LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ikea kraan enskar draait verkeerd open

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.

Heb je ook een ikea kraan die verkeerd open draait?

Ja
2
25%
Nee
6
75%
 
Totaal aantal stemmen: 8

ebk71
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2006 10:26

ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door ebk71 »

Op 14-05-2006 kocht ik kraan Enskar bij Ikea Utrecht. Na montage bleek dat de koude kraan verkeerd open gaat. Dit is alleen maar na montage te ontdekken. Ik heb toen gebeld met Ikea en kreeg vrijwel meteen de reactie dat deze klacht vaker gehoord was. Ik zou teruggebeld worden binnen 1 á 2 weken. Na 4 weken maar weer zelf gebeld. Mij werd medegedeeld dat ik weer teruggebeld zou worden. Dit gebeurde ook na een kleine week. Mij werd verteld naar de vestiging te moeten om om te ruilen. Ik wil dat ze de kraan thuis komen omruilen, dan vraag ik ze nog niet eens de boel te demonteren. Anders moet ik naar Utrecht, kost mij circa 1,5 uur en heb ik nog niet de garantie dat de kraan goed is. Nu zei de laatste dame aan de telefoon dat deze klacht nooit eerder gehoord was, ook niet op de vestiging. Dit is een typische produktiefout, hier MOETEN meer mensen last van hebben gehad. Op al die kranen pik ik er net 1 uit die verkeerd draait, tsss....
IK hoop dat er meer mensen zijn met dit probleem, want volgens die dame "zou dat de zaak veranderen". En ik denk ook dat een boel mensen na montage zoiets hebben van"laat maar, is weer zo'n gedoe".

polpol
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:39

Re: ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door polpol »

Goh...

willem_dokkum
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2006 20:14

Re: ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door willem_dokkum »

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem. 2 stuks Enskar kranen gekocht bij IKEA Groningen, afgemonteerd en toen ontdekt dat ze rechtsom i.p.v. linksom opendraaiden. Ik had idd zoiets van laat maar, weer helemaal daarnaartoe en alles opnieuw monteren.....ik neem wel even contact op met IKEA, kijken wat ze ervan maken....

Is echt wel een productiefout, ik denk echter niet dat de hele kraan hoeft omgewisseld je kunt het draaielement er nl. per kraan uit halen. Ze sturen maar twee linksdraaiende op en dan zijn ist ook weer klaar. Probleem is dat ze die vast niet zullen hebben.

reactie volgt......

willem_dokkum
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2006 20:14

Re: ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door willem_dokkum »

Eindelijk, na bijna 2 weken bericht op mijn email als volgt:

Hartelijk dank voor je e-mail en onze excuses voor de late beantwoording ervan.

Wij vermoeden dat het een montagefout betreft. Wij raden je aan om de werktekening nogmaals goed te bestuderen.

Met vriendelijke groet,
IKEA B.V. Nederland / klanteninformatie

Nou vraag ik je.......werktekening? Een kraan bestaat uit een stuk en er hoeft alleen maar water doorheen...
Een beete kennis van zaken lijkt me wel gewenst...nou dit gaat wel even duren lijkt me zo, voordat ze e.e.a. door hebben!

Geduld is een schone zaak......

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door Lexus »

Zou je niet gewoon een nieuwe kraan ergens kopen? Bij elke Doe-het-zelf zaak hebben ze goede kranen. Ben je direct van het gezeur af en kan je gewoon zonder problemen de keuken gebruiken.
Zal wel een reactie komen ik heb er toch voor betaald... Ok, maar je bent wel van een hoop ergenis af.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Sorry hoor, maar de Enskar van Ikea is een tweeknops mengkraan, als je de hals nu eens 180 graden draait, en de kraan dan monteert met rechts koud links warm draait ie toch gewoon goed open? Aan het model te zien is dit de eenvousigste oplossing.

Gratis tippie :wink:

willem_dokkum
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2006 20:14

Re: ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door willem_dokkum »

Had ik dus ook al aan gedacht, maar dan zit de bediening voor de stopfunctie (geleidestang) aan de voorzijde.....ook niet echt handig.

Ze willen gewoon niet toegeven dat de kraan verkeerd is gemaakt. Beter lijkt het me een draaikraan voor warm aan de rechterzijde te monteren, blauw randje erop en klaar.......de kraan is nl. demontabel, de draaikranen zijn los te halen van de kraan zelf.

&LEXUS

als je het zo bekijkt is alles op te lossen natuurlijk, maar het gaat mj om het principe. Een groot concern als IKEA moet dit toch naar behoren op kunnen lossen? En om snel maar weer nieuwe kranen te kopen voor pak em beet 100 euri, gaat me nu net even te ver....

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door Lexus »

Dat snap ik. Principes moet je hebben en natuurlijk ook houden. Maar zet er een nieuwe kraan op, en je bent van een hoop ergenis af met het gebruik en probeer bij Ikea toch je kraan vernieuwd te krijgen. En dan heb je altijd nog een reserve kraan.... :wink:

willem_dokkum
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2006 20:14

Re: ikea kraan enskar draait verkeerd open

Ongelezen bericht door willem_dokkum »

Tsja, het gaat dus om twee kranen.....kan ze natuurlijk altijd nog op marktplaats zetten :D

Hmm, om nu weer te gaan demonteren etc.....ff geen zin in.

We wachten nog maar even af.

Gesloten