LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ikea fineer laat los

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
olaf79

Re: ikea fineer laat los

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:
bert3107 schreef:keuken is gekocht in 2012 gedeeltelijk pin en contant, ik kan 16 maanden terug in mijn ing.
Maar ik heb ikea gevraagd waar ze nog faktum verkopen dan koop ik nieuwe frontjes.
Word moe van het touw trekken en wil gewoon andere frontjes.
Schijnbaar is er niks meer te koop krijg alleen mailtjes met waar is uw bon.
OK, dus een gevalletje geen bon. Garantie is een recht van de consument, om aan te tonen dat u als consument recht hebt op de garantie, moet u dat bewijzen, dit doet u door het overleggen van een aankoopbewijs. Dus ja, heel slecht dat het folie loslaat, maar het feit dat er geen oplossing voor is, ligt aan u.
En waarom zou je zonder bon geen garantie hebben? Denkt u dat de keuken gestolen is bij Ikea en op de rug is meegenomen door TS?
Ikea kan a.d.h.v. van het s/n gemakkelijk de bon terugzoeken. En als TS een ikea kaart heeft staat het daar ook op.

Welk wetsartikel stelt trouwens dat je zonder bon geen recht hebt op garantie?

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
berndv schreef:
bert3107 schreef:keuken is gekocht in 2012 gedeeltelijk pin en contant, ik kan 16 maanden terug in mijn ing.
Maar ik heb ikea gevraagd waar ze nog faktum verkopen dan koop ik nieuwe frontjes.
Word moe van het touw trekken en wil gewoon andere frontjes.
Schijnbaar is er niks meer te koop krijg alleen mailtjes met waar is uw bon.
OK, dus een gevalletje geen bon. Garantie is een recht van de consument, om aan te tonen dat u als consument recht hebt op de garantie, moet u dat bewijzen, dit doet u door het overleggen van een aankoopbewijs. Dus ja, heel slecht dat het folie loslaat, maar het feit dat er geen oplossing voor is, ligt aan u.
En waarom zou je zonder bon geen garantie hebben? Denkt u dat de keuken gestolen is bij Ikea en op de rug is meegenomen door TS?
Ikea kan a.d.h.v. van het s/n gemakkelijk de bon terugzoeken. En als TS een ikea kaart heeft staat het daar ook op.

Welk wetsartikel stelt trouwens dat je zonder bon geen recht hebt op garantie?

Ik ken geen wetsartikels, maar kan wel dit lezen!
TS kan NIET aantonen, de keuken dar gekocht te hebben, dus wat nu?

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezer ... r-kassabon

olaf79

eleven schreef: Ik ken geen wetsartikels, maar kan wel dit lezen!

welke andere winkels verkopen ook Faktum keukens?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef: Ikea kan a.d.h.v. van het s/n gemakkelijk de bon terugzoeken.
Staan op jou ikea bonnen serienummers? Op de mijne staan artikelnummers, die staan niet voor een productiedatum maar voor een artikel.
olaf79 schreef:[En als TS een ikea kaart heeft staat het daar ook op.
Klopt, daarmee is de aankoopdatum ook aantoonbaar. Maar de keuken wordt/werd al 22 jaar verkocht, toen hadden ze nog geen ikea family card.
olaf79 schreef:[
En waarom zou je zonder bon geen garantie hebben?
Dat zeg ik niet, maar het is wel handig om aan te tonen wanneer je je keuken hebt gekocht, aangezien daar een datum en artikelen op staan. Een bankafschrift is ook voldoende, of een ander bewijs wanneer je een product dat 22 jaar in de verkoop is geweest hebt aangeschaft.
olaf79 schreef: Welk wetsartikel stelt trouwens dat je zonder bon geen recht hebt op garantie?
Ik stel nergens dat je zonder bon geen garantie hebt.

Ik geef aan dat garantie een recht is, een wettelijk recht voor de volledigheid, neem aan dat je het daar mee eens bent. Je dient wel aan te tonen dat je hier ook recht op hebt. Hoe iemand dat doet zal mij een worst wezen. Al maak je een selfie met de verkoper, de keuken en de krant van die dag.

eleven

olaf79 schreef:

Bij welke filiaal hebben ze het gekocht?
Particulier gekocht ?

olaf79

eleven schreef:
olaf79 schreef:

Particulier gekocht ?
Alle filialen vallen onder Inter Ikea Systems BV. Filiaal is niet relevant.

olaf79

berndv schreef:Staan op jou ikea bonnen serienummers? Op de mijne staan artikelnummers, die staan niet voor een productiedatum maar voor een artikel.
Serienummer staat op stickers in de keuken kastjes. Met die nrs kunnen ze alles over de keuken terug vinden.
Klopt, daarmee is de aankoopdatum ook aantoonbaar. Maar de keuken wordt/werd al 22 jaar verkocht, toen hadden ze nog geen ikea family card.
Deze keuken is gekocht in 2012. De family card was maar suggestie misschien had TS er niet aan gedacht
Dat zeg ik niet, maar het is wel handig om aan te tonen wanneer je je keuken hebt gekocht, aangezien daar een datum en artikelen op staan. Een bankafschrift is ook voldoende, of een ander bewijs wanneer je een product dat 22 jaar in de verkoop is geweest hebt aangeschaft.
Dat is zeker waar.
Ik stel nergens dat je zonder bon geen garantie hebt.

