LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea keuken :?:

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pfffff

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 03 nov 2007 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

pickles

Ongelezen bericht door pickles »

Op Ikea keukens moet je een werkblad van 62 cm leggen, lekker voordelig als de prijs van een werkblad dieper als 60 cm verdubbelt.
Kastjes goedkoop, (slecht) werkblad duur...

S.

Ongelezen bericht door S. »

@Pfffff, die beschrijving van je keuken, dat klinkt als een zeer mooi, opvallend geheel.

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

IKEA, perfect.

Maar voor je daar koopt, bezoek dan ff een echte keukenleverancier!

Ik lees veel IKEA verkopers ( dit eerst ledikanten hebben verkocht)
en NU promotie hebben gemaakt en keukens mogen verkopen.

mar53

docc

Ongelezen bericht door docc »

Ik merk hier en daar wat kift over Ikea (keukens). Heb zelf ervaring met het gebruik van 2 keukens van Ikea. Eentje reeds 12 jaar (!): wordt dagelijks zeer intensief (deuren en lades gaan ontelbaar vaak per dag open) gebruikt in een dierenartspraktijk. De andere sinds ruim 5 jaar in huis in gebruik. Voor beiden geldt: lades, deurtjes, scharniertjes, inbouwkoelkasten, het werkt nog perfect. Thuis ook een inbouw combi-magnetron en vaatwasser van Ikea zonder problemen. Ik kan het een ieder aanraden!

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 03 nov 2007 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

docc

Ongelezen bericht door docc »

Pfff.
Ik geef geen waardeoordeel over andermans keuzes.
Het is uitsluitend een serieuze beschrijving van mijn eigen ervaringen. Dit is waar het op deze forumsite om gaat, niet om vooroordelen te ventileren over mensen die je niet kent!
Maar als je ZELF slechte ervaringen met Ikea keukens hebt, mag je dat hier melden, daar kunnen anderen wat aan hebben.

slik

Ongelezen bericht door slik »

Waarom willen jullie allemaal toch altijd bevestigd hebben dat die keukens van Ikea ook best goed zijn. NOGMAALS: bij een eenvoudige kwaliteits keuken vormen keukenmeubelen slechts 30% tot 40% procent van de keukenprijs. De rest is apparaten, accessoires en werkblad.

Dus bij een met ikea vergelijkbare kwaliteitskeuken van bijvoorbeeld € 10.000.- betaal je €3000.- tot €4000.- voor de meubelen. Laten we zeggen dat Ikea 50% voordeliger is, dan betaal je bij Ikea dus €8000.- inplaats van €10.000.- Dat schelt dus maar 20% op de hele keuken. Als het meer is moet je er maar vanuitgaan dat de apparaten en het werkblad enz. ook minder kwaliteit is.

Neem daarbij dat ze weinig keuze in kleur hebben, slechts 1 merk apparatuur, weinig vakkennis, geen service aan huis, geen ruimte achter de kasten, beperkt kasten assortiement, geen maatwerk kunnen leveren en dat je bijna alles zelf in elkaar moet zetten. Dan is het verschil wel duidelijk. Ikea is anders. Geweldig voor de echte klusser.

Voor een bepaalt publiek prima, maar niet vergelijkbaar. Dat geldt voor alles van de Ikea. De gewone meubelen van de Ikea zijn nou ook niet zo geweldige topkwaliteit, vinden jullie wel. Waarom zou dat bij de keukens ineens wel zo zijn. Als je het verschil niet ziet, moet je gewoon bij Ikea kopen. Niet zo onzeker doen, het ligt er duimedik bovenop.

Als je dus goedkoop wil zijn, moet je op alles bezuinige, apparaten, werkblad en accessoires. Niet alleen op de meubelen! Dat is duidelijk. Nog vragen.....?komma,komma,kommaarrrrrrrrrrrr....

Pientjelien

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Heb zelf een aantal maanden geleden een Ikea keuken gekocht en ben zeer tevreden. Keuken is geplaatst door montagebedrijf dat voor Ikea werkt, echt een uitstekende ervaring geweest! Verhoudingsgewijs weinig geld voor het laten plaatsen, zou het in ieder geval niet zelf doen !!

Zeker doen die keuken !

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Een beetje late reactie, want ik zit vandaag pas voor het eerst bij het forum. Maar nu dan de Ikea-keuken....
Wij hebben zelf een Ikea-keuken (alleen de kastjes; blad, kraan e.d. hebben wij van verschillende bedrijven). Het is een GEWELDIGE keuken. Mijn man heeft 'm zelf in elkaar gezet (nu heb ik wel een man met twee gouden rechterhandjes, moet ik eerlijkheidshalve vermelden) en ik ben echt heel tevreden. Wij kregen ook een heleboel negatieve reacties van tevoren (over onderdelen die zouden ontbreken e.d.), maar er was er niet 1 terecht. We hadden alles ontvangen, tot op het laatste schroefje.
We hebben eerst nog gekeken bij een "echte keukenboer", maar we hebben er niet eentje gezien die we echt mooi vonden. En die we wel mooi vonden waren niet te betalen. We hebben alles zelf opgehaald (Ikea Barendrecht) en na een week kwamen er achter dat er 1 paneeldeurtje krom was. Deze konden we zonder problemen omruilen bij Ikea Breda (die was tijdens onze bestelling nog niet geopend).
En dan de kwaliteit: die zijn van alle keukens hetzelfde. Allemaal spaanplaat. Dan praat ik natuurlijk niet over handgemaakte keukens van Tinello van 60.000 euro.
Je moet er gewoon geluk mee hebben. Mijn schoonzus heeft wel een keuken van een "keukenboer", maar die heeft dus wel wat klachten... :?

