw garage gaan verbouwen.
KS
dit verhaal hebben wij precies hetzelfde met keukenluxx in son meegemaakt. wij maken het geld niet over mits de keuken wordt geleverd. hebben helaas wel al 1500 aanbetaald maar toendertijd in goede vertrouwen te hebben in de zaak. vanaf dat moment is werkelijk ook alles verkeerd gegaan. nu komen ze de leverdatum niet na en dat is nalatigheid van contract nu zeggen hun dat dat overmacht is maar dan is dat bij ons ook het geval. kunnen ze volgend jaar een keertje met hun keuken komen. eerst zou de keuken in sep. komen maar door vele zaken aan hun kant zaken die dicht gingen doorstarten van hun eigen 2 zaken enz. daar heb ik als klant niets mee te maken. nu gooien ze het weer dat de keukenfabriek een dag later de keuken komt brengen en dus bij ons 4 dagen ivm met weekend erbij later komt. heb ook de loodgieter enz. moeten bestellen en aangezien dat ik hoogzwanger ben kan ik geen 2 weken zonder keuken komen te zitten. ze hebben je mooi in de tang als je getekend heb ze doen maar wat hun uitkomt ik dacht klant is koning nou in dit geval meer een slaaf lijkt het wel en het gaat om zoveel geld. ongelooflijk als iemand de koude douche verdiend zijn hun het wel. wat een zaak.
-
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Laatst gewijzigd door pfffff op 09 feb 2009 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
zeg keukenklepper we zitten hier niet om elkaar op te fokken of wel soms.