Ik geef aan dat garantie een recht is, een wettelijk recht voor de volledigheid, neem aan dat je het daar mee eens bent. Je dient wel aan te tonen dat je hier ook recht op hebt. Hoe iemand dat doet zal mij een worst wezen. Al maak je een selfie met de verkoper, de keuken en de krant van die dag.
Zonder bon was het einde oefening. Das dus niet waar.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Welk wetsartikel stelt trouwens dat je zonder bon geen recht hebt op garantie?
olaf79 schreef:welke andere winkels verkopen ook Faktum keukens?
Volgens mij is die bon om aan te tonen dat product daadwerkelijk bij dat filiaal /die winkel verkocht is.
Bij een hoop ketens zijn de winkels franchisenemers, die staan uiteraard niet te trappelen om een probleem dat eigenlijk bij collega franchisenemer thuis hoort op te lossen.

eleven

olaf79 schreef:
eleven schreef:
olaf79 schreef: welke andere winkels verkopen ook Faktum keukens?
Particulier gekocht ?
Alle filialen vallen onder Inter Ikea Systems BV. Filiaal is niet relevant.

Bewijs het maar, waar gekocht.
Is niet mogelijk zonder bon, bankafschrift enz.
Dat is toch het knakpunt, dat TS geen aankoopbon heeft, om te bewijzen, daar gekocht te hebben.
Zoals ik eerder schreef, zegt iemand, deze keuken is particulier gekocht.
Zonder bon was het einde oefening. Das dus niet waar.
Bewijs het tegendeel en help TS aan zijn/haar recht.

Hier sluit ik mij bij aan.

16again schreef: Volgens mij is die bon om aan te tonen dat product daadwerkelijk bij dat filiaal /die winkel verkocht is.
Bij een hoop ketens zijn de winkels franchisenemers, die staan uiteraard niet te trappelen om een probleem dat eigenlijk bij collega franchisenemer thuis hoort op te lossen.

eddy123

Ongelezen bericht door eddy123 »

eleven schreef:TS wil nieuwe deurtjes KOPEN!
Onderschat de mede-forumleden niet. Die kunnen ook lezen.
Dat TS aangeeft nieuwe deurtjes te gaan aanschaffen wil niet zeggen dat het topic gesloten is.
En wie weet, komt iemand nog met een briljante oplossing zodat TS de deurtjes alsnog vergoed krijgt.

bert3107

Ongelezen bericht door bert3107 »

nogmaals mensen ik wil deuren en fronten kopen maar deze zijn niet te bestellen.
alle maten die ik heb ingevoerd zijn tijdelijk niet meer leverbaar.
Dit is een strategie van ikea om de klant moe te maken.
Ikea geeft aan dat er tot 2016 faktum onderdelen zijn te bestellen, maar daadwerkelijk is er niets.
Mijn keuken is gedeeltelijk contant en met pin gekocht.
Geheel mijn verantwoording dat ik niet alle bonnen kan laten zien.
Maar ik wil kopen en dit is niet mogelijk dus ikea liegt mensen voor en maakt ze moe.
method en faktum is door een verschillende maatvoering niet onderling verwisselbaar.
Dus verven of slopen

eddy123

Post anders even een fotootje van een front en vermeld de maten en aantallen.
Dan kunnen we met je mee zoeken.

eleven

bert3107 schreef:nogmaals mensen ik wil deuren en fronten kopen maar deze zijn niet te bestellen.
alle maten die ik heb ingevoerd zijn tijdelijk niet meer leverbaar.
Dit is een strategie van ikea om de klant moe te maken.
Ikea geeft aan dat er tot 2016 faktum onderdelen zijn te bestellen, maar daadwerkelijk is er niets.
Mijn keuken is gedeeltelijk contant en met pin gekocht.
Geheel mijn verantwoording dat ik niet alle bonnen kan laten zien.
Maar ik wil kopen en dit is niet mogelijk dus ikea liegt mensen voor en maakt ze moe.
method en faktum is door een verschillende maatvoering niet onderling verwisselbaar.
Dus verven of slopen
Heb je mijn link gebruikt, om te kijken of deze leverbaar zijn?

eddy123

eleven schreef:Heb je mijn link gebruikt, om te kijken of deze leverbaar zijn?
Er is ook een Nederlandse versie van: https://www.aftersalesspareparts.nl/, maar zo te zien is er inderdaad bar weinig leverbaar.

esen

Ongelezen bericht door esen »

Bij mijn vorige Ikea Adel keuken liet het fineer ook los en ontstonden golven in het fineer van de fronten. Dit gold voor zowel boven- onderkasten als de ladepanelen. Na diverse om ruilingen mocht ik een andere fronten kiezen in mei 2011. Heb voor Lidingo Ecru gekozen en ja hoor na 3 jaar afbladeren bij het bedieningspaneel van de vaatwasser, verder vochtopname op 2 punten onder het spoelbak.
Volgens Ikea ligt dit aan mijn vaatwasser die waarschijnlijk ouder is dan 5 jaar en waarschijnlijk was dit ook de oorzaak bij loslaten fineer Adel keuken. Zonder bij mij langs te zijn geweest, gewoon achter hun bureau dit hebben kunnen constateren.
Advies Ikea was om de vaatwasser door mijn eigen leverancier te laten onderzoeken op lekkages. Op mijn vraag wat als blijkt dat vaatwasser niets mankeert betalen jullie dan de onderzoekskosten, antwoord was; nee, we kunnen alleen de fronten vervangen. Aan mijn vaatwasser ligt het in ieder geval niet.
Nu willen ze wel uit coulance eenmalig de twee fronten omruilen maar daarna mag ik niet meer klagen en vervalt de garantie. Mijn ervaring leert dat de deurpalen van Ikea keukens niet geschikt zijn voor in keuken, te gevoelig voor vocht en niet hittebestendig.

Gesloten