Grizzly

Ongelezen bericht door Grizzly »

Een IKEA keuken monteren gaat prima, maar levert wel een hoop werk op: de kasten moeten nog gemonteerd worden. Als je verbouwt levert dat een hoop stress op, kan ik je verzekeren ;-)
Heb je het geld, koop dan een fatsoenlijke keuken bij een gerenommeerd keukenbedrijf.

Ik heb voor mijn vader een keuken gekocht bij Tulp. Was nauwelijks duurder, maar de service was 100% beter!

asha

Ongelezen bericht door asha »

We hebben 9 jaar geleden een keuken bij Ikea gekocht. het voordeel is de prijs/kwaliteitverhouding, ook een voordeel is dat jezelf de indeling maakt. Voldoet nog harstikke goed. apparatuur hebben we niet bij hen vandaan.
succes!

slik

Wij hebben 73 jaar geleden in Zweden onze eerste Ikea keuken gekocht. Deze beviel zo goed dat we hem nooit meer hebben weggedaan. Ikea is echt top vergelijkbaar met Siematic en zo. Alles uit Zweden is toch goed. Ik zou iedereen willen aanraden om daar te kopen. Niet in Zweden natuurlijk. Echt, het is geweldig, alles trouwens van Ikea. Niet alleen de keukens. Alles..echt.

slik

Dingetje vergeten... Mijn man heeft hem zelf geplaatst. Wel een duizendpoot moet ik eerlijk zeggen. Heeft wel wat langer geduurd dan normaal. Maargoed toen mijn man hem afgelopen jaar eindelijk af had bleken de passtuken te ontbreken (deze kunnen helaas niet meer worden gemaakt). Over de kwaliteit kan ik verder dus nog niet veel zeggen. Dat laat ik dus nog weten.

Rasje34

Hallo Slik.

Ik weet even niet of ik het goed gelezen heb, maarruh....73 jaar geleden een keuken gekocht en een jaar geleden pas afkrijgen :shock: ??? Ik neem aan dat er ergens een typfoutje in is geslopen (of heb ik iets niet goed gelezen)?
Maar voor de rest ben ik het volledig met je eens. Wij hebben ook een Ikea-keuken (alleen de kastjes; de rest komt ergens anders vandaag) en ook wij zijn zeer tevreden, hoor :D

kzin

Ongelezen bericht door kzin »

Ikea is echt top vergelijkbaar met Siematic en zo. Alles uit Zweden is toch goed
Nou alles.... moet ik effe wijzen op ABBA ! En daarbij, in zweden wordt IKEA gezien als het laagste van het laagste. De Lada onder de meubelzaken, dus om dat nou met Siemtic te vergelijken... (hoewel dat weer te weinig voor veel is,maar goed).

kzin

En o ja ik ben ook beniewd naar die 73 jaar, een keuken stelde 73 jaar geleden niet zo veel voor :D Kijk maar eens in de historie van veel fabrikanten hoe hun "keukens" er 30/40/50 jaar geleden uitzagen!

Rasje34

Ach, het laagste van het laagste...ik ben blij met ons Zweeds keukentje, hoor. Mijn man heeft 'm dus zelf gemonteerd en ik moet er wel bij zeggen dat hij dit heel goed gedaan heeft. Toen wij onze oude keuken gingen slopen zagen wij dat deze heel slecht in elkaar was gezet en dit was dus door de keukenboer zelf gedaan..dus het wil niet altijd wat zeggen. Mijn man heeft er overigens maar een week of 2 over gedaan totaal...moet er niet aan denken om 73 jaar in de verbouwing te zitten :D

kzin

Trek je van ons ook maar niks aan hoor :P De enige die de keuken mooi moet vinden ben je zelf, en als je er blij mee bent, kan de rest zeuren wat ze willen (ondergetekende inclusief) :lol:

appeltjuhh

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Hallo!
Ook ik ben de trotse bezitster van een Ikea keuken. Ik wil vooral voorop stellen dat een ieder vooral zijn eigen keuzes moet maken, maar als je een leuke keuken wil voor een heel zacht prijsje, moet je vooral naar Ikea!

Ik heb me bij de aankoop vooral afgevraagd:
-wat ik wilde uitgeven
-hoelang de keuken mee moest gaan ( 10 jr.)
Na een jaartje of 10 ben je toch uitgekeken op die keuken en wil je wat nieuws... heb je nog centjes over van de vorige!

Gesloten