LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Roxy1
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:49

inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door Roxy1 »

Wij zijn op zoek naar een koffiemachine van Miele. Nu kunnen we kiezen uit een vaste wateraansluiting en 1 zonder. Onze voorkeur gaat naar de vaste wateraansluiting, zodat we niet telkens de waterbak hoeven te vullen. Kent dit apparaat ook nadelen? En wat is jullie advies?

Duana
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:25

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door Duana »

We hebben een zonder wateraansluiting, maar het water bijvullen is niet het enige vervelende. Je moet regelmatig ook de schalen legen; Schalen voor restwater en koffiedrab. Deze moet je evenvaak legen en schoonspoelen als het waterreservoir bijvullen.

farang
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mar 2006 15:15

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door farang »

Moet dat niet met elk koffiezetapparaat, koffieprut weghalen?!?

Zelfs in restaurants moet dat gewoon, lijkt mij.

koffieleut
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2006 11:59

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door koffieleut »

Bij de Miele Nespresso uitvoering is er bijna geen schoonmaak werk, alleen bakje cups leeggooien en af en toe ontkalken maar dat wordt tijdig aangegeven. Ik heb deze nu ongeveer een jaar en ben zeer tevreden over het gebruik.

Je moet natuurlijk wel water resevoir vullen en de Nespresso cups bijvullen.

Roxy1
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:49

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door Roxy1 »

De Nespresso variant is geen optie voor ons. Dus vaak schoonmaken en geen water bijvullen is dan de conclusie?!

Dank voor de reacties

HunterV
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:59

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door HunterV »

Ik heb een Miele inbouw gehad zonder vaste wateraansluiting. Perfect apparaat, heerlijke koffie etc. In onze nieuwe keuken ook weer een Miele inbouw koffieapparaat genomen, maar nu wel met een vaste wateraansluiting. Als je elke avond koffie drinkt, dan moet je dus minimaal 1 keer per dag het water verversen, nu ik dat kan voorkomen door een vaste wateraansluiting te nemen doe ik dat. Verder als je regelmatig etentjes organiseert voor grotere gezelschappen is een vaste wateraansluiting ook ideaal, hoef je tussentijd niet bij te vullen. Dus het ligt er een beetje aan of jij (jullie) je hieraan gaan storen...mijn persoonlijke mening is als je toch zo'n apparaat neemt, dan kan je er beter eentje nemen waarbij je niet elke keer water hoeft bij te vullen. Als je dagt namelijk wel moet dan dan voelt dat toch een beetje als een ouderwetse koffiezetter :wink:
Succes met de keuze!

Roxy1
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:49

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door Roxy1 »

Dank je HunterV voor jouw ervaring.
We willen definitief voor een vaste wateraansluiting gaan. Niet inderdaad weer het gevoel als wat we nu met ons Senseo apparaat hebben.

Dank!

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door slik »

Let bij de aansluiting maken op het slaan van de leiding, is erg irritant.

Roxy1
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:49

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door Roxy1 »

Hoi slik, hoe kunnen we dat slaan van de leiding voorkomen. Het gaat hier om een nieuw te bouwen huis.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door bot321 »

waterslagdemper.te koop in elke
doe het zelf zaak

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: inbouwkoffiemachine met vaste wateraansluiting

Ongelezen bericht door slik »

Leidingen die buiten de muur naar het koffieapparaat lopen goed vast zetten met beugels en leiding isoleren, en tevens een waterslagdemper plaatsen eventueel met ontharder. Inderdaad te verkrijgen bij de vakhandel of bouwmarkt.

Gesloten