LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ikea faktum 25 jaar garantie?
Re: ikea faktum 25 jaar garantie?
Zelfs voor mij als totale keukenleek is het logisch dat vocht nooit spontaan in deurtjes verschijnt. Er moet dus een probleem/ bron zijn, die opsnorren lijkt me belangrijker dan je pijlen op de keuken zelf of de Ikea richten.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 23 jun 2015 13:14
Re: ikea faktum 25 jaar garantie?
Hallo,
Lijkt me een goed plan om de foto's te hier te tonen.
groetjes
Lijkt me een goed plan om de foto's te hier te tonen.
groetjes
Re: ikea faktum 25 jaar garantie?
September 2007 hebben wij een zeer uitgebreide Faktum keuken gekocht bij Ikea Breda, Ädel geelwit.
Anno 2016 laat bij meer dan de helft van de fronten de fineer los. Ikea netjes een mail gestuurd waarin wij aanspraak maken op de verleende garantie. Ik was al eens bij de klantenservice geweest en die vertelde me dat we de kapotte frontjes mee moesten nemen en dan konden we die omruilen. Onze keuken is geplaatst door een bedrijf en dat is niet voor niets. Ik krijg nog net de boekenkast Billy in elkaar, maar niet een hele keuken. Dus die "oplossing"heb ik vriendelijk afgewezen. Ikea is inmiddels aan hun derde email toe. Kort samengevat: wij mogen álle fronten panelen, lijsten etc gratis vervangen door een andere serie (Ädel geelwit is uit de handel) én we krijgen een montagevergoeding. Ik vind dit echt super netjes. Het is wel vreselijk balen dat we geen geelwitte keuken meer krijgen, maar met ecru of grijs, we zijn er nog niet uit, kunnen we ook wel leven. Er zal wel het een en ander overgeschilderd moeten worden, maar daarna hebben we weer een zo goed als nieuwe keuken hoop ik. De montagevergoeding was €400,00 maar onze aannemer heeft €700,00 in z'n offerte aan ons berekend. Ikea zal binnen een paar dagen reageren en ik hoop dat ze de montagevergoeding verhogen of een bedrijf aanleveren die het voor €400 zou willen doen. Ik vind Ikea een wereldbedrijf, tot nu toe. Wordt vervolgd....
Anno 2016 laat bij meer dan de helft van de fronten de fineer los. Ikea netjes een mail gestuurd waarin wij aanspraak maken op de verleende garantie. Ik was al eens bij de klantenservice geweest en die vertelde me dat we de kapotte frontjes mee moesten nemen en dan konden we die omruilen. Onze keuken is geplaatst door een bedrijf en dat is niet voor niets. Ik krijg nog net de boekenkast Billy in elkaar, maar niet een hele keuken. Dus die "oplossing"heb ik vriendelijk afgewezen. Ikea is inmiddels aan hun derde email toe. Kort samengevat: wij mogen álle fronten panelen, lijsten etc gratis vervangen door een andere serie (Ädel geelwit is uit de handel) én we krijgen een montagevergoeding. Ik vind dit echt super netjes. Het is wel vreselijk balen dat we geen geelwitte keuken meer krijgen, maar met ecru of grijs, we zijn er nog niet uit, kunnen we ook wel leven. Er zal wel het een en ander overgeschilderd moeten worden, maar daarna hebben we weer een zo goed als nieuwe keuken hoop ik. De montagevergoeding was €400,00 maar onze aannemer heeft €700,00 in z'n offerte aan ons berekend. Ikea zal binnen een paar dagen reageren en ik hoop dat ze de montagevergoeding verhogen of een bedrijf aanleveren die het voor €400 zou willen doen. Ik vind Ikea een wereldbedrijf, tot nu toe. Wordt vervolgd....