LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IKEA keukenmontage bedrijf

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
IKEA keukenmontage?

IKEA keukenmontage bedrijf

Ongelezen bericht door IKEA keukenmontage? »

Ik heb vorig jaar bij IKEA Haarlem een keuken gekocht. 14 dec zou deze door het bedrijf TRC (montage bedrijf dat geadviseerd werd door IKEA, met garantie op keuken). Ik deed een aanbetaling van 50% vd aanneemsom.

De plaatsing was gepland op 14 en 15 december 2015. De loodgieter was de laatste hand aan het leiding werk aan het leggen toen TRC in de woning kwam. De loodgieter gaf de mensen van TRC aan dat hij nog circa 15 minuten werk had.

De mensen van TRC belden mij vervolgens op en zeiden dat ze niet konden werken en weggingen.

Zonder enig overleg met mij of de loodgieter zijn ze vertrokken en nooit meer teruggekomen.

Vervolgens krijg ik een "verlet" factuur, ten bedrage van 100% van de aanneemsom. Zonder dat er enig werk is uitgevoerd.

Via email en aangetekende brief dd 22 dec 2015 heb ik bezwaar gemaakt bij TRC ( geadviseerd montage bedrijf van IKEA). In de emails en brief heb ik ook aangegeven veel in het buitenland te verblijven, dus verzocht om de correspondentie via de email.

De enige reactie die ik hierop heb gekregen is dat TRC wederom de factuur toestuurde, 100% aanneemsom.

Vervolgens heb ik (na 24 januari 2016) gebeld naar TRC en gevraagd naar de ontvangst van mijn aangetekende brief.

Reactie die ik van de desbetreffende meneer was dat hij het in het geheel niet nodig vond op mijn brief te reageren. Maar hij gaf aan om nogmaals naar mijn brief te kijken en de volgende week met een reactie te komen.

Vervolgens niets meer van TRC vernomen. Maar toen ik na verblijf in buitenland mijn post checkte weer dezelfde factuur met waarschuwing incasso. Brf dd 29 januari 2016. En factuurdatum daarin genoemd: 17 december 2015 en vervaldatum 31 december 2016.
Buitengerechtelijke kosten: 15% van 100% van de aanneemsom (terwijl ik al 50% heb betaald).

Ik ontving deze brief blijkbaar tijdens mijn verblijf in buitenland, kreeg deze brief niet via mail.

12 februari 2016 kwam ik weer in Nederland en vond deze brief. Enkele dagen later kreeg ik een brief van incasso bedrijf "IntoCash". Of ik binnen 5 werkdagen 50% aanneemsom, 1,55 rente, 90,75 euro incasso kosten en 19,06 btw ging betalen.

De hele gang van zaken heb ik bij IKEA Haarlem aangekaart, maar hun reactie is dat ik het maar moet regelen met TRC. Want ik heb het contract met TRC gesloten en zij staan daar buiten..

Zijn er mensen die dezelfde ervaring met TRC, geadviseerd montage bedrijf van IKEA hebben?

crazyme

Re: IKEA keukenmontage bedrijf

Ongelezen bericht door crazyme »

IKEA keukenmontage? schreef:
De plaatsing was gepland op 14 en 15 december 2015. De loodgieter was de laatste hand aan het leiding werk aan het leggen toen TRC in de woning kwam. De loodgieter gaf de mensen van TRC aan dat hij nog circa 15 minuten werk had.

De mensen van TRC belden mij vervolgens op en zeiden dat ze niet konden werken en weggingen.

Zonder enig overleg met mij of de loodgieter zijn ze vertrokken en nooit meer teruggekomen.

Vervolgens krijg ik een "verlet" factuur, ten bedrage van 100% van de aanneemsom. Zonder dat er enig werk is uitgevoerd.
Dit is wel heel erg cru. Wanneer het na die 15 minuten vertraging nog een puinhoop was in huis zou dat ook een reden kunnen zijn.

Vertelt u wel het hele verhaal ? (Was die 15 minuten wel een reële tijd ? (Soms zegt men 5 minuutjes voor een halve dag werk)

Eigenlijk had u natuurlijk moeten zorgen dat alles af was.

rookje

Ongelezen bericht door rookje »

crazyme schreef:
Eigenlijk had u natuurlijk moeten zorgen dat alles af was.
Hoezo deze opmerking. De TS had toch voor montage gekozen. Waarom zou hij/zij dan moeten zorgen dat alles af was?

igen

Ongelezen bericht door igen »

Niet gelezen? De loodgieter had nog een kwartier werk.
Maar volgens mij vertelt TS het halve verhaal. En dan vooral in zijn eigen voordeel.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wie had die loodgieter geregeld? Hoorde dat bij de plaatsing, of moest je dat zelf vooraf geregeld hebben? Wat staat hierover in devoorwaarden van je overeenkomst?

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

igen schreef:Niet gelezen? De loodgieter had nog een kwartier werk.
Maar volgens mij vertelt TS het halve verhaal. En dan vooral in zijn eigen voordeel.
Waarom zou TS het halve verhaal vertellen?? mij komt het althans over, alsof de installateur teveel werk aanneemt in de verwachting hier en/of daar wel een smoes te kunnen bedenken om niet hoeven leveren; misschien afgekeken van verzekeraars 18jan 22:02u en luchtvaart??

Ruuds

Ongelezen bericht door Ruuds »

Het lijkt mij dat als men een overeenkomst aangegaan is om de keuken de monteren/installeren deze dan ook moet nakomen. Dat men op het moment dat men aan het werk kan even een half uur of een uur moet wachten neemt niet weg dat men nog steeds zich aan de overeenkomst moet houden. Men kan dan een extra uur in rekening brengen maar om nu betaling te eisen van 100 % van de factuur staat in geen verhouding met een uur extra berekenen voor het niet niet productief zijn. Mijns inziens sta je bij een kantonrechter sterk als je om nakoming van de overeenkomst eist.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Toen de loodgieter bezig was en TRC binnenstapte om de keuken te gaan monteren was u niet thuis, neem ik aan want u werd gebeld, lees ik.
De loodgieter kan wel zeggen dat ie met 15 minuten klaar zou zijn, wie weet of hij niet nog ( veel ) langer bezig zou zijn en wat er nog aan puinzooi lag!
En in puinzooi , lijkt mij, kan er geen keuken worden gemonteerd door TRC.
Het lijkt te strak gepland te zijn allemaal ... :(
En kon er geen nieuwe afspraak gemaakt worden tijdens dat telefoongesprekje?
Of heeft u tijdens dat gesprekje heel boos eenzijdig het contract opgezegd met terug eisen van uw aanbetaling?
Er is toch een contract , neem ik aan?
En waarom reageerde u daarna pas een week later , middels een mail?
Inmiddels zijn we 2 maanden verder na de loodgieter..en nu??

Gesloten